Gezondheid alle pijlers

maand overtijd, onmogelijk zwanger zijn, wie herkent dit?

16-12-2012 21:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

3 jr geleden heb ik een lisexcisie gehad. Daarvoor was ik meestal om de 25-26 dagen ongesteld. Sindsdien en dan met name het laatste half jaar ben ik onregelmatig ongesteld. 2 keer is het voorgekomen dat ik 2 weken overtijd was en nu ben ik al meer dan een maand overtijd. Ik kan niet zwanger zijn en ben niet aan de pil, mirena etc. Een half jaar geleden had ik weer afwijking pap3a cin1 en binnenkort weer controle.

Ik sportte altijd al veel (3x per week hardlopen) en sinds 3 mnd fitness ik 2x per week. Al met al sport ik nu 5-7x per week diverse sporten. Heb sinds een jaar wel flinke werkgerelateerde stress (continu). Ben vrijwel altijd op dieet (altijd al zo geweest)

Ik ben rond de 40.

Mijn vraag: zijn er andere mensen die zo veel/vaak overtijd zijn? Heeft het met ouder worden te maken, met lisexcisie of met veel sporten of iets anders?

Wie herkent dit?
begin van de overgang?
@eldia dat spookt ook door mijn hoofd maar ik heb verder totaal geen klachten zoals opvliegers. Mijn moeder was pas rond haar 50e in de overgang dus ik kan het me niet voorstellen. Ik heb gelezen dat als de overgang begint je versnelde afgifte van de laatste eitjes hebt (dus juist vaker ongesteld?)
Stress kan ook maken dat je niet meer of later ongesteld bent.!

Mijn nicht is overspannen geweest, maar nu ongeveer 10 jaar later is ze allang weer aan het werk, maar nooit meer ongesteld geworden..

Heb je ook over- of ondergewicht?
ik heb een normaal gewicht. Wel traag werkende schildklier waarvoor ik behandeld word, maar nog niet goed onder controle ben. Dat speelt al meerdere jaren.

Ik hoop dat mensen het herkennen zodat ik wat meer "hou vast"heb.

Zonder de "hou vast" denk ik zelf aan de combi van stress, weinig brandstof (dieet) en veel sport. Maar het kan net zo goed iets met de pap afwijking/ingreep of overgang te maken hebben
Ben zelf ook een aantal jaren geleden 1,5 jaar niet ongesteld geweest. Ik sportte toentertijd extreem veel (vaak wel 3 uur per dag). Zat qua gewicht aan de lage kant, dus dat zal ook invloed hebben gehad. Maar extreem sporten kan absoluut invloed hebben op je menstruatie! Bedenk dan wel of je voeding rondom het sporten goed is en of je geen tekorten hebt. Uitblijvende menstruatie is wel een teken dat er iets niet helemaal in orde is (tenzij het natuurlijk toch met de overgang te maken heeft). Misschien keer bloed laten prikken?
Hui, ben zelf sinds een half jaartje aan het rommelen met m`n menstruatie. Heb na de geboorte van mijn dochter die nu 8 is geen pil meer gebruikt, maar had a;tijd een cyclus van 28 dagen. Opeens ben ik nu steeds te laat, soms 3 weken, dan weer een week. Kan er geen peil op trekken, wat niet prettig is....Verder is het dan niet erger ofzo. Er is een echo van m`n onderbuik gemaakt, daar was niks op te zien. Ik ben 34, beetje jong voor de overgaang. Heb vorig jaar een burn out gehad, maar zit nu weer goed in m`n vel. Wel aardig wat stressfactoren in m`n omgeving. Verder normaal gewicht, sport niet. Wandel wel veel en actief beroep....Iemand een idee o f is dit normaal?
@ doja, vervelend he. Ik kan er ook geen peil meer op trekken. Vorige keer was ik keurig op tijd en nu ben ik al een maand en een paar dagen overtijd. Soms voel ik wat in mijn onderbuik (of denk te voelen) maar er komt niets. Ik hoop op meer ervaringsverhalen hier
herkent niet iedere vrouw dit?

Iedereen is toch wel eens overtijd? Dat idee heb ik tenminste altijd. Zoniet, dan heb je niets aan mij. Ik ben de laatste jaren wel redelijk regelmatig, maar dan kan het alsnog ineens een week of meer later komen. En eigenlijk vind ik dat altijd wel prettig
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven