Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@ fabienne: hoeveel heb je er al op zitten voor deze maand? Dan kan ik dat ook aanvullen :-)

Vanmorgen werd ik wakker en zag ik sneeuw! De eerste dag is het altijd nog wel leuk en mooi dus besloot ik er maar weer op uit te gaan. Ik wilde graag eens kijken hoe het kasteel erbij zou liggen. Gaaf!! Voor wie mee wil kijken http://www.runpower.nl
Mooie foto's, Max! Sneeuwt het daar bijna nooit?

Ik ben vanmiddag in de namiddag gaan lopen. De meeste fietspaden waren gestrooid, maar het bleef wel oppassen. Vandaag een minuut winst gehaald op mijn afstand. Nog 3 minuten en ik zit op mijn 'oude' tempo. Zo'n griep hakt er behoorlijk in!

Ik heb 10 kilometer gelopen, tot nu toe.
Fabienne, welkom , leuk dat je mee kom schrijven. Snelheid maakt niet zo veel uit, plezier hebben in het lopen is belangrijker. Ik heb vorig jaar ook mee gedaan aan de Dam tot Dam loop, is een hele belevenis.

Max, Apeldoorn is 3 feb. Ik heb geen last gehad van mijn been, ook s `avonds niet. Nu rustig aan verder opbouwen.

Vanavond heb ik gespijbeld, ben niet naar de loopgroep gegaan. Had er echt geen zin in met die sneeuw. Dus nu moet ik morgen middag gaan. Gelijk uit het werk een loopje van 5 km voor het te donker word.

Jan, 30 km
Oww die sneeuw is niks voor mij hoor.

Ik heb besloten om het rennen even uit te stellen en ben toch voor de beweging naar mijn werk gelopen is 2,5 km heen. dus toch 5 km gewandeld.

Heb ik toch mijn beweging.

Als het buiten beter is ga ik meteen weer hardlopen.

Zodat ik het programma weer kan oppakken.

Laat de lente maar komen

Mooie foto's trouwens zeg

Groetjes

dita
@ fabienne: het is hier echt aan de kust, dus in de duinen ligt meestal niks. Ik heb het hier nog niet meegemaakt in de jaren dat ik hier kom. alleen konden we in 2010 hier niet komen vanwege een meter sneeuw

@ bibianne: wat snel al! ben je er helemaal klaar voor? Fijn dat je geen pijn meer hebt! ben je nog naar de loopgroep gegaan?

@ dita: nog geen schone wegen of fietspaden voor jou ergens in de buurt? Hoop dat je snel ergens kunt lopen, is altijd wel lekker

Ik heb net een rustig kort loopje gedaan hier op het strand. Was lekker, zonnetje erbij zalig. Ik ben benieuwd of we vrijdag weer sneeuw krijgen, dan wordt het lastig om ergens mijn 800-tjes te doen. Maar goed, we gaan het zien

De eerste 122 km zit er alweer op.
pffff bij mij is het helemaal niks deze week! ik trek deze kou echt niet (stukje fietsen is al hel) en ik voel me lichamelijk gewoon helemaal niet fit. Overal last van, vooral vermoeidheid. En nu is de kou helemaal in mijn nek getrokken, ik heb vreselijke hoofdpijn van een stijve nek... Ik word er echt niet blij van, ga wel een extra rondje als het wat beter weer is..
Oh dat lijkt me naar, Elmo

Ik heb wel gelopen, maar iets te snel na mijn middageten, denk ik. Ik kreeg last van mijn buik. Anderhalf uur vond ik zelf acceptabel, maar mijn buik dus niet. Een beetje pijnlijk gevoel bij het rennen. Ik wilde een rondje van 6km maken, maar het zijn er maar 3 geworden. Daarna nog een kilometer naar huis gelopen. Gewoon lopen is met dit weer bijna niet te doen, ik was echt koud toen ik thuiskwam. Maar ach, even douchen en klaar is het weer.

Ik weet niet of ik dit weekend nog ga hardlopen. Als het een beetje meezit, wil ik gaan schaatsen
Gisteren had ik ook gespijbeld dus vandaag moest ik echt gaan lopen. Heb al mijn wilskracht in de strijd gegooid en ben naar buiten gegaan. In het bos is niet te lopen met die sneeuw dus moest ik langs de weg wat helemaal niet mijn ding is. Ben begonnen met kleinen stukjes lopen en wandelen om warm te worden, je doet er wel 1 km over om je spieren op te warmen. Toen ik warm was pas de garmin aan gezet en 5 km gelopen in 30 min, ging goed, de laatste km voelde net zo aan als de eerste, was nog steeds fris en fruitig. Ik heb goede hoop dat ik geen last krijg in Apeldoorn maar de tijd die ik heb opgegeven ga ik nooit redden, maar dat geeft ook niet. Vind het belangrijker dat ik hem uitloop en niet geblesseerd raak.
Bij mij ging het de laatste tijd ook niet geweldig. Verkouden, veel stress voor mijn opleiding, gedoe met mijn gebit, een allergische reactie op de verdoving.

Maar vandaag weer eens een rondje door de sneeuw gelopen. Dat gaat een stuk langzamer en zwaarder. Maar wat ziet het er mooi uit. Ik heb vandaag een rondje van 7,6 km in 50 minuten gelopen.

jan 16,6 km
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@elmo balen dat je zoveel last hebt van de kou! Ben je nog weggeweest of wacht je even af? Ik draag een buff op mijn hoofd. Heb je genoeg laagjes?

@fabienne schaatsen....mmmm niks voor mij :-) veel plezier!

@bibianne fijn dat het zo goed ging! Hoop dat apeldoorn helemaal leuk wordt. Heb je al een doel voor daarna?

@sun lekker druk maar wel gelopen!

Hier ook sneeuw en ellende. Moet kijken waar ik de 800tjes van dit weekend kan doen. Op de weg niet, misschien op het strand proberen. Afwachten maar.

Fijn weekend!
quote:max09 schreef op 19 januari 2013 @ 05:27:

@elmo balen dat je zoveel last hebt van de kou! Ben je nog weggeweest of wacht je even af? Ik draag een buff op mijn hoofd. Heb je genoeg laagjes?

Fijn weekend!

Ik heb mezelf net de deur uitgeschopt om de laatste les nog een keer te herhalen! Als ik betere temperaturen afwacht zit ik nog wel 3 weken thuis en kan ik die reeks weer opnieuw beginnen.

Het was heeeel koud, er stond een keiharde gure wind, het sneed soms echt mijn adem af. Maar het ging wel heel goed, beter dan de vorige keer! Ik heb hem uitgelopen, en toen de laatste 12 min voorbij waren had ik zoiets van: 'huh, nu al?' . Ik was ook de enige loper, twee dik ingepakte wandelaars gingen nog naar me zwaaien en hun duim opsteken haha!

Qua kleding heb ik een dikkere tight, een tshirt, dikker shirt met lange mouw en een hardloopjack daarover heen. Verder nog een fleece sjaal voor mijn nek, daar heb ik snel last van. Muts heb ik normaal een hekel aan, maar was ook geen overbodige luxe geweest..

Grrr.. ben ik net thuis, gaat de zon schijnen..
Oh, en ik moest nog een stukje door de rulle sneeuw heen, men wat voelde ik me stoer! Als het aangestampt was had ik het niet gedurfd, maar dit was lekker dempend!
Hallo dames! Mag ik weer meepraten? Voor degenen die me nog niet kennen, ongeveer een jaar geleden liep ik trouw 2x in de week hard, 10 km of meer per keer en schreef in dit topic mee. Halverwege maart ging ik op vakantie en op de 1 of andere manier is het me nooit meer gelukt het in mijn systeem te krijgen. Af en toe ging ik nog wel en poste ik hier dat ik nu echt weer begonnen was en regelmatig zou schrijven, maar een week later was het weer voorbij.

Ik ben ver teruggevallen qua conditie., maar dat betekent dat ik ook weer snel vooruitga. Ik wil weer 2x in de week lopen. Ben vorige week begonnen met 2x 5 km. Gisteren 6 km, dat wil ik morgen weer doen. Iedere week een km erbij tot ik weer op 10 zit.

Het gaat tot nu toe vrij makkelijk, maar ik loop wel erg traag. Maar dat is niet erg, eerst afstand uitbouwen. Mijn eerste doel is conditie verbeteren en wat kilo's kwijt!

Ik gebruik nu de app Runkeeper. Erg leuke app, nauwkeurig en motiverend. Zijner anderen die dit ook gebruiken?

Ik zag dat ik in de tabel sta, het 500 km doel vind ik wel mooi, dus ik ga ervoor

Ik ga bijlezen wat jullie hebben meegemaakt en de nieuwe mensen leren kennen Hoop dat ik nog welkom ben

Groetjes, Tomaatje
Weet iemand of ik op mijn telefoon dikgedrukte tekst kan plaatsen? Ik zie niet hoe. Daarom in apart berichtje:

Januari 16 km
Elmo, jij geeft mij inspiratie. Ik moet ook gaan lopen maar heb zooooo geen zin. Maar nu ik lees hoe stoer jij bent geweest kan ik niet achter blijven. Ik heb ook altijd de meest last van mijn nek met dit weer, zit te denken om een sjaal om te doen, als ik warm ben gelopen kan ik hem altijd om mijn middel knopen.

Max, ik heb een schema klaar liggen, die ga ik na Apeldoorn lopen. Ga ik toch 3x in de week lopen en begin ik met 3 km per keer en dan opbouwen tot 15 km.

Hoe doe jij dat als je 800tjes moet doen, zet je dan op 800 meter een streep in de sneeuw

Ik moet straks ook bepaalde afstanden gaan lopen in bepaalde tijden, geen idee hoe ik dat ga doen, we zien wel tegen die tijd.
@ tomaatje: ha! leuk dat je er weer bent!! Zet 'm op met lopen, zal zo de tabel weer even aanpassen

@ bibianne: ik heb gewoon een workout in de garmin geprogrammeerd. Maar ik ben net teruggekeerd zonder de training af te maken. Voor het eerst. Dit kon echt niet en de hond had pijn van de keiharde hagel die op haar snoet sloeg in de storm. Later maar even kijken en anders toch maar op de loopband morgen. jammer dat ik nou nét die 800tjes moet doen

@ elmo: goed gedaan!! heel stoer van je.
Vorige week zag ik in de mailing van de Action dat ze hardloopsjaals hebben. Misschien eens de moeite waard om te kijken of zoiets bevalt?

Ik heb vanochtend lekker geschaatst op de ijsbaan. Hopelijk in de loop van de week op het echte natuurijs. Die baantjes ben ik snel zat. Het was wel stervenskoud zet, met die gure wind.

Wat voor soort training is dat: 800tjes? Steeds 800mtr hardlopen? Soort lange sprint?

Harde hagel, bah. Samen met harde slagregen is dat de enige weersomstandigheid die ik bij hardlopen vermijd. Dat doet echt pijn!
aauw lopen in de hagel!! Dat vind ik pas stoer! Ik ben ook benieuwd naar de 800- training. Hoewel.. eerst Evy maar eens uitlopen!

@tomaatje, welkom terug (ik heb ook ooit meegeschreven). Goed hoe je nu weer opbouwt, als je al 5km kan heb je iig al een basisconditie en is het niet zo zwaar om weer op te bouwen.

@bibianne: hup, gaan! Hier schijnt nu de zon, dat is heerlijk met die vrieskou! En een sjaal is echt een goede om je spieren te beschermen tegen de kou. Die van mij is van dun fleece en had ik echt wel nodig. Tijdens het lopen heb ik er ook nooit last van, maar ik doe hem ook alleen om als het écht koud is.
@ fabienne: ik heb een buff en dat bevalt me prima. 800-tjes is een interval training. Ik kreeg op hoe snel ik die moet lopen, daarna heb je dan even pauze (dribbel of wandel afhankelijk van de opdracht). Het aantal loopt in mijn schema steeds verder op. Interval training kan je ook met 200-tjes, of 400-tjes doen of meer, 1600, 1000 of 2000-tjes allemaal afhankelijk van doel en hoe ver je bent etc.

@ elmo: ja hagel is echt niks

Nou meiden, ik heb net even snel de hond uitgelaten, ik ga het nog een keer proberen de wind is niet gaan liggen maar ik ga op de weg proberen. Soms hagelt het wel, maar ik probeer het, kan altijd weer omkeren hahahaha dat doe ik dus echt nooit, maar het is hier wel erg bar Ik baal er een beetje van eigenlijk.

Anyway, tot later
Max. volgens mij heb ik ook een workout op de garmin, zal eens kijken of ik straks ook mijn schema voor de dag er in kan zetten.

En is het nog gelukt om zonder hagel je 800tjes te lopen ??

Tomaatje, ik heb op mijn tel Endomondo, die zegt elke km hoelang je over die km gedaan hebt en hoelang je er in totaal over ga doen. Ik heb hem nu al op 18,6 km staan die ik in Apeldoorn ga lopen, heb ik een beetje een idee hoelang ik er over ga doen. Je hebt er niks aan maar is wel grappig. Mijn garmin zet ik uit met wandelen en de endomondo laat ik door lopen tot ik klaar ben.

Nou ik heb gelopen hoor, en het was nog hartstikke lekker ook.

Had een dun sjaaltje om mijn nek gedaan en een band om mijn oren en handschoenen, dan is het prima te doen.

Het was erg rustig in het bos, ik kwam door radio kootwijk en normaal lopen daar wel toeristen maar vandaag niet.

In totaal 13 km hardgelopen, het viel mij 100% mee hoe de bospaden waren met de sneeuw, er was prima te lopen.
@ bibianne: jij hebt toch de 305 of 310? kan je gewoon een workout maken en opladen. Heel makkelijk. Dat doe ik altijd, krijg je gewoon signalen en je hoeft nergens op te letten verder.

Ik ben terug maar wat een onderneming zeg. Heel slecht weer onderweg en iedere keer dacht ik dat het nu te erg zou worden of te gevaarlijk maar uiteindelijk toch de hele training afgemaakt alleen nauwelijks meer uitgelopen, maar goed voor een keertje niet zo heel erg. Uiteindelijk redelijk goed aan de opdracht kunnen houden ook dus ik ben tevreden. Morgen wordt het hier nog erger dus ik ben blij dat ik geweest ben. Voor een duurloopje kan het allemaal wel, maar verder is het slecht hier Strand is de enige optie, en er is 1 doorgaande weg (ha!) die schoongehouden wordt (althans nu). Verder is er niks.
quote:max09 schreef op 19 januari 2013 @ 16:01:

@ fabienne: ik heb een buff en dat bevalt me prima. 800-tjes is een interval training. Ik kreeg op hoe snel ik die moet lopen, daarna heb je dan even pauze (dribbel of wandel afhankelijk van de opdracht). Het aantal loopt in mijn schema steeds verder op. Interval training kan je ook met 200-tjes, of 400-tjes doen of meer, 1600, 1000 of 2000-tjes allemaal afhankelijk van doel en hoe ver je bent etc.

Ah, dank je, dat is duidelijk.

Ik ben nog niet gaan hardlopen. Ik probeer elke dag even te schaatsen. Ben net terug van een rondje ijsbaan. Na de eerste dagen is voor de meeste mensen ( en kinderen) de lol er wel af en is het lekker schaatsen op de baan
Ik heb eindelijk de (door mij) gevreesde les van 10-20 min. gelopen, en man wat ging het SLECHT! Ik heb uiteindelijk maar 10-7 of zoiets gelopen, ik liep als een houterige, half ingezakte hark.. En geen idee waar het aan lag, vorige keer heb ik net zo lang ingelopen en ging het fantastisch, het was nu zelfs minder koud. Wel weer overal pijntjes, vooral weer in rechter enkel, nu weer mn hiel die pijn doet...

Zoo demotiverend, heb echt het gevoel dat ik nog weken lang deze les moet gaan herhalen voordat ik het volhoud....
@ elmo: dat is een vervelend gevoel. Maar waarom niet de les opdelen? dan maak je er nu 5-5 van met een hele korte wandelpauze, en daarna 10-10. Dat eerst doen, dat voelt al heel anders en is bijna de 10-20 die je wilt lopen. Dan varieer je een beetje zonder 'faalkans'/ Niet dat het falen is, want je bent gewoon aan het oefenen, maar je begrijpt wat ik bedoel?

Ik ga straks een rondje doen. Gisteren was er weer zoveel storm, dus maar even niet. Vandaag helaas weer sneeuw maar de wind is iets rustiger geworden. Morgen nog beter hoop ik. Even wachten op laag water en dan ga ik op pad
ja, miss is dat een idee. de lange stukken aan het eind van de evy-reeks vind ik sowieso erg moeilijk. Ik heb liever nog de 5/6 minuten, waar je nog in kan versnellen zeg maar! Moet maar even kijken wat mijn volgende les wordt.. Miss eerst weer 15-15 (die lukte wel) en vanaf daar naar 10-20..

Het weer klinkt daar echt verschrikkelijk, veel erger dan hier! Wat een bikkel dat je toch elke keer gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven