Serious Request 2012 Enschede
vrijdag 21 december 2012 om 12:43
quote:yasmijn schreef op 21 december 2012 @ 12:36:
http://giel.vara.nl/rubrieken/backstage/
geweldig!
http://giel.vara.nl/rubrieken/backstage/
geweldig!
vrijdag 21 december 2012 om 13:13
vrijdag 21 december 2012 om 13:19
Ik was er ook die dag. Ik woonde er niet, maar we zaten te borrelen bij vrienden in de tuin op die bloedhete dag daar in die wijk.
Het was werkelijk onvoorstelbaar. Dat je zoiets meemaakt, kun je je in je stoutste dromen niet voorstellen.
Toen het eerste vuurwerk begon zei mijn man: er klopt hier iets niet.
Bij de eerste knal sprongen de ramen eruit en de verwarmingen van de muren.
We stormden allemaal naar de voorkant van het huis en we zagen die vuurbal zichzelf opblazen. Je staat te kijken en je denkt: dit is niet echt, dit is een film.
En toen kwam die 2de knal.
Door de drukgolf werd ik 10 meter achteruit geslagen en ik voelde mijn organen in mijn lichaam.
En toen brak de helse paniek uit. Dat zijn dingen die ik nooit meer van mijn netvlies krijg.
Het was werkelijk onvoorstelbaar. Dat je zoiets meemaakt, kun je je in je stoutste dromen niet voorstellen.
Toen het eerste vuurwerk begon zei mijn man: er klopt hier iets niet.
Bij de eerste knal sprongen de ramen eruit en de verwarmingen van de muren.
We stormden allemaal naar de voorkant van het huis en we zagen die vuurbal zichzelf opblazen. Je staat te kijken en je denkt: dit is niet echt, dit is een film.
En toen kwam die 2de knal.
Door de drukgolf werd ik 10 meter achteruit geslagen en ik voelde mijn organen in mijn lichaam.
En toen brak de helse paniek uit. Dat zijn dingen die ik nooit meer van mijn netvlies krijg.
vrijdag 21 december 2012 om 13:32
quote:yasmijn schreef op 21 december 2012 @ 13:24:
http://www.telegraaf.nl/b ... jke_boodschap_Giel__.html
Dit heb ik gezien gisteravond, echt te grappig!
http://www.telegraaf.nl/b ... jke_boodschap_Giel__.html
Dit heb ik gezien gisteravond, echt te grappig!
vrijdag 21 december 2012 om 13:35
vrijdag 21 december 2012 om 13:45
vrijdag 21 december 2012 om 13:54
Ik blijf het gewoon echt leuk vinden om naar te kijken ( en te luisteren!) Is de Living Doll al voorbij gekomen? Dit jaar zo Gerard het weer playbacken volgens mij:)
Gisteren nog even gezwaaid in de camera, heerlijk met collega's nageborreld en het glazen huis bezocht, nou ja, voor gestaan-;). Wat mensen er al wel niet voor over hebben-;) Uit Sneek, Leeuwarden en Groningen! Gelukkig woon ik zelf in een dorp vlakbij Enschede, kan het bijna fietsend af.
En de vuurwerkramp.. Pff.. Ik weet nog dat we bij Van der Valk reden en dachten dat Akzo Nobel opgeblazen was, industrieterrein in Hengelo. Als een gek naar huis gereden en daar direct RTV oost opgezet.
Achteraf hebben mijn oom en tante + kinderen geluk gehad, ze woonden in het rampgebied en waren net op een fietstochtje. Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Alle 4 een trauma aan over gehouden, maar ze leven tenminste nog.
Ik vind vuurwerk prachtig, maar steek het absoluut niet zelf af. Per gemeente/ plaats mooi siervuurwerk inslaan en afsteken lijkt me een goed idee. Maar of het ook uitvoerbaar is?
Gisteren nog even gezwaaid in de camera, heerlijk met collega's nageborreld en het glazen huis bezocht, nou ja, voor gestaan-;). Wat mensen er al wel niet voor over hebben-;) Uit Sneek, Leeuwarden en Groningen! Gelukkig woon ik zelf in een dorp vlakbij Enschede, kan het bijna fietsend af.
En de vuurwerkramp.. Pff.. Ik weet nog dat we bij Van der Valk reden en dachten dat Akzo Nobel opgeblazen was, industrieterrein in Hengelo. Als een gek naar huis gereden en daar direct RTV oost opgezet.
Achteraf hebben mijn oom en tante + kinderen geluk gehad, ze woonden in het rampgebied en waren net op een fietstochtje. Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Alle 4 een trauma aan over gehouden, maar ze leven tenminste nog.
Ik vind vuurwerk prachtig, maar steek het absoluut niet zelf af. Per gemeente/ plaats mooi siervuurwerk inslaan en afsteken lijkt me een goed idee. Maar of het ook uitvoerbaar is?