Stille espressomachine

05-01-2013 18:41 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een espressomachine. Diverse kennissen hebben zo'n apparaat staan en de koffie is zoveel malen lekkerder dan het 'gewone bakkie pleur', maar......wat maken die dingen een herrie!!! Je moet je gesprek gewoon even onderbreken, omdat de machine onderhoud aan zichzelf pleegt.

Weet iemand een machine die niet zoveel herrie maakt? Of van welke weet je zeker dat ie dat wel doet?
Bonen malen gaat nu eenmaal niet geruisloos.
Als het stil moet zijn dan de bonen in de winkel laten malen en in een bialetti moka express doen.
Geluid hoort bij zo'n machine. ....
quote:Zusenzoo schreef op 05 januari 2013 @ 18:43:

Bonen malen gaat nu eenmaal niet geruisloos.Eens! Maar, dit hoeft toch niet te gebeuren op het moment dat de machine niet gebruikt wordt?
En daarnaast, de geluidsklappen die uit de machine komen kunnen toch onmogelijk van alleen malen komen?
Anders koop je alleen deze en maal je de bonen zelf.

ZeZ, die vind ik zo gaaf! Jammer dat het koffiezetten zoveel werk is met dat ding
Welnee!
Wij hebben al jaren een Jura, ok, die maakt herrie. Enkel met koffiezetten en als hij uit gaat, dan spoelt ie. Duurt een seconde of 3. Wat je kan doen is als je koffie hebt gezet hem meteen uit zetten, maar zodra je melk hebt gestoomd is hij te warm om te spoelen. Daarom laten we hem aan staan en na een minuut of 10 gaat hij zelf uit met de 3 seconde spoelen.

Verse koffie van vers gemaalde bonen is wel het lekkerste.

Succes met uitzoeken.
Meer werk dan op play drukken
ik zou een losse espresso bonen maler kopen, kan je malen wanneer je wilt. Je kan echter geen koffiemaalsel gebruiken voor je espresso machine, deze is te fijn gemalen en dus verstopt je machine vaak.

tenminste de onze dan
quote:tringtring schreef op 05 januari 2013 @ 19:56:

ik zou een losse espresso bonen maler kopen, kan je malen wanneer je wilt. Je kan echter geen koffiemaalsel gebruiken voor je espresso machine, deze is te fijn gemalen en dus verstopt je machine vaak.

tenminste de onze danWat bedoel je met koffiemaalsel? Ik neem toch aan dat je een goede bonenmaler kan instellen op iedere gewenste maling. Kan bij het prof. apparaat op mijn werk iig wel en ik dacht dat het voor iedere maler een basisfunctie zou zijn.
Ik snap je probleem niet zo. De espresso machine die ik heb, een Jura, spoelt alleen als je 'm uitzet of als je 'm te lang aan laat staan en hij vanzelf uitgaat. Dus als je 'm na het kopje koffie zetten meteen uitzet, spoelt 'ie dan en maakt de machine geen lawaai meer.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:borderwalk schreef op 05 januari 2013 @ 20:14:

[...]

Wat bedoel je met koffiemaalsel? Ik neem toch aan dat je een goede bonenmaler kan instellen op iedere gewenste maling. Kan bij het prof. apparaat op mijn werk iig wel en ik dacht dat het voor iedere maler een basisfunctie zou zijn.Ja er zijn verschillende standen, maar de meeste koffiemalers malen te fijn voor espresso. Je hebt dus een espresso maler nodig met espresso bonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven