transmongolie express - comfort?

02-01-2013 18:54 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik zit er aan te denken om de transmongolie express te doen maar ben benieuwd hoe het comfort. Kan je er goed in slapen? heb je een fatsoenlijke slaapplek en is het schoon?

Verwacht geen luxe hotel maar lekker slapen is wel fijn om je energie te behouden
Ik heb er prima geslapen. Alleen als je door de Gobi woestijn rijdt, krijg je zand binnen. En douchen kan dus niet, onderweg. Verder vond ik het echt een aanrader! Het was erg leuk!
Leuk! Ik vond het een geweldige ervaring!

Voor mij inmiddels alweer 10 jaar geleden. Heb prima geslapen. 's avonds worden de banken waar je op zit omgetoverd tot bedden. Wij reisden tweede klas en deelden een coupe met twee russen. Je kunt ook eerste klas boeken, maar ik weet niet of dat veel verschilt in comfort. Inderdaad geen douche, tandenpoetsen op het perron. Veel noodles mee, je kunt kokend water tappen.
Wij hebben dit 7 jaar geleden als huwelijksreis gedaan, was fantastisch! Trein nr 6 is comfortabeler, je kunt daarin een tweepersoons coupe boeken en dan deel je een klein 'badkamertje' met de coupe naast je. Je moet je er niet te veel van voorstellen, maar je kunt je in ieder geval enigszins wassen en er zat zelf een kleine douche in. Wc deel je wel met de rest van de wagon, maar was heel netjes en wordt goed schoon gehouden door onze provodnik. Qua slapen was er een stapelbed en tegenover het onderste bed was een extra stoel met een tafeltje ertussen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Wij hadden een provodnik (hoe schrijf je dat?) die alle raampjes op slot had gedraaid. Ze mochten niet open, want er was een kindje in het treinstel. En die kon nog wel eens kou vatten.

Gevolg was dat het vreselijk heet was en we iedere stop allemaal naar buiten vlogen om wat af te koelen...

Verder had er 1 matras van de bedden een vreselijk vieze vlek.

Maar buiten dat was het comfort best aardig.

Wij zijn op het traject meerdere keren uitgestapt, dus hadden iedere keer andere treinen. Buiten die trein die zo warm was heb ik alle nachten prima geslapen!

De reis is echt een aanrader hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven