Ondervloer laminaat

06-01-2013 13:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een laminaatvloer leggen over mijn huidige vloer. Ik zit op de begane grond van een appartement en er liggen nu tegels. Welke ondervloer is dan geschikt? Zou ik ook nog vochtwerende folie nodig hebben of zijn van die groene tegels voldoende? De vloer nu is echt steenkoud en ik wil uiteraard de bovenbuurman niet tot last zijn met mijn nieuwe vloer.
Je zit toch op de begane grond,hoe kun je dan je buurman tot last zijn met een vloer?
Als de vloer gewoon vlak is kun je wellicht gewoon met van dat soort van aluminiumfolie werken? Let dan op de geluidswerende kenmerken en eventueel dampwerend. Dan heb je ook geen aparte vochtwerende folie nodig. Heb je een reden dat je vochtwerende folie wilt? Is de vochtigheidsgraad erg hoog?
quote:Manji schreef op 06 januari 2013 @ 13:14:

Je zit toch op de begane grond,hoe kun je dan je buurman tot last zijn met een vloer?

Wat denk je zelf? Een ondervloer dempt alle geluiden. Daar heeft de bovenbuurman onwijs plezier van.

Ik denk dat je aan die groene tegels genoeg hebt.
Het is niet vochtig in huis dus ik zou aan die groene tegels genoeg hebben?
quote:mywickedlife schreef op 06 januari 2013 @ 13:38:

Het is niet vochtig in huis dus ik zou aan die groene tegels genoeg hebben?Denk het wel. Normaal leg je de tegels ook meteen op het beton. Hier liggen ze ook zo.
Je hebt ook grijze tegels (oa te koop bij leen bakker) deze zijn speciaal voor extra demping en trekken ongeregeldheden tot 7mm recht. Iets duurder dan de groene platen, maar wel veel makkelijker leggen en zeer prettig voor demping van o.a hoge hakken herrie.
quote:xsxaxmx schreef op 06 januari 2013 @ 14:33:

Je hebt ook grijze tegels (oa te koop bij leen bakker) deze zijn speciaal voor extra demping en trekken ongeregeldheden tot 7mm recht. Iets duurder dan de groene platen, maar wel veel makkelijker leggen en zeer prettig voor demping van o.a hoge hakken herrie.Dank je wel voor de tip!
Graag gedaan, ik heb even voor je gezocht:

ondervloer

ik heb hem nu 3 jaar onder mijn laminaat liggen (wel gewoon op het beton, geen vochtwerend folie ertussen)

Woon 1 hoog, loop meestal op pumps en mijn buren hebben geen last van mij. Dus ben erg tevreden.
Dank je! Deze heb ik gisteren inderdaad zien liggen bij de Kwantum maar kwam daar toen voor iets anders.
Is het een huurhuis? Soms heeft de woningbouw goede tips van ondervloeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven