wat vinden jullie?
zaterdag 19 januari 2013 om 08:10
Ik zou niet meewerken aan haar bedrog, als ze zich niet kan inschrijven bij die vriend omdat anders zijn huurtoeslag verandert dan is dat dus bedrog.
Als ze meebetaalt aan jullie huur dan heeft ze inderdaad voor mijn gevoel ook rechten. Daar zou ik dus voor bedanken, gewoon zelf de huur gaan betalen en haar niet bij jullie inschrijven. Dan kun je de relatie met je schoonmoeder neutraal houden. Op het moment dat jullie van haar afhankelijk zijn en zij weer van jullie dan komt dat mijnsinziens de relatie niet ten goede.
Als ze niet meer meebetaalt aan jullie huur, dan kan ze misschien bij die vriend weer meebetalen en is het niet zo erg dat zijn huurtoeslag verandert. Als ze daar ook gaat wonen lijkt mij dat de meest logische oplossing.
Als ze meebetaalt aan jullie huur dan heeft ze inderdaad voor mijn gevoel ook rechten. Daar zou ik dus voor bedanken, gewoon zelf de huur gaan betalen en haar niet bij jullie inschrijven. Dan kun je de relatie met je schoonmoeder neutraal houden. Op het moment dat jullie van haar afhankelijk zijn en zij weer van jullie dan komt dat mijnsinziens de relatie niet ten goede.
Als ze niet meer meebetaalt aan jullie huur, dan kan ze misschien bij die vriend weer meebetalen en is het niet zo erg dat zijn huurtoeslag verandert. Als ze daar ook gaat wonen lijkt mij dat de meest logische oplossing.
zaterdag 19 januari 2013 om 08:13
quote:dubiootje schreef op 19 januari 2013 @ 08:10:
Als ze meebetaalt aan de huur, kun je haar moeilijk buiten laten staan als ze bij jullie in zou willen trekken.Zolang schoonmoeder daar niet ingeschreven staat, heeft ze geen poot om op te staan. Wat mij weer bij de vraag brengt, waarom laten jullie haar meebetalen? Jullie zijn toch zelf verantwoordelijk voor het betalen van de huur? Als schoonmoeder graag een bijdrage wil leveren omdat ze jullie zo lief vind, laat haar dan een bedragje op een spaarrekening storten. Maar meebetalen aan de huur zonder inschrijving is niet eerlijk tegenover haar, en inschrijven zonder dat ze er woont om te voorkomen dat de huurtoeslag weg valt van haar nieuwe partner is je reinste fraude. Ik zie het probleem van het wegvallen van die huursubsidie ook niet, je schoonmoeder kan toch dat bedrag opvangen door niet meer mee te betalen aan jullie huur maar gewoon mee te betalen aan de huur van het huis waar ze in woont.
Als ze meebetaalt aan de huur, kun je haar moeilijk buiten laten staan als ze bij jullie in zou willen trekken.Zolang schoonmoeder daar niet ingeschreven staat, heeft ze geen poot om op te staan. Wat mij weer bij de vraag brengt, waarom laten jullie haar meebetalen? Jullie zijn toch zelf verantwoordelijk voor het betalen van de huur? Als schoonmoeder graag een bijdrage wil leveren omdat ze jullie zo lief vind, laat haar dan een bedragje op een spaarrekening storten. Maar meebetalen aan de huur zonder inschrijving is niet eerlijk tegenover haar, en inschrijven zonder dat ze er woont om te voorkomen dat de huurtoeslag weg valt van haar nieuwe partner is je reinste fraude. Ik zie het probleem van het wegvallen van die huursubsidie ook niet, je schoonmoeder kan toch dat bedrag opvangen door niet meer mee te betalen aan jullie huur maar gewoon mee te betalen aan de huur van het huis waar ze in woont.
zaterdag 19 januari 2013 om 08:18
Nee, ik zou dit niet willen.
Al kan ik me van haar uit wel voorstellen dat ze denkt: voor wat, hoort wat, omdat ze een deel van de huur betaald. Waarom doet ze dat?
Als ik op eigen benen sta, zou ik dit absoluut niet willen dat iemand een deel van de huur betaald, al weet ik jullie situatie natuurlijk niet.
Ik denk dat jouw angsten wel terecht zijn...
Al kan ik me van haar uit wel voorstellen dat ze denkt: voor wat, hoort wat, omdat ze een deel van de huur betaald. Waarom doet ze dat?
Als ik op eigen benen sta, zou ik dit absoluut niet willen dat iemand een deel van de huur betaald, al weet ik jullie situatie natuurlijk niet.
Ik denk dat jouw angsten wel terecht zijn...
zaterdag 19 januari 2013 om 08:24
Ze betaald mee omdat we het anders erg krap krijgen en nu nog een klein spaarbedrag weg kunnen zetten. Maar als we het zelf zouden betalen zou dat ook kunnen,al word het krap. Ik zat ook te denken dat ze bij die vriend ingeschreven kan staan en dan mee kan betalen ipv aan ons. maar ze zei dat ze daar geen zin in had om bij hem mee te betalen. Ik wil het eigenlijk niet, maar heb al vele discussies met vriend gehad en die vind het niet nodig om haar niet te helpen. Maar hij zei gister..laten we eens met zn drieeen om te tafel gaan om de voor en nadelen ervan te noemen...als er meer nadelen zijn om het dan niet te doen. Eigenlijk wil ik het echt niet...maar daar komt nog heeel veel ruzie van als ik dat ga zeggen..want schoonmoeder heeft haar mond wel bij zich en ze zei zelfs : IK GA me bij jullie inschrijven...
zaterdag 19 januari 2013 om 08:30
Als ze zich op jullie adres inschrijft, weet de gemeente daar dus van en krijgen jullie ook verhoging van allerlei kosten (waterschap, riool, vuilophaal etc.)
Ik zou niets van zo'n bemoeizuchtige schoonmoeder willen aannemen, omdat dat verplichtingen schept, zoals je nu duidelijk merkt.
En waarom wil ze niet meebetalen als ze bij die vriend gaat wonen?
Ik zou niets van zo'n bemoeizuchtige schoonmoeder willen aannemen, omdat dat verplichtingen schept, zoals je nu duidelijk merkt.
En waarom wil ze niet meebetalen als ze bij die vriend gaat wonen?
zaterdag 19 januari 2013 om 08:30
Als ze zich echt op dat adres in wil schrijven moet dat altijd via de Gemeente en huidige bewoners moeten altijd tekenen voor toestemming als er zich iemand anders ook op dat adres wil inschrijven.
Niet tekenen dus.
En de huur gewoon zelf betalen, ook al zitten jullie dan wat krapper.
Als je op jezelf woont, moet je ook zelfstandig willen zijn!!
Dan komt er maar ruzie van; jij/jullie laten je gewoonweg manipuleren door haar.
Niet tekenen dus.
En de huur gewoon zelf betalen, ook al zitten jullie dan wat krapper.
Als je op jezelf woont, moet je ook zelfstandig willen zijn!!
Dan komt er maar ruzie van; jij/jullie laten je gewoonweg manipuleren door haar.
zaterdag 19 januari 2013 om 08:31
zaterdag 19 januari 2013 om 08:32
zaterdag 19 januari 2013 om 08:34
Ik geef jullie helemaal gelijk. Maar wat kan ik dan zeggen tegen dr? ik weet niet of mijn vriend meewerkt...het is zijn moeder en hij zegt dat ze ons altijd heeft geholpen. Ik ben gewoon bang dat als ze bij ons staat ingeschreven dat ze een keer komt en zegt ik kom bij jullie wonen. Dat zou onze relatie echt niet ten goede doen. Ik wil mijn privacy behouden. En ik wil het gewoon eerlijk houden. Maar zei brengt het altijd zo dat zei gelijk heeft...En ze weet het altijd zo te brengen dat ze haar zin krijgt...Ik ben echt bang nu. Ik wil ook geen ruzie met haar..maar dat krijgen we wel als we gaan vertellen dat we niet willen....
zaterdag 19 januari 2013 om 08:35
Dit wordt dus erg lastig voor je. Je weet volgens mij heel erg duidelijk dat je dit niet wil, maar je zit met een mondige (en dominante?) schoonmoeder die dit al even besloten heeft.
Je zou eerst met goede argumenten bij je vriend moeten aankomen, zodat je hem kan overtuigen. Zorg dat jullie op een lijn komen, al weet ik dat dit lastig is, want het gaat om zijn moeder.
Dus dames, wie helpt haar aan nog meer goede argumenten?
Je zou eerst met goede argumenten bij je vriend moeten aankomen, zodat je hem kan overtuigen. Zorg dat jullie op een lijn komen, al weet ik dat dit lastig is, want het gaat om zijn moeder.
Dus dames, wie helpt haar aan nog meer goede argumenten?
zaterdag 19 januari 2013 om 08:37
Bemoeizuchtige moeder?!
Zo zie ik dat dus totaal niet, waar bemoeit ze zich mee dan?
Het stel laat het hun welgevallen dat mams meebetaald aan de huur, schoomoeder zit daar toch niet elke dag zich met het huishouden te bemoeien?
Ik zou haar wel even bij me inschrijven, gewoon voor een korte periode, totdat zij de boel op de rit heeft en ook duidelijk maken dat hier kosten aan verbonden zijn en dat dat natuurlijk wel verrekend moet worden.
Zo zie ik dat dus totaal niet, waar bemoeit ze zich mee dan?
Het stel laat het hun welgevallen dat mams meebetaald aan de huur, schoomoeder zit daar toch niet elke dag zich met het huishouden te bemoeien?
Ik zou haar wel even bij me inschrijven, gewoon voor een korte periode, totdat zij de boel op de rit heeft en ook duidelijk maken dat hier kosten aan verbonden zijn en dat dat natuurlijk wel verrekend moet worden.