Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Ja dat ook nog twisted.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
En werd er bij gezegd dat hij zijn vriendin eens lekker ging verwennen met een lekker bad want dat had ze verdiend.
Ging het om een ex of is het inmiddels een ex?quote:GiB schreef op 04 januari 2013 @ 13:42:

En werd er bij gezegd dat hij zijn vriendin eens lekker ging verwennen met een lekker bad want dat had ze verdiend.
Mijn oom (tegen de 50) heeft nog nooit een vriending gehad en wilt dese ook niet. "Vrouwen kosten geld" is zijn excuus
Oh en een klasgenoot die m in de schoolbieb helemaal uitflipte (en ik overdrijf niet) omdat ze een boette had van ¤0.20!!!
Die vriend van die kraan is een ex ja.
En die taart was niet over, maar die had de forummer op het werk even gestald om later mee te nemen.
Haha, wat een verhaal. Dank jullie wel!
quote:Starshine schreef op 04 januari 2013 @ 16:26:

Die vriend van die kraan is een ex ja.

En de man die zei: "Ik hoor de dubbeltjes rinkelen" is ook een ex.

Mijn ex namelijk....

Overigens kende ik vroeger een familie, hun zoontje zat in hetzelfde voetbalteam als die van mij, die ook zeer vrekkig waren.

Als we in de pauze koffie hadden gedronkne, stond ze altijd als laatste op en met een snelle beweging gingen dan alle niet gebruikte suikersticks en koffiemelkcupjes de tas in..

Koekjes bakken deed ze pas savonds na 11 uur, want dan ging de nachtstroom in.

Toen ik eens zei dat je dan toch weer meer stroom gebruikt omdat je licht dan langer aan moet (omdat je anders al op bed zou liggen) keek ze heel verbaasd

Haar dochter deed mee in een toneelstuk, ze gingen niet naar de premiere, want daar moesten ze kaartjes voor kopen, maar ze gingen naar de try out...die was gratis

Ooit gingen ze op vakantie, en op de terugweg in Luxemburg getankt (logisch zou ik ook doen, stuk goedkoper), maar ook nog 3 volle jerrycans meegenomen vanuit Luxemburg naar huis.

Toen iemand opmerkte dat dat levensgevaarlijk was,2 kinderen achterin en 3 volle tanks, dat als er iemand achterop hun zo rijden ze allemaal de lucht invlogen, zei ze: Ach wanneer gebeurd zoiets nu?
quote:pearle schreef op 04 januari 2013 @ 18:14:

[...]

En de man die zei: "Ik hoor de dubbeltjes rinkelen" is ook een ex.

Mijn ex namelijk....

Overigens kende ik vroeger een familie, hun zoontje zat in hetzelfde voetbalteam als die van mij, die ook zeer vrekkig waren.

Als we in de pauze koffie hadden gedronkne, stond ze altijd als laatste op en met een snelle beweging gingen dan alle niet gebruikte suikersticks en koffiemelkcupjes de tas in..

Koekjes bakken deed ze pas savonds na 11 uur, want dan ging de nachtstroom in.

Toen ik eens zei dat je dan toch weer meer stroom gebruikt omdat je licht dan langer aan moet (omdat je anders al op bed zou liggen) keek ze heel verbaasd

Haar dochter deed mee in een toneelstuk, ze gingen niet naar de premiere, want daar moesten ze kaartjes voor kopen, maar ze gingen naar de try out...die was gratis

Ooit gingen ze op vakantie, en op de terugweg in Luxemburg getankt (logisch zou ik ook doen, stuk goedkoper), maar ook nog 3 volle jerrycans meegenomen vanuit Luxemburg naar huis.

Toen iemand opmerkte dat dat levensgevaarlijk was,2 kinderen achterin en 3 volle tanks, dat als er iemand achterop hun zo rijden ze allemaal de lucht invlogen, zei ze: Ach wanneer gebeurd zoiets nu?

Oh wat erg allemaal weer...

over de rug van je bloedeigen kinderen...
quote:Starshine schreef op 04 januari 2013 @ 16:27:

En die taart was niet over, maar die had de forummer op het werk even gestald om later mee te nemen.Ja, ook dat nog. En wat er volgens mij ook nog bijkwam is dat het (los van het principe) ook nog eens een speciale taart was met marsepein etc.. dus geen standaard vlaai of slagroomtaart van de HEMA als ik het nog helemaal goed had begrepen.
Ja inderdaad, ze had ze speciaal laten maken, opgehaald en op het werk in de koelkast gezet. Als ik het me goed herinner kostte die taart veertig euro. Maar het is geen gierige actie maar ordinaire diefstal.
quote:Starshine schreef op 04 januari 2013 @ 19:21:

Ja inderdaad, ze had ze speciaal laten maken, opgehaald en op het werk in de koelkast gezet. Als ik het me goed herinner kostte die taart veertig euro. Maar het is geen gierige actie maar ordinaire diefstal.Zeg dat wel. Ongelofelijk wat een lef sommigen hebben.
Ik heb nog een gierige actie, volgens mijn dochter dan. Ik zie dat wat anders Vandaag kreeg ik een mailtje van de bibliotheek dat dochter (13) nog drie boeken thuis heeft die 5 december ingeleverd hadden moeten worden. Dochter was bij een vriendin logeren, dus ik belde haar. Reageert ze helemaal boos: 'Nou, wat een oplichters, dan sturen ze pas na een maand een mailtje! Dat ga ik niet betalen hoor!'
Beetje de wereld op zijn kop inderdaad betjebig..maar vanuit het oogpunt van een 13-jarige natuurlijk wel logisch.
Ik lees dit topic al een tijdje mee, en af en toe lig ik gevouwen onder mijn bureautje van het lachen!

Nu heb ik ook iets, waarvan ik niet weet of het gierig is van mijn kant of dat van de kennis.

Een kennis van mij heeft een dochter die iets ouder is dan die van mij. Vaak kreeg ik dan de voor haar dochter te klein geworden kleding. Gewoon h&m-etjes. 2 x per jaar gaan we samen winkelen voor onze kinderen. Dan trakteer ik haar op koffie met wat lekkers erbij en later op de dag ook de lunch, omdat ik van haar die kleren dus krijg. Ik neem ook altijd een aardigheidje mee. Paar maanden geleden stuurde ze een berichtje, of ik nog interesse had in kleding. Aangezien ik erg van het hergebruiken ben, had ik haar laten weten dit heel erg fijn te vinden. Ze zou het voor me klaarzetten.

Tijdje later een berichtje dat ze er goed over had nagedacht, maar er toch geld voor wilde hebben. Uiteindelijk heb ik haar dus ook 25 euro betaald, maar eigenlijk was dat het helemaal niet waard. Heb er hooguit 6 kledingsstukken uitgehaald die nog de moeite waard waren en de rest wilde ik niet, was te verwassen of gewoon vies.

Op zich vind ik het niet erg om voor kleding te betalen, maar vind dat wel dat dit bij het aanbieden vermeld moet worden. Daarnaast zou ik zelf nooit totaal verwassen kleding verkopen.
quote:yoeljo schreef op 05 januari 2013 @ 02:58:

Nu heb ik ook iets, waarvan ik niet weet of het gierig is van mijn kant of dat van de kennis..

Ik denk dat je meer kwijt bent aan de:

1. koffie met wat lekkers

2. lunch

3. én een aardigheidje

dan aan de 25 Euro die je vriendin nu vraagt. Ik zou zelf geen geld vragen voor kleding waar ik niets meer mee kan, en waar een vriendin nog wel blij mee zou zijn voor haar kind.

Maar goed, als jouw vriendin erover na heeft gedacht en er nu geld voor wil vragen dan is dat haar goed recht. En het is jouw recht om aan te geven dat jij niet zoveel voor verwassen en gedragen kleding wilt betalen. En voortaan de rekening te delen als jullie ergens iets eten of drinken tijdens het winkelen.
Ik moet toegeven dat de kleertjes die ik voor de tweede bewaard had er opeens een stuk minder goed uitzien. Heel stom, maar ik had echt even een ahamoment toen ik de tas open deed. In mijn beleving hadden we minder vlekken, minder verwassen kleertjes. Ook aantal echt mooie dingen vergeten, ik kom uiteindelijk goed uit. Maar ik begrijp nu de tassen die ik kreeg veel beter.

Nu ik toch off topic ben: ik vraag me af of de champagne van 50 euro echt heel veel beter smaakte?

Gierig: ik zag dat mijn bank allerlei kortingsacties had. Interessante kortingsacties. En ik baalde omdat ik er te laat achter kwam: uitverkocht en al geweest. Gelukkig binnenkort nog een actie.
Hahahah ik ga helemaal stuk om dit topic
Ik heb zelf ook nog een verhaaltje van afgelopen zomer.. Was ook met zo'n droeftoeter. Ik ga zometeen typen hoor
@madderijn dat van de bank is niet gierig. Is gewoon Hollandse zuinigheid en de bank verdient dik aan jou en het geld gaat toch naar de top! Zo heb ik een paar weken geleden een staatslot gekocht voor de komende trekking, nou lees ik dat je dus vakantiecheques tot ¤100 kunt krijgen. BALEN!

Hahahahaa die van de kraan. GE-NI-AAL!
No love without lost
Ik heb afgelopen zomer een jongen leren kennen via een vriendin. Echt een ongelofelijk knappe jongen wauw maar wel met een kutkarakter maar dat terzijde die was niet helemaal in orde bleek achteraf. Koekoek!

Anyway paar keer afgesproken en was best leuk. Uiteindelijk wilde hij nog een keer afspreken gewoon even een middagje de stad in dus spraken we halverwege af... Gingen we even naar de stad. Hij reed maar we gingen wel in MIJN auto want anders kost het hem benzine dat vond ik dus al gierig.

In de stad aangekomen wilde hij bij starbucks even wat drinken, ja is goed. Maar meneer had geen geld zijn pinpas was 'stuk'. Geloofde er geen snars van maargoed ik heb de koffie betaald prima. Daarna reden we langs een supermarkt met biologische producten, dat vond hij erg lekker en wilde hij naar binnen, eten halen voor die week.

(Hij woonde met zijn 26jr nog thuis en zijn ouders waren op vakantie dus hij moest zelf koken) maar of ik die boodschappen even kon betalen hij had geen geld. Ahaha

Paar dagen daarna zei hij ' ik wil je graag mee uit eten nemen ik ken een heel goed restaurant daar en daar blabla' ik dacht nou wat leuk zeg! Doen we! Wat lief dat hij me mee uit eten wilde nemen.

Onderweg naar het restaurant zegt hij tegen me 'geef jij me anders vast het geld want ik vind het schandelijk als ze zien dat een meisje betaald want ik kom daar wel vaker'

O my goddddd

Was dus gewoon een dikke profiteur. Pure armoe.
Flower, wat een armoedig type zeg, die vent! Gelukkig kom je er gelijk al achter, voordat je verliefd werd. Stel je toch voor zeg..
Ja he. Onvoorstelbaar vond ik dat.

Maar wel een rolex om zijn pols en een nieuwe bmw he. Heel frapant. Ik was ook a la minute genezen, wat een afknapper. Hij begreep ook niet waarom er geen vervolg kwam. Euhhhm ja

Ik ben echt niet zo van 'de man moet alles betalen' maar als iemand MIJ mee uit eten wilt nemen, dan moet je niet om geld gaan vragen als we onderweg zijn naar het restaurant. Ik heb dus ook maar alles betaald en dacht meteen dit is de laatste keer.

Oja en een paar dagen voor dit 'akefietje' kwam hij naar mijn huis toe maar hij had eerst gesport. Vroeg hij aan mij ja zou jij even naar douglas kunnen gaan voor mij ik heb een luchtje nodig. Dus ik zei de winkels zijn tot 6 open dat kan je toch zelf halen als je zometeen mijn kant op komt. Zegt hij moet ik als man zijnde de douglas naar binnen? Jij hebt nu niets te doen, kan jij toch even halen. Dus ik dacht ok, haal het wel even. Ook nooit geld terug gekregen daarvoor. Echt wat een sukkel was dat, als ik er aan terug denk pffff zo zielig haha
Sjee flower, wat een loser. Ik was er geloof ik al klaar mee vanaf het moment dat hij mededeelde dat hij met mij wilde meerijden 'omdat het hem anders benzine kost'.

Had ik gelijk gevraagd om een bijdrage in de benzinekosten

(en dat heb ik nog nooit aan iemand gevraagd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven