Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.

Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
@holdon

Wil zeker meer gaan sporten, maar dat was sowieso al de bedoeling.

Maar nu moet het echt! Mijn vriend is vanavond niet thuis, dus vanavond maar een groepslesje doen.

Wil in t voorjaar ook weer beginnen met looptraining, 2 jaar deed ik over 5 km 34 min. Dat moet zonder sigaret beter kunnen!
Ha lligt,

Ik heb precies hetzelfde, vanavond moet ik echt

Hoe gaat het? Ervaar je lastige momenten of merk je dat het steeds beter gaat?
@holdon

Ik werk 9 uur per dag en dan rookte ik al nooit, dus dan heb ik nergens last van.

Maar op de weg van en naar mijn werk heb ik het erg zwaar. Ik rookte in de auto kei veel, ben 3 uur per dag onderweg. Nu gaat de kauwgom er hard door heen.
Goedenaaf iedereen. Hoe is het met jullie? Hier gaat het wel oke, paar moeilijke momenten maar een stuk beter dan gisteren. Merk nu dat ik een behoorlijk opgezwollen buik heb en veel windjes moet laten. Ga ook minder naar het toilet dan voor het niet meer roken. Hoort er ook bij en ook de tijd geven om weer in het natuurlijk proces te komen. Lligt hoe ging het in de auto? Kan me voorstellen dat dat erg lastig is om nu geen sigaret op te steken. Hoe heb je jezelf erdoor heen getrokken?
@holdon

Stond gelukkig geen file dat scheelt tijd. Probeer nu alleen te tanken bij onbemande stations.

Zie ik geen sigaretten.

Verder gaat het goed.

Ook last van opgezwollen buik en stoelgang.

Maar dat komt ook wel weer goed.
Goedemiddag allemaal,

Wordt hier niet echt heel veel geschreven he? Maar ik heb nu ook meer behoefte aan schrijven dan normaal hihi. Vandaag dag 3 alweer. Logisch maar die peuk is continu in mijn hoofd..Oh nu even lekker een sigaretje roken..oh nee...Goh een sigaretje...oh nee. Merk dat ik het als lastig ervaar om iets positiefs tegenover die sigaret te plaatsen. Tuurlijk ik kan even van mijn plek af en een rondje gaan lopen, als ik thuis ben en klusjes gaan doen...Vrees dat ik ook meer mag sporten hihi
Zo weer fris begonnen aan dag 9.

Moet zeggen dat het me nog niet tegenvalt.

Heb nu wel wat last van hoesten enzo, maar denk dat dat komt doordat mn trilhaartjes nu weer gaan werken.

Merk al dat mn kleren langer fris ruiken, heb mijn jas ook maar uitgewassen werd misselijk van de oude rook geur die erin zat.
Holdon en lligt goed bezig!!

Ik ben vandaag 3 weken gestopt
Vandaag dag 11
.
De kerstdagen ook weer rookvrij overleeft

Zit nu op dag 15.

Ben best trots op mezelf!
Hartstikke goed !

Ga zo door !
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
@een_man dankje!
.

Superstoer zijn jullie! Ik wil ook echt stoppen nu. Sinds een week ben ik flink verminderd, van 10 naar 2 of 3 per dag. En daarbij mocht ik niet meer binnen roken, dat helpt ook. Ben zo blij dat het binnen weer fris ruikt!

Nu wil ik ook van de laatste sigaretten af, zeker omdat ik de laatste dagen last heb van slijm ophoesten en benauwdheid, het piept als ik inadem. Het maakt me echt een beetje bang.

Wat ik vooral echt beu ben, is die eeuwige innerlijke strijd. "Wel/geen sigaret, beter nog wachten tot 15u want anders zit ik al aan mijn dagelijkse maximum, maar ik wil zo graag NU een." En dan zenuwachtig en chagrijnig worden. Het gaat eigenlijk echt nergens over.

Dus kortom: ik ga met jullie meedoen!
@savina

Gezellig
Savina, die strijd die jij noemt is zooo lastig. Gewoon niet roken is duidelijker en minder vermoeiend.

Je kan het!

Ik zit op dag 28!!!!

Ruim 500 peuken niet gerookt;-)

Hoe gaat het met de andere stoppers?
Sabine, ik ken ook deze strijd maar al te goed. Doe vanaf vandaag met je mee. Wellicht steun aan elkaar, dit topic wel gevolgd maar is niet heel erg druk meer. Alle stoppers : goed gedaan!!!

Wat zullen jullie trots zijn op jezelf. :-)
Super Tineke! Het is vandaag ook mijn eerste dag, ik heb gisteren mijn laatste gerookt.

Ik ben net opgestaan en normaal gezien neem ik nu een koffie en een sigaret, dus ik heb het nu al even moeilijk. Ik voel me een beetje bozig, omdat ik geen sigaret mag, maar tegelijkertijd lach ik een beetje met mezelf, want ik weet natuurlijk wel hoe het komt.

Daarbij krijg ik een soort van paniekgevoel als ik me bedenk dat ik wel eens nooit meer een sigaret zal opsteken. Ook zoiets stoms en onbegrijpelijks.

Heel veel succes!
Ja dat paniekgevoel ken ik ook

Was vanmorgen om 09.00uur op, en ja had het zwaar! Net als jij koffie met een peuk, dat was het eerste wat ik deed.........

Dit is niet mijn 1e poging, hoop wel de laatste:-)

Hoop dat we hier wat steun vinden, toch?

Denk per dag dan komt dat paniekgevoel niet zo hard binnen.
En dat bozige, tja....... Dat is even niet anders. Ik heb altijd dat "wattige" (is geen woord) gevoel in mijn hoofd, afwezig zijn. Heel vervelend.
Ik ga naar bed toe, ben chagrijnig en heb veel teveel lopen snaaien vandaag. Maar niet gerookt, moeilijk gehad.
Goedemorgen iedereen, hoe gaat het bij jullie?

Savina, ben je gisteren ook rookvrij doorgekomen?

Hier bijzonder slecht geslapen, dit ken ik nog wel van eerdere pogingen.

Nieuwe dag, ik ga ervoor!

Hoop iets gezelliger dan gisteren :-)

Vanavond ga ik uit, wordt niet makkelijk op stap met drie rokers........
Hallo! Daar ben ik weer. Goed bezig tineke! Mij is het ook gelukt gisteren, had het soms moeilijk en heb veel te veel chocolade gegeten. Ik heb ook erg onrustig geslapen, en hoest ook vrij veel. Maar alles tezamen valt het me toch wel mee tot nu toe, al denk ik dat de ultieme dip/uitdaging nog gaat komen, vandaag of rond dag 3 of 4, gok ik. Veel succes vanavond, gaat je lukken!
Dank je, hoop dat het lukt vanavond. Jij ook weer veel succes vandaag! En alle andere stoppers ook natuurlijk. Fijne zondag :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven