Abortus, verstandig maar toch...

17-01-2013 13:25 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb dit maar op psyche gezet, ik vind het nogal een pijnlijk onderwerp voor kinderen..

Ik ben er vanochtend achtergekomen dat ik zwanger ben, ik ben twee dagen over tijd en nu waarschijnlijk 2 weken en twee dagen zwanger.

Meteen toen ik de streepjes zag dacht ik ik wil dit niet, maar tegelijkertijd voelt het zo verwarrend.

Ik ben alleenstaand, ik heb mijn oudste dochter alleen gekregen, ben destijds in de kliniek weggelopen omdat ik t niet aankon.

Ik heb nooit spijt gehad van mijn beslissing maar moeilijk is het zeker geweest.

Mijn tweede kindje heb ik met mijn ex die mij jarenlang heeft bedrogen, mishandeld etc, zij was wel gepland, de ellende begon in mijn zwangerschap.

We zijn nu een jaar uit elkaar en ik leef nog op de puinhopen van die relatie, ik ben in therapie hiervoor en ook financieel is het moeilijk.

Mijn nieuwe vriend ken ik pas drie maanden, we zittennog in de aftastende fase en overhaasten niets omdat er aan zijn kant ook 2 kinderen in het spel zijn.

Maar nu dus toch zwanger, ik gebruik de pil en we zijn allebei op soa getest, het voelt zo dom dat mij dit gebeurt!

Ik durf het hem ook niet goed te vertellen omdat de relatie nog zo pril is en hij daarbij ook nogal gelovig is, zoals ik hem ken is een abortus geen optie.

Ik heb vanochtend meteeen een afspraak gemaakt bij de abortuskliniek, maar ik kan pas over tien dagen terecht omdat het vruchtje nog te klein is.

Ik vind het zo erg en ik hoop zo dat er nog geen hartje is als ik daar over tien dagen kom, dat is gevoelsmatig voor mij een grens die ik niet wil overschrijden.

Ik weet niet goed wat ik met dit topic wil, mijn verstand heeft allang een besluit genomen, alleen mijn hart wil er nog niet aan geloof ik...

Ik las ergens een verstandige beslissing is ook een beslissing, wat vinden jullie?
nevermind
quote:brighteyes79 schreef op 17 januari 2013 @ 14:28:

Bedankt voor de tip marthe, ik ga zo even kijken.

En inderdaad, ik ken hem niet heel goed, maar heb zeker al een beeld van hoe hij in elkaar steekt en ook hoe hij erin staat ten opzichte van het verlies van zijn kindje, dit heeft hij niet verwerkt, dat blijkt uit het feit dat hij er niet over kan en wil praten.

Ik ken mezelf, ik ben na jarenlange mishandelingen nog steeds geen emotioneel wrak en verwacht en wens dit zeker niet te worden na een abortus welke mij alleen maar verstandig lijkt en gestoeld op de feiten zoals ze zijn en niet op emoties.

Feit is, ik voed twee kinderen van twee vaders alleen op, de alimentatie is minimaal, ik hou net mijn hoofd boven water, mijn jongste was een huilbaby...nog een keerdit proces doorgaan ga ik niet beter van worden en zeker mijn kinderen niet..

Ik vraag me af wat nou de bedoeling is van dit topic.

Want het kan aan mij liggen... Maar wil je nou horen wat je moet doen?

Als je het mij vraagt mag je zoiets niet verzwijgen tenzij je toch niet bij deze man wil blijven.

Daarbij geloof k dat je zowel sterk genoeg bent om goed over de abortus heen te komen als dat ik geloof dat je sterk genoeg bent, om ook voor dit kindje een goede moeder te zijn.

Welke keus jij moet maken, dat moet je zelf weten.

Een verkeerde keus bestaat niet, want je doet waarvan jij denkt dat het het beste is voor iedereen.

Als je het niet tegen je vriend wil vertellen... dan zou ik de relatie verbreken.

Want een relatie met zon geheim...

En na de abortus vind ik een laffe daad.

Dus of je verteld het van te voren, of je zwijgt nu, maar dan ook altijd.

Ik geloof dat je een sterk iemand bent, en als jij ook in jezelf blijft geloven komt het goed, welke keuze je ook maakt.
nevermind
Mavis, ben jij ook TO? Anders begrijp ik het even niet.
quote:brighteyes79 schreef op 17 januari 2013 @ 13:50:

Ik neem meer dan genoeg verantwoordelijkheden, ik ben vlak voor de relatie met hem begon getest op soa vanwege het verleden van mijn ex en hij heeft zich laten testen zodat we het zonder condoom kunnen doen, verantwoordelijk genoeg dunkt mij.Als je weet dat je makkelijk door de pil heen zwanger word lijkt me dat niet nee. En dan nog, je kent hem nu net drie maanden. De test duurt ook een paar dagen voordat je de uitslag krijgt en je bent twee weken zwanger. Ff rekenen en je kende hem dus écht nét toen je met hem het nest indook. Vind ik niet echt verantwoordelijk nee zo zonder condoom.
Mavis ik denk dat je met de verkeerde nick aan het reageren bent.
Eh, dit is dus een compleet onzin topic???? Jeez mavis, jij hebt een psychiater nodig. Reageren in een topic wat je zelf onder een andere nick opend.

Ziek figuur.
quote:nina1966 schreef op 17 januari 2013 @ 20:48:

Eh, dit is dus een compleet onzin topic???? Jeez mavis, jij hebt een psychiater nodig. Reageren in een topic wat je zelf onder een andere nick opend.

Ziek figuur.Ik denk eerder dat ze dit topic niet onder de nick waar ze normaal mee forumt wilde openen maar dat ze zich even vergist heeft.
Ga maar eens teruglezen dan. Als mavis reageert ze hier en daar. BV een zekere bammetje heeft wat kritische vragen en dan reageert ze met "goeie vragen bammetje" nah jaa zeg. Dan ben je toch echt niet lekker hoor.
quote:nina1966 schreef op 17 januari 2013 @ 20:57:

Ga maar eens teruglezen dan. Als mavis reageert ze hier en daar. BV een zekere bammetje heeft wat kritische vragen en dan reageert ze met "goeie vragen bammetje" nah jaa zeg. Dan ben je toch echt niet lekker hoor.Ik ga ff teruglezen en meteen Mavis ff loepen..
quote:nina1966 schreef op 17 januari 2013 @ 20:57:

Ga maar eens teruglezen dan. Als mavis reageert ze hier en daar. BV een zekere bammetje heeft wat kritische vragen en dan reageert ze met "goeie vragen bammetje" nah jaa zeg. Dan ben je toch echt niet lekker hoor.Muts, dat was een ander topic.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Erg jammer dat dit meteen als onzin topic gezien wordt, ik heb inderdaad helaas onder mijn andere forum naam mijn laatste post geplaatst.

Ik zit nu op de ipad en kan dit niet meer veranderen, dit zal ik morgen meteen doen, ik hoop dat anderen ook hun reactie weg willen balen zodat mijn anonimiteit einigszins behouden blijft.

Ow en loepen mag voor de sensatiezoekers, onder beide namen kunnen jullie heel wat ellende vinden, have fun with it.
quote:saaaaar81 schreef op 17 januari 2013 @ 21:01:

[...]

Muts, dat was een ander topic.Idd een heel ander topic..
Ik denk dat gezien alle ellende onder je beide loepjes je er heel verstandig aan doet om nu geen kind te krijgen van een man die je nauwelijks kent.

Ik denk dat ik hem in jou geval niets zou vertellen maar goed dat is een keuze die je zelf moet maken..

Sterkte ermee..
Het nest induiken is trouwens wat mensen al sinds mensenheugenis doen, ik vind het een beetje hypocriet om te stellen dat dit abnormaal of onverantwoordelijk gedrag is, dat is ook niet waar dit allemaal om draait, ik ben geen 16 dus als ik een intieme relatie wil met iemand dan is dat mijn goed recht.

Een psychiater bezoek ik trouwens al wekelijks, niet omdat ik gek ben maar om alle trauma's te verwerken en inzicht te krijgen in mijzelf, daar kunnen een hoop mensen die hun kop in het zand steken een voorbeeld aan nemen.
quote:brighteyes79 schreef op 17 januari 2013 @ 21:22:

Het nest induiken is trouwens wat mensen al sinds mensenheugenis doen, ik vind het een beetje hypocriet om te stellen dat dit abnormaal of onverantwoordelijk gedrag is, dat is ook niet waar dit allemaal om draait, ik ben geen 16 dus als ik een intieme relatie wil met iemand dan is dat mijn goed recht.

Natuurlijk is dat normaal maar als je weet dat je snel door de pil heen zwanger wordt dan is het toch verstandiger om toch voorlopig condooms te gebruiken.

Zo zie je nu maar weer..
@gypsygirl, mijn oudste is al 11 jaar, het is dus een behoorlijke tijd geleden dat dit gebeurde en ik had eerlijk gezegd nooit gedacht dat mij dit nog een keer zou overkomen.
quote:elninjoo schreef op 17 januari 2013 @ 17:42:

[...]

Ze laat gelijktijdig 'n spiraaltje zetten schreef ze. Verder kan ze na de behandeling idd zeggen dat het fout was gegaan met de anticonceptie en hem aansporen zich te laten helpen. Hij kan tenslotte ook wat doen om te zorgen dat ongelukjes in de toekomst uitblijven.Maar dan bedoel je dus wél zeggen van de abortus. (lijkt mij ook)
Ik heb niet geloept maar als ik telkens lees 'ellende' dan lijkt me dat niet ideaal voor drie kinderen.

Dan heb je aan twee al je handen vol, denk ik.
Ik zou het hem vertellen en mee laten beslissen,het is tenslotte ook zijn kind. Een abortus doen zonder te vertellen zou ik nooit kunnen. Misschien dat je het al gezegd hebt,ik heb nog niet alles gelezen.
quote:brighteyes79 schreef op 17 januari 2013 @ 21:31:

@gypsygirl, mijn oudste is al 11 jaar, het is dus een behoorlijke tijd geleden dat dit gebeurde en ik had eerlijk gezegd nooit gedacht dat mij dit nog een keer zou overkomen.Dat kan ik me voorstellen.
quote:Als je het niet tegen je vriend wil vertellen... dan zou ik de relatie verbreken.

Want een relatie met zon geheim...Je moet 't niet zwaarder maken dan 't is. Zou je 't een scharrel van net 3 maanden ook vertellen als je 'n schimmelinfectie hebt? Dat los je toch ook zelf op door de benodigde maatregelen te treffen? Als je nu al jaaaaren lief en leed deelt met iemand vind ik 't wat anders, maar nu heeft ie er in feite niks mee te maken. Het kan hooguit vervelend worden mocht ie TO proberen te weerhouden het weg te laten halen. En wat niet weet, wat niet deert. Zou het zelf eerder na afloop tussen neus en lippen door vertellen in 't kader van dat we toch serieuzere maatregelen moeten nemen om ongelukjes in de toekomst te voorkomen en hem richting ziekenhuis te dirigeren voor 'n knoopje.
Ja, Nien, maar dat ben jij. Misschien wil TO de optie nog open houden, daarom spiraal.
Ja lekker, kinderen van 3 verschillende mannen. Dan wordt je door niemand meer serieus genomen en krijg je echt 'n tokkie-imago. En ze heeft er tenslotte al 2 en daar ook al weinig financiele middelen voor. Je moet wel 'n klein beetje realistisch blijven natuurlijk. En zo te lezen is TO dat zelf gelukkig wél!
quote:elninjoo schreef op 17 januari 2013 @ 22:52:

[...]

Je moet 't niet zwaarder maken dan 't is. Zou je 't een scharrel van net 3 maanden ook vertellen als je 'n schimmelinfectie hebt? Dat los je toch ook zelf op door de benodigde maatregelen te treffen? Als je nu al jaaaaren lief en leed deelt met iemand vind ik 't wat anders, maar nu heeft ie er in feite niks mee te maken. Het kan hooguit vervelend worden mocht ie TO proberen te weerhouden het weg te laten halen. En wat niet weet, wat niet deert. Zou het zelf eerder na afloop tussen neus en lippen door vertellen in 't kader van dat we toch serieuzere maatregelen moeten nemen om ongelukjes in de toekomst te voorkomen en hem richting ziekenhuis te dirigeren voor 'n knoopje.

Ik ben het grotendeels met je eens,maar om nou een scharrel van 3 maanden die je nauwelijks kent naar het ziekenhuis te sturen voor een knoopje dat gaat me te ver.

Over nog eens 3 maanden kan de hele scharrel wel verleden tijd zijn.

Ikzelf zou in de situatie van to zélf overwegen om me te laten steriliseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven