reis 2013 peru en incatrail?
vrijdag 28 december 2012 om 12:05
Hoi,
komend jaar willen mijn vriend en ik graag naar peru.
het liefst reizen we wel georganiseerd (we spreken amper spaans, de voertaal daar).
hebben jullie nog tips voor ons?
we hebben een aantal reizen bekeken waar ook de incatrail in zit.
Ik vroeg mij af hoe toeristisch dit is en of het het geld waard is? Iemand hier ervaring mee?
ALvast bedankt voor reacties.
komend jaar willen mijn vriend en ik graag naar peru.
het liefst reizen we wel georganiseerd (we spreken amper spaans, de voertaal daar).
hebben jullie nog tips voor ons?
we hebben een aantal reizen bekeken waar ook de incatrail in zit.
Ik vroeg mij af hoe toeristisch dit is en of het het geld waard is? Iemand hier ervaring mee?
ALvast bedankt voor reacties.
vrijdag 28 december 2012 om 12:34
Ik ben georganiseerd naar Peru geweest en heb niet de incatrail gelopen. Dat schijnt namelijk 4 dagen te zijn, op grote hoogte (kans op hoogteziekte) en overnachten onderweg in tentjes zonder verdere faciliteiten en wellicht in kou en regen. Niet mijn ding dus. Heb wel vanuit Cusco 'n stukje incatrail te paard gedaan en dat vond ik wel leuk.
Hou best van wandelen, maar op reis vind ik fotografie toch zwaarder wegen en bij 'n zware trekking is het gewoon lastig elke keer camera uit rugzak, foto maken, opbergen en dan weer proberen de rest in te halen.
Hou best van wandelen, maar op reis vind ik fotografie toch zwaarder wegen en bij 'n zware trekking is het gewoon lastig elke keer camera uit rugzak, foto maken, opbergen en dan weer proberen de rest in te halen.
vrijdag 28 december 2012 om 12:50
Inca trail is inderdaad toeristisch maar ach als je er toch bent waarom niet genieten van de één van de mooiste uitizichten toch en meteen een beetje cultuur opsnuiven. De inca trail kan je op 2 manieren doen, wat elninjoo zegt via een trek je kan een aantal duraties kiezen maar je kan ook in hotels slapen ipv tentjes. Daarnaast kan je ook volgens mij binnen 1 dag de berg op met een treintje. Moet je maar eens googlen op devils nose train.
vrijdag 28 december 2012 om 13:01
De incatrail is absoluut een geweldige eens-in-je-leven onvergetelijke ervaring. Maar het is niet gemakkelijk, niet luxe en niet comfortabel. En als je last van hoogteziekte krijgt of andere gezondheidsproblemen is het echt afzien.
Als je een doorzetter bent, je kunt aanpassen aan primitieve omstandigheden en van natuur en majestueuze vergezichten houdt, dan moet je het doen.
Ben je meer een kleinzerig en zeurderig luxepaardje of heb je gezondheidsproblemen, dan kun je er beter niet aan beginnen.
Als je een doorzetter bent, je kunt aanpassen aan primitieve omstandigheden en van natuur en majestueuze vergezichten houdt, dan moet je het doen.
Ben je meer een kleinzerig en zeurderig luxepaardje of heb je gezondheidsproblemen, dan kun je er beter niet aan beginnen.
vrijdag 28 december 2012 om 13:24
Ik had voor mijn reis de trail geboekt en bevestiging gehad dat ik m kon lopen. Echter na een aantal weken vakantie pas bij aankomst in Cuzco te horen gekregen dat we (groepje waarmee ik zou lopen) alsnog niet mochten lopen,
On die reden een vergelijkbare, maar veel minder toeristische trail gelopen.
Vermoeiend? Ja, want over passen boven 4000m.
Koud 's nachts? Ja, best wel!
Primitief? Ja, geslapen in tentjes op het plaatselijke 'voetbalveld' met een geïmproviseerde wc (doek om wat stokken), wassen met een heel klein bakje water.
Afzien? Nee, want de zwaardere spullen werden per pony vervoerd, een kok maakte (heerlijk!) eten en als je een normale tot redelijke conditie hebt is het prima te doen.
On die reden een vergelijkbare, maar veel minder toeristische trail gelopen.
Vermoeiend? Ja, want over passen boven 4000m.
Koud 's nachts? Ja, best wel!
Primitief? Ja, geslapen in tentjes op het plaatselijke 'voetbalveld' met een geïmproviseerde wc (doek om wat stokken), wassen met een heel klein bakje water.
Afzien? Nee, want de zwaardere spullen werden per pony vervoerd, een kok maakte (heerlijk!) eten en als je een normale tot redelijke conditie hebt is het prima te doen.
vrijdag 28 december 2012 om 13:32
tnx.
dat het een pittige tocht is daar had ik me al op ingelezen.
Heb ruim een jaar geleden een reis naar tibet/nepal gemaakt met ook een driedaagse trektocht en een klim naar mt everest.
Dus ik ben wel iets gewend wat dat betreft.
Ik houd van natuur en het hoeft van mij niet al te luxe te zijn, anders hoef je zon tocht niet te maken vind ik, maar ik hou dus niet van té touristisch.
Heb ooit een keer een grot bezocht, was op zich mooi, maar omdat het zo ontzettend toeristisch was, vond ik er geen bal meer aan.
De trek in Nepal was juist zo leuk omdat je vooral locals tegenkwam (buiten je eigen reisgenoten dan) en verder weinig toeristen zag.
dat het een pittige tocht is daar had ik me al op ingelezen.
Heb ruim een jaar geleden een reis naar tibet/nepal gemaakt met ook een driedaagse trektocht en een klim naar mt everest.
Dus ik ben wel iets gewend wat dat betreft.
Ik houd van natuur en het hoeft van mij niet al te luxe te zijn, anders hoef je zon tocht niet te maken vind ik, maar ik hou dus niet van té touristisch.
Heb ooit een keer een grot bezocht, was op zich mooi, maar omdat het zo ontzettend toeristisch was, vond ik er geen bal meer aan.
De trek in Nepal was juist zo leuk omdat je vooral locals tegenkwam (buiten je eigen reisgenoten dan) en verder weinig toeristen zag.
vrijdag 28 december 2012 om 13:34
@perezosa: klinkt goed, heb je dan toevallig de larektrail gedaan, want die wordt dan vaak als alternatief aangeboden en schijnt inderdaad wat minder toeristisch te zijn..
Ohja, voor mij reis in Nepal heb ik me wel enigzins voorbereid.
door regelmatig te gaan wandelen. Hebben jullie dat met deze reis/incatrail ook gedaan?
Ohja, voor mij reis in Nepal heb ik me wel enigzins voorbereid.
door regelmatig te gaan wandelen. Hebben jullie dat met deze reis/incatrail ook gedaan?
vrijdag 28 december 2012 om 13:47
Volgens mij was het idd de Larektrail. Wij waren met een groepje van 5, onderweg verder geen toerist gezien.
De laatste nacht begon het hard te regenen. 'S Ochtends werd het zo goed als droog, maar het was zo mistig, dat je nauwelijks wat zag van MP, een enorme domper hahaha.
Dus MP was voor mij niet bepaald het hoogtepunt, maar de rest van het land is zoooo mooi, geweldige landschappen en kleurrijke bevolking.
De laatste nacht begon het hard te regenen. 'S Ochtends werd het zo goed als droog, maar het was zo mistig, dat je nauwelijks wat zag van MP, een enorme domper hahaha.
Dus MP was voor mij niet bepaald het hoogtepunt, maar de rest van het land is zoooo mooi, geweldige landschappen en kleurrijke bevolking.
vrijdag 28 december 2012 om 13:50
Een aantal jaar geleden was ik op eigen initiatief in Peru. Ik heb vanuit Cuszco via een tour de Incatrail (4dagen) gelopen. Ik had erge buikloop en ben geen doorgewinterde bergbeklimmer en af en toe was het afzien, maar het was zo gaaf om te doen. Een aanrader voor iedereen. Ik had wel de luxe genomen dat een peruaans mannetje mijn grote rugzak droeg. Ik had alleen mijn daypack.
Ik heb ook een driedaagse trek gedaan in Nepal (Anapurna) en dat was vergelijkbaar. In Nepal is het wel veel minder toeristisch en schoner. Het eten was in Peru dan weer beter verzorgd.
Mijn advies: doe alsjeblieft de Incatrail. Het is echt geweldig mooi.
Ik heb ook een driedaagse trek gedaan in Nepal (Anapurna) en dat was vergelijkbaar. In Nepal is het wel veel minder toeristisch en schoner. Het eten was in Peru dan weer beter verzorgd.
Mijn advies: doe alsjeblieft de Incatrail. Het is echt geweldig mooi.
vrijdag 28 december 2012 om 19:32
Hoi,
Wij zijn 2 maanden geleden naar Peru geweest.
We kregen van iemand de tip www.purelatinamerica.com en daar hebben we bij geboekt.
We hebben zelf aangegeven wat we graag wilden zien en doen.
De reis was echt super!!
Hun Peru pagina wordt volgens mij volgende week gelanceerd, maar je kunt er wel al gewoon reisprogramma`s en excursies boeken, een 4-daagse Incatrail behoort ook tot de mogelijkheden.
Als je nog iets wil weten hoor ik het wel!
Succes!
Wij zijn 2 maanden geleden naar Peru geweest.
We kregen van iemand de tip www.purelatinamerica.com en daar hebben we bij geboekt.
We hebben zelf aangegeven wat we graag wilden zien en doen.
De reis was echt super!!
Hun Peru pagina wordt volgens mij volgende week gelanceerd, maar je kunt er wel al gewoon reisprogramma`s en excursies boeken, een 4-daagse Incatrail behoort ook tot de mogelijkheden.
Als je nog iets wil weten hoor ik het wel!
Succes!