Herfsttetters!

09-10-2012 16:57 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 26! In de herfst, dus een leuk toepasselijk plaatje Veel plezier allemaal!

Hier deel 25: Tetteren in de zomer.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ja gek he. Gewoon de doom scenario's die toch niet zo raar lijken maar ook de herkenning v mijn symptomen die zo enorm passen bij Devic, daar schrik ik toch van.
Optimist tot in de kist!
Wat is er mis met niet sterk zijn en gewoon aan het thuisfront vertellen hoe je je voelt?

Daar heb je een stuk meer aan hoor. Zij ook. Niemand wil iemand die steeds aan het toneel spelen is Fant.
Bij mij en de internist is er idd een kwartje gevallen en dat is vanochtend onderzocht. Helaas krijg ik volgende week vrijdag pas de uitslag. En de ziekte die nu wordt onderzocht is niet erg fijn maar het zou zoveel verklaren..

Dus ik kan me in je inleven geloof ik
Ik vind het zo moeilijk om niet (ook voor mijzelf) alles te verdoezelen met humor. Zelfs bij de dokter hing ik de "clown" uit. Ik heb de jongens verteld wat ik heb maar ik denk dat zoals ik het vertel, gewoon tussen neus en lippen, het niet goed aankomt. Maar ik weet ook niet of ik dat wel wil. Ik vind het gewoon heel moeilijk want wat moet ik dan zeggen?
Optimist tot in de kist!
Ben het wel met Pilou eens. Je hoeft je niet altijd groot te houden he? Dat kan niemand volhouden. Daar ga je aan onderdoor. En dat kan je er nou net niet bij gebruiken. Dus huil, vertel je angsten aan je man en kinderen, schreeuw maar hou dit niet binnen. Je diagnose is niet niks Fant. Ik zou daar ook heel verdrietig van worden.
Sterkte dan met het wachten Choco.
Optimist tot in de kist!
Niemand neemt jou serieus als je jezelf niet eens serieus neemt.
Ik ben ook best wel heel optimistisch gewoon van mezelf maar ik weet dat er best een kans is dat ik in de toekomst in een rolstoel kom en/of blind wordt. Maar ik kan mij daar ook geen voorstelling van maken maar toch komt het nu vanmiddag, heel onverwacht tijdens het luisteren naar mijn favoriete muziek, binnen bij mij.
Optimist tot in de kist!
Je moet de waarheid vertellen Fant. Niets meer en niets minder. Niet met grapjes want het is niet grappig wat je hebt.

Choco, schat,
Sorry ik moet plotseling weg. Sorry had graag met jullie gepraat maar crisis bij vriendin. Denk aan je olifant, kom morgen nog terug hier
He Ol

Ik had toch nog ergens vaag de hoop dat het allemaal mee zou vallen voor je.

Ik zou hier niet proberen een grapje van te maken, anders stuur je iedereen een linkje ofzo met goede info erover. Hoef je dat gedeelte niet te doen en ga je daarna toch erover praten met ze.

Hoi Choco/Pilou

Choco, wat een lieve reactie op Fant. En je hebt een afdankertje van Plous in huis als ik het goed begrijp? Ik ben je volgens mij nog nooit tegengekomen op t forum?

Ik vond het juist echt iets wat alleen op het vivaforum kan dat inloggen als iemand anders. Ben best bang dat er nu best wat mensen zijn die ineens weten wie ik ben hier of die zo in kunnen loggen.

Bieb, precies zo'n kattenkop heeft Whiskas ook gehad een aantal jaar geleden. Misschien zou je er eens voor op MP kunnen kijken.
Het Viva forum is papaja.
Fant, allereerst even een Het is ook niet niks, deze waarschijnlijke diagnose. Maar waarom moet je je groot houden voor je kinderen? Ze zijn allemaal zo goed als volwassen (zit daar niet ook een beetje de crux? Je hebt het over kids...ze zijn echt groter dan dat hoor!) dus moeten ze intussen ook met dit soort nieuws kunnen omgaan. Als je je zorgen en angsten juist deelt, kan je er samen veel beter over praten. Zet je clowns-masker af, je hoeft de wereld niet meer mooier voor ze te kleuren, ze zijn te groot om tegen nare dingen beschermd te hoeven worden. En samen sta je veel sterker dan alleen.

Het klinkt misschien wat hard zoals ik het zeg maar ik heb het beste met je voor maar ik wil je wel een beetje wakker schudden.
He Fantje, dan komt het toch ineens binnen he.

Je kunt natuurlijk later nog heel goed met humor je situatie relativeren en dat gebruiken om door rotmomenten heen te komen. Maar nu is het gewoon nog kut. Je diagnose is kut en dat dit jou 'overkomt' is ook kut.

Je kinderen zijn groot genoeg om ze niet te hoeven sparen. Vraag hun aandacht en knuffels en hun aanwezigheid nu eens voor jezelf, dat heb je nu toch nodig? Je bent sterk, maar dat kan je alleen volhouden als je je af en toe laat steunen.

Choco, ik ken jou ook niet van 'hier'! Kom je natuurlijk wel her en der tegen op andere forumplekken, maar ik wist niet dat je bekend was bij de Tetters. Volgens mij ben je wel gezellig.

Jouw verhaal is ook niet fijn zeg, jeetje. Sterkte met het wachten op de uitslag, dat duurt wel lang zeg.

Maarrrrrrr, als ik diep graaf dan kan ik me het verhaal van dat kleine katje wel weer herinneren. Het is dus een lekker pittig ding?

Jemig Olijf, jij hebt het ook weer lekker te pakken! En dat natuurlijk weer net als je vakantie begint. Wel goed dat je en flinke kuur hebt en er dan weer vanaf bent. En weet waar die lamlendigheid vandaan kwam. Hoop dat je snel opknapt!

Ik was gezellig uit eten met een ex-collega. Lekker bijgekletst enzo en lekker gegeten. Bwurp.

Ben zo gaar van het werk, blij dat het morgen de laatste dag is. Jammer dat het daarna niet echt klaar is, maar dat moet ik dan maar een beetje plannen in de vakantie.

Nu bankhangen.
*schud mee met Olijfje*
Ja Fant, voor je het weet moederen je kinderen over jou.

Kaat had vandaag kerstdiner en mocht een nieuwe jurk (ook handig voor kerst/verjaardag) enzo. Had wat uitgezocht en toen kon ik de panty van een pop in de winkel niet vinden. Ik was gewoon even aan het snuffelen, maar Kaat werd ongeduldig en vond dat ik het moest gaan vragen. Vond ik allemaal niet zo nodig en Kaat was zelf ook even aan het snuffelen (dacht ik). Bleek ze in de rij te zijn gaan staan bij de kassa om het aan de verkoopster te gaan vragen. (bleek uitverkocht en die op de pop had een gat)

Maar eigenlijk is het denk ik heel erg waar wat Olijf zegt.

Olijf ik hoop dat je je vakantie niet hoeft te gebruiken voor ziek zijn...
*schud dus mee met Olijf en Splint*
Heb net een hele tijd met G aan de phone gezeten, uitgelegd dat ik het nodig heb dat ik het even serieus moet kunnen nemen. Hij gaat met de "kids" praten.

Ik was heel vroeger al moeilijk in het uiten van mijn eigen verdriet, het is makkelijker om met andermans zorgen om te gaan, die van mijzelf lach ik liever weg. Zelfs in mijn liefdesleven (ahum), was dat al zo, het heeft G dan ook een poosje gekost voordat hij door had dat ik wel iets in hem zag, ik was constant aan het ouwehoeren.

Het lastige is dat het voor hem ook moeilijk is hier een weg in te vinden, dat geeft hij ook wel toe. Hij is heel zorgzaam en lief maar dit soort emotionele dingen zijn moeilijk voor hem.

Jullie i.i.g. heel erg bedankt voor de lieve woorden en adviezen, ik ga er zeker wat mee doen, net zelfs al heel duidelijk naar G toe geweest in wat ik nodig heb op dit moment
Optimist tot in de kist!
Goed zo meis.

Niet zo gek dat G het ook moeilijk vindt toch? Het is allemaal nog zo vers, dat heeft wel even tijd nodig. Maar jij gaat nu voor. Zelfs voor op zijn verdriet en hoe moeilijk het voor hem is.
Fant.

En nu goed bezig met praten !

Wat de rest ook al zegt,je hoeft niet alles alleen te dragen.

Je hebt een fijn gezin die er ook voor je zijn als jij verdrietig bent en je hoeft je niet groot te houden.

Choco idd wel eerder gezien en dat leuke kleine poekeltje weet ik ook nog wel.

Jij ook voor wachten op uitslag en vervolg daarvan.
Humor is ook goed en gezond Fant, juist in shittijden. Maar je moet daar een beetje balans in hebben. Goed dat je iig al je ei hebt neergelegd bij G.
Die Kaat
Ja Kaat weet wel hoe dat moet
Ghe, Kaat wordt een grote meid! En eigenlijk had ze nog gelijk ook Tonks!
Olief heeft dit trouwens gekregen als kerstpakket van zijn werk:

Ik vind het wel een leuk ding maar Olief is, logisch, een tikkie teleurgesteld
Hou je Puk een beetje uit de buurt, Olijf? Er zit maar een smal pootje onder dat ding!

Ik vind 'm als bloemending wel leuk, maar verder nog niet zo geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven