Gezondheid alle pijlers

54 en nog steeds ongesteld!

02-01-2013 22:48 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me vertellen of dit normaal is of niet? Zoals ik al schrijf, ik ben inmiddels 54 jaar maar nog steeds ongesteld; in 2012 al met al 13 keer. Het is niet meer zo regelmatig, eerder was het echt precies om de vier weken. Nu zit er soms 2 weken tussen, dan weer 4 en heel enkel 6 weken. Ik vind het vreemd dat het zo lang doorgaat. Ook vanmiddag begon "het feest" weer. Dat voelde ik wel aankomen, ik was gisteren en vanmorgen zo akelig flink!
Wat dacht je van een kind? Ben je minstens negen maanden vanaf
Mijn moeder haar menstruatie stopte ook pas met 55 ..
Mijn moeder was rond die leeftijd ook nog ongesteld.
Volgens mij was mijn moeder het met 54 het ook nog wel.
52 jaar voor de overgang is een gemiddelde. En een gemiddelde wordt gevormd door.... juist.

Maar wel balen voor jou.
Is dit entertainment?
Rot voor je.

Ik ben 34 en in de overgang. Ruilen ?
Is dit een optie voor tv-format, dat het op entertainment staat?

Ik weet niet of dat normaal is, maar ik heb altijd begrepen dat je zo tot je 43e kinderen kunt krijgen, dus het verbaast me wel dat het blijkbaar vaker voorkomt.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Who dat is best lang! Gek dat je nog ongesteld kunt worden als je niet meer vruchtbaar bent. Hoe kan dat?
quote:hellopineapple schreef op 02 januari 2013 @ 23:14:

Who dat is best lang! Gek dat je nog ongesteld kunt worden als je niet meer vruchtbaar bent. Hoe kan dat?Als je ongesteld wordt, ben je nog vruchtbaar volgens mij.
quote:hellopineapple schreef op 02 januari 2013 @ 23:14:

Who dat is best lang! Gek dat je nog ongesteld kunt worden als je niet meer vruchtbaar bent. Hoe kan dat?

Volgens mij omdat de kwaliteit van je eitjes ook achteruit gaat naarmate je ouder wordt. Je krijgt dan nog wel een eisprong, maar het eitje is van dermate slechte kwaliteit dat de bevruchting mislukt zeg maar.

Denk ik.
Je kunt nog steeds vruchtbaar zijn.
Normale leeftijd is ergens tussen de 45 en 55, jonger of ouder kan dus ook maar komt minder vaak voor.
Je bent vruchtbaar zolang je menstrueert. Dus ook als je nog maar 3 keer per jaar ongesteld bent. Het is wel een stuk minder dan als je jong bent, maar er is zeker nog een (heel kleine) kans dat je springende ei bevrucht kan worden. Waarschijnlijk draag je op je 54e geen zwangerschap meer uit, maar de vrouw van Tony Blair heeft op haar 46e nog een kind gekregen.
Door mij verkeerd geplaatst! Sorry! Voor t eerst dat ik wat plaats. Kan ik een topic VERplaatsen of moet ik het dan hier verwijderen en dan ergens anders opnieuw plaatsen?
Verzoek voor verplaatsen op het centraal mod topic, pijler overig. Misschien is daar nog iemand wakker
Je bent zelf een theepot
Is gewoon normaal.. De een wat ouder dan de ander..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
mijn moeder was 57 toen ze voor het laatst menstrueerde....
Nou modulex, dan weet je ook ongeveer wat jou te wachten staat.
Bedankt voor jullie reacties! Allereerst: het topic is nu verplaatst, naar Gezondheid, waar het hoort. Bedankt voor de opmerkingen daarover. Inhoudelijk: ik lees nu dat er meer vrouwen lang ongesteld zijn of dat weten van hun moeder. Om mij heen niemand, vandaar dat ik het hier eens heb gevraagd. Wat vruchtbaarheid betreft, dat schijnt heel sterk af te nemen. Je hebt als vrouw, bij je geboorte, n voorraad eitjes en die zijn langzamerhand wel op. Ik heb ook geen "middenpijn" meer, van de eisprong. Dat had ik eerder wel. Nou ja, ik ga dus gewoon maar door. Nogmaals bedankt!
Mijn moeder is ook 54 en menstrueert ook nog. Welliswaar sinds een jaar heeeeel licht, maar het is er nog wel. Mijn grootmoeder stopte pas met 56 met menstrueren.
Nou ja, wel een teken dat je lichaam niet zo snel verouderd, je gaat vast heel oud worden als alles mee zit. Goede genen, toch? Of kun je dat niet zo stellen? ( geen idee)
@Anouar, dank je wel, zo had ik het nog niet gezien!
Ik ben ook 54, en menstrueer nog wel (wel onregelmatig). De oudste natuurlijke zwangerschap was bij iemand van 59. Die bracht een gezond kind ter wereld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pregnancy_over_age_50

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven