Zeer bange kat (vuurwerk)

31-12-2012 21:17 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is doodsbang voor het vuurwerk. Hij loopt van boven naar beneden en bij elke knal kruipt hij in elkaar. Ik weet nou niet of ik hem moet troosten of met rust moet laten. Hij kijkt me steeds heel hulpeloos aan en het moet nog 12 uur worden Ik heb voldoende schuilplekjes gemaakt en alle gordijnen dicht en tv luid aan..... Nog andere tips?
Ruilen tegen onze blaffende honden?
Nee, geen andere tips hier. Heb hier ook zo'n bangerik rondlopen. Die andere 2 vinden het ook niet leuk, maar die raken niet helemaal in paniek. Troosten werkt niet, ze zoeken hun plekje wel.

Ik zorg gewoon net als jij voor verstopplekjes, heb hier hard muziek op staan en ik ben thuis, maar dat is meer voor mijn eigen gemoedsrust.

Morgen is het (zo goed als) voorbij en voor je het weet is je kat het weer vergeten.
Uhm... stuff... and things
quote:Muloza schreef op 31 december 2012 @ 21:23:

Ruilen tegen onze blaffende honden?

Nou precies.

Hier een bange kat en een blaffende hond, ik weet wel wat ik liever heb.

De kat ligt boven onder een bed, geen last van en morgen is ie weer normaal.

Die hond daarentegen daar heeft de hele straat last vanen kost me steeds een half glas drinken van schrik.

(De andere kat heeft helemaal nergens last van want die is zo doof en dement als wat.)
Blaffende honden lijkt mij ook niet fijn maar hij rent maar heen en weer en is de hele dag nog niet op de kattenbak geweest. Arm dier. Onze buren zag ik vanmiddag al pakken vuurwerk naar binnen slepen dus dat wordt leuk straks Heel gemeen maar ik hoop dat het straks gaat regenen (sorry)
Twee poezen hier. Één is bang, de ander doof en die vindt de lichtjes zelfs mooi.

Het is belangrijk dat je je kat geen aandacht geeft als hij/zij bang is. Dan beloon je de angst.

Zorg voor plekjes om weg te kruipen, een poes vindt zelf wel een geschikt plekje (die van mij verkiest de bank, met lap erover zodat ze in het donker zit).

Morgen als je kat Weer kalmeert, weer knuffelen en aanhalen.

Succes, en fijne avond!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Volgend jaar kartonnen doos en dan allemaal kussens erom heen.
Hier 1 hele bange kat en 1 mega nerveuze.

Las vandaag de tip om ze rescue druppels te geven, dit nu al 3x gedaan.

Ze zijn nog steeds angstig, maar hebben tussendoor ook geslapen.

Straks om 0.00 zal het wel helemaal mis zijn helaas, maar de scherpe randjes zijn er wat af.
Ik negeerde hun bange gedrag anders beloon je ze. Door de jaren heen kan het zijn dat ze er meer aan wennen. Vaak maakte ik (zonder er de aandacht op te vestigen) een plek waar de katten zich veilig voelden. Gordijnen dicht en radio de hele nacht zachtjes aan.
Hier ook zo'n angstige blaffende hond. Vanmiddag bij het uitlaten wilde ze zowat in mijn jas kruipen. Das niet zo handig met een labrador. We zijn gewoon thuis en nu zoekt ze een voor haar veilig plekje op. Dat is langs de bank onder mijn benen.
Kun je geen vluchtplek maken? Mijn kat dook altijd onder het bed en ik gooide alle dekens en dekbedden er overheen om het geluid te dempen.

Verder licht aan laten en muziek aan.

Heb je een ruimte in huis zonder ramen? Badkamer? Daar is het wat stiller.
Oh, dat heb je allemaal al gedaan.
Onze hond (getrainde jachthond) heeft gelukkig nergens last van, maar onze katten zijn doodsbenauwd. Nadeel van een kat ten opzichte van een hond is ook dat je ze niet kunt trainen.

Wat hier helpt is om ze toegang te geven tot de zolderverdieping. Daar heb ik een paar dekbedden neergelegd en er een soort hut van gebouwd en daar zitten ze nu het liefst.
Nou ik geef m'n angstige kat wel aandacht hoor. Hoezo belonen? Ze zit de hele dag al onder een bed en we hebben haar etensbakje eronder geschoven en zo heeft ze dus wat gegeten. Af en toe aaien we even over haar kopje en dan knijpt ze zo lief haar oogjes dicht, maar ze durft niet te voorschijn te komen. Net hebben we de kattenbak tegen het bed gezet. Daar durft ze ook niet heen te lopen.
Als je kat steun zoekt bij je, dan geven.

Hier 1 kat die mij ook altijd opzocht en ik 'beschermde' hem. Nu reageert hij amper op de knallen.
Hier ook een bange kat. En een bang baasje. Ik ben me al zo vaak te pletter geschrokken. Ik HAAT knalvuurwerk!

Kat zit momenteel onder de eettafel, op de stoel. Als ze echt bang wordt loopt ze met buik over de grond naar de bijkeuken en gaat daar onder een kastje zitten.
Ik heb diverse doosjes staan, de kasten opengezet en alle gordijnen zijn dicht. Hij is zo onrustig. Hij zit met grote ogen naar het raam te kijken (maar de gordijnen zitten dicht). Ik geef hem wel steeds wat aandacht maar hij is te onrustig. Mijn angst is 12.00 uur
Onze poes heeft nergens last van (en niet eens doof ). Ze ligt lekker te slapen op de bank. Straks rond 12en zal ze wel richting zolder willen en dat mag ook. Daar is het lekker donker en veel verstopplekjes.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Vuurwerkangst katten
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Eentje zit boven onder mijn bed, en de ander is bij ons beneden, zit momenteel in zijn mandje (rieten reismand waar we het deurtje van hebben weggehaald) met grote ogen om zich heen te kijken.
Hier ligt alles in diepe snurk-modus. Maar goed, hier knalt het pas echt om twaalf uur, zoals het hoort. Dan duiken er 2 onder bed of bank en komen een uurtje later weer tevoorschijn.

Gelukkig maar.
Hier, gelukkig, geen bange katten. De oudste van ruim een jaar zit voor het raam te kijken hoe er voor het huis vuurwerk wordt afgestoken. De jongste snapt niet dat de oudste niet naar buiten mag maar het vuurwerk is niet boeiend. Daar ben ik wel blij mee, katten die zo bang zijn en dan zo'n dag is niet leuk.
Mijne heeft de hele avond op mijn schoot zitten trillen. Het knuffelen hielp vrij aardig, hij is nu even wat eten.
quote:missdory schreef op 31 december 2012 @ 21:28 Heel gemeen maar ik hoop dat het straks gaat regenen (sorry)Hier ook. Pup is redelijk rustig maar je merkt dat ze het niet fijn vindt. Tot nu toe gaat het goed, wacht in spanning 12 uur af. Van mij hoeft dit allemaal niet en zie steeds minder de nut ervan in. Heb het gevecht om mijn pantoffel vanavond maar laten gaan. Ik hou bewust de gordijnen open zodat ze kan zien waar de knallen vandaan komen.
Een kat is extreem angstig en sluipt rond opzoek naar een geschikt plekje ( nu achter de wasmand). De andere (garfieldtype) bekijkt het vanuit zijn mand en is blij dat hij nu een dubbele portie eten naar binnen kan krijgen. Het vuurwerk doet hem niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven