huis zelf verkopen hoe

07-01-2013 22:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Heeft iemand ervaring met zelf een huis verkopen dus zonder makelaar?

Ok je krijgt en bod...en dan.. je gaat akkoord...wie heeft er ervaring mee...

wat is de volgende stap
er wordt amper verkocht, dus succes met zoeken.
Een voorlopig koopcontract laten opstellen bij een notaris. Een notaris zoeken is dus de volgende stap denk ik.
Mensen die zelf hun huis verkopen hebben daar vaak verstand van. Jij zo te horen niet, dan is het dom zelf je huis te willen verkopen. Investeer in een goede makelaar...
Voordat je het bod krijgt: lees je in in alle juridische haken en ogen en zorg er voor dat je een (recente!) juridisch gecontroleerde concept overeenkomst gebruikt om het voorlopig en definitief koopcontract op te stellen.
Heb je uberhaupt al foto's?
Volgens mij kan je via makelaarsland zelf verkopen en toch via hen hulp krijgen.

Toen wij een woning zochten kwamen we dat wel eens tegen. De eigenaar deed dan zelf de bezichtiging.
Het is belangrijk dat je op Funda komt te staan en dat kan niet zonder makelaar. En inderdaad een goeie makelaar verdient zichzelf wel weer terug, lijkt mij.
Wat een rare reacties..zeg!!!!

uh misschien vind ik dat een makelaar helemaal geen toegevoegde waarde is en heb ik al heel veel zelf gedaan om mijn huis te verkopen... met als resultaat dat ik een bod heb..en nu de volgende stappen ga regelen.

Natuurlijk heb ik mensen die me kunnen helpen.. maar vroeg me gewoon af of er hier mensen waren die zelf ervaring hiermee hebben.
Uuhhh, misschien hebben makelaars wel een opleiding gedaan om juist de vragen te beantwoorden die je hier stelt? Dat zij verstand van zaken hebben?

Maar gelukkig kan je het zelf ook. Veel succes met google.
Kijk op de site van vereniging eigen huis, die zeggen precies waar je op moet letten. Moet je waarschijnlijk wel lid worden, maar dat kost weinig. Toen wij ons huis kochten, deed de verkoper het ook zonder makelaar, met hulp van veh..

Succes!
Raar? Gewoon advies hoor.

http://m.makelaarsland.nl/?gclid=CNKoyY ... 3godzC4Ang

http://zelfhuisverkopen.nl/

http://www.jaap.nl/huis-zelf-verkopen/
Notaris zoeken voor het koopcontract, zo hebben wij het gedaan. Is al wel 20 jaar geleden.
Rare reacties? Ik vind jouw reactie nog veel vreemder! Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand daadwerkelijk zo dom zou zijn om eerst van alles te regelen om een huis te verkopen, en dan na de verkoop pas uit gaat zoeken hoe dat dan verder geregeld moet worden.
ik begrijp dat jullie advies geven maar die site hierboven ken ik natuurlijk allemaal..en daar heb ik het huis ook op staan..

Maar dan.. dan ben je het eens over de prijs..

Natuurlijk kan ik een makelaar inschakelen die het papierwerk afhandelt..die heb ik ook gesproken maar omdat ik geld wil besparen vroeg ik me af of er ook mensen zijn die het zelf hebben gedaan... met behulp van bvb ver eigen huis. Misschien hebben die wel voorbeeld koopcontracten etc.

Ik vroeg me gewoon af wat de stappen waren.

taxeren.. een voorlopig koopcontract opstellen ..wie doet dat? kan je dat zelf doen of moet een notaris dat doen..

dat waren meer mijn vragen..
http://www.notaris.nl/een-woning-verkopen
De koper moet het laten taxeren voor de hypotheek. De verkoper stelt het contract op. Taxatie kan voor of na de voorlopige verkoop geschieden. De koper kan ontbindende voorwaarden aan het bod verbinden, dat moet dan in de overeenkomst worden verwerkt. Als je verkoopt onder de hypotheekwaarde, dan moet de bank ook toestemming geven voor de verkoop.

En tenslotte, zorg ervoor dat jij je rechten en plichten als verkoper goed kent. Als je bijv een verborgen gebrek hebt verzwegen, dan kan dat je achteraf heel veel ellende opleveren en veel geld gaan kosten. En zorg ervoor dat iemand met verstand van zaken de overeenkomst opstelt of minstens controleert. Ook daarmee loop je namelijk flinke juridische risico's, dus dat moet gewoon echt helemaal kloppen.
thanks.. die site heb ik net ook gevonden.

Ik ga op zoek naar een notaris
Succes dan
Koopakte kan je zelf onderhands opstellen. Heb je geen notaris bij nodig. Gewoon een nvm model koopakte van internet downloaden. De taxatie moet de koper regelen ivm verkrijgen hypotheek.
Wel een "goede" downloaden, laatst was er zo' voorbeeld huurcontract waar echt een gigantische fout in stond...
Duidelijk..bedankt allemaal..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven