Waar naartoe?

07-01-2013 19:59 30 berichten
In mei/juni willen we: man, kind (1,5jr) en ik op vakantie. We willen liever geen 'standaard' vakantie maken. Dus geen strandvakantie. Een vakantie die bijzonder is en die we ons later altijd zullen blijven herinneren. Waarom? Omdat we deze reis kado krijgen en we het een soort van zonde vinden het dan te besteden aan een strandvakantie in Spanje of Turkije (dat kunnen we altijd nog doen).

Vraag is nu waar naartoe. Iets wat bijzonder is, maar tegelijkertijd ook geschikt voor een kind van 1,5. Jetlag dus absoluut niet en te lang vliegen liever ook niet...

budget is ¤ 2500,00

Ben benieuwd naar jullie ideeën en ook ervaringen in het reizen met een kleintje.
Italie?
Alle reacties Link kopieren
Geen jetlag.. dat wordt dan iig recht naar beneden.

Marokko?
I believe in good
Kaapverdische eilanden
Ommen
La Gomera.
I believe in good
Zuid Afrika

Een roadtrip USA

Wat maakt jetlag eigenlijk uit voor 'n baby die toch nog grote delen van de dag slaapt?
quote:elninjoo schreef op 07 januari 2013 @ 20:13:

Kaapverdische eilandenHier had ik nog niet aan gedacht! Eens ff op onderzoek uit
Nou...elninjoo..driekwartier op een dag is niet de hele dag...;)
cruisen door de noorse fjorden?
Kun je het kind niet laten logeren bij opa/oma tijdens jullie reis?
quote:elninjoo schreef op 07 januari 2013 @ 20:22:

Kun je het kind niet laten logeren bij opa/oma tijdens jullie reis?
I believe in good
Tja, wat voor jullie bijzonder is, is voor iemand anders wellicht gewoontjes. Of andersom... Wat zijn jullie gebruikelijke vakanties?

Ik kan van alles noemen, maar schiet jij daar wat mee op..?

Rondreis met privegids/chauffeur door Marokko? Of Jordanië?

Een strandvakantie in Turkije vind je niet bijzonder genoeg, maar een kindproof rondreis met wat langere stops door Turkije lijkt me wel heel speciaal!

Eilandhoppen in Kroatie of Griekenland? Met een camper een roadtrip maken ergens in Europa?
Azoren, auto huren en de eilanden verkennen. Of 1 eiland. Geen idee hoe lang jullie willen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat een leuke ideeen al! Tja wat wij normaal gesproken deden doen we nu met kind eigenlijk niet meer. Dat was meestal rondreizen langs hotels, ongeveer 2 weken. We zijn in ieder geval geen kampeerders. En we dachten aan zo'n twee weken weg. Eén week voor 2500 euro vind ik nogal fors eerlijk gezegd...maar misschien schat ik dat verkeerd in.
Kun je zelf bijleggen bij die 2500 euro reisgeld die jullie kado hebben gekregen?

Een auto huren en Californie rond reizen is ook wel de moeite waard. Hotelkamers heb je er al vanaf 60 dollar.
quote:elninjoo schreef op 07 januari 2013 @ 20:44:

Kun je zelf bijleggen bij die 2500 euro reisgeld die jullie kado hebben gekregen?

Een auto huren en Californie rond reizen is ook wel de moeite waard. Hotelkamers heb je er al vanaf 60 dollar.Niet echt eerlijk gezegd. Het geld dat we sparen willen we besteden aan het leven op vakantie (eten, uitjes, etc.)...en we willen er ook niet onze buffer voor aanbreken.
Waarom kun je niet meer reizen zoals vroeger? Dat is namelijk precies wat wij ook altijd doen met kinderen: 2 nachten in het ene hotel, drie in het volgende en zo verder rondreizen. Nu zijn de kinderen ondertussen 5 en 8, maar we zijn daar nooit mee gestopt. De jongste was een maand toen hij zo voor het eerst mee op reis ging,

Jetlag, lange vluchten... Het is koudwatervrees, want dat kan allemaal echt. We zijn met een net 1-jarige en een 3-jarige drie weken door Brazilië gaan trekken, bijvoorbeeld. Ik zou me daar niet door laten beperken.

Het budget is een andere zaak. Je reist natuurlijk nog wel buiten de schoolvakantie dus als je goedkope tickets kunt scoren, is er misschien wel iets verder mogelijk.

Ik zou een echt bijzondere vakantie Japan of de Transsiberische express vinden, maar dat red je niet met 2.500 euro.

Een trip door oost-Europa? De Baltische staten? Ierland? Thailand? Of inderdaad de VS?
We gaan naar Lourdes, shoppen, fietsen wandelen.
Wij maken nog steeds rondreizen met onze kinderen (4/6 jaar). Dat willen we net zo lang blijven doen totdat ze de vakantie verpesten en we dus een paar jaar voor de lieve vrede op 1 plek vakantie gaan vieren. ;)

Slaapt jullie kind overdag in de auto? Of blijft hij/zij dan klaarwakker? Een 'milde' rondreis (niet te lange reisafstanden) met een gewone auto zou prima kunnen als hij/zij het middagslaapje kan doen in de auto. Alternatief is een camper. Bijvoorbeeld door Kroatië? Door Noorwegen, Zweden? Italië? Spanje en Portugal?

Op Pharosreizen.nl, Riksjakids.nl of bijvoorbeeld Fox.nl (familiereizen) kun je ook ideeën opdoen.

Ja ja, ik roep nog steeds van alles... ;) Zo veel mogelijkheden op een paar uur vliegen. Voordeel als je binnen Europa of Noord-Afrika blijft, is dat je kunt kiezen uit meerdere low budget vliegmaatschappijen. En in mei/juni is het nog laagseizoen, dus betaalbaar. Een kind van 1,5 mag nog kosteloos op de kamer van de ouders slapen. Probeer voor de voor Nederlanders populaire vakantielanden wel de meivakantie te ontwijken. Vliegtickets zijn dan vaak net iets duurder.

Marokko in de meivakantie staat op onze wensenlijst. Ik heb een globale route in mijn hoofd en heb via via een met een lokale gids kennisgemaakt (veel goedkoper dan een in Nederland geboekte privereis). Dit jaar gaat het niet door, want we zijn uitgenodigd om met mijn schoonfamilie de meivakantie te vieren in Kroatië. Misschien volgend jaar?
quote:the4ofus schreef op 07 januari 2013 @ 20:56:

Waarom kun je niet meer reizen zoals vroeger? Dat is namelijk precies wat wij ook altijd doen met kinderen: 2 nachten in het ene hotel, drie in het volgende en zo verder rondreizen. Nu zijn de kinderen ondertussen 5 en 8, maar we zijn daar nooit mee gestopt. De jongste was een maand toen hij zo voor het eerst mee op reis ging,

Jetlag, lange vluchten... Het is koudwatervrees, want dat kan allemaal echt. We zijn met een net 1-jarige en een 3-jarige drie weken door Brazilië gaan trekken, bijvoorbeeld. Ik zou me daar niet door laten beperken.

Het budget is een andere zaak. Je reist natuurlijk nog wel buiten de schoolvakantie dus als je goedkope tickets kunt scoren, is er misschien wel iets verder mogelijk.

Ik zou een echt bijzondere vakantie Japan of de Transsiberische express vinden, maar dat red je niet met 2.500 euro.

Een trip door oost-Europa? De Baltische staten? Ierland? Thailand? Of inderdaad de VS?

Misschien is het ook wel de angst hoor, dat ben ik wel met je eens. Gewoon de angst dat de kleine dan in hotels niet goed slaapt en alles bij elkaar krijst. En datzelfde geldt eigenlijk voor de wat langere reizen. De vliegreis en de jetlag. Als ik zag hoe de kleine al redelijk van slag was met het uurtje verzetten...tjee..

We hebben daarnaast niet onwijs veel reiservaring, dus dat zou voor ons dan dubbelop zijn...

Maar hoe deden jouw kinderen dat? Om de paar nachten een ander hotel: was dat niet iedere keer weer wennen en slapeloze nachten?
Ben het er wel mee eens dat verre reizen ook echt goed mogelijk zijn met een kleintje. Mits jullie budget het toelaat natuurlijk! Maar in Azië bijvoorbeeld is het leven erg goedkoop. En nu kunnen jullie nog buiten de schoolvakanties reizen en de grootste kostenpost voor een verre reis (vliegticket) heb je nog niet voor een 1,5-jarige!
He, enne, wat dacht je van een cruise?! Altijd dezelfde slaapplek voor je kindje en je ziet in korte tijd veel! Ik heb er geen ervaring mee, maar lees dat cruisereizen steeds populairder en betaalbaarder worden.

Bijvoorbeeld een cruise naar Kroatie (zo mooi!), Griekenland en Turkije? Ik zag zo'n cruise staan op krasreizen.nl
Ze hebben nooit last gehad om ergens anders te slapen. Sommigen zeggen dat dat geluk is, misschien is dat zo, maar wij hebben ze wel heel bewust vanaf het prille begin op zoveel mogelijk plekken laten slapen. Mee naar vrienden en daar op de slaapkamer bv.

Als ze klein zijn, slapen ze toch ook in een reisbedje. Dat blijft toch hetzelfde? Scheelt dat niet?

Wat jetlag betref, de oudste heeft op 1,5 wel eens midden in de nacht staan zingen in zijn bed in een hotel in New York, maar na een nacht was dat over. We proberen zoveel mogelijk voor nachtvluchten te gaan en dat lijkt te helpen met de jetlag. Komende zomer vliegen we overdag. Zien wat dat geeft.
Ah, het winteruur merken ze overigens wel. Dat duurt toch een paar dagen eer ze gewend zijn. Heel bizar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven