Het deeltijd-topic (studie)
zondag 6 januari 2013 om 15:54
Hoi allemaal,
Sinds februari vorig jaar studeer ik in deeltijd (HBO). Dit naast een 40-urige werkweek. Tot nu toe valt het me mee, alhoewel ik vooral de laatste tijd nog wel eens een dip heb. Omdat ik nog minimaal twee jaar door moet, lijkt het me leuk om met 'lotgenoten' te kletsen en elkaar door de moeilijke momenten heen te helpen.
Wie schrijft mee?
Sinds februari vorig jaar studeer ik in deeltijd (HBO). Dit naast een 40-urige werkweek. Tot nu toe valt het me mee, alhoewel ik vooral de laatste tijd nog wel eens een dip heb. Omdat ik nog minimaal twee jaar door moet, lijkt het me leuk om met 'lotgenoten' te kletsen en elkaar door de moeilijke momenten heen te helpen.
Wie schrijft mee?
zondag 13 januari 2013 om 18:17
5 februari is ook al bijna, spannend hoor! Het vliegt voorbij hoor, de tijd. Ik hoop dinsdagavond mijn propedeuse te halen. En dan ben ik dus al een jaar verder. Gaat heel snel, het is voornamelijk een kwestie van 'gewoon' doen. Dan kom je er wel!
En bij dipjes hier lekker komen schrijven. Want die komen ongetwijfeld ook. Slepen we elkaar er doorheen.
En bij dipjes hier lekker komen schrijven. Want die komen ongetwijfeld ook. Slepen we elkaar er doorheen.
zondag 13 januari 2013 om 22:01
zondag 13 januari 2013 om 22:03
@mona wat leuk. Zo snel al, als je nu gaat opfrissen kan je er alvast een beetje inkomen toch
@cat4woman bah niks aan om ziek te zijn, goed uitzieken dan maar.
Morgen nog een paar uurtjes leren en dan begint mijn werkweek weer. Hoop ook avonds zo af en toe wat te kunnen doen als is het maar wat doorlezen.
@cat4woman bah niks aan om ziek te zijn, goed uitzieken dan maar.
Morgen nog een paar uurtjes leren en dan begint mijn werkweek weer. Hoop ook avonds zo af en toe wat te kunnen doen als is het maar wat doorlezen.
woensdag 16 januari 2013 om 15:38
Fijn Cat4Woman, met je P kun je altijd weer een heel stuk verder. Goed hoor!
Argh hier is het echt onmogelijk. Nog 2 dagen om me aan te melden voor collegevakken en ik krijg geen reactie van m'n baas. Alleen van degene die over het rooster gaat, dat het 'wel lastig is'. Pfff
Ik word er moedeloos van.
Argh hier is het echt onmogelijk. Nog 2 dagen om me aan te melden voor collegevakken en ik krijg geen reactie van m'n baas. Alleen van degene die over het rooster gaat, dat het 'wel lastig is'. Pfff
Ik word er moedeloos van.
vrijdag 18 januari 2013 om 10:18
quote:cat4woman schreef op 17 januari 2013 @ 12:15:
Rodina, is het nog opgelost?
uiteindelijk wel, maar ik heb niet het gevoel dat mijn werkgever het plan erg steunt. Dat vind ik wel jammer, maar goed het is niet anders.
Ik ga nu tijdelijk minder werken, omdat het qua rooster niet anders zou kunnen. Zelfs nu krijg ik die zekerheid niet voor 100%. Gezeik zeg, en dat voor een overlap van 3 colleges. Kortom het gaat nergens over, 3 keer, niet een half jaar ofzo. Het kost me nu ruim 250 euro extra per maand, want dat moet dan wel langer opgenomen worden.
Maar goed, ik ga lekker studeren!
Rodina, is het nog opgelost?
uiteindelijk wel, maar ik heb niet het gevoel dat mijn werkgever het plan erg steunt. Dat vind ik wel jammer, maar goed het is niet anders.
Ik ga nu tijdelijk minder werken, omdat het qua rooster niet anders zou kunnen. Zelfs nu krijg ik die zekerheid niet voor 100%. Gezeik zeg, en dat voor een overlap van 3 colleges. Kortom het gaat nergens over, 3 keer, niet een half jaar ofzo. Het kost me nu ruim 250 euro extra per maand, want dat moet dan wel langer opgenomen worden.
Maar goed, ik ga lekker studeren!
zaterdag 19 januari 2013 om 16:26
quote:cat4woman schreef op 12 januari 2013 @ 20:39:
Daar ben ik ook weer eens! Wat een gezellige drukte hier!
@Dreetje, competentieontwikkeling… verschrikkelijk! Ben er nu ook mee bezig. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een wassen neus. Maar goed, ik snap dat het erbij hoort en ik steek er ongetwijfeld iets van op. Maar ik vind het jammer dat ze op ‘mijn’ hogeschool de deeltijdstudenten (25-45 jaar, gemiddeld) net zo benaderen als voltijdstudenten (vanaf 17 jaar).
Ja, ik vind het wel nuttig, vooral omdat ik de werken/leren variant doe, maar de competenties op het hoogste niveau zijn echt heel erg gericht vanuit een management functie. Veel studenten hebben dat niet, dus gelukkig is het wat aangepast en moet je bepaalde zaken gewoon beschrijven, bijv. visievorming, hoe gebeurt dat in je organisatie, etc.
Maken jullie ook altijd een studieplanning en houd je je daar ook aan? Ik wel, maar vind het soms toch lastig in te schatten hoeveel tijd je kwijt bent. Ik heb maandag een tentamen Recht in Organisaties en heb nu voor de tweede keer het boek open. Opgeslokt door de drukte m.b.t. opdrachten, papers enzo (en een vervelende bijkomstigheid met auto/vals kenteken waardoor ik constant dingen aan het regelen ben).
Volgend blok heb ik een dubbel blok omdat ik vorig jaar e.e.a. niet heb gehaald (de economische vakken). Gelukkig is mijn werkgever erg flexibel en mag ik tijdelijk andere dagen werken zodat ik de colleges mee kan volgen met de tweedejaars (mijn eigen collegedag is op een andere dag). Hopen dat het help en dat ik het haal. Zal helaas mijn sociale leven wel op een laag pitje moeten zetten. Ik wil het laatste jaar namelijk schoon ingaan, zonder achterstanden
Wat goed van je P! Dat is een fijn gevoel
Duik nu de boeken maar weer even in....
Daar ben ik ook weer eens! Wat een gezellige drukte hier!
@Dreetje, competentieontwikkeling… verschrikkelijk! Ben er nu ook mee bezig. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een wassen neus. Maar goed, ik snap dat het erbij hoort en ik steek er ongetwijfeld iets van op. Maar ik vind het jammer dat ze op ‘mijn’ hogeschool de deeltijdstudenten (25-45 jaar, gemiddeld) net zo benaderen als voltijdstudenten (vanaf 17 jaar).
Ja, ik vind het wel nuttig, vooral omdat ik de werken/leren variant doe, maar de competenties op het hoogste niveau zijn echt heel erg gericht vanuit een management functie. Veel studenten hebben dat niet, dus gelukkig is het wat aangepast en moet je bepaalde zaken gewoon beschrijven, bijv. visievorming, hoe gebeurt dat in je organisatie, etc.
Maken jullie ook altijd een studieplanning en houd je je daar ook aan? Ik wel, maar vind het soms toch lastig in te schatten hoeveel tijd je kwijt bent. Ik heb maandag een tentamen Recht in Organisaties en heb nu voor de tweede keer het boek open. Opgeslokt door de drukte m.b.t. opdrachten, papers enzo (en een vervelende bijkomstigheid met auto/vals kenteken waardoor ik constant dingen aan het regelen ben).
Volgend blok heb ik een dubbel blok omdat ik vorig jaar e.e.a. niet heb gehaald (de economische vakken). Gelukkig is mijn werkgever erg flexibel en mag ik tijdelijk andere dagen werken zodat ik de colleges mee kan volgen met de tweedejaars (mijn eigen collegedag is op een andere dag). Hopen dat het help en dat ik het haal. Zal helaas mijn sociale leven wel op een laag pitje moeten zetten. Ik wil het laatste jaar namelijk schoon ingaan, zonder achterstanden
Wat goed van je P! Dat is een fijn gevoel
Duik nu de boeken maar weer even in....
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
zaterdag 19 januari 2013 om 18:24
zondag 20 januari 2013 om 15:08
Heej, mag ik ook nog meedoen?
Ik heb al een beetje gelezen wat jullie doen en hoe het jullie vergaat. In ieder geval gefeliciteerd Cat4woman! Een mooie mijlpaal.
Ik ga starten met studeren aan de Open Universiteit. Het plan is om de master management te gaan doen. Zowel qua tijd als qua financiën is het een grote uitdaging, maar ineens is de situatie wel zo dat het zou kunnen Ik ga starten met één vak om te kijken of het echt is wat ik wil en of ik het aankan, daarna besluit ik of ik doorga.
Ik wil er hard tegenaan en hoop met jullie ervaringen te kunnen delen en elkaar te kunnen motiveren.
Komende week ga ik vol ongeduld op mijn lesmateriaal wachten, bespreken of mijn werkgever me wil ondersteunen bij opdrachten die ik in een organisatie moet doen en hopelijk uitvinden wat ik allemaal moet doen en plannen.
Dreetje vroeg iets over plannen. Ik ben echt een planner, maar normaal heb je allerlei deadlines en nu ineens moet ik mijn eigen deadlines maken. Ben benieuwd hoe ik daar mee om ga gaan, Bovendien is het nu ineens WO niveau en eerder studeerde ik aan het HBO, denk dat het voor mij dus ook lastig wordt om in te schatten hoeveel tijd ik nodig heb voor dingen. Vanuit mijn eerdere ervaring weet ik wel dat het handig kan zijn om even uit te testen hoeveel tijd de stof in beslag neemt (hoeveel blz. per uur bijvoorbeeld) en dan pas een planning te maken. Een andere optie is om de stof/taken in te delen in stukjes en gewoon te doen wat er dan volgens mijn planning gedaan moet worden. Dat betekent dat meer of minder vrije tijd, afhankelijk van hoe soepel het ging. Mijn allerbeste tactiek blijft toch gewoon knallen en zo vroeg mogelijk zo veel mogelijk doen! Succes met je tentamen morgen iig! En volgende keer beter
Ik heb al een beetje gelezen wat jullie doen en hoe het jullie vergaat. In ieder geval gefeliciteerd Cat4woman! Een mooie mijlpaal.
Ik ga starten met studeren aan de Open Universiteit. Het plan is om de master management te gaan doen. Zowel qua tijd als qua financiën is het een grote uitdaging, maar ineens is de situatie wel zo dat het zou kunnen Ik ga starten met één vak om te kijken of het echt is wat ik wil en of ik het aankan, daarna besluit ik of ik doorga.
Ik wil er hard tegenaan en hoop met jullie ervaringen te kunnen delen en elkaar te kunnen motiveren.
Komende week ga ik vol ongeduld op mijn lesmateriaal wachten, bespreken of mijn werkgever me wil ondersteunen bij opdrachten die ik in een organisatie moet doen en hopelijk uitvinden wat ik allemaal moet doen en plannen.
Dreetje vroeg iets over plannen. Ik ben echt een planner, maar normaal heb je allerlei deadlines en nu ineens moet ik mijn eigen deadlines maken. Ben benieuwd hoe ik daar mee om ga gaan, Bovendien is het nu ineens WO niveau en eerder studeerde ik aan het HBO, denk dat het voor mij dus ook lastig wordt om in te schatten hoeveel tijd ik nodig heb voor dingen. Vanuit mijn eerdere ervaring weet ik wel dat het handig kan zijn om even uit te testen hoeveel tijd de stof in beslag neemt (hoeveel blz. per uur bijvoorbeeld) en dan pas een planning te maken. Een andere optie is om de stof/taken in te delen in stukjes en gewoon te doen wat er dan volgens mijn planning gedaan moet worden. Dat betekent dat meer of minder vrije tijd, afhankelijk van hoe soepel het ging. Mijn allerbeste tactiek blijft toch gewoon knallen en zo vroeg mogelijk zo veel mogelijk doen! Succes met je tentamen morgen iig! En volgende keer beter
zondag 20 januari 2013 om 15:35
Hoi allemaal, mag ik ook nog meeschrijven? Wilde iedereen veel succes wensen met de studie en de aankomende examens!!!!
Heb net het hele topic een beetje gelezen en qua studies lijk ik (hopelijk
) een beetje op Smoksje 
Ik ben twee jaar geleden begonnen met Basiskennis Boekhouden, als hobby. Mijn werkgever die kon belastingvrij de cursussen voor me betalen, BKB was maar 400 euro en ik ben daarvoor een half jaar lang elke dinsdagavond naar school gegaan.
Ik vond het zo leuk dat ik Basiskennis Calculatie ook wel wilde gaan doen. Dus mijn werkgever had 400 euro naar een ander opleidingsinstituut overgemaakt voor een cursus die een maand later zou beginnen. In die maand had ik de boeken voor BKC op MP gekocht en inmiddels bestudeerd en het examen ervoor gehaald, dus de cursus BKC was niet meer nodig....Ik heb toen de opleider gebeld en gevraagd of ik mocht bijbetalen en dan de cursus Praktijkdiploma Boekhouden mocht doen, en ja hoor, dat mocht Die heb ik vorig jaar afgerond, ik deed de examens twee aan twee. Toen dacht ik 'Ik ga proberen of MBA ook lukt". Omdat ik erg zuuunig ben, cursus besteld bij de LOI en leren maar! Ik heb de vanaf begin september tot 9 januari me gericht op de modules Bedrijfseconomie en Bedrijfsadministratie, 9 januari had ik die twee examens.
Als geluk bij een ongeluk werd ik in november ontslagen en meteen vrijgesteld van werk, waardoor ik toen nog meer tijd had om te studeren. (Ik werkte so wie so al maar drie dagen, maar toch)
In december kwam ik erachter dat het grieperige doodvermoeide gevoel dat ik al in november had maar niet overging omdat ik ZWANGER bleek te zijn! Daarvan heeft mijn studie echt een klap gehad want de weken voor mijn examens sliep ik 12 uur per nacht en nog 2 uur op de bank en ik had koppijn en onthield niks!
Om een (te) lang verhaal kort te maken: Ik denk dat ik bedrijfseconomie heb gehaald, maar bedrijfsadminsitratie niet. BE duurde al 3 uur en 3 kwartier en daarna kwam BA nog....
Mijn werk was ook niet in de administratieve richting, ik werkte al 5 jaar bij een tekstbureau als schrijver!
Heb net het hele topic een beetje gelezen en qua studies lijk ik (hopelijk
Ik ben twee jaar geleden begonnen met Basiskennis Boekhouden, als hobby. Mijn werkgever die kon belastingvrij de cursussen voor me betalen, BKB was maar 400 euro en ik ben daarvoor een half jaar lang elke dinsdagavond naar school gegaan.
Ik vond het zo leuk dat ik Basiskennis Calculatie ook wel wilde gaan doen. Dus mijn werkgever had 400 euro naar een ander opleidingsinstituut overgemaakt voor een cursus die een maand later zou beginnen. In die maand had ik de boeken voor BKC op MP gekocht en inmiddels bestudeerd en het examen ervoor gehaald, dus de cursus BKC was niet meer nodig....Ik heb toen de opleider gebeld en gevraagd of ik mocht bijbetalen en dan de cursus Praktijkdiploma Boekhouden mocht doen, en ja hoor, dat mocht Die heb ik vorig jaar afgerond, ik deed de examens twee aan twee. Toen dacht ik 'Ik ga proberen of MBA ook lukt". Omdat ik erg zuuunig ben, cursus besteld bij de LOI en leren maar! Ik heb de vanaf begin september tot 9 januari me gericht op de modules Bedrijfseconomie en Bedrijfsadministratie, 9 januari had ik die twee examens.
Als geluk bij een ongeluk werd ik in november ontslagen en meteen vrijgesteld van werk, waardoor ik toen nog meer tijd had om te studeren. (Ik werkte so wie so al maar drie dagen, maar toch)
In december kwam ik erachter dat het grieperige doodvermoeide gevoel dat ik al in november had maar niet overging omdat ik ZWANGER bleek te zijn! Daarvan heeft mijn studie echt een klap gehad want de weken voor mijn examens sliep ik 12 uur per nacht en nog 2 uur op de bank en ik had koppijn en onthield niks!
Om een (te) lang verhaal kort te maken: Ik denk dat ik bedrijfseconomie heb gehaald, maar bedrijfsadminsitratie niet. BE duurde al 3 uur en 3 kwartier en daarna kwam BA nog....
Mijn werk was ook niet in de administratieve richting, ik werkte al 5 jaar bij een tekstbureau als schrijver!
zondag 20 januari 2013 om 17:56
@Rodina, wat een gedoe zeg! Weinig flexibiliteit van je werkgever! Maar goed dat je doorzet!
@Dreetje, ik maak meestal wel een studieplanning, maar ik houd me er nooit aan. Ik heb een beetje (boel) druk nodig om te gaan leren. Wel ga ik naar alle colleges en lees ik meestal de stof die we behandelen tijdens een college. Dat scheelt al een hoop denk ik. Heb je nog een beetje kunnen leren dit weekend? Heel veel succes met je tentamen morgen!
@Linally, spannend, je tweede toetsweek. Heb je het eerste blok alles gehaald? Welke opleiding volg jij? Leuk dat je meeschrijft in ieder geval!
@Smoksje, ja dat is vervelend, als belangrijke boeken er nog niet zijn. Heb je wel weer zin in het volgende vak?
@So_87, natuurlijk mag je meeschrijven, welkom! Hoe lang heb je voor het eerste vak? En is het thuisstudie of ga je soms naar colleges? Veel succes in ieder geval!
@Ccbloom, welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat een doorzettingsvermogen en zin in studeren heb je! Leuk om te lezen. Hoe ga je nu verder? Qua studeren i.c.m. je zwangerschap? Heb je ook al een andere baan?
Hier alleen woensdag school en daarna pas in februari weer. Heerlijk, die studieloze weken. Ik geniet ervan!
@Dreetje, ik maak meestal wel een studieplanning, maar ik houd me er nooit aan. Ik heb een beetje (boel) druk nodig om te gaan leren. Wel ga ik naar alle colleges en lees ik meestal de stof die we behandelen tijdens een college. Dat scheelt al een hoop denk ik. Heb je nog een beetje kunnen leren dit weekend? Heel veel succes met je tentamen morgen!
@Linally, spannend, je tweede toetsweek. Heb je het eerste blok alles gehaald? Welke opleiding volg jij? Leuk dat je meeschrijft in ieder geval!
@Smoksje, ja dat is vervelend, als belangrijke boeken er nog niet zijn. Heb je wel weer zin in het volgende vak?
@So_87, natuurlijk mag je meeschrijven, welkom! Hoe lang heb je voor het eerste vak? En is het thuisstudie of ga je soms naar colleges? Veel succes in ieder geval!
@Ccbloom, welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat een doorzettingsvermogen en zin in studeren heb je! Leuk om te lezen. Hoe ga je nu verder? Qua studeren i.c.m. je zwangerschap? Heb je ook al een andere baan?
Hier alleen woensdag school en daarna pas in februari weer. Heerlijk, die studieloze weken. Ik geniet ervan!
maandag 21 januari 2013 om 12:11
Van leren is niet zoveel gekomen helaas. Op een of andere manier zakt mijn motivatie halverwege het jaar een beetje weg! Slecht slecht.. Maar het is een tentamen waarbij het wetboek op tafel mag, dus daar heb ik papiertjes tussen gestopt om makkelijker op te zoeken waar ik iets kan vinden.. Een open boek tentamen is vaak iets makkelijker, maar het hangt natuurlijk ook van de casus af. Ik lees ook altijd de stof voor de lessen en dat helpt inderdaad wel een beetje. Volgende week weer een tentamen dus daar ga ik van de week al mijn vrije tijd maar even in stoppen 
Nou, er ligt hier aardig wat sneeuw dus ik denk dat ik maar op tijd wegga vanmiddag..
Nou, er ligt hier aardig wat sneeuw dus ik denk dat ik maar op tijd wegga vanmiddag..
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
maandag 21 januari 2013 om 13:01
Ik zit ook in de tentamenweken..deze week even niets dus even lekker rustig aan!
@dreetje Een plannning maak ik nooit. Ik begin gewoon wanneer ik tijd heb en ga ik het weekend net zo lang door totdat ik alles voor die week heb voorbereid. Tot nu gaat me goed af!
@Cat4women, beetje laat maar nog gefeliciteerd met je P
@dreetje Een plannning maak ik nooit. Ik begin gewoon wanneer ik tijd heb en ga ik het weekend net zo lang door totdat ik alles voor die week heb voorbereid. Tot nu gaat me goed af!
@Cat4women, beetje laat maar nog gefeliciteerd met je P
dinsdag 22 januari 2013 om 12:50
@ccbloom: ja het lijkt een beetje op mijn manier van studeren! PDB ook 2 aan 2 gedaan, wilde niet teveel druk. Toen ik voor mijn MBA bezig was heb ik ook 1 vak per keer gedaan. Zéker Bedrijfseconomie en Bedrijfsadministratie! Dat zijn 2 loeiers van vakken! Deze heb ik gelukkig in 1x gehaald ondanks dat ik vlak voor elk examen ziek was. Vind het wel knap van je dat je dit allemaal zo kan, je doet immers geen financieel werk.
@cat4woman: gister begonnen met het so called zwaarste vak van de opleiding HBO SPD. Slagingspercentage is laag en bijna niemand had de juiste studieboeken. En niemand had de syllabus waaruit het meest gewerkt wordt. Markus Verbeek Praehep loopt achter de feiten aan. Gelukkig heb ik het opgaven- en uitwerkingenboek van Noordhoff dus ik kan dit weekend gewoon studeren, desnoods met MBA boeken erbij.
Wat ik wel apart vond is dat we nu een echte HBO leraar te pakken hebben. Geen interesse in de leerlingen, verhaaltje afsteken, klassikaal opgaven maken en uitleggen en verder: succes en de rozen! De vorige leraren wilden nog weleens een afspraak met je maken om dingen nog eens uit te leggen.
@cat4woman: gister begonnen met het so called zwaarste vak van de opleiding HBO SPD. Slagingspercentage is laag en bijna niemand had de juiste studieboeken. En niemand had de syllabus waaruit het meest gewerkt wordt. Markus Verbeek Praehep loopt achter de feiten aan. Gelukkig heb ik het opgaven- en uitwerkingenboek van Noordhoff dus ik kan dit weekend gewoon studeren, desnoods met MBA boeken erbij.
Wat ik wel apart vond is dat we nu een echte HBO leraar te pakken hebben. Geen interesse in de leerlingen, verhaaltje afsteken, klassikaal opgaven maken en uitleggen en verder: succes en de rozen! De vorige leraren wilden nog weleens een afspraak met je maken om dingen nog eens uit te leggen.
woensdag 23 januari 2013 om 11:10
Dreetje, hoe ging je tentamen?
Ccbloom, gefeliciteerd met je zwangerschap. Balen van dat tentamen, maar tot nu toe klinkt het wel alsof je er heerlijk makkelijk doorheen gevlogen bent. Weet je al meer over de tentamens?
Smoksje dat is nou niet echt de indruk die in heb van leraren op het HBO hoor ( in mijn vorige studie hele goede ervaringen mee). Meer van een een hele grote school. Jammer als je een nummer wordt zo en op jezelf bent aangewezen. Hoop dat je er zelf doorheen komt. Je klinkt alsof dat gaat lukken
@Cat4woman: Open Universiteit is afstandsonderwijs, maar bij sommige vakken zijn er wel begeleide bijeenkomsten op een studiecentrum. In dit eerste vak zijn er virtuele hoorcolleges.
Ik ben begonnen. Ik heb iig duidelijk wat ik moet doen voor dit vak, heb een beetje gepland en ben maar gelijk met het moeilijkste gedeelte begonnen geloof ik (dit omdat ik nog boeken mis). Erg wennen aan de hoeveelheid informatie in een tekst. 10 nieuwe begrippen in 2 alinea's uitleggen en vervolgens die begrippen gelijk gebruiken om weer nieuwe begrippen uit te leggen. Tis dat ik nog bakken me motivatie heb
Ccbloom, gefeliciteerd met je zwangerschap. Balen van dat tentamen, maar tot nu toe klinkt het wel alsof je er heerlijk makkelijk doorheen gevlogen bent. Weet je al meer over de tentamens?
Smoksje dat is nou niet echt de indruk die in heb van leraren op het HBO hoor ( in mijn vorige studie hele goede ervaringen mee). Meer van een een hele grote school. Jammer als je een nummer wordt zo en op jezelf bent aangewezen. Hoop dat je er zelf doorheen komt. Je klinkt alsof dat gaat lukken
@Cat4woman: Open Universiteit is afstandsonderwijs, maar bij sommige vakken zijn er wel begeleide bijeenkomsten op een studiecentrum. In dit eerste vak zijn er virtuele hoorcolleges.
Ik ben begonnen. Ik heb iig duidelijk wat ik moet doen voor dit vak, heb een beetje gepland en ben maar gelijk met het moeilijkste gedeelte begonnen geloof ik (dit omdat ik nog boeken mis). Erg wennen aan de hoeveelheid informatie in een tekst. 10 nieuwe begrippen in 2 alinea's uitleggen en vervolgens die begrippen gelijk gebruiken om weer nieuwe begrippen uit te leggen. Tis dat ik nog bakken me motivatie heb
woensdag 23 januari 2013 om 15:02
Nou...... Ik heb hem niet gemaakt . Ik zag het niet zo zitten om de weg op te gaan terwijl het zo sneeuwde hier en omdat ik niet genoeg geleerd had, heb ik besloten voor de her te gaan. Een erg motiverende post zal dit wel niet zijn haha. Maar heb die middag braaf besteed aan leren voor mijn tentamen voor volgende week!
Ben nu een paper aan het schrijven met als onderwerp "Mijn stijl van adviseren". Moet maandag klaar. Zo lastig, ik weet nooit waar ik moet beginnen. Maar als ik eenmaal bezig ben dan ben ik ook lekker op dreef, dat is wel weer fijn.
Met wat voor vak ben jij nu eerst begonnen so_87?
Ben nu een paper aan het schrijven met als onderwerp "Mijn stijl van adviseren". Moet maandag klaar. Zo lastig, ik weet nooit waar ik moet beginnen. Maar als ik eenmaal bezig ben dan ben ik ook lekker op dreef, dat is wel weer fijn.
Met wat voor vak ben jij nu eerst begonnen so_87?
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
donderdag 24 januari 2013 om 20:43
Jammer van je tentamen Dreetje, maar volgende keer komt het vast goed dan. Lastig paper lijkt me trouwens, omdat je er ook wel goed over moet nadenken en vooral over jezelf. Theorie herkauwen is dan makkelijker. Succes!
Ik start met ondernemen en managen, dat is een heel breed vak, dus een beetje van alles om kennis te maken.
Ik merk wel dat ik het lastig vind om mijn grenzen te bewaken naar anderen. Mijn studieuurtjes worden snel gejat door extra klusjes op werk, sociale dingen (die ene keer koffie drinken met die vriendin kan ik echt niet laten, das verwaarlozing ) en familie die me dan ineens perse nodig heeft (en wel terecht op zich). Als je echt naar school gaat, ga je minder over je eigen grenzen heen denk ik, maar ik kies er zelf voor dat ik dan wil studeren, maar het hoeft niet perse DAN. Hoe gaan jullie hier mee om? Is studietijd heilig? Ik heb wel al delen in mijn agenda geblokt, maar unblok ze net zo hard weer
Ik start met ondernemen en managen, dat is een heel breed vak, dus een beetje van alles om kennis te maken.
Ik merk wel dat ik het lastig vind om mijn grenzen te bewaken naar anderen. Mijn studieuurtjes worden snel gejat door extra klusjes op werk, sociale dingen (die ene keer koffie drinken met die vriendin kan ik echt niet laten, das verwaarlozing ) en familie die me dan ineens perse nodig heeft (en wel terecht op zich). Als je echt naar school gaat, ga je minder over je eigen grenzen heen denk ik, maar ik kies er zelf voor dat ik dan wil studeren, maar het hoeft niet perse DAN. Hoe gaan jullie hier mee om? Is studietijd heilig? Ik heb wel al delen in mijn agenda geblokt, maar unblok ze net zo hard weer
donderdag 31 januari 2013 om 11:55
Welkom Sterremix. Welke studie ga je doen? Dat wachten duurt langggggg dan he
Iedereen zo druk dat er van hier posten niks komt, of is de motivatie ingezakt?
Ik merk dat ik echt heel blij word van het studeren. Wel raar om ineens zo veel van je tijd in te vullen op een andere manier. Ik vind het interessant en ik bak ook wel iets van de opdrachten die ik moet maken. Tot nu toe heb ik minder uren nodig dan gedacht, dus wie weet ben ik sneller klaar dan vijf jaar. Jeej! Dat motiveert wel hoor!
Iedereen zo druk dat er van hier posten niks komt, of is de motivatie ingezakt?
Ik merk dat ik echt heel blij word van het studeren. Wel raar om ineens zo veel van je tijd in te vullen op een andere manier. Ik vind het interessant en ik bak ook wel iets van de opdrachten die ik moet maken. Tot nu toe heb ik minder uren nodig dan gedacht, dus wie weet ben ik sneller klaar dan vijf jaar. Jeej! Dat motiveert wel hoor!