***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Hier soms ook eentje die gaat brullen als wij savonds de kamer verlaten..Hij doet dit vaak als hij nog niet zo moe is...Als hij bijvoorbeeld om 16:00 nog geslapen heeft...Als Tommy de middag niet geslapen heeft valt hij standaard na de fles van 19:00 tijdens het drinken in slaap...

Mijn tip: Klein in slaap kom flesje naast het bedje (Wij hebben schommelstoel) Of ik doe een slaapliedje op de babyfone aan.

Klinkt suf, maar het helpt dus echt! Het geeft hem afleiding, en hij gaat er uiteindelijk naar luisteren en valt dan in slaap...

zucht....tis warm in huis...heb net even lekker een uurtje op bed gelegen..
Ickjuh!!! Hoest nou???Ben je nog boos?? Ik begrijp je frustratie volkomen hoor! Denk ook niet dat je daar perse hormonen voor nodig hebt!

Hoop dat je inmiddels weer je oude ickje bent, want dit is niet leuk zo!

Layla ik was ook pas gevoelsmatig met de baby bezig toen ik haar voelde...Dit was bij 15wk. Sluit mij helemaal bij mich aan!

Oja, en als je dan weer zo'n echo foto ziet....

Swiss manlief kwam er gelukkig achter dat zijn telefoon leeg was en kwam naar huis...Was blij, dat hij wel het besef had iig...

Kreeg trouwens van een vriendin bedrukte chocolaatjes met persoonlijke tektst over de bus! Kan je blijkbaar via internet bestellen...chocoloco ofzoiets...Wordt vooral gedaan als alternatief geboorte kadootje!

Leuk toch? Een hele grote doos met droste achtige chocolaatjes,met persoonlijk tekstje om mij succes te wensen enzo...

zooooow even de was ophangen nu..
Hier dus nooit inslaapproblemen, zowel overdag als 's avonds gaat het bijna altijd goed. Ik weet ook hoe anders het kan zijn hoor, met Lars ging het vaak erg moeizaam.

Framboos, lief zeg, die chocolaatjes!

Zo hee, wat een lekker dagje weer. Kleintjes slapen, wij hebben nu ook gegeten (miste alleen een glaasje rosé), nu even chillen.
hmmm rustig hier! Tommy is nog steeds wakker! Hij zit al 2 uur te kwebbelen, en te neuriën in bed. Net ging ik even bij hem kijken, dolle pret natuurlijk! Hij lachen!

Gelukkig huilt hij niet, dus ik negeer het maar....Zal wel door de warmte komen het is 28graden op zijn kamertje....
even ego sorry...

Frambozeman heeft ALWEER buikgriep!

Dit is nu de 3de X in 4mnd tijd! Das toch niet normaal?

Dus ook ik heb de hele nacht wakker gelegen van de ******geluiden.

Gevolg, harde buiken van de stress, en een gammel hoofd.

Nu ben ik dus als de dood om ook ziek te worden ivm mijn ZS!

Ik moet er toch niet aan denken om in zo'n lichamelijke toestand te bevallen??? Ook zou een zieke Tommy nu een ramp zijn...Heb net aan vriend voorgesteld om bij zijn moeder uit te zieken....

Wat moet ik anders?? Als tommy straks naar bed gaat, wil ik ook even liggen...maar ja, als man thuis is kan ik straks de hele dag niet naar bed! Dit hou ik naast de zorg van Tommy, en met een slaaptekort van heb ik jou daar niet vol!

Vriend is zich nu aan het douchen, en wil naar zijn moeder gaan...

1detail, ze is net verhuisd, en heeft een matrasje als logeerbed, in een lege kamer... Dat is dan toch ook weer zielig??

zucht, wat moet ik nou.....Mijn gevoel zegt nu, blijf uit de buurt van mij en mijn kindjes......erg toch?
hij is inmiddels vertrokken...Hij vond dit zelf ook het verstandigste op dit moment, maar toch voel ik mij ellendig, en schuldig.
ehh allemaal een fijne moederdag!!!
Arme Framboos, wat balen dat je man nu weer buikgriep heeft. Misschien kan hij een kweek laten maken via de huisarts? Het is inderdaad wel lastig voor je, probeer bij te slapen als Tommy slaapt, of kan hij misschien een dagje naar je ouders zodat je uit kunt rusten? In ieder geval sterkte en alsnog een fijne moederdag!
Framboos, succes vandaag. Ik hoop dat Tommy extra lief is voor je (het is immers moederdag). Je hebt verstandig gehandeld hoor, geen risico lopen nu.

Bovendien is het toch niet erg dat hij alleen een matras heeft? Hij wil waarschijnlijk toch alleen maar liggen en rond de badkamer rondhangen.

Fijne moederdag iedereen.

Wij gaan vanmiddag gezellig naar vrienden BBQ-en. Zij hebben een kindje van 11 maanden, en momenteel een babybadje in de tuin, leuk voor Finn.

Finn is nu trouwens alleen nog maar erg verkouden. Hij eet en drinkt amper omdat zijn hele hoofd volzit, gelukkig is hij er zelf vrolijk onder. Ga ff aandacht besteden aan mijn mannetje.
Een hele fijne moederdag voor iedereen!

Wat is het waaaaaaaaaarm!

Daan zit in zij rompertje in de box en gisteren heeft ie in een opblaassbadje zitten spelen. Hij vond het helemaal geweldig, zat keihard te gillen en met zijn handjes op het water te slaan, zo schattig!

Framboosje..ik denk ook dat het wel goed is dat jij even alle tijd voor jezelf krijgt hoor. waarschijnlijk maakt het hem toch niets uit waar ie ligt, als ie maar ligt?

Layla..wat een blunder van die MvM zeg! Ik kan me voorstellen dat je er deze zwangerschap niet op zit te wachten.

Ik hoop ook dat deze tweede bevalling sneller zal gaan (..en minder pijnlijk zal zijn,maar dat is vast ijdele hoop). bij Daan heb ik er 11 uur over gedaan, met 3 kwartier persen en ik was echt helemaal op daarna. Ik had ook alleen maar zware rugweeen en wist echt niet meer welke houding ik moest aannemen om ze op te vangen.

Swissie..Beterschap daar en veel plezier bij de BBq vanmiddag!

Ha, man roept dat we moederdagtaart gaan eten..tot later!
Hier ook warm en Fleur lift al bijna de hele dag te slapen.... Wij hebben vandaag onze speeltuin afgebouwd. Gisteren hebben we een constructie voor de glijbaan gemaakt en vandaag hebben we daar nog een extra gedeelte aangemaakt voor de schommel. Ze zal wel lol hebben als ze zo in haar schommel mag.

Wij hadden gisteren een opblaasboot gevuld met water (het badje staat nog bij opa en oma) Fleur moest even wennen, maar had daarna de grootste lol. Ooh ze komen beneden, dus we gaan naar de schommel.

Doei!!!
Heb van Xander een handafdrukje met een gedichtje gekregen voor moederdag, heel mooi !!! Had hij in de creche gemaakt.
Ik dacht dat moederdag op een andere dag was in Belgie?

Sterkte Framboos! Wat beroerd dat je man nu alweeeeeer ziek is!!!

Heb niet helemaal bijgelezen, dus even ego. Verjaardagen waren supergezellig! Puk heeft vandaag allemaal leuke cadeaus gehad, maar de blokken-loopwagen was favoriet en meneertje heeft dus lekker heen en weer (en heen en weer, en heen en weer...) gestapt. Nu moet hij nog leren bochten maken

Vanmiddag hebben we twee uur op een terras geluncht voor de verjaardag van mij en mijn broer en Puk heeft zich al die tijd prima vermaakt en gedragen. Hij heeft heel zoetjes in zijn kinderstoel gezeten en geen kik gegeven, de schat.

Daarna zijn we naar huis gegaan en kwam de familie van vriend om de verjaardag van Puk te vieren.

Toernooi gisteren was ook top, maar wel erg warm. Vriend en Puk zijn ook nog even een uurtje geweest. Eerst was het wat wennen, dus hing hij angstvallig om mijn nek en mocht niemand naar hem kijken (lastig, als er 50 teams zijn...), maar na een kwartiertje was het weer prima en zat hij zich als vanouds uit te sloven. Zelfs de jongens van de herenteams waren gecharmeerd van hem ('hee, daar is de moeder van leuke baby!")

Een heel leuk, maar zwaar weekend dus want gisteren was het ook weer laat. Vanavond maar vroeg naar bed en dan lees ik morgen weer bij.
Klinkt gezellig allemaal Lara! En wat fijn dat Puk zich zo goed gedroeg tijdens de lunch! Wij dronken vanmiddag wat bij Pacific Parc nadat we uren in de speeltuin waren geweest, maar even met de arme ouders meedenken was er niet bij hoor, ze renden alle kanten op. Slaap lekker!

Neeee Framboos, is hij nu alweer ziek? Wel zielig, maar wat heb je daar nu aan. Blijft hij bij z'n moeder tot hij beter is?

Witchke, wat schattig zeg, een handafdrukje!

Wij hadden vanmiddag ook een badje buiten gezet, maar Morris wilde er niet in hoor. Hij zat op z'n knietjes naast het badje op het water te slaan met z'n handjes, heel lief. Lars zat er wel lekker in.

Ik heb een beetje dikke voeten, dus ik ga weer met m'n benen omhoog.
Mogge!
Goedemorgen!
Mogge!

Ik zit me net te bedenken dat wij ook een opblaasbootje hebben. Wat een goed idee! Dat ga ik vanmiddag uitproberen voor Robbie.

Dragen jullie kindjes korte broeken? Robbie heeft eelt (of in ieder geval dikkere huid) op zijn knieeen, maar ik denk toch dat hem dat helemaal niet lekker zit, zeker niet op ons stenen terras..

Wij waren afgelopen weekend in Wallis, het was supergezellig en heel lekker weer. Vandaag weer thuis, nog een extra vrije dag. Super.

Framboos, sterkte. Wat naar. Hoop dat het nu heel snel beter gaat!

Dikke voeten Mich? Oei. En de zomer is nog lang. Selderij eten helpt een beetje!

Robbie slaapt een gat in dag. Hij slaapt de laatste paar dagen wat meer, hij dóet ook meer. Al dat staan en drukke spelen, hij heeft kennelijk even wat meer slaap nodig!

Wij hebben trouwens geen problemen met Robbie in bed leggen. Maar dat komt (denk ik) omdat hij een knuffel heeft die hem steun geeft. Een blauwe dolfijn. Zodra die er is is Robbie tevreden. En valt hij in slaap. Hij heeft wel last van verlatingsangst, want als papa of mama even uit het zicht verdwijnt wordt er al heftig gehuild. Vind het altijd erg zielig en hoop dat het snel voorbij is!

Oh bah Icke, ik herken je hormoonperikelen. Ik had dat ook, vond het vreselijk om alleen te blijven, tot huilens toe. Stompzinnig, want ik ben een heel zelfstandige vrouw! Maar dat was niet te merken tijdens mijn ZS. Ik haatte het! Moet eerlijk bekennen dat ik het nu nog steeds niet leuk vind, een avond alleen thuis te zijn, terwijl ik daar voor Robbie nooit last van had. Sterker nog, toen vond ik het wel fijn! OK, ik ga nou niet meer huilen, maar leuk vind ik het nog steeds niet.

Muis, veel plezier in NY!

Ik ga even koffie zetten.
Daar zat ik vandaag ook aan te denken inderdaad, met korte broeken kruipen lijkt me niet heel prettig. Maarja...dan moet hij maar leren lopen Ik weet het niet, ik denk dat hij eelt moet gaan creeeren.

Micha: naar, dikke voeten. Ik had er last van toen ik eenmaal over tijd liep. Selderij vond ik te smerig voor woorden en ik heb veel water gedronken en volgens mij brandnetelthee. Hielp ene klein beetje. Lekker met je voetjes in een teiltje water?

Icke-meiske toch...wat werkt je man toch veel! Gelukkig is dat project bijna af en dan moet hij als genoegdoening een paar weken thuis zijn!

Ik had hetzelfde als Xaloy tijdens mijn zs. Ik vond het vreselijk om alleen thuis te zijn 's avonds, zeker op kroegavonden. Nu vind ik het juist wel weer prettig (maar het moet niet te vaak gebeuren).

Xaloy: heb je een extra dolfijntje voor het geval dat deze een keer kwijtraakt? Kan me namelijk herinneren dat mijn tweelingbroer Bruintje de beer kwijt was en dat was de eerste nachten drama... Ik had me voorgenomen een knuffel dubbel te kopen en regelmatig te wassen, maar hij wil alleen zijn speendoekjes (dus daar heb ik er 3 van).

Zo, nu even douchen en het badje opblazen.
Wanneer is Muis weer terug uit NY? Ik vind het ongezellig dat ze er niet is!
Lara heerlijk dat Puk het zo naar zijn zin had op het terras bij de lunch en wat is hij heerlijk verwend.

Framboos dikke knuf. Wat een toestand zeg dat je vriend nu al weer buikgriep heeft. Ben je de dag gisteren een beetje doorgekomen?

Xaloy ik wil ook zo'n slaapdolfijn!!!!!! Gisteren was het weer bal. Op de weg terug van het strand viel hij op de fiets in slaap (20 minuten). Vervolgens heeft hij in de middag een klein uurtje geslapen om in de avond het te presteren om van half acht tot half tien te staan spoken en huilen in zijn bedje. Vanacht ook weer wakker en wilde hij alleen maar staan bij ons in bed (bed staat onder de dakkapel en hij kan dan de vensterbank beet pakken). Morgen worden er eerst verduisteringsrolgordijnen besteld. Sturen jullie wat slaapvibes richting Vincent..........!!!!!!

Mich, nu al vocht vasthouden? Komt dat door het warme weer en had je dat je vorige zwangerschappen ook? voetjes omhoog???

Drop dat klinkt als een fantastische speeltuin bij jullie in de tuin.

Feline heeft denk ik last van zonneallergie dus dat wordt een dagje in de schaduw. Eerst dachten we dat het kwam door de zonnebrand. In de loop der jaren hebben we echt alle merken geprobeerd. Van de week nog een fles Vichy gekocht. Nu zit ze flink onder vooral op haar buik en benen en ze heeft heel veel jeuk! zo zielig.

gisteren flink verwend met moederdag. Van Vincent kreeg ik een heel schattig hartvormig doosje met wat vervstreken en zijn handje in verf erop. Ik was helemaal ontroerd.
GOed van je Lara, dieextra dolfijn. Ga esop zoek.

Robbie heeft mijn spatiebalk verneukt.Enbedankt.
Onze waterrat is gisteren hoofd voorover geduikeld in het babybadje van vrienden. Ik stond even te kletsen en man was op Finn aan het passen. Ze lagen lekker te dollen op het gras, vind kruipt weg in een sprint, wil tegen het zwembadje staan en valt er dus voorover in. Met kleren en al (het was al wat kouder, dus lange broek, schoenen, sokken, romper, shirtje en trui met capuchon). Man was er direct bij hoor, hij keek wat verschrikt, maar ging niet eens huilen!

Toen maar weer helemaal opgewarmd en met een warme fles melk in zijn bedje gelegd.

Hier wordt zowel met korte broek gekropen (we hebben ook tegels op het terras, dus veel eelt) als met een oude broek met ducktape op de knieen. Dat laatste werkt super (alle broeken zijn namelijk al kapot). Maar zelfs met zijn korte broek gaat het prima.

Even buitenbroek pakken voor Finn
heeej meiskes, hier nog geen W te bespeuren hoor!

Swiss ik moest wel heel erg lachen om je zwembadverhaal! Die gekke Finn!! Later kan je er om lachen, maar op dat moment schrik je ook wel of niet? Maar iig een goed teken dat hij weer zo lekker speels is!

Laar, gaat puk bij jullie op het dakterras in het zwembadje?? Wat enorm leuk!!!! Ik wil ook!!! Helaas staat ons terras op dit moment vol met dakisolatie materiaal....Zou vandaag het dak opgaan, maar vriend is nog herstellende...

Mich, Wat esan ook zegt, nu al vocht?? hmm niet fijn, maar wel fijn wat betreft die kilo's van je! Ben je straks weer lekker snel kwijt dus...Hier ook vocht, maar geen ophopingen...Mijn kuiten en voeten zijn gewoon wat steviger, en ik heb heel snel vouwen in mijn lichaam.

Vriend is inmiddels trouwens weer thuis...Het gaat alweer beter...Denk dat het door stress is gekomen...

Pfff heb dus wel de hele dag door harde buiken. Denk dat de baby binnen nu en een week geboren gaat worden...Mijn vriendinnen zeggen (afzonderlijk van elkaar!) de 18e...

Hebben jullie nog een idee?? (zinloos, maar leuk!)

Vraagje (wat xaloy ook al een beetje vroeg) Wat dragen jullie kinders?? Ik kwam erachter dat Tommy geen korte broek heeft. Ik deed hem dus gister maar zijn oranje zwembroekje aan met een romper met korte mouwen...Maar om dit nu de hele zomer te doen! En qua schoentjes? Tommy "loopt" nu op blote voeten, want die leren slofjes is met dit weer ook niet je van het...

Ga denk ik vanmiddag even naar de prenatal kijken naar een soort sandaaltjes ofzo?? Jullie nog tips?
oja esan, ik ben heel benieuwd wat de verduisterings gordijnen gaan doen bij jullie...Hier ook een slechte inslaper...Tis niet alleen super licht op tommys kamertje, maar ook nog eens enorm warm (30graden!!) Gister was hij net als ik om 23:30 nog wakker. Het was toen 27graden op onze kamers...

Heb hem maar met een vochtig waslapje afgenomen voor de verkoeling de arme schat....

Ben benieuwd of die verduisteringsgordijnen ook gaan helpen bij jou, dus let us know!
en lievelust, natuurlijk wordt jouw 2de bevalling makkelijker!!! Dat is bij de meeste mensen zo, dus ook bij jou! 11uur is op zich ook gemiddeld, dus straks zit je gewoon op de helft! Gaat helemaal goedkomen meis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven