Gezondheid alle pijlers

is dit wel gezond!?

12-01-2013 07:54 37 berichten
Ik vroeg mij af of het echt wel gezond is om met dit weer met het raam open te slapen. En kan het kwaad als ik met het raam open slaap als het vriest.. Ik wou vannacht met het raam open slapen, heb het toch maar dicht gedaan, omdat ik toch een beetje bang was dat het toch ongezond zou zijn, ook omdat het een beetje vriestte,

en wanneer moet je je raam echt dicht doen!? Als het heel erg vriest, of een beetje vriest, of maakt dat niet uit!? en kun je hier ook onderkoeld door raken!? waar ik wel een beetje bang voor ben als ik met raam open zou slapen..
Alle reacties Link kopieren
Ik was wel benieuwd hoezo je daar van af valt?
Je lichaam moet meer moeite doen om op temperatuur te blijven, daarom verbrand je extra energie. Het zijn geen kilo's hoor, maar 's nachts het raam open en overdag de kachel een graadje lager maken wel verschil
Enige reden dat hier het raam dicht gaat is als het zo hard waait dat het nog weleens uit het kozijn getrokken wil worden. Niet vaak dus. Ik slaap graag in een koude omgeving, lekker diep onder mijn dikke dekbed met desnoods een kruik erbij.

Als we slapen met het raam dicht, word ik altijd zo gaar wakker, ondanks dat de roosters ook open zijn. Heel naar, vind ik dat.

Als het heel hard vriest staat de verwarming op de vries-stand, dus als het dan echt te koud is in de kamer springt die even aan, zodat de leidingen niet bevriezen. Maar dat is alleen vorig jaar in die laatste vorstklap een keer gebeurd.
quote:xanluca schreef op 12 januari 2013 @ 10:16:

Ik vind het vreselijk ,een koude slaapkamer....

Heerlijk vind ik het,maar lig wel op een elektrische deken hoor!

Stap een warm bedje in... en dan gat hij uit..die deken.
Hier gaat ie pas dicht als de koude vrieswind naar binnen waait. Dan is het me te koud. Maar ik zet 'm zo snel mogelijk weer open. Heerlijk. En ik ben echt een koukleum, maar 't raam op de slaapkamer moet zoveel mogelijk open
Later is nu
quote:ladytruckster schreef op 12 januari 2013 @ 15:31:

[...]

Heerlijk vind ik het,maar lig wel op een elektrische deken hoor!

Stap een warm bedje in... en dan gat hij uit..die deken.Dat doe ik ook, ik kan niet zonder mijn dekentje... en dan nog heb ik kouwe voeten. Brrrrrr
Tenzij je last hebt van hevig nachtelijk zweten, waarbij de tocht langs bijvoorbeeld de natte nek voor hevige verkoudheid kan zorgen etc., zie ik geen problemen.
quote:kaat1989 schreef op 13 januari 2013 @ 01:01:

Tenzij je last hebt van hevig nachtelijk zweten, waarbij de tocht langs bijvoorbeeld de natte nek voor hevige verkoudheid kan zorgen etc., zie ik geen problemen.Daar heb ik last van maar dan vind ik het juist heerlijk om m'n dekbed af te gooien En dan even later als ik het weer koud heb weer onder m'n dekbed kruipen. Ik ben bijna nooit verkouden
Ik had het gister toevallig over met mijn man hierover, hij sliep vroeger altijd met raam open en hem is ook nooit iets overkomen. Maar wat ik me af vroeg is, hoe doen jullie dat met seks? Is dat niet te koud? Want dat was de reden dat het raam dicht ging 's nachts toen we gingen samen wonen omdat ik anders alleen maar lag te rillen.

Graag suggesties want man wil weer raam open, maar ook een goed seks leven. Als voorlopig antwoord heb ik gezegd dat ie maar moet kiezen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Altijd het raam open hier. Kan anders niet slapen. Verwarming staat ook nooit aan id slaapkamer.
Het word juist aangereraden altijd iets open te hebben

Was pas nog op het nieuws haha, iets van slechte stoffen ofzoiets :P

Zorg wel dat er niemand doorheen kan klimmen :P
Ik vind het ook erg onromantisch... als het zo koud is heb je toch geen zin om je pyama uit te trekken....?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven