Koortslippencreme, help!!
woensdag 16 januari 2013 om 10:21
Hoi dames!
Ik vroeg mij af of jullie nog tips hebben om van een koortsblaar af te komen?
De ene is bijna weg en de volgende breekt alweer uit..
Normaal duurt het 2/3 dagen en dan ben ik er helemaal van af.
Inmiddels ben ik al ruim 1,5 week bezig en je raad het al.. Heb er weer een.
Het lijkt nu alsof ik mijn kippen heb laten opspuiten in een niet al te beste kliniek.
Ben enorm aan het smeren geweest met koortslippencreme, heb er pads op geplakt om besmetting te voorkomen.. Ben nu aan de lysine omdat ik hoorde dat dat helpt.. Maar kan er niet van praten (alles knapt weer open) en eten lukt ook bijna niet..
Jullie tips zijn welkom! Thanks!
Ik vroeg mij af of jullie nog tips hebben om van een koortsblaar af te komen?
De ene is bijna weg en de volgende breekt alweer uit..
Normaal duurt het 2/3 dagen en dan ben ik er helemaal van af.
Inmiddels ben ik al ruim 1,5 week bezig en je raad het al.. Heb er weer een.
Het lijkt nu alsof ik mijn kippen heb laten opspuiten in een niet al te beste kliniek.
Ben enorm aan het smeren geweest met koortslippencreme, heb er pads op geplakt om besmetting te voorkomen.. Ben nu aan de lysine omdat ik hoorde dat dat helpt.. Maar kan er niet van praten (alles knapt weer open) en eten lukt ook bijna niet..
Jullie tips zijn welkom! Thanks!

woensdag 16 januari 2013 om 10:49
Ik heb een heel pakket aan maatregelen ter voorkoming en genezing. Sowieso gezond eten (vooral groente en fruit, en niet teveel zuivel/vlees/suiker/alcohol), veel water drinken.
In risicoperiodes (verkouden, grieperig, ongesteld, stress, weinig slaap) neem ik dagelijks voor het ontbijt een L-lysine tablet, soms ook nog één voor het slapen gaan. Met kou zoals nu houd ik mijn lippen vet en als ik het niet vertrouw smeer ik voor het slapen gaan zinkzalf op mijn lippen.
Mócht het dan nog gebeuren, dan smeer ik overdag zovirax en 's nachts zinkzalf. Alléén op de plek waar de uitbraak zit, want als je uitsmeert, verspreid je de besmetting. Tijdens de uitbraak slik sowieso een dubbele dosis L-lysine, waardoor (bij mij in ieder geval) de uitbraak soms niet helemaal doorzet of veel minder is.
Sterkte!
In risicoperiodes (verkouden, grieperig, ongesteld, stress, weinig slaap) neem ik dagelijks voor het ontbijt een L-lysine tablet, soms ook nog één voor het slapen gaan. Met kou zoals nu houd ik mijn lippen vet en als ik het niet vertrouw smeer ik voor het slapen gaan zinkzalf op mijn lippen.
Mócht het dan nog gebeuren, dan smeer ik overdag zovirax en 's nachts zinkzalf. Alléén op de plek waar de uitbraak zit, want als je uitsmeert, verspreid je de besmetting. Tijdens de uitbraak slik sowieso een dubbele dosis L-lysine, waardoor (bij mij in ieder geval) de uitbraak soms niet helemaal doorzet of veel minder is.
Sterkte!

woensdag 16 januari 2013 om 14:20
Ik heb ook een periode van maanden gehad dat ik maar koortslippen bleef houden. Toen via huisarts een orale zovirax kuur gekregen en sindsdien bijna koortslip vrij (1x per jaar).
Krentebaard is inderdaad ook iets om uit te zoeken. Ook heel besmettelijk en kan met elkaar verwart worden door de blaasjes en vocht die erg op elkaar kunnen lijken.
Krentebaard is inderdaad ook iets om uit te zoeken. Ook heel besmettelijk en kan met elkaar verwart worden door de blaasjes en vocht die erg op elkaar kunnen lijken.