Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames!!!

Ik ben weer een beetje opgeknapt!!!! Minibars gisteren 38,4 en schommelt vandaag rond de 38... Heeft hij niet eerder gehad.... Denk dat het geen griepje is, maar tandjes want hij kauwt echt op z'n vingers de hele tijd.. Ook steeds aan 1 kant een blos op z'n wangen (al een hele tijd) en kwijlen.... Niet normaal....

Hij huilt niet echt, maar jammert de hele dag, zo ongelofelijk zielig klinkt dat....

Heb dus even m'n handen vol... Hij heeft afgelopen nacht wel goed geslapen gelukkig en ook vandaag overdag veen extra uurtjes geslapen... Alsof hij het gewoon nodig heeft!
Oh beppe, was ik jou bijna vergeten. Zwaai!!
@ anne, gaat wel een beetje af en aan he met je meissie. Hoe doet ze het bij de gast ouder?

@ juut, sneu voor je mini! Fijn dat je zelf weer wat opgeknapt bent!

@ liz, jij hebt natuurlijk al weer helemaal zin in de carnaval!!! Hihi ben benieuwd naar mini zn outfit!

@ nico! Sterkte meid in de ziekenboeg!! Pas je goed op jezelf!

Ik heb nog even wat op het sub geklaagd.
Goedemorgen,

Als ik niet wakker word van de kinderen, dan wel van de katten. Die begonnen om 05.00 uur rond te rollen en te stoeien op bed. Beetje jammer, want echt niet dat ik dan nog kan slapen metdie beesten die constant bovenop me springen. Dus maar naar beneden voor koffie. De rest van het gezin is nog in diepe rust.

@anne: Hoe was de nacht?

@liz: Ben benieuwd naar dat carnavalspakje! Fijn dat je mini in een vrolijke fase zit.

@nico: Bah, keelontsteking! Zielig voor je man. En zielig voor je mini dat hij zo moet spugen. Hopelijk knapt iedereen snel op.

@juut: Ook als ziekenboeg dus. Het moet maar snel lente worden.

@Kwimmie: wat een goed nieuws van je moeder!

Nou, ik ga nog even van de stilte genieten.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Eczeem is erfelijk helaas :(. Maar die kleintjes kunnen er overheen groeien gelukkig. Ik kreeg t pas in de puberteit en heb t nu nog,maar het is gewoon niet anders en je moet er je weg in vinden

Liz ben heel benieuwd. Voor mini heb ik nog niks maar midi heeft een piratenoutfit op eigen verzoek.

Gelukkig komt de kou eraan meiden,gezondere lucht zal al die bacillen wel verdrijven. Hoop dat iedereen snel opknapt.
@ chryssa, word jou man niet wakker van die katten dan? En waarom slapen ze op bed??

Wij gaan vandaag een rondje keukenboeren. Eens wat offertes hier en daar laten maken.
Eczeem is inderdaad erfelijk. Man heeft het en zoon ook (al valt het deze winter bij hem erg mee). Ik had gehoopt dat Meisje mijn huid zou erven, maar helaas lijkt het erop dat ze wat dat betreft, net als Zoon, meer op man lijkt.

Man wordt ook wakker van de katten, maar die ligt op dat moment meestal met Meisje in z'n armen, dus dan ga ik er maar uit om ze te voeren. Ze slapen op bed omdat ze gewoon op de slaapkamer kunnen komen. Wij slapen op zolder en daar zit geen deur.
Juut er is een griep epidemie he, beterschap!!

Hier is Rammeltje nu aan de beurt, beetje jammer ik zou morgen een draag consult krijgen met een paar andere meiden

Chrys jemig das balen!! Katten voortaan beneden laten?

Liz, ik denk inderdaad dat Rammeltje een nieuwetijds kindje is, een ander woord voor snel overprikkelde baby fijn dat mini het zo lekker doet nu! Mijn jongste zoon heeft ook heel lang zoveel flessen gehad. Was ook een toetjes drinker en heeft nooit grote flessen gedronken. Prima toch! Nog even en ze eten van je bord af haha!

Nou ik ga Rammeltje even knuffelen. Ze is een beetje zieligjes
Chryss arme jij. Hier een kater die heeft bedacht dat zijn vrouwtje 1,30m is ipv 1,74m. Ligt de hele nacht op mijn voeteneind hoe ik ook trap. (wij slapen met de deur open)
Morning!

Mini had een vrij rustige nacht, ik heb hem wel gehoord, maarik hoefde er niet uit! Lag wel vanaf 6 wakker, maar dat vond ik niet zo erg

Liz megamaximini draagt inmiddels maat 74! Hoe lang hij precies is weet ik niet, we gaan over een maand weer naar t CB

Fijn dat je mini in een goede fase zit!

Anne was je nacht ok?

Maat veel plezier! Wij hebben vorig jaar een nieuwe keuken gekocht, zo leuk!

Juut wat sneu dat je mini zo jammert. Heb je een lekkere bijtring voor hem?
Morning!!

Jeminee meiden wat balen van die zieke en onrustige kleintjes! Hoop dat ze gauw weer in de relax stand zijn! Beetje slaap is ook wel zo fijn...

Rammel hoop dat Rammeltje er goed op reageert! Hier echt heel snel een relaxte baby na bezoek osteo.

Chrys kunnen die kattenbeesten niet ergens opgesloten slapen?? (bijkeuken oid). O my, slapen je mini's, worden poezen wakker...

Anne hoop dat je een goede nacht hebt gehad!!

Wauw wat een grote baby's haha! Mini past hier nog zat in de bak, maar die is ook best wel groot. Denk niet dat ze net zolang als oudste past, die sliep met 9-10mnd bij hoge nood nog wel eens in de bak, maar vooralsnog niet klem.

Liz wat fijn dat mini het goed doet! Hoe bevalt je baan?? En verhuizen ook??

Nico beterschap met man!!

Maat, fijn van de kak!! . Dikke knuf voor de rest... op sub ook gereageerd

Aannemer zal t weekend met offerte komen, begin volgende week als het goed is overdracht dus dan hopelijk met een maand of 2 klaar! Druk met zoeken naar spullen nu.

Fijne dag allemaal!!
Goedemiddag! Ik schrik net om 13:45 wakker... Ligt mini ook gewoon nog te slspen @-) geen idee dus of ze wel wakker is geweest want ik sliep veels te diep... Ze zag er wel prima uit, niet verhuild of zo

@rammel: beterschap voor mini !! Rest van gezin over de griep heen?

@maat: gaaaaf nieuwe keuken! Shop ze!

@chrys: als je de deur beneden dichtlaat helpt dat? Lijkt me niet fijn wakker worden zo.

@ziv:
@liz: haha ben benieuwd naar de carnavalsoutfit!

@kroos: zo maat 74 gezonde hollandse jongen!

@ann: ging jouw nacht beter?
Meiden ff snel

Mini heeft sinds de hapjes meer moeite met poepen en zo als we nu denken denken we dar ze er veel last van heeft eb daardoor on rustig is. Ik heb geen olijfolie in huis wel gewoon plantaardige olie kan ik daar n lepeltje van geven?
Anne, weet niet of dat kan (lijkt mij weinig uitmaken), maar erg herkenbaar dus hoor graag of iets helpt! (Lastig poepen)
Mijn ha zei dat zonnebloem olie ook kon.
ziev, hoe snel merkte jullie aan mini dat het hielp? We moeten nog een keer hoor dus over een week of 2 week ik het echt. Mijn oudste had zowat diezelfde dag nog baat bij de bahndeling en Rammeltje oogt nu ook al wat relaxter maar dat kan ook van de verhoging komen

Anne, ik zou beginnen met 10cc extra water bij de fles te voegen ipv meteen olie te geven. Het kan idd van de hapjes komen

bub jemigggg zo lang geslapen!? hahahaha wat heerlijk!!

Rammeltje is koortsvrij, wel nog snottebellen maar een drupje BV doet wonderen! Ik hoop dat het consult morgen gewoon door kan gaan!
Haga Rammel ik had nachtdienst dus ik sliep vanaf 8.45

Kan best dat mini eerder wakker is geweest hoor maar heb het niet gehoord

Fijn dat Rammeltje opknapt!

@ ann: zou ook water proberen. Hoelang heeft ze niet gepoept? Sneu dat ze zo'n last heeft!
@anne: Misschien even stoppen met de hapjes dan? Wie weet zijn haar darmen er gewoon nog niet aan toe.

@rammel: Ik hoop dat de osteopaat verschil maakt voor Rammeltje.

@bub: Jemig, dat is nog eens uitslapen!

Ik ben afgedraaid. Zoon was he-le-maal hyper de hele dag. Rennen, springen, gillen, niet normaal. Niet dat hij vervelend was, maar zo ontzettend druk. Meisje deed heel raar met haar flessen, steeds maar haar tong ervoor duwen, bellen blazen etc. Denk dat ze heeft ontdekt dat dat wel een leuk spelletje is. En toen sloegen de stoppen ook nog eens door, net op het moment dat ik wilde gaan koken. Toen ik alles weer aan had, na een duik in de stoppenkast, en eindelijk de kip stond te bakken, kakte Meisje zichzelf helemaal onder.

Denk dat ik nu maar even een fles wijn achterover giet .
We zijn gister al gestopt voor nu met hapjes en vanaf nu 10 cc extra bij de fles. Ze poept wel elke dag, maar de ontlasting is hard en ze moet echt hard persen. Na t poepen is ze weer rustig. Ik denk dat ze er gewoon buikpijn van heeft.
Zo Chrys, die wijn heb je verdiend! Ik ga dr zo ook een paar intikken, eindelijk weer ns naar de kroeg vanavond!

Vriend was vanmorgen een paar uur alleen met mini en mini was voornamelijk aan t gillen en klieren geweest dus vriend zag er wat verwilderd uit toen ik thuis kwam. Niet dat hij voor t eerst alleen was met mini hoor, maar ik moest van binnen wel een beetje lachen toen ik thuiskwam en m zo zag.

Anne wat naar voor mini. Even stoppen met de hapjes lijkt me zeker de moeite waard! Onze mini poept minder vaak sinds we m af en toe een halve fles als pap geven (dus met een beetje rijstebloem met een lepel). Kan dat van de rijstebloem komen?

Oh en Liz, ik vergat te antwoorden op je vraag wanneer mini wordt geopereerd. We worden maandag gebeld voor het maken van een eerste afspraak bij de kinderuroloog.
Wow Anne, harde ontlastinf, dat heeft onze mini dan weer niet. Die poept nog steeds dikke drek.
@kroos: Ja, dat kan zeker van de rijstebloem komen. Dat werkt verstoppend (bedenk maar eens: als jij zelf iedere dag rijst zou eten, krijg je waarschijnlijk ook hardere ontlasting en moet je minder vaak).
Ah Anne zielig hè. Ben blij dat.mini hier inmiddels regelmatig tot z'n nek onder zit al vloek ik op t moment dan wel ff. Volgens mijn cb kun je best een theelepel olie gebruiken en de voeding iets meer verdunnen. Hoop dat je snel n goeie oplossing hebt.

Ow Chryss erg hè om de een of andere reden timen ze dat soort dingen altijd precies. Hier ook al zo'n stuiterbal,zo vast iets in de lucht,maar wat je zegt afgedraaid ben je na zo'n dag.
Mini had voorheen echt dunne luiers en veel dat er dan uit kwam. Nu zijn het harde keutels. Ze heeft pijn in d'r buik je hoort het aan t huiltje. Nu net fles met wat extra water en een paracetamolletje gegeven. Hopelijk slaapt ze dan beter. Vannacht was ook weer ramp.

Ik kan mijn avondje morgen wel vergeten. Ik kan iemand anders zo niet met mini opzadelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven