Gezondheid alle pijlers

Zo'n pijn; keelontsteking

23-12-2012 19:25 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een week keelontsteking, vandaag naar de dokterspost geweest omdat ik het echt niet meer uithield van de pijn.

Antibiotica mee gekregen mar dat heeft even tijd nodig natuurlijk.

Kan al dagen niet eten, spuug mijn speeksel zelfs nog het liefst uit omdat slikken zo ontzettend zeer doet.

Naast mijn keel heb ik nu ook keel- en hoofdpijn.

Ik kan mijn mond bijna niet opendoen, net een waterijsje geprobeerd maar zelfs dat lukt niet..

Ik slik al dagen paracetamol en ibuprufen en hibitane.

Gorgelen met zout water en lauw water heb ik ook gedaan maar dat lukt niet meer nu.

Iemand hier nog tips, zit huilend op de bank inmiddels..
quote:kopstoot schreef op 23 december 2012 @ 21:00:

Ja zal ik doen, ik vraag me alleen af wat ze dan nog kunnen doen?

Omdat ik al antibiotica heb.

En slapen wordt helemaal niks nee, deze pijn dreunt door mijn hele hoofd.

Misschien hebben ze sterkere pijnstillers voor je. Weet je, hibitane doet niks, dus daar heb je niks aan. Paracetamol werkt vaak beter in combinatie met codeine en als je echt niet kunt slikken hebben ze misschien wel iets in een spuit?

Zoals je nu ´klinkt´ lijkt me alles beter dan dit de rest van de nacht.
Zit er in kippensoep veel vitamine C? In mijne niet volgens mij hoor. Wel veel zout, en dat kan ook als een oppepper werken.

Waarom zou kippensoep goed tegen keelpijn zijn? Het is niet slecht hoor, maar wat zit erin dat goed tegen keelpijn werkt? Ben gewoon benieuwd.

Bij mij hielp alleen uitzieken echt goed en dan ook echt uitzieken he, niet als je nog maar 38.5 hebt al wel weer de ramen gaan lappen enzo.
oh wat erg zeg! Dat is echt een klotépijn. Meer als heeel veel waterijsjes, en spoelen met zout water ( Hoe pijnlijk ook) kun je eigenlijk niet doen. Slik je antibiotica en dan hoop ik dat het héeel snel over is voor je meid, heel veel beterschap!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik had laatst angina (dus met witte (pus) koppen in mijn keel). Deed ook zo'n pijn dat ik mezelf kneep als ik moest slikken, om de pijn te verdelen. Ben toen in het weekend naar de huisartsenpost gegaan en voelde me een aansteller, maar arts zei dat het er naar uitzag en ik kreeg direct een extra sterke kuur antibiotica.

Dat hielp gelukkig binnen 3 uur.

Maar bij mij zei de arts dat als ik mijn mond niet meer kon opendoen dat ik dan terug moest komen.

Ik zou het dus helemaal niet gek vinden als je nog eens met de HAP belt en dan expliciet zegt dat je je mond niet meer openkrijgt.
Wellicht ben ik mosterd, maar heb je niet gewoon een keelabces? Heb ik ook eens gehad, ik kon mijn mond inderdaad niet open krijgen en kwijlde de hele boel onder. Heel anders dan een lullige keelontsteking, en daarvan heb ik er ook meer dan genoeg gehad voor mijn amandelen werden verwijderd.

Een keelabces kan levensbedreigend zijn wegens verstikkingsgevaar, en moet opengesneden worden. Bij mij kwam het gelukkig niet zo ver, hij knapte vanzelf open toen ik net besloten had om naar de HAP te gaan. Maar de smaak in mijn bakkes zei me genoeg .

Echt hoor, doe niet als ik en ga naar de dokter. Aan stikken heb je ook niks.
ik wil maar niet ziek worden! Af en toe dan denk ik een schraapje te voelen, maar dan blijkt het loos alarm. Ondanks het feit dat ik omringd word door snotteraars en hoesters, loop ik het toch voortdurend mis.
it's a big club and you ain't in it
Ik zou weer bellen en vragen of je weer kan komen voor een supersterke pijnstiller en of ze svp nog een keer goed in je keel willen kijken. Dit duurt echt te lang hoor voor zulke heftige pijn. Succes, sterkte en heel veel beterschap!
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:rionyriony schreef op 23 december 2012 @ 21:19:

ik wil maar niet ziek worden! Af en toe dan denk ik een schraapje te voelen, maar dan blijkt het loos alarm. Ondanks het feit dat ik omringd word door snotteraars en hoesters, loop ik het toch voortdurend mis.Fijn. Open een topic zou ik zeggen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 23 december 2012 @ 21:23:

[...]

Fijn. Open een topic zou ik zeggen.
Ik herinner me trouwens ook dat ik paracetamol met codeine kreeg, volgens mij verlichtte dat de pijn ook wel wat.
Krijg je bij een abces dan ook hevige oor- en hoofdpijn?

EN had de dokter dat dan niet kunnen zien vanochtend?
Ik vind jullie reactie echt overweldigend lief trouwens.. Nogmaals heel erg bedankt!!

Ik heb net de HAP gebeld, ze bellen me zo weer terug..
quote:esther55 schreef op 23 december 2012 @ 21:00:

Honing bij de imker vandaan ontsmet je keel, je kan deze bijvoorbeeld in je thee doen. Honing die je in de supermarkt koopt is vrijwel alleen suiker en doet niks.

Daarnaast lekker kippensoep eten = veel vitamine C en goed voor keelpijn.

ik ga ook voor de honing en de kippensoep (met echte stukjes kip erin natuurlijk).

Extra suiker en eiwit zijn altijd goed als je niet veel eet.
Goedzo! Zorg dat je keel goed bekeken wordt!

Beterschap!

(ik ben vorig jaar nog geopereerd aan een giga streptokokkeninfectie aan mijn keelamandelen)
quote:Vl43inder schreef op 23 december 2012 @ 21:25:

Ik herinner me trouwens ook dat ik paracetamol met codeine kreeg, volgens mij verlichtte dat de pijn ook wel wat.Wat Vl43inder zegt maar dan even oplossen in water en met een rietje opdrinken. Hou wel even je neus dicht zodat je het niet proeft want het is erg bitter.Waterijsjes hebben mij geholpen de pijn van keelontsteking te verlichten en een hapje honing verzachtte ook wat. Sterkte meid en dikke
quote:kopstoot schreef op 23 december 2012 @ 21:26:

Krijg je bij een abces dan ook hevige oor- en hoofdpijn?

EN had de dokter dat dan niet kunnen zien vanochtend?

Even voor je gegoogled;

Keelabces is een slepend ontstekingsproces met ettervorming, omgeven door een kapsel. Een keelabces kan zich ontwikkelen als complicatie van een amandelontsteking en is dan meestal achter de amandelen, in het weefsel van de verhemeltebogen gelegen. Vooral bij het slikken en praten veroorzaakt het keelabces pijn. De patiënt is ernstig ziek. Het slikken wordt na verloop van korte tijd meestal zo pijnlijk dat de zieke het speeksel liever uit de mond laat lopen dan het door te slikken.

Er is meestal flinke koorts. De patiënt is dorstig door het kwijlen, de tong is dik beslagen en de lucht uit de mond ruikt bijzonder onaangenaam, niet alleen voor anderen, maar ook bij vlagen voor de patiënt zelf.

Mocht je dit allemaal bij jezelf herkennen lijkt het me toch verstandiger om naar de HAP te gaan.

*laatste zin is al mosterd gelukkig*
Nou ik had een hele onvriendelijke assistente aan de lijn, ik moest maar ff doorzetten en Trachitol gaan halen...

Volgens haar werd het altijd eerst erger en gaat de antibiotica pas na 24 uur werken.

Paracetamol met codeine had geen zin zei ze..

En aan abces had de dokter wel kunnen zien..

Altijd heel bijzonder, die consulten aan de telefoon....
Ik herken mezelf absoluut in het keelabces maar dat kon het niet zijn, aldus assistente....

IK kwijl zelfs in een theedoek...
Heel bijzonder inderdaad. Maar dat hoor je zo vaak over een HAP dat ik me er steeds weer over verwonder dat er nog mensen heen gaan.

Kweet niet hoor, wij zijn geen artsen maar zo´n telefoonmiep wel dan? Ik bedoel, ik weet dat ze ooit onderzocht hebben hoe artsen een diagnose kunnen stellen nav een telefoongesprek, dat schijnt in ruim 80% van de gevallen te kloppen (mensen op zee kunnen dat nog wel eens nodig hebben). Dus als zo´n miep arts is, dan zal ze best gelijk hebben.

De codeine, als je hem toevallig hebt, zou ik gewoon nemen eerlijk gezegd, daar val je niet dood van om hoor. En trachitol halen? NU? Waar dan???

Heel veel sterkte en beterschap in elk geval.
Jeetje, geen advies maar stekte meid!
quote:kopstoot schreef op 23 december 2012 @ 21:52:

Ik herken mezelf absoluut in het keelabces maar dat kon het niet zijn, aldus assistente....

IK kwijl zelfs in een theedoek...Bel een HAP in een andere stad. Heb je een second opinion.
O wat ellendig, ik voel echt met je mee.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Trachitol doet helemaal niets meer, als je zo'n keelpijn hebt.
Grappig, dat zei ik dus ook...

Dit was overigens niet de dokter maar een doktersassistente.

quote:hiltje schreef op 23 december 2012 @ 22:02:

Trachitol doet helemaal niets meer, als je zo'n keelpijn hebt.
Ik heb geen codeine maar ik ga geloof ik een voorraad aanleggen voor als dit ooit weer gebeurt.... Zijn dat gewoon tabletten?

En verkrijgbaar bij de apotheek?

Volgens de assistente kon ik trachitol bij de apotheek halen.

Misschien verbeeld ik het me maar betaal je ook veel meer bij zo'n 24-uurs apotheek? Berekenen ze een toeslag voor het weekend?

Ik vond die antibiotica behoorlijk prijzig...

quote:Exces schreef op 23 december 2012 @ 21:56:

Heel bijzonder inderdaad. Maar dat hoor je zo vaak over een HAP dat ik me er steeds weer over verwonder dat er nog mensen heen gaan.

Kweet niet hoor, wij zijn geen artsen maar zo´n telefoonmiep wel dan? Ik bedoel, ik weet dat ze ooit onderzocht hebben hoe artsen een diagnose kunnen stellen nav een telefoongesprek, dat schijnt in ruim 80% van de gevallen te kloppen (mensen op zee kunnen dat nog wel eens nodig hebben). Dus als zo´n miep arts is, dan zal ze best gelijk hebben.

De codeine, als je hem toevallig hebt, zou ik gewoon nemen eerlijk gezegd, daar val je niet dood van om hoor. En trachitol halen? NU? Waar dan???

Heel veel sterkte en beterschap in elk geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven