Ergernissen op fora

17-01-2013 20:37 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vraag me af aan welke uitspraken op het forum jullie je nu het meest storen. Dat mag het Viva-forum zijn, maar natuurlijk ook andere fora die je bezoekt.

Het is niet de bedoeling om andere users belachelijk te maken, dus het noemen van nicknames of het verwijzen naar andere users liever achterwege laten ( het moet wel leuk blijven )

Ik trap vast af.

Op het Viva-forum erger ik me aan de volgende uitspraken.

* Tweede leg.

Een (in mijn ogen) zeer respectloze benoeming voor een kind /kinderen die je krijgt bij een andere partner na een scheiding / uit elkaar gaan. We hebben het niet over kippen, maar over mènsen. Ik kan me hier vreselijk aan ergeren.

* Vrouw.

Users die elkaar aanspreken met 'vrouw' (voorbeeld: Nee, zo werkt dat niet vrouw'). Zo vreemd vind ik dat, iemand bij zijn of haar geslacht aanspreken.

* Troll!

Er zijn altijd weer users die direct "troll!" roepen zodra een verhaal (al dan niet in hun ogen) ongeloofwaardig overkomt. Heel irritant.

Zo, en nu jullie!
TO's die een heeeel erg verhaal bedenken (mishandeld door hun vriend, ze hebben een dochter en merken dat die misbruikt wordt, etc) en het best geloofwaardig brengen maar na een aantal uren of dagen blijkt toch dat ze uit Noorwegen komen.

Terwijl mensen uit eigen ervaring reageren, uiterst pijnlijke verhalen delen om te steunen etc.

Verzin dan gewoon iets simpels en debiels als je wilt trollen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Borodini_ schreef op 18 januari 2013 @ 00:55:

[...]

Cool ! Woon je in Blijdorp ? Of in Emmen ?Hahaha. Sorry het is al laat
quote:Paddle schreef op 18 januari 2013 @ 00:52:

Zelfbenoemde narcist topics over (ex)man/vriend en het Grote Leed die hen is aangedaan.

Mensen die tig topics openen over hetzelfde probleem (meestal relatie problemen of kinderproblemen), die elke keer weer gemeend en serieus commentaar krijgen, en vervolgens helemaal niets mee doen.

Mensen die idd een OP hebben van :

Ik heb eergisteren al een topic geopend over mijn relatie, maar ik wil nog een nieuwe, want hij gaat neit alleen vreemd, maar is ook nog eens homo. Wat moet ik hier nou weer mee ??? ( de rest van het verhaal kan je in mijn andere topics lezen ! )

Wat denk je zelf ? Dat ik echt speciaal voor jou nog 633 van deze drama topics ga door worstelen. Bundel het geheel gewoon. En stuur het op naar mijn geheim. Daar zijn ze reuze blij met zulke ellendige verhalen.
Ook wel een beetje vervelend maar nog niet echt een ergernis: TO's die een aanvankelijk heel simpel relatieprobleem in hun OP beschrijven en dat er dan pas later veel en veel meer bijgeschreven en gehaald wordt over de 1000 andere problemen.
I
Ik las hier een opmerking dat het not done is om je persoonlijke ervaring als reactie te geven op TO? Het delen van ervaringen is iets wat mij altijd goed doet, het gevoel niet alleen te zijn in een bepaalde situatie. Ik dacht er goed aan te doen en iets te kunnen betekenen voor TO, maar blijkbaar wekt dat irritaties op?

Ander ding, ik ben ook te uitgebreid van stof, terwijl ik echt probeer dat niet te zijn. Frustrerend vind ik dat! Zou er ook van baken als mensen daardoor m'n OP niet lezen, maar zeer begrijpelijk is het wel..
quote:adnama schreef op 18 januari 2013 @ 01:14:

Ik erger me vooral aan het respectloos benaderen van forummers

(en aan de zo mooi omschreven gleuven van Orzoo )Nu voel ik me aangesproken. Ik kan soms ook een aardige zure vivavisgleuf zijn en soms ook wel een beetje gemeen. Maar alleen als ik vind dat ze erom vragen
[
quote:adnama schreef op 18 januari 2013 @ 01:25:

[...]

Dan verstaan we denk ik niet hetzelfde onder dit woord.. haha. Jouw naam valt me eigenlijk pas sinds kort op, maar wat ik van je gezien heb past niet in het beeld wat ik ervan heb hoor, dus voel je niet aangesproken

Wat versta je dan onder zure vivavisgleuven?

Forumde vroeger trouwens onder een andere nick.
l
I
quote:adnama schreef op 18 januari 2013 @ 01:32:

Ik wil meteen vragen; welke nick? haha. Maar misschien wil je dat niet kwijt, je zult vast niet zomaar een nieuwe hebben genomen.Als je goed zoekt op het topic over welke forummer je mist vind je het wel ergens. Voor de rest no comment
l
quote:adnama schreef op 18 januari 2013 @ 01:31:

Kijvende, afzeikerige, onvriendelijke en overdreven feministische krengen. Die meestal tegen hun soortgenoten dan wel weer heel aardig zijn. Dus in en in slecht zijn ze vast niet, maar ik trek het slecht

Ik "bedacht" (ik heb m niet echt bedacht) zure vivavisgleuf n.a.v. een TO die niet blij was met de eerlijke reacties die ze kreeg en een opmerking maakte over visgleuven.

Dus eigenlijk is het een beetje een sarcastische term voor eerlijke forummers die een TO niet blij maken. Die natuurlijk ook gewoon serieus gebruikt kan worden! Want sommige forummers zijn ook gewoon echt zure visgleuven (op momenten)

En ja, zo af en toe maak ik me daar ook schuldig aan.
quote:adnama schreef op 18 januari 2013 @ 01:34:

Hahah, is het een lang topic?Ja Maar als er niet teveel geschreven is staat het ergens op de laatste pagina's.
[
l
quote:adnama schreef op 18 januari 2013 @ 01:37:

[...]

Ach ja, welke vrouw is niet af en toe zuur :-)Nja het is wat mij betreft dus zowel sarcastisch als serieus mogelijk.
[
De 'moraalridderkaart', trekken indien de reacties over het algemeen negatief/afkeurend zijn. Erg irritant. Alsof de reacties 50/50 moeten zijn. Alsof sommige zaken niet gewoon door veel mensen niet ok kunnen worden gevonden.
Hint dan: ik had ooit deze als avatar
"Ik slaap zo slecht, want ik ben zwanger".

Dat soort het-is-te-wijten-aan-het-feit-dat-ik-zwanger-ben geneuzel. Ja, ok... je bent zwanger en ja, het is uniek en briljant en zo, maar kom op zeg.... Niet iedere scheet die dwarszit is daaraan te wijten. En dat je een hele cake naar binnen schuift heeft weinig te maken met je baby

Verder heb ik hier meer dan eens gelezen: "ik heb maatje 44". Alles boven de 36 is maat en echt geen maatje.

Borodini_, 6 uur geleden

Wat ik ook echt heel erg vind, en ik heb het de afgelopen tijd een paar keer gelezen :  Een TO schrijft over haar kindje, overleden kindje. ( Te vroeg geboren, doodgeboren, wiegendood, allemaal echt even erg. )  Dan gaan er mesnen haar condoleren ( heel lief ! ) maar schrijven erbij : ík ben zelf nu 35 weken zwanger, en zit te snikken bij dit bericht. Wat erg, en ik hoop dat ik míjn kindje wel levend in mijn armen mag houden.  Of ( mss nog erger ) ik heb een baby van 3 weken, en ik moet er niet aan denken dat zij dood gaat....  @-( ... ja joh, wrijf het er nog even lekker in bij de rouwende moeder. Dat er adnere mensen zijn die wel nog zwanger zijn of een baby hebben. Zó gevoelloos vind ik dat.

Dat is mij ook vaak opgevallen Vind het geen stijl - wat ontzettend lomp.
Maat 36 is ook gewoon een maat en geen maatje. Vind ik net zo stom.
Dat mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven