diner kerstavond

25-12-2012 08:17 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ik vroeg me af wat jullie diner & hapjes waren op kerstavond .

Ik heb als diner zoete aardappelpuree met creme fraiche en volle melk en ribeye met zelfgemaakte cranberrysaus.

Met prosecco (bubbelwijn)

De hapjes die ik gemaakt / gekocht heb waren : dadels gevuld met geitenkaas,italiaanse zoute ham gevuld met mozarella , zoete pepers gevuld met kaas, olijven en garnalen gevuld met kaas

En als topper chocoladebonbons
quote:rionyriony schreef op 25 december 2012 @ 11:16:

is dat een nieuwe trend ofzo?Nou andere jaren als we eerste en tweede kerstdag weg waren deden wij (man en ik) wel iets speciaals voor kerstavond.
quote:bankje schreef op 25 december 2012 @ 10:32:

[...]

Grappig dat je eenvoudig eten gelijk trekt met het wel of niet vieren van de Kerst.

Wij vieren kerst maar zonder alle overdadige luxe. Het is geen geldkwestie maar waarom ""moet'' alles met deze dagen zo luxe zijn?

Ja zeg hey had je mij niet even kunnen whatssappen,pingen,feestboeken etc dat je boerenkool ging eten?

Boerenkool is heerlijk.!
nee hoor, het is voor mij iig geen trend, ik doe dat al jaren zo met mijn zoon, we eten eerste kerstdag al bij mijn ouders, 2de kerstdag soms ook daar wat overgebleven is, dan hebben we maar 1 avond over om samen te vieren en daar hoort lekker eten bij.
quote:dolfje schreef op 25 december 2012 @ 11:18:

[...]

Nou andere jaren als we eerste en tweede kerstdag weg waren deden wij (man en ik) wel iets speciaals voor kerstavond.dat is relaxed, zo zonder speciale kleren en met zijn 2en.
quote:rionyriony schreef op 25 december 2012 @ 11:16:

is dat een nieuwe trend ofzo?

ik doe het niet, vind 2 dagen wat extra eten ed wel voldoende.

Gisteren dus prei-gehaktschotel gegeten
Gisteren een ovenschotel van roergebakken spitskool, gehakt en puree.

Vandaag wordt het een kiprollade, koolraab en rostikoekjes.
quote:gypsygirl-1 schreef op 25 december 2012 @ 11:19:

[...]

Ja zeg hey had je mij niet even kunnen whatssappen,pingen,feestboeken etc dat je boerenkool ging eten?

Boerenkool is heerlijk.! Je bent welkom, er is nog genoeg..
Gisteren was voor mij gewoon een werkdag en vriend had lekker kerriezuurkool gemaakt.

Met een vegetarische rookworst voor mij erbij.

Heerlijk!
ik hachee van hamlappen. Maar een soort kerstavonddiner is er volgens mij nooit geweest. Wel kerststol en koffie als je terugkwam van de nachtmis. Om twaalf uur ging officieel de verjaardag van Jezus in, vandaar de stol.
it's a big club and you ain't in it
quote:prinsesisback schreef op 25 december 2012 @ 11:21:

[...]

dat is relaxed, zo zonder speciale kleren en met zijn 2en. Yep ideaal,gisteren lekker in joggingbroek voor de buis hangen
Wij hadden soep met ravioli erin, frietjes en broodjes kipburger.

Ik was druk met schoonmaken, we hadden allebei geen trek en ik had ook geen zin om te koken.
Normaal doen wij kerstavond ook niet zoveel bijzonders hoor.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Hier ook niks bijzonders en en gewone werkdag. We hadden zuurkoolstamp met rookworst.
Gister hebben we lekker standaard achter het gourmet stel gezeten.

Normaal nooit op kerstavond maar mijn zusje is 1ste en 2de kerstdag bij haar vriendje dus hebben we het gister vast gedaan met de kadootjes.

Vandaag en morgen ben ik alleen samen met mijn vader.

Lekker rustig en we maken het wel gezellig.

Vanavond eten we wel kerstig.

Voor: Carpaccio met lekkere dressing en salade.

Hoofd: Haas met cranberrysaus met roseval aardappeltjes, spruitjes en stoofpeertjes.

Na: Tiramisu.

Op de carpaccio na is alles zelfgemaakt.

Morgen doen we heel simpel en halen we chinees, haha.

Heel kerstig :p Maar dat lust mijn zusje niet en mijn vader en ik vinden het zo nu en dan heerlijk dus prima idee ;)
je hoeft ook kerstavond niet feestelijk te doen, het mag, dat is juist het leuke ervan.

als het je niet trekt, ook goed.
Hier eet ik eigenlijk altijd juist simpel op kerstavond. Komt nog van huis uit: eerst naar de kerk en dan broodmaaltijd met een kom soep. Ga al jaren niet meer naar de kerk en vriend is er nooit op kerstavond, at gister dus met dochter. Die at 2 pannenkoeken met jam en ik had ragout gemaakt die vooral smaakloos was, dus weinig van op. 'S avonds nog toastjes gesmeerd.
Door tijdgebrek werd het friet met kroketten maar vanavond krijg ik gevulde kip met gebakken aardappeltjes en groente met een heerlijke wijn. Morgen met familie hapjesdag is ook lekker. Maar verder prop ik me niet vol met toostjes en zoetigheid
Kerstavond hadden we een lekkere gezins avond. Gourmetten en daarna bij het dessert (ijs) gingen we All You Need is Love kijken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven