Gezondheid alle pijlers

Zo'n pijn; keelontsteking

23-12-2012 19:25 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een week keelontsteking, vandaag naar de dokterspost geweest omdat ik het echt niet meer uithield van de pijn.

Antibiotica mee gekregen mar dat heeft even tijd nodig natuurlijk.

Kan al dagen niet eten, spuug mijn speeksel zelfs nog het liefst uit omdat slikken zo ontzettend zeer doet.

Naast mijn keel heb ik nu ook keel- en hoofdpijn.

Ik kan mijn mond bijna niet opendoen, net een waterijsje geprobeerd maar zelfs dat lukt niet..

Ik slik al dagen paracetamol en ibuprufen en hibitane.

Gorgelen met zout water en lauw water heb ik ook gedaan maar dat lukt niet meer nu.

Iemand hier nog tips, zit huilend op de bank inmiddels..
Als jij je mond bijna niet meer open kan doen kun je een tonsilair abces hebben. Dit kan levensgevaarlijk zijn. Maar dan moet het echt uit de hand lopen. Iig naar de dokter of het ziekenhuis. Ik kreeg meteen een MRI scan en een half uur later geopereerd. Als je niet kunt slikken moet je meteen gaan. Ook als je lymfeklieren in je nek enorm beginnen op te zwellen. Sterkte. Ik weet uit ervaring wat voor hel deze pijn is.
Ik ben geen arts, maar als je al een week zulke last hebt van je keel, lijkt me dat hier meer aan de hand moet zijn!
Nou, ze lijken er bij de huisartsenpraktijk niet zoveel moeite mee te hebben...

Bloed prikken kan ook pas donderdag dus blijkbaar kan het allemaal wel wachten.

quote:eldiabonita schreef op 24 december 2012 @ 19:21:

Ik ben geen arts, maar als je al een week zulke last hebt van je keel, lijkt me dat hier meer aan de hand moet zijn!
Ik kan mijn mond wel enigszins openen maar het doet erg veel pijn.. Slikken doet ook echt veel pijn, ik had de tip van een forumster hier opgevolgd om een beschuit in de bouillon te dopen maar helaas... die kreeg ik ook niet weg.

Baal er sowieso van maar helemaal nu zo voor de kerst, had me zo verheugd op gezelligheid en lekker eten...

quote:mopje1984 schreef op 24 december 2012 @ 19:20:

Als jij je mond bijna niet meer open kan doen kun je een tonsilair abces hebben. Dit kan levensgevaarlijk zijn. Maar dan moet het echt uit de hand lopen. Iig naar de dokter of het ziekenhuis. Ik kreeg meteen een MRI scan en een half uur later geopereerd. Als je niet kunt slikken moet je meteen gaan. Ook als je lymfeklieren in je nek enorm beginnen op te zwellen. Sterkte. Ik weet uit ervaring wat voor hel deze pijn is.
quote:kopstoot schreef op 24 december 2012 @ 20:21:

Ik kan mijn mond wel enigszins openen maar het doet erg veel pijn.. Slikken doet ook echt veel pijn, ik had de tip van een forumster hier opgevolgd om een beschuit in de bouillon te dopen maar helaas... die kreeg ik ook niet weg.

Baal er sowieso van maar helemaal nu zo voor de kerst, had me zo verheugd op gezelligheid en lekker eten...

[...]

Balen dat het nog steeds niet beter gaat. Misschien kun je als je beter bent een gezellig vreetfestijn aanrichten met een paar lieve familieleden en/of goeie vrienden? Ik ga voor je duimen dat je morgen ineens miraculeus genezen bent.

Jeetje, sterkte TO. Lijkt me verschrikkelijk, zo'n keelpijn! Hou het goed in de gaten, klinkt best ernstig allemaal. En niks aantrekken van (goedbedoelde?) adviezen dat je eerder of later naar de arts had moeten gaan, je doet toch zelf wat je goed lijkt? Ik ben zelf ook zo'n twijfelkont als het om artsenbezoek gaat... Ik wil geen zeur zijn die "voor niks" komt, maar vaak wacht ik dan weer te lang en als ik dan ga is het bijna weer over. Nogmaals sterkte en die waterijsjes, dat lijkt me inderdaad het lekkerst met een zere keel. Laat je even weten hoe het afloopt?
Dank je Lady-Voldemort, ik had toevallig al met een vriendin afgesproken om flink te gaan vreten (uit mijn kerstpakket).

Al die lekker dingen staan hier maar ik kan er helemaal niks mee, zo frustrerend!!!

quote:Lady-Voldemort schreef op 24 december 2012 @ 20:29:

[...]

Balen dat het nog steeds niet beter gaat. Misschien kun je als je beter bent een gezellig vreetfestijn aanrichten met een paar lieve familieleden en/of goeie vrienden? Ik ga voor je duimen dat je morgen ineens miraculeus genezen bent.

[img]http://krabbelplaatjes.punt.nl/upload/beterschap_66.gif[/img]
Dank je wel Neves, ik zal jullie op de hoogte houden hoor!

Ik ren idd nooit zo snel naar de dokter, ik ben ook niet zo vaak ziek en het lost vaak vanzelf weer op.. Behalve deze keer dan...

quote:neves schreef op 24 december 2012 @ 20:35:

Jeetje, sterkte TO. Lijkt me verschrikkelijk, zo'n keelpijn! Hou het goed in de gaten, klinkt best ernstig allemaal. En niks aantrekken van (goedbedoelde?) adviezen dat je eerder of later naar de arts had moeten gaan, je doet toch zelf wat je goed lijkt? Ik ben zelf ook zo'n twijfelkont als het om artsenbezoek gaat... Ik wil geen zeur zijn die "voor niks" komt, maar vaak wacht ik dan weer te lang en als ik dan ga is het bijna weer over. Nogmaals sterkte en die waterijsjes, dat lijkt me inderdaad het lekkerst met een zere keel. Laat je even weten hoe het afloopt?
Hoe gaat het nu? Ik zag net ook nog voorbij komen dat je oorpijn hebt? Je hebt echt een abces! Dat komt omdat die ontsteking zich verspreidt en op je oor drukt. Ik kan gewoon niet geloven dat ze jou niet serieus nemen. Misschien een rare vraag maar kan jouw tandenborstel naar binnen? Zo niet is het echt linke boel!!!! Ik wil he echt niet ongerust maken maar ik heb een week lang alles onder gekwijld en niets gedronken en raakte daardoor meteen in shock in het ziekenhuis. Ga aub vanavond nog naar de spoedeisende hulp. Het lucht meteen op als de boel eruit is! Wat een sukkels die jou wegsturen! Door de telefoon kun je niet kijken!!!!
Hoe gaat het met je kopstoot?
Ja, ik was eigenlijk ook wel benieuwd!
Ik ook....
Hallo lieve mensen, hier ben ik weer!

Gisteren is de antibiotica eindelijk aangeslagen, ik lag 's nachts nog te creperen (ik stond op mijn kop) in bed maar 's ochtends werd mijn keelpijn toch iets minder, wel meer oorpijn erbij gekregen maar goed..

Ik kon nog steeds niet eten (behalve soepje) maar ik kan zeggen dat het weer de goede kant op gaat gelukkig.. Krijg mijn mond nu ook weer wat open, nog niet helemaal maar dat komt vast wel..

Ik durfde niet te stoppen met de antibiotica en nu ben ik ook blij dat ik het niet gedaan heb..

Man oh man, wat heb ik een pijn gehad!! Serieus nog nooit eerder meegemaakt..

En wat was het fijn om zoveel mensen te lezen die met me meeleefden, super thanks!!
PS. Ik denk wel dat ik mijn keel nog even laat checken deze week, ik kan me haast niet voorstellen dat dit een 'gewone' keelontsteking was... EN ik moet mijn bloed nog laten prikken donderdag.
Hé kopstoot! Fijn om even wat van je te horen. Gelukkig maar, heb regelmatig aan je gedacht. Gek eigenlijk, dat je je zorgen maakt om iemand die je niet echt kent, maar het zat me echt niet lekker.

Ben blij voor je dat het inmiddels de goede kant opgaat!

Dank voor je update.
Aaah zo lief!! Dikke van mij voor jou!!

Ik ben ook blij dat de pijn eindelijk afneemt!

quote:neves schreef op 26 december 2012 @ 15:09:

Hé kopstoot! Fijn om even wat van je te horen. Gelukkig maar, heb regelmatig aan je gedacht. Gek eigenlijk, dat je je zorgen maakt om iemand die je niet echt kent, maar het zat me echt niet lekker.

Ben blij voor je dat het inmiddels de goede kant opgaat!

Dank voor je update.
quote:kopstoot schreef op 26 december 2012 @ 15:11:

Aaah zo lief!! Dikke van mij voor jou!!

Ik ben ook blij dat de pijn eindelijk afneemt!

[...]

En dat vind ik nou lief, dikke terug!
Fijn dat je weer een beetje bent opgeknapt!
Gelukkig! Mijn zus is arts en die zei ook, echt naar de dokter. Die oorpijn is geen goed teken erbij. Sterkte en ik hoop dat je morgen meer weet. Zo'n abces behoort ook tot de meest helse pijnen. Ik hoop dat het dat niet is en niet aanmodderen.
quote:mopje1984 schreef op 26 december 2012 @ 15:39:

Gelukkig! Mijn zus is arts en die zei ook, echt naar de dokter. Die oorpijn is geen goed teken erbij. Sterkte en ik hoop dat je morgen meer weet. Zo'n abces behoort ook tot de meest helse pijnen. Ik hoop dat het dat niet is en niet aanmodderen.

Misschien moet je juist hopen dat het dat wel is, want daar is makkelijker wat aan te doen dan aan Pfeiffer. En je hebt een goede reden om die telefoonmiep de oren te wassen.

Maar fijn dat je in elk geval iets naar binnen kunt krijgen en dat je je wat beter voelt
Thanks ladies..

Het gekke is dat een vriendin van mij ook 2 artsen (in opleiding weliswaar) had gevraagd maar dat die allebei onafhankelijk van elkaar hadden gezegd dat die oorpijn juist kwam door de ontsteking (dat dat in verbinding staat met elkaar) en de antibiotica vaak pas na 48 uur begint te werken.

Zij zeiden ook dat ik huiduitslag zou moeten hebben als het Pfeiffer zou zijn en dat had ik dus niet..

Geen van hen beide noemde de mogelijkheid van een abces.

Maar man oh man, ik hoop nooit meer zulke pijn mee te maken!
Ach nou ja, wat het was was het maar je knapt nu op en daar gaat het toch om? Ik wil ook helemaal niet met zekerheid beweren dat het een abces was/is, maar dat kwijlen en het feit dat je je mond niet goed kon openen kwamen me zo bekend voor, vandaar.

Succes met uitzieken en bloedprikken, hopelijk is het geen Pfeiffer want daar kun je nog best een tijdje mee zoet zijn. Dan is zo'n abces misschien nog beter .
Ja hoor, je hebt helemaal gelijk Lady-Voldemort!

Ik ben allang blij dat ik me nu weer beter voel!

En hopelijk is het idd geen pfeiffer, ook al doen ze daar toch verder niks aan, je kunt er lang mee zitten qua vermoeidheid enz..

quote:Lady-Voldemort schreef op 26 december 2012 @ 21:34:

Ach nou ja, wat het was was het maar je knapt nu op en daar gaat het toch om? Ik wil ook helemaal niet met zekerheid beweren dat het een abces was/is, maar dat kwijlen en het feit dat je je mond niet goed kon openen kwamen me zo bekend voor, vandaar.

Succes met uitzieken en bloedprikken, hopelijk is het geen Pfeiffer want daar kun je nog best een tijdje mee zoet zijn. Dan is zo'n abces misschien nog beter .
Laat je nog even weten wat er uit dat prikken is gekomen? Ik zit nu toch mee te leven, en dan wil ik alles weten ook ;
Hahaha! Ik wil het ook weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven