Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
De ellende is.. dat het alternatief stoppen met je relatie is. En jullie hebben het potdomme hartstikke goed samen.

Wat een onmogelijke keuze!
Misschien klinkt het wel oubollig, maar volgens mij is het met dit soort dingen: komt tijd, komt raad, Jahoe. Ik denk dat er hier diverse posts zijn die je wel weer verder helpen of misschien aan het denken hebben gezet.

Ik zweef nog even na dankzij de date van gisteren. Heerlijk. Mijn man komt vanavond pas laat thuis, dus ik kan nog rustig even doorzweven. Hij helpt me wel weer met een zachte landing.
Alle reacties Link kopieren
@ Jahoe; jeetje wat balen zeg. Lastige situatie hoor en kan het alleen maar eens zijn met de bovenstaande reacties.

Jullie zijn een te leuk stel om dat iig op te geven, maar ik begrijp je lastige positie en frustraties
@officediva.

Ben een tijdje mee aan het lezen, en heb dit zelf ook ondervonden. De minnaar die ik had verzweeg ik tegenover mijn vriend. Toen ik geen contact meer met nummer 2 had en eigenlijk ook een grote schoonmaak hield, bleef het me toch bezig houden dat het niet 100% schoon was. Ik heb mijn vriend toen alles opgebiech, alleen zo kon ik mijn relatie eerlijk voortzetten als ik bij hem zou willen blijven wat ik altijd voor ogen heb gehad. In eerste instantie was er veel ongeloof omdat we samen dingen wilde ondernemen, maar uiteindelijk heb ik de spanning alleen ergens anders opzocht. Nu na een poos heeft hij er wel begrip voor. Ook al heb ik het hem in een ook voor hem moeilijke periode opebiecht. De band tussen ons lijkt nu sterker. Had ik het hem na zijn moeilijke periode verteld dan was dat zeker de druppel voor onze relatie geweest omdat hij in een nieuwe dip zou belanden.
Hallo

Lees dit topic al een tijdje mee, heb ook poging gedaan eerdere delen te lezen maar dat werd me iets te veel

Maar na al het lezen wordt het nu denk ik wel tijd om mee te gaan doen hier.

Mijn situatie, ik heb een partner en daarnaast sinds een paar maanden een sv. Vind het geweldig en soms ook geweldig moeilijk. Het moeilijkste vind ik de communicatie in de periodes tussen mijn dates met sv.

Nou hoop veel te kunnen leren van jullie ervaringen en zo nu en dan ook eens een zinvolle bijdrage aan het geheel te geven.
Hai Jietse, fijn dat dit jullie uiteindelijk dichter naar elkaar heeft gebracht, zelf ben ik geen voorstander van "opbiechten", omdat je je eigen bordje schoonveegt en de narigheid hop op het bordje van de niets wetende partner legt.

Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je geheim dusdanig gaat knagen dat het je in alles belemmert. Je hebt het risico genomen en dat is dapper. Heb je nu geen behoefte meer aan minnaar?

Retro, welkom. Wat vind je lastig in de communicatie tussen de dates? Laat hij niet voldoende horen naar je zin, word je er onzeker van?
@Rooss4

Meteen de spijker op zijn kop.

Hij hoeft mijnmailbox niet vol te spammen met mails, of me suf te what's appen of weet ik veel wat. Maar de eerste dagen na een date lijkt hij zich ontzettend terug te trekken, en heb ik juist meer behoefte aan contact.

En dat lijkt na iedere date erger te worden (niet dat we er nu zoveel gehad hebben, maar goed je snapt te wel).

(overigen is hij ook gebonden)
Retro, heel herkenbaar. Je hebt last van "nadatese contactdip". Mijn allereerste minnaar had hier ook last van, ook hij was een vreemdganger. Afschuwelijk fenomeen want als je érgens onzeker van wordt is het wel van non-contact na een date. Je gedachten zullen vast alle kanten opspoken met vooral hamerend "hij wil niet meer".

Mijn ervaring leert me dat vrouwen juist behoefte hebben aan contact na een date, om niet het gevoel te hebben dat je "even gebruikt" bent. En veel mannen nemen juist even afstand

Op zich is het best logisch dat hij een pas op de plaats maakt. Schuldgevoel in combinatie met de boel thuis weer in het juiste perspectief plaatsen. Misschien vul ik teveel in hoor. Heb je hem wel eens verteld hoeveel moeite je hebt met deze stilte?
Jaaaa ow wat heerlijk die herkenning. Ja de gedachte "hij wil me niet meer" blijven door mijn hoofd spoken.

Terwijl ik eigenlijk geen reden zie waarom hij me niet meer zou willen. En op mijn goede momenten kan ik dat prima relativeren, maar op de slechte momenten (die de overhand gaan nemen) is van enig relativeringsvermogen geen spraken.

Nee nooit gezegd, en je hebt gelijk dat moet ik eigenlijk gewoon doen. Maar tegen de tijd dat ik hem weer zie ben ik het alweer vergeten...
Hoi Rooss4

Ik snap wat je bedoelt. Maar onze relatie is voorheen altijd gebaseerd geweest op 100% eerlijkheid en vertrouwen. Ik snap en begrijp dat er mensen zijn die dit niet zullen opbiechten. Maar van mezelf weet ik dat het dan aan me blijft vreten. Zou ik het niet opbiechten en zou ik ooit in de toekomst ruzie met mijn partner krijgen waarin woorden vallen, dan zou ik het waarschijnlijk in een bui van emotie eruit gooien. (dat zit nu eenmaal in mijn aard). Nu heb ik het rustig kunnen mededelen, en zijn er geen woorden gevallen. Het belangrijkste is dat ik nu zelf meer innerlijke rust heb. De fantasie zal waarschijnlijk wel weer eens opspelen. Maar ik heb het nu ervaren en achteraf had ik er misschien meer van verwacht.
Maisjes jullie mogen Roos zeggen hoor

Retro, je hoeft het niet per se te vragen als je elkaar ziet. Soms volstaat een berichtje "wat ben je stil, word er een beetje onzeker van" een dag of 2-3 na een date. Zeker weten dat er antwoord komt!

Jietse, ergens mooi dat het wat tegenviel, eigenlijk gun ik dat elke potentiële minnares

Vertrouwt je partner je nu volledig of spreekt hij zijn onzekerheid nog wel eens naar je uit?

Als je niet zeker bent dat je het voor je kan houden is opbiechten zeker beter.

Het voor je houden zou ik dan ook alleen oké vinden als je 100% zeker weet (voor zover) dat hij er nooit maar dan ook nooit achterkomt.
Goh, klagen helpt.

Toch n berichtje gestuurd met neutraal tekstje en daarop leuke conversatie gehad. En Roos, let op, ik heb aangegeven wat me onzeker maakt!!! Hulde voor mij hahaha.

Goh de wereld ziet er ineens weer mooier uit
Goed gedaan Retro. Soms is de oplossing zo simpel hè?
Heel goed van je retro, je kunt maar beter duidelijk zijn, dat werpt vaak de meeste vruchten af.

Jietse, je kent jezelf goed genoeg om te weten dat je het niet altijd voor je kon houden, en gelukkig voor jou heeft dat goed uitgepakt!

Maar zijn reactie had ook heel anders kunnen zijn, je gooit tenslotte wel het hele leven van de nietweter over de kop met een paar woorden... Daar zou ik denk ik niet zo snel voor kiezen, ook niet als ik een schuldgevoel had...
quote:retrobabe schreef op 10 januari 2013 @ 13:23:

Mijn situatie, ik heb een partner en daarnaast sinds een paar maanden een sv. Vind het geweldig en soms ook geweldig moeilijk. Het moeilijkste vind ik de communicatie in de periodes tussen mijn dates met sv.

.Heel herkenbaar!
quote:retrobabe schreef op 10 januari 2013 @ 18:09:

Goh, klagen helpt.

Toch n berichtje gestuurd met neutraal tekstje en daarop leuke conversatie gehad. En Roos, let op, ik heb aangegeven wat me onzeker maakt!!! Hulde voor mij hahaha.

Goh de wereld ziet er ineens weer mooier uit Goed gedaan! En fijn dat hij daar goed op reageerde!
Wat een herkenbare onderwerpen worden hier besproken! Ik lees trouw mee met jullie.

Hier hebben we even een radiostilte gehad na de feestdagen, maar die is inmiddels door nr2 verbroken met de mededeling dat ie me ontzettend miste

Weet nu ook niet wanneer date no3 plaatsvindt, maar geniet van de aandacht.

@retro: radiostiltes, aangekondigd of niet, maken mij ook onzeker. Dat geef ik dan ook aan en blijkt dan niet nodig te zijn.
Haha idd herkenbaar wat betreft de communicatie. Al speel ik nu gewoon hard to get, werkt toch het beste voor mij! En dat werkt ook, want opeens veel aandacht.

Volgende week staat echte date 1 op de planning, maar ben benieuwd..
Jahoe het gaat dus nog niet helemaal zoals jij zou willen.

Maar wat de rest zegt is waar, een SV is het niet waard om je eigen relatie aan kapot te laten gaan. Tuurlijk is het niet makkelijk om jezelf in te houden alleen omdat de andere partij niet wil (of waarschijnlijk eerder kan) "meewerken" aan wat jij wil.

Als ik het zo lees dan wil hij niet de open relatie zoals jij hem wil maar hij wil je ook niet teleurstellen en daarom komen er van die tegenstrijdige berichten terug.

Mr had dat ook toen wij het hebben geprobeerd. Hij wil me niet beperken door dingen waar hij niet goed mee kan omgaan, maar hij zal dat helaas wel moeten doen om er zelf niet aan onderdoor te gaan.

En ik snap de spagaat prima, ik zou ook niet meer monogaam kunnen zijn na alles wat we al hebben meegemaakt. Maar is het dan niet een idee om toch door te zoeken tot jullie een stel hebben gevonden waar jullie allebei een klik mee hebben. En dat je dan met de man daarvan af en toe een losse date kan hebben?
Op zich een prima tip Mrs. Tenminste.. als je niet al een minnaar (op het oog) hebt.
Daar heb je gelijk in Rooss maar misschien is de opoffering van 1 minnaar minder erg dan al het gezeik wat er nu speelt...
Ben het helemaal met je eens, ook vwb het opgeven van je relatie omdat je de drang hebt tot openheid. Kan me slecht voorstellen dat je daar geen spijt van gaat krijgen als je relatie goed is.
iets opgeven wat je hebt is alleen echt niet makkelijk dat begrijp ik heel goed. Ik denk dat ik ook tegen het plafond zou vliegen als Mr zou zeggen van we kappen ermee. Maar hem kwijt raken zou ik nog veel en veel erger vinden..........
@Flamenco

Altijd fijn herkenning...Balen joh dat het bij jou even wat stroever verloopt. Wat hier wel helpt is (als ik iig weet dat ie wil daten) gewoon een paar data op de mail gooien dat jij kunt en hem dan laten kiezen. Of neigt hij nu even helemaal niet nar daten?
quote:mrs__timid schreef op 11 januari 2013 @ 12:11:

Jahoe het gaat dus nog niet helemaal zoals jij zou willen.

Maar wat de rest zegt is waar, een SV is het niet waard om je eigen relatie aan kapot te laten gaan. Tuurlijk is het niet makkelijk om jezelf in te houden alleen omdat de andere partij niet wil (of waarschijnlijk eerder kan) "meewerken" aan wat jij wil.

Als ik het zo lees dan wil hij niet de open relatie zoals jij hem wil maar hij wil je ook niet teleurstellen en daarom komen er van die tegenstrijdige berichten terug.

Mr had dat ook toen wij het hebben geprobeerd. Hij wil me niet beperken door dingen waar hij niet goed mee kan omgaan, maar hij zal dat helaas wel moeten doen om er zelf niet aan onderdoor te gaan.

En ik snap de spagaat prima, ik zou ook niet meer monogaam kunnen zijn na alles wat we al hebben meegemaakt. Maar is het dan niet een idee om toch door te zoeken tot jullie een stel hebben gevonden waar jullie allebei een klik mee hebben. En dat je dan met de man daarvan af en toe een losse date kan hebben?

Hai Ms... jij hebt het over een sv, ik over een minnaar ;)

Dat vind ik toch een groot verschil. En denk ook dat daar juist een pijnpunt zit bij jahoeman.

En nee, ik zie dat helemaal niet zitten. Om een stel te zoeken.

Klinkt stom: maar wil iets gewoon ordinair voor mezelf.

(op het moment kan me heel dat swingen gewoon gestolen worden zelfs)

En wat Rooss zegt: ik heb er al eentje op het oog (en gedate dus) en die wil ik voorlopig nog zeker niet laten schieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven