Ergernissen op fora

17-01-2013 20:37 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vraag me af aan welke uitspraken op het forum jullie je nu het meest storen. Dat mag het Viva-forum zijn, maar natuurlijk ook andere fora die je bezoekt.

Het is niet de bedoeling om andere users belachelijk te maken, dus het noemen van nicknames of het verwijzen naar andere users liever achterwege laten ( het moet wel leuk blijven )

Ik trap vast af.

Op het Viva-forum erger ik me aan de volgende uitspraken.

* Tweede leg.

Een (in mijn ogen) zeer respectloze benoeming voor een kind /kinderen die je krijgt bij een andere partner na een scheiding / uit elkaar gaan. We hebben het niet over kippen, maar over mènsen. Ik kan me hier vreselijk aan ergeren.

* Vrouw.

Users die elkaar aanspreken met 'vrouw' (voorbeeld: Nee, zo werkt dat niet vrouw'). Zo vreemd vind ik dat, iemand bij zijn of haar geslacht aanspreken.

* Troll!

Er zijn altijd weer users die direct "troll!" roepen zodra een verhaal (al dan niet in hun ogen) ongeloofwaardig overkomt. Heel irritant.

Zo, en nu jullie!
quote:woepsie schreef op 17 januari 2013 @ 22:01:

"je weet wel, daar beneden"

Noem het beestje gewoon bij de naam!Ik hoor liever "daar beneden" of "down under" dan "me kut", eerlijk gezegd
@ ginevra

Ja, je snapt wat ik bedoel. Alsof mensen geen woorden durven te gebruiken als schaamlip, vagina, penis, anus, vrijen etc. :-)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
"Wat een droeftoeter, die man van je."

Vre-se-lijk!
en als het m'n kut is, mag het wel? Haha
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:verliefdopiemand schreef op 17 januari 2013 @ 22:08:

Aan het groepje.Het is nog niet tot je door gedrongen dat HET groepje niet bestaat?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
TO's die het nogal hoog hebben zitten en hun (mogelijke) partner steevast als "meneer" omschrijven. Of nog erger: "meneertje".

Ja en toen moest meneer het weer zo nodig op zijn manier doen.

Ja en toen dacht ik, ho meneertje, een tweede date zit er dus niet in.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 januari 2013 @ 22:11:

[...]

Het is nog niet tot je door gedrongen dat HET groepje niet bestaat?Jammer, ik werd wel nieuwsgierig toen ik "het groepje" las.
Als iemand klaagt over kind/ werk/ man: wees blij dat je uberhaupt een kind kan krijgen/ werk hebt/ man hebt
quote:alfabetsoep schreef op 17 januari 2013 @ 22:12:

[...]

Jammer, ik werd wel nieuwsgierig toen ik "het groepje" las.Ik zou zeggen, niet alles geloven en niet als nieuweling de spreekwoordelijke `porseleinkast` inlopen door zo een topic te openen. Niet echt nodig vind ik. Maar wie ben ik.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Forummers die (in mijn ogen dan) altijd onbeschoft en grof en onfatsoenlijk uit de hoek mogen komen en die daarop zelden worden aangesproken.

En mensen die niet in staat zijn fatsoenlijk leesbaar nederlands te schrijven. Schrijf dan niet. Alsjeblieft.
quote:swana schreef op 17 januari 2013 @ 21:52:

'Ben ik nu zwanger?'

Me vriend,me kat

en van die ellenlange verhalen soms. Ik heb heel wat meegemaakt in mijn leven maar dat kan ik best in 10 zinnen omschrijven.

Topics die beginnen met 'Wat nu?'. Of erger: "Twijfels over de relatie". Ik bekijk ze niet eens meer.

Verder: topics die beginnen over een ogenschijnlijk klein relatieprobleem, die zich ontpoppen als een splijtzwam als duidelijk wordt dat er geslagen wordt, alcohol in het spel is, enzovoorts. Wees gewoon duidelijk, je hoeft echt niet te testen of mensen je problemen serieus nemen voor je erover begint.
quote:plurque schreef op 17 januari 2013 @ 22:16:

Forummers die (in mijn ogen dan) altijd onbeschoft en grof en onfatsoenlijk uit de hoek mogen komen en die daarop zelden worden aangesproken.

En mensen die niet in staat zijn fatsoenlijk leesbaar nederlands te schrijven. Schrijf dan niet. Alsjeblieft.

Helemaal mee eens. Nog erger: dat je als een soort arrogant persoon wordt afgedaan omdat je er moeite mee hebt. 'Waarom zou ik mezelf boven iemand plaatsen?', hoorde ik laatst iemand over zichzelf zeggen toen het over spelfouten ging.

Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat het de omgedraaide wereld is: mensen die taalvaardig zijn hebben ineens leesproblemen omdat de mensen die dat niet zijn vinden dat het 'tog helemaal niks uitmaak'.
Waar ik me het meest aan erger op Viva, is dat bijna ieder relatie-topic vol staat met ''ga weg bij hem''.

Zelfs mij is het een keer geadviseerd, omdat mijn vriend teveel met geld bezig was. En ik advies vroeg.

Juistem, ik ga mijn vriend niet dumpen omdat hij een kleine periode Dagobert Duck speelde, en de relatie verder geweldig is. Wilde ik dat wel, opende ik wel een topic dat heette, hoe dump ik mijn vriend in viva-style?
quote:lovelycomplex schreef op 17 januari 2013 @ 22:19:

Waar ik me het meest aan erger op Viva, is dat bijna ieder relatie-topic vol staat met ''ga weg bij hem''.

Zelfs mij is het een keer geadviseerd, omdat mijn vriend teveel met geld bezig was. En ik advies vroeg.

Juistem, ik ga mijn vriend niet dumpen omdat hij een kleine periode Dagobert Duck speelde, en de relatie verder geweldig is. Wilde ik dat wel, opende ik wel een topic dat heette, hoe dump ik mijn vriend in viva-style? Bij sommigen is de angst dat mannen over hen heen lopen doorgeslagen naar een fixatie op foute mannen ja. Soms zijn er echt mensen die het moeten horen, 'ga bij hem weg'. Maar dit zijn vaak de mensen die juist door hun eigen psychische vingerafdruk willen blijven, en dus niet reageren.
quote:dee_dee schreef op 17 januari 2013 @ 22:13:

Als iemand klaagt over kind/ werk/ man: wees blij dat je uberhaupt een kind kan krijgen/ werk hebt/ man hebtDit dus. Als je hier niet over mag klagen, dan kan het forum beter ophouden te bestaan. Dus als je kind ADHD hebt en je je zorgen maakt, dan mag je niet om raad vragen/zeggen hoe moeilijk het soms is want je moet blij zijn dat je überhaupt een kind hebt? Wat een onzin!
quote:ClaudeFiolle schreef op 17 januari 2013 @ 20:47:

"Meneer" als forummers hun man, of erger nog: kind, bedoelen.Net gehoord, in het echt: iemand die haar vriend meneertje noemt. Dat zit niet meer helemaal snor, die relatie.
Wat eten we vanavond?
Discovery die leeftijd van 9 maand ipv maanden is inderdaad streekgebonden. Ik vind het ook gek maar aan de andere kant, je zegt ook 'een kind van 9 jaar' en niet 9 jaren.
quote:_discovery_ schreef op 17 januari 2013 @ 22:08:

Een forummer huilie (of is dat met twee ll?) noemen, verschrikkelijk woord, valt wat mij betreft in de categorie hobbit, klussen etc.

En een algemene taalirritatie, maar die hier ook voor bij komt. Zeggen dat je kind 9 maand oud is, hij is niet 9 maand oud, hij is 9 maanden oud. Maar misschien is dat dus wel streekafhankelijk waar ze dat zeggen.

Hubbie bedoel je?

Dat als iemand een topic opent over een relatief klein probleem, er direct reacties komen als 'joh, moest je hier nou speciaal een topic voor openen, als dit jouw grootste probleem is dan teken ik daarvoor, ik word hier zo moe van...etc.'

Alsof er op het viva forum alleen maar wereldschokkende problemen besproken mogen worden? Bovendien verplicht niemand je iets te lezen, dus sla het lekker over als je het niet de moeite waard vindt!
Vrouwen die ruim 100kg wegen en trots op zichzelf zijn als ze 1 ons per week afvallen, want het gaat langzaam dus het is natuurlijk blijvend.
Het is een openbare forum, iedereen mag meeschrijven, ook de mensen die niet perfect Nederlands schrijven, zoals ik bijvoorbeeld
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 januari 2013 @ 22:16:

[...]

Ik zou zeggen, niet alles geloven en niet als nieuweling de spreekwoordelijke `porseleinkast` inlopen door zo een topic te openen. Niet echt nodig vind ik. Maar wie ben ik.Irritant dat "nieuwelingen" er altijd aan herinnerd moeten worden dat ze niet al jaaaaren actief zijn op het forum.
quote:margienick schreef op 17 januari 2013 @ 22:32:

Vrouwen die ruim 100kg wegen en trots op zichzelf zijn als ze 1 ons per week afvallen, want het gaat langzaam dus het is natuurlijk blijvend.

Ik kan me hier niet aan ergeren. Ook niet aan vrouwen die ruim 100 kilo wegen en trots op zichzelf zijn ondanks dat ze nog geen gram per maand verliezen trouwens.

Overigens heb ik een kennis met ernstig overgewicht. De internist raadde haar aan om twaalf kilo per jaar te verliezen door één glas melk en één belegde boterham per dag te schrappen. We zijn nu 2 jaar verder en die kennis is wel mooi 25 kilo kwijt

Tevens een goed onderwerp voor een nieuwe ergernis: het bashen van mensen met overgewicht, hier (in mindere mate) en op FOK!
quote:makreel schreef op 17 januari 2013 @ 22:28:

[...]

Net gehoord, in het echt: iemand die haar vriend meneertje noemt. Dat zit niet meer helemaal snor, die relatie.Stel je voor wat de reacties zouden zijn als een mannelijke TO een topic opent over de problemen met zijn vriendin en steevast zegt "Dametje had weer een eigen willetje hoor".
quote:fientje111 schreef op 17 januari 2013 @ 22:34:

[...]

Irritant dat "nieuwelingen" er altijd aan herinnerd moeten worden dat ze niet al jaaaaren actief zijn op het forum.

Iemand anders heeft het een keer mooi verwoord, in een soort van deze strekking, `je gaat toch ook niet op de eerste dag op je nieuwe baan zeggen dat je baas een lullo is en je collega`s serpenten`. Nu ik dit zo schrijf bedenk ik mij dat het er niet zo stond maar wel de strekking had.

Ik heb geen hekel aan nieuwelingen hoor als je dat denkt. Maar waarom je eerste topic openen wat er hier allemaal `niet goed` is.

Soit verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven