schending van privacy?
maandag 14 januari 2013 om 09:29
Omdat mijn ex man het niet eens is met mijn nieuwe relatie, heeft hij bewijzen gezocht om ons uit elkaar te kunnen halen. Hierbij heeft hij op een oude laptop van mijn zoon mijn account geopend en daar allerlei msn berichten uitgeprint uit de periode na de scheiding. Hij heeft ook het wachtwoord van mijn email en facebook weten te achterhalen, en heeft daar mijn prive berichten gelezen die ik had met mijn nieuwe vriend. Omdat de scheiding niet helemaal lekker liep, had ik mijn whats app gesprekken met hem opgeslagen in mijn hotmail voor het geval hij zich niet aan de afspraken zou houden, die heeft hij allemaal verwijderd. Volgens mij is het opslaan van prive gesprekken, het achterhalen van wachtwoorden en het verwijderen van berichten een schending van mijn privacy. zou ik hiermee iets kunnen doen?
maandag 14 januari 2013 om 09:38
In principe is het een schending van privacy maar de vraag is wat je er mee opschiet. Er zal van beide kanten alleen nog maar meer kwader bloed gezet worden waardoor jullie helemaal niet meer door een deur kunnen. En wat je ook doet het zal nooit in het voordeel van je kind uitpakken. Daarbij men zal hier ook niks aan doen verder. Kortom, je schiet er echt helemaal niks mee op. Overigens is het achterhalen van wachtwoorden niet iets waar de politie iets mee kan. Kwestie van goede wachtwoorden kiezen. Kwam hij er achter dan zijn ze dus te simpel. Hetzelfde als je huisdeur dichttrekken en je sleutel in het slot laten zitten aan de buitenkant. Dus verander al je wachtwoorden en probeer omwille van het kind de band zo zakelijk mogelijk te houden.
maandag 14 januari 2013 om 09:42
Hoe komt je ex achter al jouw wachtwoorden? Ik denk dat je weinig kans maakt, maar goed, ik ben geen deskundige
Verander direct je wachtwoorden maar ik denk dat je dat al gedaan hebt.
Het is jammer dat wel al die afspraken gewist zijn. Maar waarom staan die afspraken in een hotmailadres en niet bij een notaris?
En hoezo kan hij jullie nu uit elkaar krijgen?
Verander direct je wachtwoorden maar ik denk dat je dat al gedaan hebt.
Het is jammer dat wel al die afspraken gewist zijn. Maar waarom staan die afspraken in een hotmailadres en niet bij een notaris?
En hoezo kan hij jullie nu uit elkaar krijgen?
maandag 14 januari 2013 om 09:44
maandag 14 januari 2013 om 09:45
Lilyofthevalley, daar doen ze tegenwoordig best wel wat mee hoor? Ze doen tegenwoordig nog amper wat aan echte inbraken behalve de aangifte opnemen. De jongens in het blauw krijgen daar de tijd niet voor van de overheid. Die moeten zich met andere kul bezighouden en daarnaast aan de 2 uur administratie per aangifte.
De mankracht ontbreekt op alle fronten
De mankracht ontbreekt op alle fronten
maandag 14 januari 2013 om 09:47
En ik blijf bij mijn standpunt; ze hebben een kind samen. Kun je elkaar juridisch en strafrechtelijk helemaal de tent uitknokken maar daar is er maar een de dupe van.
Voortaan gewoon betere wachtwoorden gebruiken.
Ook is dit een gevalletje hij zei/zij zei. Hij kan ook zeggen dat zij al die berichten zelf verwijderd heeft. Kortom, er is niet zoveel aan bewijslast. Computervredebreuk als strafterm wordt zelden tot nooit in prive situaties gebruikt. De OV Chipkaarthacker is er voor veroordeeld, en een aantal bedrijven. Maar tussen exen gebeurt dat eigenlijk niet.
Voortaan gewoon betere wachtwoorden gebruiken.
Ook is dit een gevalletje hij zei/zij zei. Hij kan ook zeggen dat zij al die berichten zelf verwijderd heeft. Kortom, er is niet zoveel aan bewijslast. Computervredebreuk als strafterm wordt zelden tot nooit in prive situaties gebruikt. De OV Chipkaarthacker is er voor veroordeeld, en een aantal bedrijven. Maar tussen exen gebeurt dat eigenlijk niet.
maandag 14 januari 2013 om 09:57
ah, en belangrijke gesprekken niet opslaan in je 'hotmail' maar uitprinten en in een papieren versie in een mapje bewaren lijkt me ook nog een goede tip.
Die 'Whats App' gesprekken zijn gesprekken tussen jou en hem neem ik aan? Dan is het sowieso moeilijk om aan te tonen. Hij kan net zo hard zeggen dat hij helemaal niet wilde dat je die gesprekken zou bewaren. Dat, dame, is namelijk net zo 'strafbaar' als niet vooraf melden dat je een echt gesprek tussen jezelf en hem opneemt met een voice recorder voor later gebruik. . Ook dat is inbreuk maken op iemands privacy. Gewoon, even een tipje.
Die 'Whats App' gesprekken zijn gesprekken tussen jou en hem neem ik aan? Dan is het sowieso moeilijk om aan te tonen. Hij kan net zo hard zeggen dat hij helemaal niet wilde dat je die gesprekken zou bewaren. Dat, dame, is namelijk net zo 'strafbaar' als niet vooraf melden dat je een echt gesprek tussen jezelf en hem opneemt met een voice recorder voor later gebruik. . Ook dat is inbreuk maken op iemands privacy. Gewoon, even een tipje.
maandag 14 januari 2013 om 10:26
quote:lilyofthevalley schreef op 14 januari 2013 @ 10:11:
Volgens mij zat hij in haar account, dus hij heeft niet zomaar wachtwoorden geraden.
Maar is niet te bewijzen. Hij kan gewoon zeggen dat ze die wachtwoorden ooit aan hem heeft gegeven. Kortom, dit wordt een gebed zonder eind. Daarbij had zij die gesprekken tussen haar en hem niet eens mogen opslaan zonder zijn toestemming want ook dat is schending van privacy. Immers, je mag ook niet zomaar een gesprek opnemen voor later gebruik tegen iemand zonder dat je dat vooraf meldt. En weet je, ik ben blij DAT de politie zich niet bezig hoeft te houden met dit soort ex echtelijk geneuzel, gekift en getrut. Liever dat ze zich op andere dingen kunnen richten.
Kortom, dit wordt niet meer dan een Hullie Zullie verhaaltje en kost energie die ze beter ergens anders in kunnen stoppen. Zoals het oplossen van het echte probleem en weer on speaking terms met elkaar komen. Een soort van constructieve oplossing ipv een destructieve die sowieso alleen maar nog meer problemen geeft dan dat ie oplost.
Maar misschien ben ik hartstikke gek hoor.
Volgens mij zat hij in haar account, dus hij heeft niet zomaar wachtwoorden geraden.
Maar is niet te bewijzen. Hij kan gewoon zeggen dat ze die wachtwoorden ooit aan hem heeft gegeven. Kortom, dit wordt een gebed zonder eind. Daarbij had zij die gesprekken tussen haar en hem niet eens mogen opslaan zonder zijn toestemming want ook dat is schending van privacy. Immers, je mag ook niet zomaar een gesprek opnemen voor later gebruik tegen iemand zonder dat je dat vooraf meldt. En weet je, ik ben blij DAT de politie zich niet bezig hoeft te houden met dit soort ex echtelijk geneuzel, gekift en getrut. Liever dat ze zich op andere dingen kunnen richten.
Kortom, dit wordt niet meer dan een Hullie Zullie verhaaltje en kost energie die ze beter ergens anders in kunnen stoppen. Zoals het oplossen van het echte probleem en weer on speaking terms met elkaar komen. Een soort van constructieve oplossing ipv een destructieve die sowieso alleen maar nog meer problemen geeft dan dat ie oplost.
Maar misschien ben ik hartstikke gek hoor.
maandag 14 januari 2013 om 11:31
Het heet computervredebreuk denk ik.
http://www.iusmentis.com/ ... iteit/computervredebreuk/
Je kunt allicht aangifte doen. Maar als je zover gaat wordt het toch verder een vechtscheiding, dus overleg maar lekker met je advocaat hoe je dit aanpakt.
Lang wachten met aangifte geeft je zekerheid dat er niks mee gebeurd.
http://www.iusmentis.com/ ... iteit/computervredebreuk/
Je kunt allicht aangifte doen. Maar als je zover gaat wordt het toch verder een vechtscheiding, dus overleg maar lekker met je advocaat hoe je dit aanpakt.
Lang wachten met aangifte geeft je zekerheid dat er niks mee gebeurd.
maandag 14 januari 2013 om 12:47