Amsterdam, must sees?

27-12-2012 20:05 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva-forummers,

Ik wil binnenkort een keer met een vriendin een gezellig dagje Amsterdam doen. Wat zijn leuke dingen om te doen? En wat is het handigst binnen Amsterdam? OV of lopen? (Meer voor de mensen die echt bekend zijn dus in Amsterdam, zij zullen dat beter weten welke lijn e.d. je dan moet hebben) Thanks!
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
Albert cuyp ja! Wat drinken bij bozz of Jeffrey's
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Tja, ligt er echt aan wat voor type mensen jullie zijn.

Wat ik geweldig vind in Amsterdam vinden jullie misschien helemaal niets

Edit: zo vind ik de Albert Cuyp die door een paar forummers is genoemd bijvoorbeeld vreselijk.
Parkeren bij bv stadionplein en dan met het ov. Rondvaart is leuk, pandjes kijken. De wallen westertoren en dan ff stukkie de jordaan in. Je kunt ook fietsen huren, zie je meer en kun je lekker over de grachten. Artis, waterlooplein, begijnhof (als je toch ff door de kalverstraat loopt) pc hooftstraat natuurlijk, moet je een keer gezien hebben.
Tassenmuseum Hendrikje is leuk! Kun je ook lekker lunchen of een high tea doen (die laatste wel van tevoren reserveren). En 9 straatjes om te winkelen.
quote:levkronski schreef op 27 december 2012 @ 21:13:

Mochten jullie verdwalen en dit eettentje tegenkomen, ga dan zeker naar binnen

http://www.lunchroomwilhelmina.nl

Lunchkaart ziet er goed uit!
quote:nina1966 schreef op 28 december 2012 @ 01:02:

Parkeren bij bv stadionplein en dan met het ov. Rondvaart is leuk, pandjes kijken. De wallen westertoren en dan ff stukkie de jordaan in. Je kunt ook fietsen huren, zie je meer en kun je lekker over de grachten. Artis, waterlooplein, begijnhof (als je toch ff door de kalverstraat loopt) pc hooftstraat natuurlijk, moet je een keer gezien hebben.

Hebben ze in Artis nog steeds de grote roofdieren opgesloten in stalen kooien uit de 19e eeuw? Was echt walgelijk om te zien.
Hier vind je mijn tips.

[...]

Veel plezier!

Cécile

Amsterdam
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2013 15:15
Reden: Blog promoten
% gewijzigd
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Hermitage museum

Lunchen bij brasserie van dam in oud zuid neem dan filet americain of truffel ei salade of kiprollade hmm zo lekker daar

Utrechtsestraat om te shoppen en taart te eten bij patisserie kuyt

Pizza eten bij La Perla, of pintxos bij Oliva of Sushi bij Japan inn of Italiaans bij Assaggi, Caffe 500, hostaria

Dim summen bij oriental city is ook leuk kan alleen tijdens de lunch

Village bagels ook lekker
Thanks voor jullie reacties weer! We hebben wel een soort van planning wat we willen zien, nu nog ff de volgorde bepalen en het vervoer
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
Pintxos?
Pintxos: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pincho
Ah thanx.
Huur een fiets! Dan zie je wat van de stad, ben je geen uren kwijt aan wandelen (van de Noordermarkt naar de Albert Cuyp is al gauw drie kwartier tot een uur lopen...).

Voorwaarde is wel dat je gewend bent om in een drukke stad te fietsen, het werkt allemaal net iets anders dan fietsen in Appingedam of Zundert
Bedankt voor jullie tips weer. Haha, ik ben het wel gewend hoor Is ook nog wel een idee inderdaad. Maar vermoed dat vriendin liever met `t ov gaat..
Wij gaan vandaag naar Amsterdam voor een paar dagen! Maar fietsen gaat 'm dan niet worden (komen van een middelgroot dorp op de Veluwe) maar ik heb leuke tips voorbij zien komen.
Fijne dagen zus1987! En meldt hier daarna even de do`s en don`ts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven