Geld & Recht alle pijlers

Eindejaarsuitkering....kassa!!!!!

20-12-2012 12:29 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen komt het bedrag maar ontving gisteren al mijn salarisstrook....KETSJING!!!!!

Was meer dan ik verwacht had.

Het grootste gedeelte gaat op de spaarrekening maar morgenavond ook nog even lekker de uitverkoop in
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:miloo schreef op 20 december 2012 @ 12:51:

[...]

Zat jij niet al aan de cocktails? Miloo ....inderdaad....Neemt niet weg dat ik mij nog steeds erg betrokken voel bij wat er in de rest van de wereld gebeurd.
Mijn god wat een simpele gedachten hier. Dus omdat een stuk of 10 forummers een 13e maand hebben valt het mee met de crisis.
Wij hebben geen winstdeling of 13de maand of eindejaarsuitkering. Ook nooit gehad trouwens.

Wel een enorm leuke borrel, etentje en luxe kerstpakket (die we morgen krijgen) dus ik ben sowieso blij!

Veel plezier met jullie extra centen!
quote:LouisaVuitton schreef op 20 december 2012 @ 12:56:

[...]

Miloo ....inderdaad....Neemt niet weg dat ik mij nog steeds erg betrokken voel bij wat er in de rest van de wereld gebeurd.Yeah right..
geen eindejaarsuitkering... maar een etentje samen op kosten van de baas. en volgend jaar een jaar onbetaald verlof waar ik heel blij mee ben

lijkt dat hier 13e maand zo'n beetje standaard is? Inderdaad merk je weinig van een crisis als je een baan hebt. Blijkt ook wel dat er bij serious request 9 ton (!!!) op de eerste dag is geleverd.
quote:lammy schreef op 20 december 2012 @ 12:57:

Mijn god wat een simpele gedachten hier. Dus omdat een stuk of 10 forummers een 13e maand hebben valt het mee met de crisis.11! Ikke ook!
Ach met 5 maand salarissen en ww mogen ze de baan in hun kont duwen! Hahahhaha

Nee grapje ik probeer mezelf alleen voor te houden dat alles goed komt
quote:lammy schreef op 20 december 2012 @ 12:57:

Mijn god wat een simpele gedachten hier. Dus omdat een stuk of 10 forummers een 13e maand hebben valt het mee met de crisis.

Ik neem aan dat niet alleen de forummers die hier reageren een eindejaarsuitkering hebben gehad, maar nog meer mensen in Nederland .

We spreken elkaar wel weer als er bekend wordt gemaakt hoeveel geld er dit jaar aan vuurwerk is besteedt en hoeveel geld er is opgehaad met het Glazen Huis.

Neemt niet weg dat veel mensen in Nederland in een slechte financiële situatie zitten, maar ook dat veel (veelal werkende) mensen het toch niet zo slecht hebben.
Als het goed is komt mijn eindejaarsuitkering ook vandaag binnen. M'n nieuwe auto is al gekocht, dus m'n spaarrekening gaat aangevuld worden. Verder winterbanden besteld en ga ik er m'n autoverzekering voor het komende jaar van betalen!
Geniet er van.

Bij mijn lief zijn ze ook gecanceled ivm tegenvallende resultaten en mijn contract loopt af
Been there, done that, got the T-shirt.
Jaah

Een jurk,een rok en een tas besteld en etentje volgende week.

De rest gaat naar de spaarrekening, maar ik vond dat ik wel wat verdiend had
quote:LouisaVuitton schreef op 20 december 2012 @ 12:47:

Als ik het zo lees, dan heeft het merendeel van Nederland het toch nog wel heel goed, ondanks de recessie. Begrijp niet dat zoveel mensen nog zoveel te klagen hebben!Is dit het merendeel van Nederland geloof je dat echt?
quote:ardni schreef op 20 december 2012 @ 13:45:

[...]

Is dit het merendeel van Nederland geloof je dat echt?Denk jij dan dat het met het merendeel van Nederland slecht gaat?
Eindejaar en dividend gaan naar een spaarrekening aangezien wij het niet direct nodig hebben.

De rest blijft in bv.

De relatiegeschenken komen deze week nog. Zaterdag komt de laatste lichting.

Pakketten en lekkere dingen worden deze week uitgedeeld aan het personeel.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Oh ja, ik moet nog een storting doen op mijn spaarrekening. Er is hier best al wel een heel bedrag doorheen gegaan aan de sintcadeautjes, kerstcadeautjes en nieuwe kleren. Eigenlijk niets voor mij, dat spilzuchtige, en naarmate je meer uitgeeft wordt het ook steeds makkelijker.

Vanmiddag gelijk maar overboeken, want dan kan ik volgend jaar een nieuwe keuken kopen
Een paar jaar terug werkte ik ergens waar de eindejaarsbonus echt een enorm bedrag was. Zo jammer dat het werd overgenomen en afgeschaft werd.

Daar kon je echt leuke dingen van doen. Dat soort bedragen had ik nog nooit meegemaakt en zal ik helaas ook niet meer meemaken denk ik..
quote:newkitten schreef op 20 december 2012 @ 14:21:

Een paar jaar terug werkte ik ergens waar de eindejaarsbonus echt een enorm bedrag was. Zo jammer dat het werd overgenomen en afgeschaft werd.

Daar kon je echt leuke dingen van doen. Dat soort bedragen had ik nog nooit meegemaakt en zal ik helaas ook niet meer meemaken denk ik..Hoeveel? Het meeste wat ik heb meegemaakt was 10%. Nu krijg ik volgens mij 8,3%. Toch ook een leuk bedrag (ongeveer een maandsalaris).
Lekker voor jullie zeg, al dat geld!

Money, money money......

Hier helaas geen eindejaarsuitkering of 13e maand.

Maar ik kreeg wel een klein kerstgeschenk van het uitzendbureau. Dat is ook altijd leuk!
quote:koekie1980 schreef op 20 december 2012 @ 13:00:

lijkt dat hier 13e maand zo'n beetje standaard is? Inderdaad merk je weinig van een crisis als je een baan hebt. Blijkt ook wel dat er bij serious request 9 ton (!!!) op de eerste dag is geleverd.

Bij mij zit de 13e maand gewoon in de CAO en valt dus onder reguliere arbeidsvoorwaarden. Dus ook als het bedrijf een minder goed jaar heeft, krijg ik gewoon mijn 13e maand.

Bonussen en winstdelingen zullen waarschijnlijk wel afhankelijk zijn van de winst van het bedrijf, maar een heleboel mensen die een CAO hebben als de mijne weten gewoon al dat ze een 13e maand gaan krijgen en dat heeft dus niks met crisis te maken.

Tenzij je je baan voortijdig kwijt raakt natuurlijk en dát kan wel met de crisis te maken hebben.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Hier de 13e maand meteen op spaarrekening gestort. Mijn contract loopt over 5 maanden af, dus dan komt het waarschijnlijk goed van pas.
@LouisaVuitton, een crisis raakt nooit iedereen, aan het bedrag aan kerstinkopen, vuurwerk 13e maand, etc. kan je niet afleiden of er wel of geen crisis is. Ik vind dat zo'n baggerargument.

Ach ja, voor sommige mensen bestaat de crisis pas als het jezelf raakt.
Nee, maar los van de crisis is een 13de maand toch geen standaard? Of ben ik zo in de minderheid?
en meesje2010: weet je al meer?
hier geen 13e maand of eindejaarsuitkering. wel kerstpakket die ik nog moet open maken.

winstdeling is bij ons in april en afhankelijk van beoordeling.
@Coolpack, veel bedrijven hebben een 13e maand, een % eindejaarsuitkering, een winstdeling of bonus nav de beoordeling. Ik denk dat veel werkende mensen een extra'tje hebben deze maand, als het niet wegbezuinigd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven