Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Gevonden.

Myself wat een leuke intro :-D.

Ik zit echt even in de af en toe meeleesmodus. Maar vergeet jullie niet hoor. Deze dagen doen me toch ff wat meer dan ik had verwacht,tel daar enorme eczeem in de handpalmen en ontstoken teen bij op en jullie begrijpen dat ik op t moment een soort van emokip ben. En ik ben dan ook gewoon gesloopt terwijl vriendlief iedere ochtend de kereltjes doet en mij laat slapen.

Voor wat betreft de meet. Wij zijn erbij.
Goedemorgen,

Meisje om 04.30 uur wakker. Ze slaapt nu wel weer en man en Zoon zijn ook nog in diepe rust. Familiefeest gisteren overleefd, maar Meisje wilde daar absoluut niet slapen. Huilen, huilen, huilen. Eventjes in de drager geslapen, maar ze was al snel weer wakker. In de auto terug ging ze redelijk over de zeik van vermoeidheid, maar viel na een tijdje toch in slaap. Thuis fles gegeven en in bed gedrukt. Toen sliep ze meteen. Zoon heeft zich goed gehouden. We aten wel erg laat en het was al 21.30 uur toen we thuis kwamen, dus voor hem was het ook wel veel allemaal.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Chrys wat een gedoe met slapen zeg. misschien toch een keer naar een osteopaat onder t mom van baat het niet dan schaadt het niet? Dit is ook voor jou killing natuurlijk.
Goodmorning! Ben met mini bij mn ouders nu. Heb een flinke keelontsteking te pakken dus dat is weer minder...

@chrys: wat sneu dat meisje niet sliep op het feest! Dat breekt die kleintjes echt op. Zal ze vandaag wel een inhaalslag maken. Gefeliciteerd met opa!

@martje:: balen van dat cts! Hoop voor je dat het snel over is, of zit dat er niet in?

Wbt oud&nieuw: ik wist al een maand dat bubman dan weg zou. Vind het geen punt hoor, voor zn hobbycarriere is dit nodig nu en hij heeft het lief gevraagd

@liz: voor jou en mini!

@toet: VAN HARTE MET JULLIE HUIS!!

@nico: GEFELICITEERD MET JE NEEFJE!!

@meet: pff ik hoop dat ik de 24ste kan. Heb mn rooster van feb nog niet...Ruilen is bij deze nieuwe baan erg lastig...

@rammel: wat een lieve foto op fb !!

@kwim:

@mini: diva is haar ritme weer aan het verschuiven.... Gaat nu tussen 23 en 00u slapen tot 11 a 12u next day... Verder is ze erg vrolijk en vind ze iedereen hier leuk en aardig

Fijne dag meiden! Ik ga maar es kolven en thee drinnken...
Tja, we zijn het wel gewend, gedoe met slapen. Zoon was veel erger, dus ik vind het nog best te doen. Iedere ochtend om 04.30 uur wakker is natuurlijk verre van ideaal, maar het gaat nu al zoveel beter dan eerst. Meisje slaapt nu zonder problemen in haar eigen bed, overdag doet ze redelijk goede slaapjes, dus ik tel mijn zegeningen. Denk dat we gewoon twee kinderen hebben die niet heel veel slapen. Schijnbaar was man zelf vroeger ook zo. Zijn moeder heeft me weleens verteld dat hij jarenlang altijd om 04.00 uur 's ochtends wakker was en dan gewoon niet meer ging slapen. Wie weet, misschien is het genetisch.
@ kwimm moeilijk allemaal voor je meid!

@ chryssa vind het knap dat je het allemaal zo vol houdt met die nachten bij jullie!

@ bubb, keel ontsteking... ai. Sterkte!

Gisteren avond Minimaatje om 9 uur naar boven; badje, voeding, bedje en gelijk slapen! Heel fijn!

Wel was hij wat vroeg vanmorgen 05:45 maar sliep daarna weer tot half 10.

Als dit de truc is, haal ik hem iedere avond wel door de tummie tub.

Vanmiddag naar mn ouders, waar ook de tante van mn vader weer is (93 jr).
Morning!

Bub beterschap! Laat maar lekker voor je zorgen meid!

Chrys wat knap van je hoe je met het slaapverhaal omgaat. Krijg je zelf wel genoeg uurtjes slaap?

Maat fijn dat mini t zo goed deed! Als ik mijn mini elke dag door de emmer haal heeft ie na een week geen huidje meer. Zo gevoelig! Hij gaat maar 2x per week in bad of onder de douche.

Kwim

Hier alles ok, mini was vannacht om 2 uur aan t brullen maar na 10 minuten ook weer in slaap. Ik ben nog niet echt fit merk ik, na zware verkoudheid en oog verhaal dus we doen rustig aan. Ik heb nog veel hoofdpijn en ben moe en toch een beetje gespannen ivm werk gedachten.
Zo rammeltje slaapt, op bed aan mem.. Das wel jammer ze is erg borstverslaafd en weigert inmiddels ook de fopspeen weer... Zucht!! Maar goed ben even met haar op de weegschaal gaan staan en volgensmij zit er alweer 200gr aan.. Dat geeft me moed

Gelukkig lijkt ze weer mn vrolijke gezellige meisje te worden, wat dat dan steeds is.. Geen idee, wel weet ik nu heel zeker dat als de jongens er zijn ze veel vrolijker is! Maar ze zal ongetwijffeld mijn gemis van hun aanvoelen en daar op reageren.

Kwim dikke voor jou

Kroos, hoop dat je je snel beter voeld!

Nico, hoe is het? En met je buik?

RIJST??? Nu ben ik het zat, hier kommen jij! we willen weten hoe het met je is!!

Ziev, hoe was de zoo?? Goed idee, ook snel eens doen weer!

Bub, fijn dat meissie het zo goed doet lekker diva-tje

Chrys, jeetje mineetje! Die nachten

Ik ga proberen rammeltje los te koppelen en ff wat in huis te doen.
klote nacht hier dus schiet niet op met inpakken etc. Hoop later vanavond ff tijd te reageren
Succes met alle drukte Zivaa, denk aan je hoor! Wat een ellende dat je net nu een klote nacht had meid.
Ben aan de whiskey gegaan vanavond... Lekker voor mn keel dacht ik... Maar dus niet lekker voor mn hoofd

Kwim hoe is het nu?

Slaap lekker allemaal, ik weet ff niks meer
Morning,

Meisje wakker om 02.00 en om 04.00 uur. Nu slaapt iedereen weer. Ik werd besprongen door de katten, dus zit nu beneden. Straks naar mijn ouders voor Oud & Nieuw.
Hihi Bub het was het proberen waard natuurlijk. Hoop dat je niet teveel last hebt vandaag.

Wauw Chryss ik vind t knap hoor met zo weinig slaap kunnen.

Het gaat goed hoor Bub,af en toe emokip ik gewoon even. Al ben ik wel huiverig voor het telefoontje naar mijn ouders vanavond. Maar dat hoort er allemaal maar bij en we ondergaan het gewoon.

Augustus 2013 brengt een beebje hier,niet bij ons maar bij vrienden. Het grappige is dat tussen onze eersten ook een jaar zit en dezelfde maand en nu met de 2e gewoon weer.
Ziv doe je toch een beetje rustig aan. Hoewel het leuk is,hakt een verhuizing er ook echt wel in.

Gelukkig heeft 2012 ook heel veel moois gebracht. Mini,nieuw huisje,jullie en nog wat mensen die ik beter heb leren kennen. En hoewel ik een beetje huiverig voor 2013 ben gaan we hoe dan ook van alles genieten en er als altijd het beste van maken.
Mennn, ik ber er ook nog! Maaar zooo, druk en moe!! Happy new topic!!

Gewoon geen puf om te reageren dames.. excuse me.. ben ziek! En mini krijgt volgens mij zijn hoektanden!?door? Kloten met pseen tijdens drinken en voel ook harde punten.. straks maar bijtring scoren!

En werken tot 23... Pff!

Dames :hug!
Toet bevroren broodkorstjes wil ook helpen bij gebrek aan n bijtring. Hopelijk knap je snel op
Hmmm rare droom weer!

Rammeltje en minianne hier te logeren. Minianne in bed en Rammeltje maar op de commode gelegd

En waar minimaatje was gebleven... ??

Minimaatje wilde weer niet slapen gisteravond. Maar ook 2 visites gehad (op visite geweest ) Misschien ff te druk voor hem.

@ toet

@ bubb.... katertje nu?
@ kwimmie

Is niet makkelijk voor je deze dagen!

Denk inderdaad vanavond maar aan het mooie wat 2012 je gebracht heeft en schuif 2013 nog maar even weg.
Onze dame heeft inderdaad weer een woeste groeispurt. Net even gemeten en ze is ineens 69 cm, terwijl ze twee weken geleden op het CB nog 65 cm was.

Zoon slaapt nog steeds, wat een absoluut record voor hem is. Man is net al even gaan kijken of hij nog wel ademde, want dit zijn we niet gewend.

@Kwimmie: kan me voorstellen dat je wat huiverig bent voor het nieuwe jaar. Neem het met de dag, meer kun je niet doen.

@Maat: haha, wat een rare droom!

@toet: Balen dat je ziek bent, dat is ook jammer zo met Oud & Nieuw .
Chryss denk dat voor jou wel een beetje hetzelfde geldt nu met je vader. Maar zoals altijd blijf ik genieten en plezier maken,met af en toe n moeilijk moment. Ben niet zo van t zwelgen in m'n verdriet.

Maat jij droomt echt te grappig.
Ja, een beetje wel. Maar ik kan er toch niks aan veranderen, dus i probeer er maar niet de hele tijd aan te denken. Wie weet wat er kan gebeuren. Een kennis van mij werd ongeveer 3 jaar geleden ook ziek, die gaven ze toen nog maximaal 6 maanden. Nu is ze er nog steeds en is alles helemaal schoon. Je weet niet hoe het kan lopen.
Gevonden!!!

Myself, leuke intro!!!!!

Zo... Minimonster ligt even op het speelkleed.... Als ik erbij zit lachen en schateren, zodra ik aanstalte maak om op te staan wordt het schreeuwen en krijsen.... Mhhh, dit is volgens mij iets waar ik niet direct aan toe moet geven....

Nu ligt hij zelf even te brabbelen... Hele verhalen, zo leuk

Eergisteren heeft mini 's middags banaan op, dat was een groot succes... Alleen toen de worteltjes 's avonds op het menu stonden viel dat een beetje tegen in vergelijking met de banaan... Hij hield zijn lippen stijf dicht:)

Gister middag gepureerde zoete appel geprobeerd... Maar ging ook niet van harte.... Heb nog peer, meloen en mango op de te probeerlijst staan... De doperwten zijn qua groente denk ik de favoriet...

Zijn snot komt eindelijk los.. Hele groene klodders lopen uit zijn neus... Als ik er niet op tijd een doekje bij hou, loopt het zo in zijn mond...

Dames, even een vraagje onder de avent fles gebruikers:

Welke speen gebruiken jullie? Wij gebruiken die met 2 gaatjes (1mnd+ is dat) want daar drinkt hij rustig uit. als we die met 3 gaatjes doen (3mnd+ speen) dan knoeit hij alles en gaat hij krjisen omdat het veel te snel gaat. Hij verslikt zich dan continue... Voor de pap gebruiken we de 3 standen speen op stand 2 of 3. We hebben nu geprobeerd deze speen stand 1 te gebruiken voor de fles, maar dat is ook drama....

Ik ben zo bang dat als we niet omhoog gaan met speen dat hij straks niet goed kan drinken uit een glas omdat het dan nog sneller komt.... Hij groeit daar dan niet echt naar toe... Ben benieuwd naar jullie ervaringen...

Aangezien ik de laatste tijd niet zoveel tijd meer op het forum door breng mis ik jullie verhalen vaak!!! Mijn smartfoon is niet zo smart meer... Voor 35 euro laten repareren op eigen risico.. Toen was de batterij vervangen maar deed het scherm het ineens niet meer... Deze ook laten vervangen.. Totaal 60 euro verder, en de batterij (oorspronkelijke probleem) is nog steeds ruk......

Nico, op de valreep van 2012 ben je tante geworden!!! Gefeliciteerd!!!

Chryssa, balen van de gebroken nachten. Ik heb afgelopen week ervaren hoe dat is!!! Hoop voor je dat dat snel beter gaat!

Kwimmie & Chryssa, wat zijn jullie sterk!!!

Meiden, ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling! Dat we maar met veel plezier terug mogen kijken op 2012! En hopen voor ons allemaal dat 2013 veel moois voor ons op de planning heeft staan!!! In februari kijk ik erg uit naar de meet!!!
Kwim, chrys en ook maatje, het zal een aparte jaarwisseling worden. Ik kan me niet indenken hoe het moet voelen, zo machteloos als een van je ouders ziek is

Toet, jemig wat een gedoe he die tanden. Rammeltje kwijlt echt met bakken, bijt op alles wat langs haar mondje komt en ik mag vooral niet kijken.. Beterschap!

Ziev, mak aan he.. Enneh als je echt wil opschieten met inpakken, de bondolino kan ook op je rug he
Goodmorning!! Mijn neus zit niet meer verstopt dus de drank heeft iets geholpen! Verder nergens last van

@kwim: dubbel is het dan he om een nieuw jaar in te gaan! Zwelgen in verdriet kost idd veel energie, maar als dat soms helpt gewoon doen hoor!

@chrys: hihi jouw zoon voert gewoon vas zn goeie voornemen uit! En wat een lange mini joh! voor jou, sterkte met de jaarwisseling ook! Je kan idd niet anders dan positief zijn, maar bepaalde momenten zijn toch confronterend

@maat: haha, minimaatje lag vast op de verwarming

@toet: beterschap!! Ook niet leuk om zo het jaar af te sluiten! Misschien knap je op van werken!

Ik had bedacht om te gaan shoppen en mini bij mn moeder te laten vandaag... Maar mn moeder moet werken... Dan mini maar mee of anders woensdag met zn allen!
Maat die droom tuurlijk joh rammeltje is zo makkelijk, die slaapt vast op de commode

Nico, hoe is het meid?? Lang niet gehoord!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven