Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Majesteit

Was mooie wedstrijd!! Ben heel blij met winst!!

Justme

Welke arts mag je heen? Alleen voorletter achternaam is

genoeg.

Ben nu 52,8 kg kwijt dat is met maagband erbij
Hoi Brendah, ik ben gelukkig weer helemaal boven water! Even lekker aan de pilletjes en snuifjes van de huisarts, en alles komt goed! Omdat ik astma heb, blijft een verkoudheid soms wat langer hangen bij mij. Ik ben dan wel blij dat de HA dat snapt en ik er wat voor krijg.

Ben nu ook stevig aan de multivitamine en calcium voor de operatie. De waardes goed op peil krijgen. Gisteren nog uit eten geweest voor onze trouwdag. Zat wel met een dubbel gevoel aan de tafel. Heerlijk gegeten, maar wel met de gedachte in het achterhoofd dat dit waarschijnlijk de laatste keer zou zijn dat ik 'gewoon' uit eten kon gaan en alles eten. Maakte wel dat ik erg bewust heb gegeten en genoten.

Als ik geen tijd meer heb om langs te komen, wil ik iedereen hele fijne en gezellige feestdagen toewensen!
Tja brenda, een trieste zaak, fikse buiteling gemaakt !!

Martje, dit was echt niet de laatste keer uit eten hoor, maar voortaan gaat het gewoon iets anders. Je kunt minder op, dus maak je andere keuzes. Ik vraag regelmatig of ze van een voorgerechtje een hoofdgerecht kunnen maken. Bij de turk is dat bv door toevoeging van wat rijst en salade...wat ik wel vervelender vind is bv een buffet met zo'n all-inprijs. dat vind ik wel wat duur gezien dat ene bordje dat ik wegwerk. maar ach...soms mag ik na overleg de kinderprijs betalen. Gewoon even eea uitkienen.

Wens ik ook vast iedereen fijne feestdagen !!
M@rtje

Het is inderdaad andere keuzes maken maar zeker geen verleden tijd. Ik doe het ook zoals Majesteit.

Wens een ieder PRETTIGE KERSTDAGEN!!!
Hier ben ik weer even,

Het gaat hardstikke goed en ik ben nu 30 kg kwijt

Iedereen hele fijne feestdagen en een goed en vooral gezond 2013

Groetjes

dita
Hoop dat iedereen een heerlijke Kerst heeft gehad, en nu nog lekker geniet van de laatste dagen van 2012. @ Dita, wow nu al lekker 30 kilo....wat gaat het lekker met jou, gefeliciteerd!

Tot volgend jaar allemaal
Hoop dat iedereen een heerlijke Kerst heeft gehad, en nu nog lekker geniet van de laatste dagen van 2012. @ Dita, wow nu al lekker 30 kilo....wat gaat het lekker met jou, gefeliciteerd!

Tot volgend jaar allemaal
Hier een goede kerst gehad, nu aan het voorbereiden voor oud en nieuw.

Alles gaat goed, ben nu 19 kg kwijt en de eerste opspuiting is pas in januari. Dan zal het wel nog sneller gaan. ben benieuwd.

Voor jullie allemaal......unne gooie roetsj en un veilig 2013.
Hallo allemaal!

Het is er hele tijd geleden dat ik hier voor het laatst was.. Ik vind het heerlijk om al die verhalen op het forum te lezen. Vandaag kwam ik dit topic weer tegen.

Ik ben nu precies 2 jaar geleden geopereerd aan een mb in boz. Toevallig ben ik vandaag weer voor controle bij de chirurg geweest. Alles is goed. Moet wel bekennen dat ik onwijs vaak bij ben gespoten. Sinds de zomer zit ie goed. In twee jaar tijd 25 kilo afgevallen. Ik moet nog veel, maar ik val nog steeds langzaam af.

Het belangrijkste is dat ik heel veel gelukkiger ben en niet meer zo geobsedeerd door eten.

Enige minpunt is dat ik zo eens in de twee weken hele erge buikpijn heb. Kan dan alleen maar stil in bed liggen een paar uur. Geen idee waar dit aan ligt. Ik neem dit maar voor lief...
Wat een kilo's zijn jullie al kwijt? Geweldig! Weten mensen ook waardoor, of hebben jullie (nog) niet verteld dat er een bandje cq verkleining is gedaan??? Ik zou het nl. nog even geheim willen houden. Als ik al wordt door verwezen na mijn gesprek op 11 januari. Waren de feestdagen moeilijk? Ach wie eet er tegenwoordig nog zoveel dat hij niet meer kan? Wij hadden de bakplaat. Is heel leuk. En je eet ook wel meer dan normaal. Maar ik wil de kerst/ feestdagen zeken geen vreetdagen noemen. Die mensen die dat doen (vreten dan) zijn niet goed bij hun hoofd.

Allemaal sterkte en ga door. Fijne jaar wissel. En na de 11de weet ik meer.

Daag Coral.
nee, de kerstdagen zijn geen vreetdagen, maar toch wel even tijd voor een lekker hapje. toch eens dat lekkere stukje gerookte zalm wat normaal teveel voor me is. toch ook een hapje roomkaas op een toastje......

blijft voor het eerst een oliebol zitten !!!heb er twee gehad, en zo eet ik niet echt veel, maar slaat mijn lijf wel meteen het vettige weer op. dus toch weer even rustig aan doen.de ervaring leert dat het vanzelf weer zakt.

wens ik jullie allemaal dat jullie dromen uit mogen komen in het nieuwe jaar !!!!
Coral, ik heb rond de operatietijd zo min mogelijk mensen verteld van mijn operatie. Vooral omdat veel mensen een mening hebben zonder er ook maar iets van af te weten. Ook had ik geen zin in geroddel.

Wel heb ik veel collega's verteld van de operatie. Zij zien mij vaak rond het middagmaal. Er komen dan toch veel vragen omdat ik zo weinig at.

Nog steeds weten veel vrienden niet van mijn operatie. Als mensen dan verbaasd vragen hoe ik zoveel was afgevallen, zei ik: gewoon minder eten... En dan zei ik niks meer. Hahahah.
Dita en Duvelke, goed bezig! Spullie, fijn dat je nog steeds afvalt. Alleen die buikpijn, dat klinkt erg vervelend. Sterkte daarmee!

Coral, mijn naaste omgeving weet van de komende operatie. Op mijn werk (huishoudelijk hulp in de thuiszorg) weet alleen mijn leidinggevende het. Mijn klanten weten het nog niet, en ga ik het ook niet vertellen. Of ze moeten het specifiek vragen. Maar ze zullen het waarschijnlijk niet begrijpen, dus ik ga ze daar al helemaal niet mee lastig vallen.

Voor iedereen een heel gezellige oud en nieuw!
Spullie

Leuk je te lezen hier. Fijn dat het goed gaat. Hoeveel

wil je er nog veel vanaf?

Coral

Heb destijds met traject MB gewacht tot ik bijna opgeroepen werd. Met GBP heb ik het verteld na mijn 1e gesprek in MCL.

Was vorig jaar met kerst.

Geen "vreetfestijn" hier maar wel genoten van lekkere

dingen die je anders niet neemt én kleine porties.

Wens iedereen een gezond, gelukkig en knallend ( ook kilo's)

2013 toe!!!!!!
Allemaal het allerbeste gewenst voor het nieuwe jaar.

heb toch met kerst en z wat verkeerde eetkeuzes gemaakt, dus een kleine confrontatie met de weegschaal. kben verbijsterd hoe snel er dan toch weer wat bijkomt !!!!

maar ik blijf gewoon volhouden hoor, weer even in standje -1.
Allereerst: GELUKKIG, GEZOND EN SLANK 2013!!!

Hier deze week -1,1 kg en daarmee heb ik BMI behaald

die onder de 30 zit en dus GEEN obesitas meer!!

Me is happy
Hallo allemaal, alleerst de beste wensen voor iedereen :-)

Een tijdje geleden had ik al hier aangegeven dat ik een maagverkleining zou krijgen...en nu ben ik vanmiddag gebeld dat ik op 9 januari geopereerd zal worden.

Het gaat nu echt gebeuren...en ik dus erg zenuwachtig!

A.s. vrijdag heb ik een weeg afspraak, ik weet van mezelf dat ik een paar kilo's moet afvallen, dus ik begin vanavond al met een shake en morgen ga ik voor mezelf even een "shake dieet" opstellen.

Ik ben zelf niet echt een schrijfster, maar lees wel altijd graag mee...en ik hoop dat er mensen zijn die nog tips hebben voor me!
Spannend volgende week woensdag!

Zelf dieet opstellen maar hoeveel kilo moet je dan

kwijt? Is dat haalbaar bedoel ik? Wij hier moesten

afhankelijk van gewicht 2-3 weken diëten.

Waar wordt je geopereerd?
Hi brendah,

ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik nog moet afvallen, de laatste keer dat ik ben gewogen is alweer 2 maanden geleden en thuis heb ik geen weegschaal. Vrijdag weet ik meer. Met dieet opstellen bedoel ik eigenlijk dat ik voor mezelf een schema ga maken met daarin in ieder geval 3x per dag een shake en tussendoor fruit en heel veel (water) drinken. omdat het erg kort dag is moet het effe op deze manier. Ik heb vrijdagmiddag ook een telefonisch consult met de dietiste geregeld, dus uiteraard ook even overleggen met haar.

Ik wordt in het SFG in Rotterdam geopereerd en ja, het is zeker spannend...ben ook echt zenuwachtig.

Mag ik vragen wat jij hebt laten doen en wat je ervaringen zijn.?
Jullie ook allemaal een gezond en slank 2013.

Brendah knap van je! Met dagen als deze. Ik heb dus de 11de mijn eerste afsprak in Velp. Ben zeer benieuwd. Moet er ook veel aan denken. Maar ik heb (nog) tegen niemand gezegd dat ik een afspraak heb voor een eventuele maag verkleining. En wil dat in principe ook niet doen. Wel in een latere fase. Mijn schoonvader is nl anti-dik. Alles en iedereen en met name ik natuurlijk is te dik. Of te zwaar. Dus ik wil proberen het om het niet te vertellen. Kijken of het hem opvalt. Als er wat af is. Alleen dat ziekenhuis gebeuren. Hoe ik dat moet doen??? Ozlem heel veel sterkte de 9de. En probeer (als jet het kunt) alles hier te vertellen graag. Ik ben nl reuze benieuwd.
Voor iedereen een heel goed, gezond en slank 2013!

Brendah, wat geweldig! Gefelicteerd!

Majesteit, dat is even schrikken inderdaad.

Ozlem, wat spannend! En 9 januari is al zo. Ik vind het wel knap dat je nu probeert nog wat kwijt te raken voor de operatie. Bij onze groep gaven ze aan dat het wenselijk was om voor de operatie tussen de 3 en 5 kilo kwijt te raken, dus dat moet te doen zijn. Succes ermee!

Ik wil morgen ook shakes halen om ook wat gewicht kwijt te raken. Ik ben al wel wat afgevallen, maar een beetje meer zou niet verkeerd zijn. Dan heb ik nog een week. Volgende week vrijdag, de 11-de ben ik aan de beurt.
Met shakes bedoelen jullie : fruitshakes? Modifast? Eiwitshakes?

Ik wwet het verschil (nog) niet.
Ik had nog geen bericht gehad van het ziekenhuis over volgende week, dus ik werd wat bezorgd. Vanmorgen bij de bijeenkomst bij het NOK gevraagd aan het vrouwtje wat met mij de 11-de geopereerd wordt, of zij al iets gehoord had. Dus ook niet. Vanmiddag maar eens gebeld. Nu blijkt mijn operatie te zijn verschoven, en word ik, opnieuw onder voorbehoud, op 23 januari geopereerd. Vond ik niet leuk.

Heb even heel hard lopen huilen net......
Hier ben ik dan weer.

Vanmiddag ben ik gewogen en ik zit precies op het gewicht als dat ik het traject ben begonnen, nl. 104,3.

Ik mag zeer zeker niet aankomen maar moet zelfs proberen om af te vallen. Dit is in ieder geval een opluchtig. Vanaf vandaag tot woensdag verplicht aan de shake (modifast). 's Avonds alleen gekookte of gewokte groente met een klein stukje vlees, geen aardappels en geen rijst. De lever mag niet groeien!!!

De zenuwen nemen toe en ik probeer er niet te lang bij stil te staan.

Coral heel veel succes in het begintraject. Ik heb al vanaf het begin iedereen in m'n directe omgeving ingelicht. Ik kreeg verschillende reacties; zowel positieve als negatieve. In mijn geval hebben zijn medische redenen doorslaggevend geweest. En nu het zover is merk ik dat ook negatieve reacties zijn omgezet in positieve.

M@rtje24 voor jou ook erg spannend allemaal, maar wat gaat er bij jou gebeuren de 11'de. In ieder geval heel succes!
M@rtje ik zou eigenlijk 23 november geopereerd worden, maar ik heb dit moeten verzetten ivm de verjaardag van ons zoontje. Hij was 25 november jarig en we hadden alles al georganiseerd. Ik kreeg een week van te voren een telefoontje (net als nu) en ik vond dat ik het niet kon maken tegenover ons zoontje om z'n verjaardag niet door te laten gaan. Dat was wel even balen, dus ik begrijp je reactie. Geniet nog even van deze periode en verder een dikke knuffel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven