Zo'n pijn; keelontsteking
zondag 23 december 2012 om 19:25
Ik heb nu bijna een week keelontsteking, vandaag naar de dokterspost geweest omdat ik het echt niet meer uithield van de pijn.
Antibiotica mee gekregen mar dat heeft even tijd nodig natuurlijk.
Kan al dagen niet eten, spuug mijn speeksel zelfs nog het liefst uit omdat slikken zo ontzettend zeer doet.
Naast mijn keel heb ik nu ook keel- en hoofdpijn.
Ik kan mijn mond bijna niet opendoen, net een waterijsje geprobeerd maar zelfs dat lukt niet..
Ik slik al dagen paracetamol en ibuprufen en hibitane.
Gorgelen met zout water en lauw water heb ik ook gedaan maar dat lukt niet meer nu.
Iemand hier nog tips, zit huilend op de bank inmiddels..
Antibiotica mee gekregen mar dat heeft even tijd nodig natuurlijk.
Kan al dagen niet eten, spuug mijn speeksel zelfs nog het liefst uit omdat slikken zo ontzettend zeer doet.
Naast mijn keel heb ik nu ook keel- en hoofdpijn.
Ik kan mijn mond bijna niet opendoen, net een waterijsje geprobeerd maar zelfs dat lukt niet..
Ik slik al dagen paracetamol en ibuprufen en hibitane.
Gorgelen met zout water en lauw water heb ik ook gedaan maar dat lukt niet meer nu.
Iemand hier nog tips, zit huilend op de bank inmiddels..
zondag 23 december 2012 om 19:33
Ik dacht dat keelontsteking bijna altijd viraal was en dat daarom antibiotica niet hielpen.
Het enige dat ik nog kan bezinnen is om aleve (naproxennatrium) als pijnstiller te proberen.
Ik heb laatst ook zoveel pijn gehad, waardoor het doortrok naar m'n oor. Dat kwam in mijn geval door de grootste aft/blaar die ik ook gezien had op het vlies bij m'n amandelen. Niets hielp, behalve tijd... Beterschap
Het enige dat ik nog kan bezinnen is om aleve (naproxennatrium) als pijnstiller te proberen.
Ik heb laatst ook zoveel pijn gehad, waardoor het doortrok naar m'n oor. Dat kwam in mijn geval door de grootste aft/blaar die ik ook gezien had op het vlies bij m'n amandelen. Niets hielp, behalve tijd... Beterschap
zondag 23 december 2012 om 19:39
Echt?? Ik heb mijn tweede inmiddels genomen en het lijkt alleen maar erger te worden... Zelfs die pil krijg ik amper doorgeslikt.quote:Iris27 schreef op 23 december 2012 @ 19:36:
Ik had het ook vorige week en ik was 3 uur nadat ik mijn eerste antibioticapil had ingenomen weer stukken opgeknapt. Verder, lekker ijs blijven eten. Beterschap
Ik had het ook vorige week en ik was 3 uur nadat ik mijn eerste antibioticapil had ingenomen weer stukken opgeknapt. Verder, lekker ijs blijven eten. Beterschap

zondag 23 december 2012 om 19:44
Ik slik nooit antibiotica, dus misschien werkte het daarom zo goed. Oh en ik woon in het buitenland en de medicatie is hier sterker dan in NL... maar ja, ik was vijf dagen echt ziek ervan en na 1 pil stond ik het huis weer te poetsen. Het gaat over, echt. Ook bij jou. Maar ik weet hoe k*t je je nu voelt. Blegh.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused

zondag 23 december 2012 om 19:50
Bedankt, jullie zijn echt lief!
Op dit momentben ik bereid om alles te proberen, als de pijn maar af gaat zakken.
Ik slik trouwens ook nooit antibiotica, denk dat het zeker 8 jaar geleden is dat ik dat voor het laatst heb gehad, men moet mij altijd naar de dokter schoppen namelijk...
Ik zal morgen iemand naar de Tuien sturen... En ik probeer trouwens ook steeds Citrosan te drinken, zit ook citrus in!
Verder heb ik manderijnen, kiwi's en bananen liggen maar die krijg ik echt niet weg..
Op dit momentben ik bereid om alles te proberen, als de pijn maar af gaat zakken.
Ik slik trouwens ook nooit antibiotica, denk dat het zeker 8 jaar geleden is dat ik dat voor het laatst heb gehad, men moet mij altijd naar de dokter schoppen namelijk...
Ik zal morgen iemand naar de Tuien sturen... En ik probeer trouwens ook steeds Citrosan te drinken, zit ook citrus in!
Verder heb ik manderijnen, kiwi's en bananen liggen maar die krijg ik echt niet weg..

zondag 23 december 2012 om 19:55
De meest rare adviezen staan hier, maar het zal mij niets verbazen als blijkt dat iets helpt. Ik kan mij voorstellen dat je alles uit gaat proberen en het lijkt mij niet dat het veel kwaad kan.\\http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... l=Keelpijn
zondag 23 december 2012 om 19:56
Ik heb een tijdje terug ook een flinke keelontsteking gehad. Van de huisarts kreeg ik Carbasalaatcalcium voorgeschreven. Ontzettend vieze zakjes, maar de pijn werd flink minder! Ik had een virale keelontsteking, dus geen ab.. Weet dus niet of het mag icm ab, maar misschien kun je er om vragen bij de ha. Beterschap!!!
Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
zondag 23 december 2012 om 19:58
quote:yogayup schreef op 23 december 2012 @ 19:33:
Ik dacht dat keelontsteking bijna altijd viraal was en dat daarom antibiotica niet hielpen.
Het is ook meestal viraal, maar doordat je weerstand bij een infectie laag is, komt er soms ook een bacteriele infectie overheen/achteraan, vandaar dat arts wel antibiotica voorschrijft. Maar aangezien dit bij TO niet echt lijkt te helpen, is de kans groot dat het vooral viraal is...
Het is ook meestal viraal, maar doordat je weerstand bij een infectie laag is, komt er soms ook een bacteriele infectie overheen/achteraan, vandaar dat arts wel antibiotica voorschrijft. Maar aangezien dit bij TO niet echt lijkt te helpen, is de kans groot dat het vooral viraal is...

zondag 23 december 2012 om 20:01
zondag 23 december 2012 om 20:02
Hoe zag jouw huisarts dan dat het bij jou viraal was?quote:Jamil schreef op 23 december 2012 @ 19:56:
Ik heb een tijdje terug ook een flinke keelontsteking gehad. Van de huisarts kreeg ik Carbasalaatcalcium voorgeschreven. Ontzettend vieze zakjes, maar de pijn werd flink minder! Ik had een virale keelontsteking, dus geen ab.. Weet dus niet of het mag icm ab, maar misschien kun je er om vragen bij de ha. Beterschap!!!