Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Ha, gevonden!

Leuke intro Myself :-)
Hello Welkom!!

Ik heb de tabel weer opgeschoond hoor. Dit is wel een beetje de harde kern zo die overblijft.

Vandaag nog niet gereageerd, zal het gelijk ff doen

Gisteravond 2 en een half uur bezig geweest om minimaatje in slaap te krijgen en hij melde zich vanmorgen toch al weer om half 7.

En nu was het hooguit 5 minuten huilen en nu slaapt hij.

@ anne, het is best gezellig met Maximaat thuis, (ik negeer dat luiers naast de pendaalemmer gelegd worden, de was op de wasmand ipv erin en de badkamerdeur altijd open gelaten word!)

Volgende week gaan we evengoed mee naar boord, er is dan niemand aan boord behalve een paar matrozen en we liggen in een haven. Maar, ik ben dan wel een paar dagen van huis weg en het is 20 minuten lopen naar nijmegen centrum.

En ik kan even lekker in de sauna aan boord.

@ rammel.... whahaha Minimaatje op de verwarming!

@ mart, naar huis gaan om te kolven is niet echt een optie, degene die nu werkt voor mij, gaat weer weg als ik weer begin. En om nou alleen iemand te laten komen voor mijn voedingen is ook niet makkelijk. Ik zou zelf immers ook niet 3 keer 25 minuten per dag willen werken.

Het is een klein bedrijf en ik sta alleen in de winkel. 2 Werknemers aan het werk is te duur en dan heb je helemaal niets te doen.

Wat vervelend dat je nog steeds pijn hebt!

Ik heb ook nog steeds pijn., Vooral als ik een stuk gelopen heb, dan krijg ik pijn onder in mijn buik en achter mn schaambeen.

Ook mijn heup speelde vd week op.

Maar nou moet ik ook zeggen dat ik niet zo trouw ben in het doen van buikspieroefeningen enzo.

@ Toet! Hoera!! Gefeliciteerd met je huis!!

@ dodo, wat waardeloos dat de wachtlijst zo lang is voor de pijnpoli! En helemaal klote dat je nog zo'n last hebt!

@ chryssa, succes en plezier morgen op het familiefestijn!

@ kroos, leuk hè om te zien dat de baby's nu meer interactie hebben met elkaar. Dat heb ik ook met de baby van een vriendin, die schelen 2 weken, ze kijken elkaar nu echt aan en plukken aan elkaar.
zijn we weer!!
Te vroeg gejuigd.,... brullend minimaatje weer uit zn bed geplukt.
Ik ben er ook!
O boy, nu op oude bijgelezen en hier tikken, dat wordt niks vrees ik....

Dodo hoop dat je gauw verbetering hebt!!

Nico van harte!! Leuk he! Vond/vind t zo apart .

Maat, sterkte met mini.. En leuk uitje voor de boeg!

Toet succes daar ook met de klus!!

Mart, superlief, maar kunnen bij ouders terecht! (mochten we mekaar de tent uitmeppen kom er wellicht op terug :p)

Chrys zal duimen voor goede nacht voor je!!

Hier weer lekker vlieg-dagje, kon godzijdank nog bij fysio terecht (had administratiedagje en dus op praktijk thank god), dus ben weer heel. Zei vanmorgen tegen oudste, toen die vroeg wat mama nou allemaal op dr armen/benen had; 'ja pop, mama is immers van de trap gevallen dus heeft allemaal blauwe plekken'. Denkt ze even na, kijkt moeilijk en zegt 'nee, mama heeft gele plekken!'. Oja... Bijdehandje, zijn inderdaad geel aan t worden.

Maar gaat beter dus gelukkig. In nwe huis geweest met aannemer, erg druk met plannen maken/spullen uitzoeken etc etc etc. Wat buitengewoon goed aan t lukken is. Alleen meer ideeën dan budget naar we vrezen... Morgen met oudste naar de dierentuin, whaaaaaa zin in, lijkt me erg lachen. Dan zondag dus ook echt inpakken want maandag midweek weg en zaterdag verhuizen al! Jeminee, telde vanmiddag even maar nog slechts 4 nachten hier... Best raar, heb nog nooit ergens zo lang gewoond als hier (6jr). Maar, wel heel heel blij!! Meer een grote mensen huis, t nwe haha.

allright ik ga dus maar eens naar boven geloof ik... Lekker slapen hoop ik allemaal!!
Yeahhhh daar zijn we weer!!

De hardcore aug 2012 dames...

Maat, super! toch nog wat daagjes weg! Komt de BBtai nog van pas en heb je eerst lekker kunnen oefenen

Ja minimaatje was echt zo zielig, hij had erg koude handjes en ik voelde me vreselijk en jij zei: meeeiidddd maakt niks uit dat doen we zo!! en je legde hem op de verwarming

Mannen zijn allemaal hetzelfde, hier ook echt: iedereen heeft een eigen wasmand, de heren presteren het om hun zooi er precies naast te pleuren!! En het maakt dus niet uit welke leeftijd ze hebben

Bubje: hoe is het meid??
Myself beterschap en wat ontzettend klote van je oma!! Zou ik ook erg kwaad van worden ja, gatverdamme.

Rammel, haha leuke droom jij!!

Juut, hier ook absoluut nog niet de kilo's kwijt. :p met in verkoop zetten huis 4 wk geleden al heel wat opgeruimd, waaronder de weegschaal, dus ehmmmm mijn naam is haas voorlopig

Nu echt tukken, sorry als ik iemand vergeet

O ja, Bubb, hoe is t meid???
Jee maat, dat kan ik me ook nog herinneren van net na de bevalling, die pijn in je schaambeen. Heb jij nog steeds dus, klote! En wat is er denk je met je arm?

Weet niet meer wie het vroeg. Ik heb voor beide problemen nog geen diagnose dus ook geen oplossing. Mn handen zijn geëlectrocuteerd voor carpaal tunnel syndroom, daar kwam niks uit. En van achteren stop ik er meerdere pijnstillers per dag in, maar das alleen symptoombestrijding.

Tja anne, dan is eerder een luier idd geen optie. Succes vanavond.

Zivaa is dus niet meer black and blue maar yellow and .... purple?

Slaap lekker allemaal
@ mart, ja klopt dat heb ik nog steeds.

En mn arm, komt van mn hypermobiliteit. Ik denk dat er een ontsteking weer in zit. Er is al eens gesproken over een operatie maar dat zie ik niet zo zitten.

Is er niets te doen aan jouw klachten dan? Steeds die pijnstilling is ook geen oplossing denk ik?

Ik voel me een beetje een zielige huismuts op dit moment. Maximaat is aan het pokeren.

Ik zie op fb de foto's langs komen, en de vrouwen zitten gezellig in de kroeg.... en ik word gewoon niet eens meer uitgenodigd!!

Ik heb zo'n behoefte aan een avondje los gaan! Maar op een of andere manier wil het maar niet lukken!
Hey meiden!! Eindelijk weer een berichtje van mij. Het gaat wel weer beter hoor, nog geen gesprek gehad over het bewuste onderwerp maar de spanning is in elk geval weg voor nu!

Kerst verliep rustig.

Nu ben ik aan het werk, om 8.30 rol ik mn bed in en dan ga ik met mini naar mn ouders om oud&nieuw daar te vieren. En een boel me-time

Bubman gaat naar het buitenland zondag en komt woensdag of zo weer, dan kunnen we gaan zitten en praten.

Ik heb in de tussentijd wel meegelezen met jullie posts maar geen rust gehad om te reageren!

@ Rammel: wat fijn dat het in eigen bed slapen lijkt te gaan lukken! Doe je dit snachts ook, of vooral overdag?

Wat een geniale droom trouwens! War verwarmingen al niet handig voor zijn

@ Myself: Wat sneu voor je oma! Hoe is het nu met haar?

@ Kroos: Ik word helemaal blij van je berichtjes, top dat je je zo goed voelt! Pijnlijk oog is dan weer minder, maar gelukkig staat je dat qua emoties niet in de weg!

@ bijvoeden: wat leuk dat jullie minis er zo goed op reageren! Ik streef nog steeds naar 6 maanden, ben benieuwd of mini er ook zo over denkt!

@ ziv: veel succes meid met verhuizen en inpakken! Wat een schrik joh dat je van de trap bent gevallen met mini! Blij dat jullie er goed vanaf zijn gekomen

@ Do; vind het echt sneu voor je dat nog steeds zo met die pijn moet rondlopen!

@ Ann: Die drukte komt door de uitverkoop of niet? Is mini inmiddels beter? En ja die mannen en ziek zijn he...Ze zullen het wel nooit afleren!

@ Maat: wat balen he als je iedereen uit ziet gaan en je zelf zo graag mee wilt doen! Vooral het feit dat ze je niet eens vragen steekt dan wel beter dat het goed voelt met maatman in huis!

@ martje: hoe is het nu met mini en zijn tandjes? Hij had er erge last van toch?

@ nico: Beterschap nog meid! Gaat het goed met je herstel? Wanneer mag je mini weer tillen?

@ Liz:

Ik moet weer werken, straks meer als het lukt!
Weer vanaf 03.30 uur op, gaaaaaap. Begin nu wel een beetje moe te worden van die nachten. Nu fles maken en kinders in bad enzo.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Zo, mannen zijn boodschappen doen en Mevrouw de Nachtbraker ligt te snurken. Nadat ze d'r halve fles over haar feestjurk heen spuugde, dat natuurlijk wel .

Ik moet eigenlijk het huis poetsen, maar heb geen zin. Eerst maar eens een cappucino!

@bub: Fijn dat het weer wat rustiger is bij jullie. Ik hoop dat jullie er helemaal uit komen.

@Myself: chapeau voor de nieuwe inleiding!

@martje: Handen geëlektrokuteerd klinkt heel erg pijnlijk. Ik zit gewoon te rillen bij het idee.

@Maat: ook niet leuk jij niet gevraagd wordt om mee te gaan naar de kroeg! Kunnen we niet een keer een topic-stapavond organiseren? Dan blijven de mannen maar bij de mini's en kunnen wij uit ons dak gaan met z'n allen!

@zivaa: Ik word al moe als ik lees wat jij allemaal moet doen. Denk dat ik bij het idee alleen al ingestort was .

Ik denk dat Meisje een groeispurt heeft. Ze inhaleert haar flessen zo ongeveer en ligt een half uur voor het 'tijd' is voor een fles al te mekkeren om eten. Maar ja, nog meer melk is misschien niet zo'n goed idee. Misschien maar eens kijken of we er een stronk broccoli in kunnen proppen als ze 5 maanden is. .
Bub: met tandjes gaat het nu beter. Er zit een heleboel net onder het oppervlak te schemeren, maar nog niks nieuws doorgebroken. Minimart lijkt er geen last meer van te hebben.

Fijn dat je naar je ouders kan, maar dan is bubman met oud en nieuw bij eigen familie? Ga je m niet missen?

Chryssa: man o man, het houdt niet op met de korte nachten.

Ik ben voor een stapavond, lijkt me super gezellig!
Ik ben gesloopt! Mini at om 23:30 toen om 2:15 en om 5:15. En om 7:15 werd hij ook nog even lekker wakker maar viel tussen ons in in slaap tot 8:30. Pfffffff horror dus! Man en ik hebben afgewisseld, maar je wordt toch wakker. De bedoeling was dat mini voor het eerst in zijn eigen bed zou liggen, maar om 2:15 dacht hij daar dus anders over. De boosdoener was trouwens een poepluier, heel fijn, een zure luier om 2 uur 's nachts.

Oh bub, geeft niet hoor, als je even alleen meeleest. Neem maar lekker de tijd voor jezelf. Fijn dat er nu rust is, en ik hoop dat jullie er woensdag uit zullen komen.

Myself

Mooie OP! Heel leuk gedaan. En wat een eikels die dat bij je oma hebben gedaan. Hoe gaat het nu met haar, is ze nog heel bang?

Chryssa

Balen hè, die boknachten. Als je ooit de gouden sleutel vindt, stuur je hem dan ook naar mij. Grappig trouwens, van die feestjurk. Gisteren werden er foto's van mini gemaakt en net voordat de fotograaf kwam kotste hij zich helemaal onder.

Maat

Wat stom dat ze je niet meevragen! Tsssss! Net alsof je geen oppas zou kunnen vragen. Ik zou er iets van zeggen hoor, als het een keer ter sprake komt.

Rammel

Kerst met schoonmoeder viel hier uiteindelijk reuze mee. Ik denk dat ze mijn boodschap heel goed begrepen heeft, en dat ze wel weet dat er niets anders opzit dan ons onze gang te laten gaan. Nu die van jou nog...

Stapavond

Leuk! We kunnen er ook een elfstedentocht van maken, iedere keer een andere stad. Maar dan niet alleen in Friesland, haha!

Moet ik nu nog de locatie regelen voor de nieuwe datum voor de meet. Of doen we het ergens anders of wordt het toch de eerste datum?
Halle meiden!

Jee Chryssa: nachtrust is je niet gegund

Veel plezier bij de familiedag!

Maat: ik hoop voor je dat een goede stapavond snel op de agenda staat!!

Bub: fijn om te lezen dat het nu rustig is. Ik hoop op een goed 2013 voor jullie! (en voor iedereen natuurlijk

Haha Zivaa: ik lees dat jouw naam ook haas is.. (sub)

Leuke opening Myself!

Rommelmannen: hier ook hoor! De deksel terug doen op de luieremmer is best lastig..

Maartje: dat klinkt niet fijn van je handen.

Anne: Wat fijn om te lezen dat het goed gaat het met je vriendin! Ik denk dat het wel het een beetje het zelfde is. Volgens de fysio zit er veel spanning en moet ik de boel los laten. Maar ja, dat is nog niet zo makkelijk.. Omdat ik bang ben voor pijn verkramp ik vaak.

Zo, nu genieten van de zaterdag. Voorlopig de laatste vrije zaterdag.... De eerste is pas weer in maart omdat ik vakantie heb aangevraagd. Genieten betekent in dit geval: huishouden. Fijne dag allen!
Dat was geen fijne nacht Liz! Ik hoop dat de komende nacht iedereen lekker in dromenland blijft!

Ik ken de locatie van de vorige meet niet, maar die was goed bevallen toch dames? En iedereen kan op de 24e?

Ik moet wel even de lijst op het sub opsnorren van de forum namen en de echte namen incl mini's en alvast uit mijn hoofd gaan leren.
Dodo wat jij omschrijft had zij precies! Ook die verkramping voor onbewuste pijn!

Ik moet werken! Later meer!
Zo, hele huis gepoetst, derde was in de machine. Ik heb nog niet eens gedoucht, drie verdiepingen schoonmaken is toch wel erg veel werk. Zo meteen de kinders op bed en daarna naar de familie.

@liz: Jij dus ook een boknacht. Ik leef met je mee.

@Rommelmannen: hier ook zo eentje. Laat standaard alles slingeren, sokken naast de bank, was naast de wasmand en ga zo maar door.

@Dododo: Ook al aan de poets, wat zijn we toch goede huismoeders .
Nou ik ga zo ook aan de poets dus idd goede huis moederts zijn wij

Nu slaapt Rammeltje met borst in bekkie en door de vuurwerk knallen van die takke jeugd hier om de hoek schrikt ze steeds wakker

Liz, sinds rammeltje dr krijssessie heeft uitgevoerd 2e kerstdag gaf schoonmoeder toe dat ze er bloednerveus van werd! Ze zag ook dat laten huilen dus niet werkt en ik denk dat ze nooit meer commentaar zal leveren! 10-0 voor mij...

Gelukkig is het bij jou ook meegevallen!! Do not fak wis the aug 2012 mama's heh..
@ meet, 24 februari op zelfde lokatie. Iedereen mee eens??

@ rammel, wat fijn dat schoonloeder inziet dat laten huilen geen optie is!

@ aan de poets, ik moet ook nodig wat doen! Maar we gaan zo eerst een rondje lopen. Ben vreselijk laat en lui vandaag! Heerlijk tot 12 uur met minimaatje in bed gelegen.

Maximaat kwam half 5 thuis en had eieren voor zn geld gekozen en was wijselijk is het logeerbed gaan liggen

Ik ga deze week niet mee naar boord. Mn moeder moet het ziekenhuis in en dan blijf ik liever in de buurt.
Eens!

Nu weer werken goede werkende moeder ben ik haha
Eens!!
Zo weer boven water, jeetje wat kan je je beroerd voelen. Had echt even het deja-vu gevoel van zwangerschap en bevalling. Werd er zelfs een beetje bang van, terwijl ik dat eerder helemaal niet had.

@Rammel, fijn dat het zo goed gaat met de domperidon. Werd wel eens tijd dat er wat regelmaat in kwam. Gisternacht overigens ook genomen omdat ik echt wilde dat de misselijkheid en overgeven weg zou gaan. Durfde het aan omdat ik wist dat jij het ook andersom gebruikt.

Heerlijke dromen trouwens, hilarisch!

@Bub, fijn dat de druk er even af is. Hopelijk komen jullie er samen uit.

@Chryss, jeetje, het wordt niet echt beter met die nachten he. Dat spugen over schone kleding,zo herkenbaar.

@Ziev, was dierentuin leuk?

@Maat, inderdaad zelf actie ondernemen hoor en melden dat je mee wilt. Is ook soms een beetje de verwachting die sommigen hebben. Je mag best zelf zeggen dat je mee wilt. Blijft wel dat het niet leuk is.

Hebben jullie nog advies wat te doen bij tandjesperikelen? Ze is zo onrustig. Vind het echt zielig. Ik voel nu overigens ook echt een tandje.

Met oma gaat het wonder boven wonder goed. Ze had gelukkig haar sieraden mee en ze hebben dus niet zoveel meegenomen. Wel een onwijze bende, maar dat is inmiddels opgeruimd. Wat ik van mijn moeder begreep is ze er tamelijk nuchter onder, hopelijk blijft dat zo. 2 huizen verder waren ze overigens ook geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven