samen/ op jezelf wonen
maandag 7 januari 2013 om 15:46
Hallo dames
Door verschillende redenen wil ik graag uit mijn ouderlijk huis gaan wonen. Ik zit hiervoor een beetje mijn opties te bekijken. Wat is (financieel) mogelijk? Wat is goed voor mijzelf?
Ik heb ruim 2,5 jaar een relatie. Vriend heeft een eigen huis en onze relatie is erg goed. Ik zit er vaak aan te denken bij hem te gaan wonen. Ik help hem al in het huishouden en ben minimaal de helft van de week bij hem. Financieel zou dit kunnen ivm uitwonende studiebeurs en mijn bijbaan (we zouden dan verschillende kosten gaan delen)
Ik hoor veel dames her op het viva zeggen dat het goed is om eerst alleen te wonen. aan de ene kant vind ik dit heel logisch klinken, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik bedoel, je leert er een hoop van en ik weet niet of het financieel mogelijk is. Daarnaast is het niet vreemd om te doen als je toch van plan bent om (ooit) samen te wonen?
dit houdt mij erg bezig en ik wil graag een goede keuze maken. Jullie meningen zijn van harte welkom
Door verschillende redenen wil ik graag uit mijn ouderlijk huis gaan wonen. Ik zit hiervoor een beetje mijn opties te bekijken. Wat is (financieel) mogelijk? Wat is goed voor mijzelf?
Ik heb ruim 2,5 jaar een relatie. Vriend heeft een eigen huis en onze relatie is erg goed. Ik zit er vaak aan te denken bij hem te gaan wonen. Ik help hem al in het huishouden en ben minimaal de helft van de week bij hem. Financieel zou dit kunnen ivm uitwonende studiebeurs en mijn bijbaan (we zouden dan verschillende kosten gaan delen)
Ik hoor veel dames her op het viva zeggen dat het goed is om eerst alleen te wonen. aan de ene kant vind ik dit heel logisch klinken, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik bedoel, je leert er een hoop van en ik weet niet of het financieel mogelijk is. Daarnaast is het niet vreemd om te doen als je toch van plan bent om (ooit) samen te wonen?
dit houdt mij erg bezig en ik wil graag een goede keuze maken. Jullie meningen zijn van harte welkom
maandag 7 januari 2013 om 15:48
maandag 7 januari 2013 om 15:50
maandag 7 januari 2013 om 15:50
De viva dames hebben hierin groot gelijk. Echt alleen wonen (of op kamers) is echt heel anders dan samrnwonen. Het is zowel makkelijker als moeilijker maarje wordt van alleen wonen echt zelfstandiger dan van samenwonen. Al is het maar een jaartje. Financieel moet dat zoiezo kunnen. Alle studenten kunnen op kamers als ze dat willen. Desnoods met een kleine lening.
Ik ben iig blij dat zowel vriend als ik ren paar jaar alleen hebben gewoond ipv uit huis samenwonen.
Ik ben iig blij dat zowel vriend als ik ren paar jaar alleen hebben gewoond ipv uit huis samenwonen.
maandag 7 januari 2013 om 16:00
Vriend en ik gaan vanuit het ouderlijk huis direct samenwonen in een koopwoning. Beiden durven we het aan, hebben we het volste vertrouwen in elkaar en na 4 jaar relatie waren we toe aan samenwonen. Alles netjes op papier gezet, voor- en nadelen tegen elkaar afgestreept en dit was volgens ons de beste optie voor ons als stel. Kopen kwam op ons pad en zo'n kans krijgen we de komende jaren waarschijnlijk niet meer. Met vier handen aangegrepen en nu zijn we in een traject gestapt waar we nooit van hadden gedacht het al op 24 en 25 jarige leeftijd te doorlopen. Wel erg leuk!
Of het verstandig is..Wij denken van wel, terwijl vele anderen waarschijnlijk dit de meest domme beslissing vinden die iemand kan maken.
Overigens wel beiden ingeschreven bij de woningbouwvereniging.
Zusje huurt op dit moment in Amsterdam een kamer, 350 ,-.
Vorig jaar heeft ze een half jaar in Den Haag op kamer gewoond, 300,-. Beiden wel grote kamers, 20m2.
Of het verstandig is..Wij denken van wel, terwijl vele anderen waarschijnlijk dit de meest domme beslissing vinden die iemand kan maken.
Overigens wel beiden ingeschreven bij de woningbouwvereniging.
Zusje huurt op dit moment in Amsterdam een kamer, 350 ,-.
Vorig jaar heeft ze een half jaar in Den Haag op kamer gewoond, 300,-. Beiden wel grote kamers, 20m2.
maandag 7 januari 2013 om 16:02
Helemaal voor jezelf? Een studio met douche keuken toilet... Daar ga je minimaal 570 euro voor neerleggen. Waarschijnlijk nog iets meer. Ik kan dat als lenende student niet betalen. En ik krijg zelfs een aanvullende beurs. Je kunt natuurlijk ook veel gaan werken. (ik ben net weer begonnen omdat ik graag zou samenwonen en tis allemaal vrij duur).
maandag 7 januari 2013 om 16:02
maandag 7 januari 2013 om 16:03
quote:Orzoo schreef op 07 januari 2013 @ 16:02:
Oei koprn en samenwonen uit huis met de huidige huizenmarkt weet ik niet of ik het zou doen maar weetje...kans dat het fout gaat ook kans dat het goed gaat. Je weet het nooit. Jullie zijn volwassen en weten wat de risico's zijn.Het huis is grotendeels van mijn vader-;) Geen van allen lopen we een groot risico. Over enkele jaren passen we de regeling weer aan. Alles goed doordacht en met allerlei adviseurs om tafel gezeten.
Oei koprn en samenwonen uit huis met de huidige huizenmarkt weet ik niet of ik het zou doen maar weetje...kans dat het fout gaat ook kans dat het goed gaat. Je weet het nooit. Jullie zijn volwassen en weten wat de risico's zijn.Het huis is grotendeels van mijn vader-;) Geen van allen lopen we een groot risico. Over enkele jaren passen we de regeling weer aan. Alles goed doordacht en met allerlei adviseurs om tafel gezeten.
maandag 7 januari 2013 om 16:05
quote:bagheera91 schreef op 07 januari 2013 @ 16:01:
iets in de buurt van haarlem/schiphol (niet amsterdam) en dan wel helemaal voor mezlef.
Kijk hier eens voor een kamer in bijv. Hoofddorp, dan kun je zien wat de prijzen zijn
http://www.kamertje.nl/kamers_in_hoofddorp
iets in de buurt van haarlem/schiphol (niet amsterdam) en dan wel helemaal voor mezlef.
Kijk hier eens voor een kamer in bijv. Hoofddorp, dan kun je zien wat de prijzen zijn
http://www.kamertje.nl/kamers_in_hoofddorp
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje