Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
*inbrekert*

Lieve Chooc ik heb hier even gespiekt om te kijken hoe het met je gaat.

Nouja ik moest aan je denken vandaag, ik dacht ik kom even zwaaien

Andere dappere dames, heel veel sterkte toegewenst en veel wijsheid voor jullie gezondheid.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Carmencita schreef op 17 december 2012 @ 15:14:

Mijn insuline is weer wat opgehoogd, tot hoever kan dat eigenlijk?

Ik gebruik overdag novorapid, nu 34-20-34 en s avonds insulatard en dan 26 eenheden. Voor mijn gevoel is het allemaal heel veel, is dat ook zo? Minder gebruiken omdat dat gevoelsmatig beter is is geen optie natuurlijk maar ik ben nu nog maar 8 weken zwanger, waar gaat dit eindigen?

Over zwanger zijn kan ik je niks vertellen, want dat ben ik nog nooit geweest en ga ik ook nooit worden, maar over de hoeveelheden insuline kan ik je geruststellen. Het is natuurlijk tijdens je zwangerschap zo dat je moet spuiten wat je nodig hebt, omdat dat beter is voor je ongeboren kindje. Dat moet een niet-zwangere diabeet tenslotte ook Maar de een heeft maar heel weinig nodig, de ander heel veel.

Ik val in die laatste categorie. Ik gebruik per dag zo'n 240 eenheden, en daarvan is mijn basaal al 138 eh per etmaal (5.75 eh per uur). De andere honderd gaan dus op aan eten, drinken en bijsturen van hoge waarden. Soms zit ik boven de 300 eh, maar dat is vaak op dagen dat ik heel slecht in mijn vel zit en mijn suikers domweg 'niet willen'. Soms zit ik onder de 200 eh.

Mijn vader van 81 spuit 16 eh langwerkende per etmaal en dat is alles. Mijn oudste broer heeft ook een pomp en hij heeft een basaalstand van 2 eh per uur. Mijn jongste broer slikt zich suf aan allerlei pillen voor zijn suikers, en wijlen mijn moeder spoot ook 4x daags (ik weet niet hoeveel). Een collega van mijn man gebruikt 450 eh per etmaal (langwerkende en kortwerkende bij elkaar opgeteld), dus het kan altijd nog erger dan bij mij

Eigenlijk is het heel simpel: je gebruikt wat je nodig hebt om te kunnen leven met redelijk mooie bloedsuikers, en elk lijf is anders. Trek je niks aan van wat iemand 'veel' of 'weinig' zou noemen, je hebt het nodig. Jouw lijf heeft dit nodig en dus gebruik je insuline. Punt uit. Voel je niet schuldig of raar, want dat ben je niet. Je vraagt tenslotte niet om diabetes!
Heeee Moonlight, wat leuk dat je hier even komt buurten!
Dank je Setter
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Wat een lieve en geruststellende post Setter, dank je!
Zo ik heb weer ff bijgelezen

Zon wat goed dat je zoveel bent afgevallen! Echt super Ga zo door zou ik zeggen!

Carmencita ik heb nog geen kinderen maar het hartje horen kloppen lijkt mij heel gaaf

Truffel jeetje.. Niet ontbijten, hoe doe je het.. Ik kan me voorstellen dat je soms dwars bent maar het niet accepteren?.. Lastig en niet erg slim denk ik

Hi Moon! Eigenlijk hetzelfde hier.. Hoop dat er nu toch echt een keer duidelijkheid komt Hoe is het met jou?

Pfff ik kan soms zo blij zijn als ik zie dat het bedtijd wordt.. Heel stom.. Hebben jullie dat ook? Is dat nou volwassen worden? Vroeger wilde je niet naar bed en nu verlang je naar je bed..

Zo ik ben weer bij geloof ik. Hoop dat iedereen de maandag heeft overleefd Welterusten alvast!
Chooc... enorme ups en downs hier. Niet echt goed dus maar ik probeer iig geneog leuke dingen te plannen zodat ik wat afleiding heb.

Jammer dat het bij jou nog niet echt vooruitgaat (dat dacht ik ook al te lezen in je posts)

Maar je hebt wel een fijn topic gevonden zo te zien, altijd prettig om de dingen te kunnen delen.
voor jou dan meis. In het nieuwe jaar weer ff afspreken en bijkletsen? Ik ga nu lekker slapen dus lees je morgen weer
quote:Carmencita schreef op 17 december 2012 @ 18:23:

Wat een lieve en geruststellende post Setter, dank je!Graag gedaan hoor
quote:Moonlight82 schreef op 17 december 2012 @ 21:55:

Chooc... enorme ups en downs hier. Niet echt goed dus maar ik probeer iig geneog leuke dingen te plannen zodat ik wat afleiding heb.

Jammer dat het bij jou nog niet echt vooruitgaat (dat dacht ik ook al te lezen in je posts)

Maar je hebt wel een fijn topic gevonden zo te zien, altijd prettig om de dingen te kunnen delen. Je krijgt van mij ook een en een hoor Moonlight. Ik vind jou ook dapper!
@Ris: Nee, heb ik nog niet gedaan. Heb 2 januari een afspraak bij de dokter, dan vraag ik ernaar.

(Van wat je vroeg op het SR-topic.)
Dank je Setter. Gaat vandaag al beter

Chooc, lijkt me leuk. Heb je misschien ook (ouderwets) MSN ofzo? Of skype?

De dames waar ik in t verleden zo leuk mee schreef zijn allemaal over andere topics uitgewaaierd dus ik zoek een nieuwe manier van contact houden

Maar afspreken in nieuwe jaar lijkt me leuk.
Even een snelle update voor ik mn ogen sluit

Internist belde vandaag, er is iets mis met mijn hormonen. Morgenavond moet ik een pil innemen en dan donderdag weer bloedprikken en op basis van die uitslag weten we meer. Het is waarschijnlijk dus een hormoonziekte die de vermoeidheid veroorzaakt. Ik ben eindelijk een stapje verder in de zoektocht Morgen maar es googlen wat het inhoudt..

Slaap lekker! Moon reageer morgen op je hoor maar wilde dit even delen
Chooc, heb je ook een naam van die ziekte gekregen? Ik ben nl. nieuwsgierig en wil ook even googlen....

Sterkte meis! Ondanks het vervelende nieuws toch een stapje in de 'goede' richting, hoop ik.
Oh Chooc wat zou het fijn zijn als het 'gewoon' iets is wat ze kunnen aantonen!

Geen gedoe meer van het kastje naar de muur en als het zwart op wit staat heb je ook meer 'rechten' als je een keer niet kunt werken.

Het klinkt raar en je weet hoe ik het bedoel maar ik hoop echt voor je dat dit het is! (als er mee te leven valt natuurlijk)
Zojuist de medicijnen opgehaald en die gegoogled. Ik ben nu toch wat minder blij geloof ik.. Ik ga van het ergste uit, dan valt het allemaal reuze mee; vrijdag vergaat de wereld

Ok en nu serieus. Setter, de medicijnen worden onder andere gebruikt bij de ziekte van Cusshing. Het heeft te maken met mijn cortisol denk ik want die hormonen zijn 's ochtends het hoogst en nemen af. Ik moést 's ochtends ivm hormonen dus 1 en 1 is 2. En als ik dan google op de medicijnen (dexamethason) kom je uit op bijnierziekten. In combinatie met vermoeidheid kom je bij Cusshing. En dat heeft idd te maken met dat cortisol.

Nouja ik heb het ergste gelezen dus het zal wel meevallen. Positief denken, ik word beter en die klote vermoeidheid zal ook weggaan Ik ben allang blij dat ik nu een stapje verder ben en me niet heb laten afschepen met diabetes vermoeidheid. Want als blijkt dat ik idd een hormoonziekte heb verklaart dat mijn hogere suikerspiegel en ben ik misschien helemaal geen beginnend diabeet.

Maargoed ik ben geen dokter, dit is google icm mijn hormonen die op hol zijn Ik blijf er maar om lachen want wat moet ik anders. Zei gister tegen man 'nou dit is wel fijn, ik kan nu leren van me af te bijten en als mensen dat niet leuk vinden, ja sorry zijn mijn hormonen '
Oh en setter ik heb dus nog geen naam van de ziekte maar dat was je vast al duidelijk Morgen ga ik eerst naar de internistenbalie en maak ik een afspraak en daarna bloedprikken. Dus ik hoop dat er nog ergens een gaatje voor me is, desnoods via telefoon! Zodra ik meer weet horen jullie het.
Lieve Chooc, ik duim voor je dat het allemaal iets anders en iets minder ingrijpends is. Je heerlijke excuus voor een gruwelijk en bijtend humeur ten spijt, dit wil je ook niet hebben. Maar ja, na je best friend kan Google ook je worst enemy zijn. Sterkte hoor!

Hier is het razend hectisch, maar de nieuwe uitdaging is helemaal geweldig (tot nu toe). Maar ik ben wel zo'n ongelooflijke sukkel hè! Het is vlakbij een adres waar ik jaren geleden heb gewerkt, lekker vertrouwd. Nou, vergeet het maar! Neem ik in het donker een verkeerd afslagje, heb ik bijna een half uur rondgereden op allerlei onduidelijke, griezelig nauwe en donkere dijkjes. Brrrr. Morgen toch de TomTom nog maar een keertje!
Hee Choco,

We gaan allemaal duimen dat het meevalt. En inderdaad, wat Sri zegt, Google kan ook je worst enemy zijn en alles ertussenin. Laat je niet gek maken.

En Sri, ook met een TomTom kan je verdwalen hoor. Ik heb wel eens heel lang rondjes gereden en was er vlakbij. Ook allemaal omdat oom TomTom het ook niet precies wist...

Allemaal
Ik wacht gewoon rustig af, doe ik al maanden dus ben het gewend. Gewoon blijven lachen En idd google is heftig hoor haha, als ik daarop moet vertrouwen was ik er gister al niet meer

Wat fijn dat je een leuke opdracht hebt sri! En oh bah, was het niet ook nog es mistig? Brr dan zou ik helemaal de rillingen krijgen.. Lang leve tomtom hoor! En anders wel google maps op de telefoon haha

Pixel jij ook een mooie blom Of nee, een kerstster, maar die smiley is er niet. Leuke plantjes zijn dat Alles ok met jou?

Nog een half uur Ik ga alvast in bed liggen met die pil en water erbij en daarna klaas vaak opzoeken. Welterusten dames!
Chooc, heb je ook iemand (coach/arts) met wie je kunt praten over wat het allemaal met je doet, die diagnoses?

Lijkt me heel moeilijk als je net bent ingesteld met een leven als diabeet en nu is het misschien toch weer wat anders. Die veranderingen steeds.

(en eerst heb je al moeten accepteren dat er psychisch iets was etc)

Nouja ik hoop dat je goed begeleid wordt. Ben blij je nog vrolijk te zien
Nope, geen begeleiding. Ach als ik maar weet wat er is. En wat dat betreft lang leve google want de internist zegt niks. Ik heb zelf moeten opzoeken wat ze nu testen en vanochtend hebben ze inderdaad op cushing getest. Als blijkt dat ik dat heb ga ik wel om begeleiding vragen hoor want dat is geen kattenpis. Volgende week vrijdag hoor ik de uitslag.

Die medicijnen van gister zijn niet tof. Heb het heel warm en voel me heel zwaar. Ik ga maar even slapen
Ik heb even gegoogled op Cushing, en dat is inderdaad niet mis. Sterkte Chooc
Nee het leven van een jonge vrouw met een ziekte is nooit kattenpis.

En als je zo van het kastje naar de muur gestuurd bent en je telkens weer op iets anders instelt, dan is dat slopend.

Ik zit nog eens te lezen, wat slecht dat je zo weinig uitleg krijgt. Je moet medicijnen halen en dan zelf de ziekte erbij zoeken? Schandalig....
Nouja dat googlen heb ik zelf gedaan en misschien was dat niet de bedoeling maar ik wil wel weten wat er getest wordt. Het verklaart gewoon zoveel klachten dat mijn hormonen ontregeld zijn..

Nouja het is weekend nu. Lekker ontspannen met man. Nu een feestje bij mijn buurman dus genoeg afleiding.

Fijn weekend dames

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven