Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Maat ik zou t niet doen. Lactulose is in principe gewoon een medicijn en bij een normale stoelgang en dus werking van deciaren kan het de werking verstoren en diarree veroorzaken. Zolang hij geen last heeft, hoeft hij waarschijnlijk gewoon niet te poepen. Wat ik eerder al zei moedermelk kan 100% verteerd worden. Kijk het nog ff aan en ga anders naar de ha die kan voelen of er überhaupt iets vsn ontlasting in de darmen zit.

Hahacen van dat lucht happen ken ik ook, maar hier slaakt ze dan ook nog eens een harde kreet erbij uit

O bub dat wist ik niet joh van die KMA bij donkere mensen. Grappig. Gelukkig is het niet ernstig.

Kwimmie hier ook biet echt ziekte alleen wat snotneuzen en een keekpijnyjr gehad.

Dames trusten!
Goedemorgen,

Nacht oke, Meisje om 05.30 uur wakker, maar in man z'n armen sliep ze weer verder. Zoon ook nog in diepe rust. Ik ben eruit gegaan voorde katten die op ons bed begonnen te stoeien en dus eten wilden.

Yoghurt is inderdaad anders dan melk. Het is bewerkt (gefermenteerd geloof ik), waardoor het eerder gegeven mag worden. Volgens mij zijn wij Zoon yoghurt gaan geven met 9 maanden. Hij begon toen z'n flessen opeens te weigeren en hij moest toch zuivel binnen krijgen.

@Maat: als jouw mini geen last heeft van het feit dat hij niet poept, zou ik hem geen lactulose geven. Wij geven het aan Meisje, omdat ze de poep er anders gewoon niet uit krijgt. Maar zolang MiniMaatje niet de indruk maakt dat hij woest zit te persen zonder resultaat, lijkt het me niet nodig. Dan krijgt hij er misschien alleen maar diarree van.

@bub: Het zal wel een fase zijn, dat gespook. Lastig, maar gaat uiteindelijk wel over.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Hoi schatjes!

Met toet gaat t goed! Thnx Beppe! Maar enorm, enorm druk! Kom gewoon tijd te kort... nu 2 dagen vrij maar worden vol benut.. want normaal werkt toetman overdag en ik savonds.. dus beide geen tijd om te klussen omdat we bij mini moeten zijn.. Nu al een paar dagen oppas geregeld, dus dan kan ik overdag en toetman savonds helpen! het schiet al op, schrootjes zijn overal op.. op sommige stukken zit al vlies behang.. vandaag word woonkamer muur gestuucd en laminaat geleverd! Maar foei foei, ik ga noooooit meer vwerhuizen... haha!!

Melk: hier ook na een jaar aan de gewone melk!

Rellende/springende babys: het is een faaaaaase, adem in, adem uit..

hier komt mini nu standaart elke ochtend half 7.. nja, is nog mee te leven... half 8 ligt ie er weer in tot half 11...

Nou ik ga gauw ff roken... jaja, stresssssss haha... en dan weer ff uurtje naar bed... half 9 komt oppas! Dan met auto naar garage, kan er ook nog wel bij nbatuurlijk! en dan aaan de klus tot 15 u! Vanavond lekker een avondje voor mezelf.....
@toet: Succes met klussen! Wat een gedoe is dat toch, ik weet er alles van!

Meisje heeft behoorlijk last van eczeem. Gisteren zag ik het opeens. Dus nu druk aan het smeren met vette zalf. Ze gaat vanaf nu glibberend door het leven .
@ toet! Veel succes met klussen!! Maak er maar een mooi liefdesnestje van!!

@ chryssa, glibberbaby hihi. Waar zit het? Wel vervelend!

Ik ga minimaatje geen lactulose geven. Ik wacht "geduldig" op die volle luier. Zo kom ik nooit door mijn mega voorraad luiers heen!

Nu weer naar de tandarts voor gaatjes vullen nr drie!
Goedemorgen!

Mini werd gelukkig niet 10x wakker maar toch net iets vaak wat betreft papa en mama. Fases..

Vanmorgen toch maar eens kleding van mini uitgezocht en wat echt te klein is. Snik..

Klus ze Toet!

Smeet ze Chryssa! Ik hoop dat het snel helpt.

Sterkte bij de tandarts Maatje!

Hier wat rommelen in huis vandaag. En vanmiddag gaat mini naar haar beste vriendin om te spelen. Nou ja dat vinden de mama's! En de mama's gaan theeleuten.
Goedemorgen! Mini sliep om 1u enik lag de halve nacht vanwege buikpijn.

Vanavond nachtdienst, 5 nachten...Moet vandaag maar even zin maken

Morgen is er geen oppas voor mini dus ik hoop dat ze dan uitslaapt en een heleboel dutjes doet!

Maat succes bij de tandarts

Toet zet em op met klussen

Do jij ook al zo'n spookje! Ik heb alle kleren die mini te klein zijn achterin de kast gelegd. Tzt pak ik wel een doos.

Chrys das minder, eczeem! Enig idee waarvan? Heeft ze er zelf ook last van?
Toet you go girl,t is ff doorbijten en niet chill maar dadelijk zit je helemaal blij op je bankie in t nieuwe huisje.

Mam gaat super na de transfusie,nu ff een dagje wat minder na de chemo van gisteren maar zoals ze zelf zei dat komt ook weer goed. Tumormarker in t bloed was van 2,20 naar 1,63 gegaan. Super dus.

Nu weer snel aan de slag :-D
Wauw wat een goed nieuws Kwim !!

Myself hoe is het met jou?

Rijst waar ben je? Vind het jammer dat je niet langs komt

Hoe zou het met Snoes en Katalin zijn ?

Jeminee dagen vliegen, lig achter hier....

Toet mooi dat het opschiet meid! Lekker hoor, bezig met nwe stulp :)!

Wat naar Bubb dat mini zo overstuur was bij oma! Lijkt me idd lastig hoor.

Maat succes bij tandarts!

Spugen, doet mini gelukkig minder. Nog wel s een bekkie vol maar niet meer die hele golven gelukkig.

Ik ff druk met huis/werk etc, nog steeds aan t wachten op offerte aannemer sjonge jonge wat duurt dat toch allemaal lang. Heeft t druk zat zeker!?! Volgende week wss overdracht nwe huis!

Potjes/groente nog niet mee begonnen hier in alle drukte. Moet ook zeggen dat ze vaak slaapt als wij eten. Fruit vindt ze wel lekker, maar merk wel dat ze snel last heeft van moeilijk poepen, dus beetje uitkijken denk. Kleine bollie

Tv hier vrijwel niet, ook oudste niet. Heb begrepen dat er een verband bestaat tussen aantal uren tv kijken voor het tweede jaar en agressie op latere leeftijd. En de hittepetit is al pittig genoeg ;). Kijken zelf ook al niet heel veel, maar doe m dus eigenlijk nooit aan als de mini's in de kamer zijn. Soms wel irri ;).

Haha Kroos, ideaal man zo'n zelf-reinigend kind!!!

Mart hoop dat je je gauw beter voelt/de oplossing komt!!
O kwim wat goed van je moeder!!!! . En sterkte met je puber, weet er alles van :S/.
Yyeeeeaaaahhhh POEP!!!!!!
Haha, heel goed, Maatje! Zie je, geen lactulose nodig.
Go go go Minimaat, poep! Ik wilde net gaan dansen voor m, zoals wij voor elkaar dansten om het uitpoop'n van de babies te bespoedigen, maar da's dus niet nodig Maat, gefeliciteerd met de volle luier! Haha

Kwim wat een goed nieuws over je moeder, dat doet jou ook vast goed!

Ziv sterkte met alle drukte! En die aannemer gewoon flink achter zn broek aan zitten. Als dit zijn manier van werken is, dan hoop je maar dat hij zijn werk wat rapper aflevert..

Rijst is mis jou ook!

Dodo fijn dat er iets minder gespookt werd vannacht. Hier was het weer bal. Tussen half 3 en half 6 was meneer elk half uur hardop aan het praten in zijn slaap. Hij zei op een gegeven moment luid en duidelijk: opa. Nou jaaa!

Chryss wat sneu dat meisje nou ook eczeem heeft. Smeer je ook met lanette creme? Of heb je iets anders wat goed werkt? Mini hier heeft een hardnekkige plek waar de lanette niet echt werkt...

Toet lekker bezig meid! Ziet er goed uit op FB. Succes!!! Wat is jou mini toch een slaapkoppie :-)

Bub sterkte met je spokende mini 's avonds. Wel fijn dat ze daarna een goed aantal uren achter elkaar doorslaapt. Zo sneu voor je schoonmoeder en mini dat het niet wilde lukken met de fles.

Nu ga ik rennen want ik ga mini fijn ophalen bij het kdv. Net lekkere warme wanten voor hem gekocht want het gaat toch nog winter worden.

Later meer en op t sub ook over werk.

Zwaai naar iedereen die ik even vergeet!
Jaa, Minimaatje lag lekker te pruttelen in de box, en ineens hoorde ik een hele andere pruttel, beetjes in de lucht, teentjes krom hihi! Hoe blij kun je zijn met een strontluier! We hebben hem samen verschoond

@ kwimmi, wat een goed nieuws van je mams!

Zijn er al mini"s die niet meer in de kinderwagenbak liggen?

@ bubb, succes met je nacht diensten!
Jaha, mini past echt niet meer in de kinderwagenbak, dus die ligt plat in de wandelwagen. Warme voetenzak er omheen en een dekentje als het koud is. Meneer kijkt lekker om zich heen, maar slaapt wel minder in de wagen nu. Soms zetten we hem heel even rechter op, dat is wel leuk!
Rammeltje zit ook in de wagen inzet, wagenbak was brullen!

Haptonoom heeft me doorverwezen naar osteopaat, en daar vandaag geweest, we zullen zien. Oudste zoon heeft er enorm veel aan gehad. En de rest van de dag een vrolijk rollend en draaiend rammeltje gehad. We shall see... Er zaten best wat knel puntjes. Over 1,5 week terug.

Yeaaahhh maat! Poep!!
Ik lees trouw mee trouwens meisjes maar heb niet echt de rust om uitgebreid te reageren

Rijst!!!??? Joehoeeeeee

Toet succes met klussen!!
Sorry meiden, ook vanaf hier weinig tijd en puf om veel te schrijven en te reageren! Man heeft keelontsteking met flinke koorts, gisteren zelfs meer dan 40 graden. Dus de verzorging van Minico komt iets meer op mij neer, hoewel hij nog steeds wel aardig wat doet, vooral het tillen. Minico heeft in 2 dagen al 5 keer hele golven geprojectielspuugd, dus het is steeds weer kleertjes verschonen, zelf omkleden, boxkleed verschonen, etc. Als het niet ophoudt dan morgen maar even HA bellen, en we gaan maar even stoppen met hapjes geven. En ik ben verder gewoon aan het werk, daar kan ik even uitrusten, ha ha!
Pfoe Nico, dat klinlt pittig! Beterschap voor je man en voor jou!

Ben benieuwd Rammel, hopen dat je mini er wat aan heeft!
Pffff hier ook geen tijd om te reageren...

Met mini is er geen land meer te bezeilen! Crisis! Ze slaapt overdag vrijwel niet en is daardoor savonds helemaal over de rooie en moe! Ze heeft vanavond de helft van de fles laten staan, huilen huilen huilen. Inslapen ging vrij makkelijk dat dan weer wel. Maar ik vrees voor de nacht. Eergisteren wad t bagger, vannacht ging t goed. We zullen zien!

Later meer!
Maat fijn poep!! (als je daar al blij kan wezen )

@ ziekenboeg jullie nu allemaal beter worden. En zeker voor de meet.

@ kim wat fijn nieuws van je mams!!!

Liefs Beppe
Kwim dat is super nieuws!!! Yeahhhhh! Mooie start van 2013
Anne, I feel you
Fijn nieuws kwimmie!!

Nico

Wat een ziekenboeg bij jullie! Beterschap!

Zivaa en toet

Succes nog met verhuizen en klussen pffff. Hoop dat ik ook nog mag dit jaar.

Anne

Succes, ik hoop dat de nacht meevalt!

Rammel

Ik hoop dat de osteo helpt. Zou wel fijn zijn als rammeltje zich ook wat fijner op de wereld voelt. Ach ja, misschien is ze ook wel een nieuwetijdskindje .

Dodo

Gezellig theeleuten! Dat worden later vast de beste vriendinnen. En pas maar op, want straks bij de meet heb je kans dat je mini wordt uitgehuwelijkt. Volgens mij zijn er al wat gearrangeerde huwelijken gepland hoop op een goede nacht voor je!

Chryssa

Zielig dat je mini eczeem heeft. Heeft je zoon dat ook, kunnen ze daar overheen groeien? Is het erfelijk?

Maat

Yes poep! Hoe was het bij de tandarts? Auw!

Kroos

Wanneer wordt mini geopereerd? Hoe groot is die reus van je nu eigenlijk?

Fases

Hier zit mini denk ik in een goede fase. Hij lacht veel, kan beter zelf in slaap vallen zonder dat we met hem rond moeten lopen of lang moeten lopen. Durf het bijna niet op te schrijven, wAnt straks 'vervalt' hij weer in zijn oude patroon, haha. Maar ik kan wel zeggen dat hij makkelijker wordt nu hij zelf ook meer kan. Ik zit nog steeds wel op een fles of 6-7 per dag, maar daar leren we maar mee leven. Vandaag legden we hem op de grond op zijn buik en probeerde hij een beetje te kruipen. Kan hij natuurlijk nog helemaal niet, maar was wel grappig om te zien en om hem te stimuleren.

Carnaval

Ik heb echt een super vet pakje voor mini gekocht, haha! Als hij binnen is zet ik een foto op het sub! Nu al zin in, alaaaaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven