Oproep! Gezocht!

10-01-2013 12:07 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oproepjes mogen hier niet. Is denk ik de meest gehoorde zin op viva.nl.

Ik vraag mij werkelijk af waarom mensen zich hier aan storen. Het is natuurlijk wel fijn voor de moderators dat ze minder hoeven te doen, maar ik kan mij werkelijk niets voorstellen dat je dat erg zal vinden. Oke,ik moet toegeven dat het vaak dezelfde vrouwen zijn die hierop reageren, maar toch.

Pure nieuwsgierigheid op deze donderdagmiddag
Omdat er een aparte plek is voor oproepjes, nl het prikbord

Omdat er te vaak sprake is van commerciele oproepjes en enquetes of huiswerkopdrachten

Omdat het in de regels duidelijk staat dat er een prikbord is voor oproepjes, en commerciele oproepjes en enquetes niet mogen

Omdat het soms ergerlijk is dat er zóveel mensen zich daar niets van aantrekken

En verder vind ik het staffen dan prima om te doen, en/of zo'n onderzoeksenquete te testen op hufterproofheid
Er is een prikbord voor oproepjes. Zo bereik je mensen die zoeken en niet forummers die gewoon een topic willen lezen.

Je gaat toch ook geen appeltaartrecept vragen op de sekspijler?!
Maar ik vraag mij vooral af waarom het erg is. Als iemand in een boekenwinkel vraagt om een boterkoek zal het mij een worst wezen. Ik ben dus vooral benieuwd naar het waarom.

De regels ken ik wel ;)
Omdat als je het wel toestaat, in no time de helft van de pijlers gevuld is met oproepjes en dan is een forum echt niet leuk meer.

Jij denkt nu dat het om een enkel oproepje gaat. Maar dat is omdat het verboden is en een enkeling zich daar niet aan houdt.

Als het wél mag, komt het vol te staan met onderzoekjes, enquetes, studentenenquetes, marktonderzoeken, journalisten die interviews willen, contactadvertenties.....
quote:iesjevosje schreef op 10 januari 2013 @ 12:15:

Maar ik vraag mij vooral af waarom het erg is. Als iemand in een boekenwinkel vraagt om een boterkoek zal het mij een worst wezen. Ik ben dus vooral benieuwd naar het waarom.

De regels ken ik wel ;)Het zijn meestal nieuwe TO's die de regels net (niet) hebben gelezen en dan meestal met een slecht in elkaar gezet huiswerk onderzoek komen. Ja, dat is best irritant.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:iesjevosje schreef op 10 januari 2013 @ 12:15:

De regels ken ik wel ;)Maar als er zoveel mensen om een boterkoek komen vragen in een boekwinkel dat jij niet meer goed bij de boeken kan wordt het wel vervelend, niet?
quote:yette schreef op 10 januari 2013 @ 12:13:

Er is een prikbord voor oproepjes. Zo bereik je mensen die zoeken en niet forummers die gewoon een topic willen lezen.

Je gaat toch ook geen appeltaartrecept vragen op de sekspijler?!Precies haha.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Dus als ik het goed begrijp is het vooral irritant omdat jullie dan bang zijn dat de hele viva forum vol komt te staan met oproepjes, maar daar kijken de moderators toch ook naar?
En daarnaast: een drukbezocht forum, waar duizenden vrouwen komen, is geld waard voor adverteerders. Sanoma verdient geld door advertenties te verkopen, en adverteerders willen hier adverteren omdat hun doelgroep hier komt.

Dus een lezerspubliek is geld waard. Dat ga je niet gratis weggeven aan iedereen (bv marktonderzoekers) die daar gebruik van wil maken.
quote:iesjevosje schreef op 10 januari 2013 @ 12:20:

Dus als ik het goed begrijp is het vooral irritant omdat jullie dan bang zijn dat de hele viva forum vol komt te staan met oproepjes, maar daar kijken de moderators toch ook naar?

Hoe stel je je dat voor dan?

Oproepjes mogen, maar als het er veel worden worden ze verwijderd? Want dan mogen ze ineens niet meer? Dat is lekker helder.....

En daarnaast, zie mijn uitleg over adverteerders.
Omdat het hier geen facebook is waar elk bedrijf maar mag spammen zoveel hij wil.

Als dat wel zou mogen, zou Viva (Sanoma) geen reclameopbrengsten via de site meer hebben & zou het forum zo goed als dood zijn omdat wij niet dol zijn op spam & je tussen het spam de bomen niet meer zou kunnen zien.
Ginevra, het is toch leuk om een ander wat te gunnen. Stel ik had een (web)winkel, dan kan ik genoeg mensen bereiken op viva.
Het is gewoon een regel van dit forum. Bevalt die regel niet ga je toch lekker ergens anders je oproep plaatsen? Regels zijn regels.
quote:yette schreef op 10 januari 2013 @ 12:13:

Je gaat toch ook geen appeltaartrecept vragen op de sekspijler?!Hangt er vanaf wat je daarna met die appeltaart wilt gaan doen denk ik
Nee, ik snap dat viva oproepjes niet toestaan. dat vind ik logisch. Dus het aan hun de taak om dat tegen te gaan. Maar ik heb het gevoel dat sommige mensen er vooral aan storen. Een beetje type mensen als dit zijn nou eenmaal de regels.
En dat kan nu ook...als je sanoma er voor betaalt. (reactie op (web)winkel verhaal)
quote:iesjevosje schreef op 10 januari 2013 @ 12:23:

Ginevra, het is toch leuk om een ander wat te gunnen. Stel ik had een (web)winkel, dan kan ik genoeg mensen bereiken op viva.Precies en dan betaal je daar dus netjes voor en kan je een heel mooie banner plaatsen. Geheel legaal.
quote:iesjevosje schreef op 10 januari 2013 @ 12:23:

Ginevra, het is toch leuk om een ander wat te gunnen. Stel ik had een (web)winkel, dan kan ik genoeg mensen bereiken op viva.

Gunnen? Als jij een webwinkel hebt, dan kom ik gratis wat uitzoeken. Leuk een paar gratis oorbellen of een gratis truitje. Want je gunt mij toch ook wel wat?

Wat Miekie zegt dus. Als jij reclame wil maken, dan betaal je daar voor. Wat een rare veronderstelling dat jij iets wat geld kost, wel gratis zal krijgen van Sanoma.
Ik zie het een beetje als mijn hond. Die de hele dag loopt te blaffen naar de poezen die in de tuin komen. Het is zijn taak geworden.
Ginevra, ik snap wat je bedoelt. Maar die webwinkel is toch niet van jou en viva.nl is toch ook niet van jou.

Ik ben hier dus oprecht nieuwsgierig naar, waarom je steeds op een site bent om de regels te controleren.

Nogmaals de regels vind ik juist.
quote:iesjevosje schreef op 10 januari 2013 @ 12:24:

Nee, ik snap dat viva oproepjes niet toestaan. dat vind ik logisch. Dus het aan hun de taak om dat tegen te gaan. Maar ik heb het gevoel dat sommige mensen er vooral aan storen. Een beetje type mensen als dit zijn nou eenmaal de regels.ik stoor me ook aan verkeersdeelnemers die zich ook niet aan de regels houden. Zonder regels wordt het namelijk een puinhoop.
quote:iesjevosje schreef op 10 januari 2013 @ 12:27:

Ginevra, ik snap wat je bedoelt. Maar die webwinkel is toch niet van jou en viva.nl is toch ook niet van jou.

Ik ben hier dus oprecht nieuwsgierig naar, waarom je steeds op een site bent om de regels te controleren.

Nogmaals de regels vind ik juist.Ik kom hier voor mijn plezier. Niet om popo te spelen.
Fame, Dus het is meer als... anders wordt het hier te gevaarlijk/puinhoop?
Ik moet zo weer verder, maar ik ben nog even benieuwd. Wat dachten jullie toen jullie de titel zagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven