Ergernissen op fora

17-01-2013 20:37 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vraag me af aan welke uitspraken op het forum jullie je nu het meest storen. Dat mag het Viva-forum zijn, maar natuurlijk ook andere fora die je bezoekt.

Het is niet de bedoeling om andere users belachelijk te maken, dus het noemen van nicknames of het verwijzen naar andere users liever achterwege laten ( het moet wel leuk blijven )

Ik trap vast af.

Op het Viva-forum erger ik me aan de volgende uitspraken.

* Tweede leg.

Een (in mijn ogen) zeer respectloze benoeming voor een kind /kinderen die je krijgt bij een andere partner na een scheiding / uit elkaar gaan. We hebben het niet over kippen, maar over mènsen. Ik kan me hier vreselijk aan ergeren.

* Vrouw.

Users die elkaar aanspreken met 'vrouw' (voorbeeld: Nee, zo werkt dat niet vrouw'). Zo vreemd vind ik dat, iemand bij zijn of haar geslacht aanspreken.

* Troll!

Er zijn altijd weer users die direct "troll!" roepen zodra een verhaal (al dan niet in hun ogen) ongeloofwaardig overkomt. Heel irritant.

Zo, en nu jullie!
Zo hollebollegijs ik vind dat voor een vakantie hap heel wat hoor, ik hou het wel op een bruine boterham met pindakaas ;)
- Huilie. Een verschrikkelijk woord. Ik zie dan altijd een keurige vrouw voor me die het heel stoer vind, maar toch ook een beetje spannend, om dat woord te gebruiken. Gebruikte Geen Stijl dat jaren terug niet altijd?

- Reacties als 'hoe kan het dat je zwanger bent geraakt?' als iemand aankondigt ongepland zwanger te zijn. Wat denk je zelf!?
quote:momodoe schreef op 19 januari 2013 @ 09:14:

Zo hollebollegijs ik vind dat voor een vakantie hap heel wat hoor, ik hou het wel op een bruine boterham met pindakaas ;)Hahahahaha niet op een dag, dat kregen zelfs wij niet voor elkaar, verdeeld over 5 dagen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
. . . . . . . . . . hele jonge posters, die qua leeftijd niets op dit forum te zoeken hebben, komen met een lang woordelijk verhaal maar niet met hun punt, en dan: wat vinden jullie hier nu van? Ga toch gauw terug naar de zandbak!!!
@ Carenza, ik voelde me even aangesproken, maar toen realiseerde ik me dat ik niet meer zo heel jong ben. Een pijnlijk moment
En spelfouten, dus mijn 'vind' in m'n laatste post is natuurlijk 'vindt'
Ik heb eigenlijk maar 1 echte ergernis; spannende topics die geen update krijgen. Niet goed voor mijn nieuwsgierigheid. Alsof je een boek aan het lezen bent en iemand heeft de laatste hoofdstukken eruit gescheurd. Schandalig
Ik erger me ook aan het overdreven gebruik van:

Vaak gebruikt terwijl iets zelfs nog niet een beetje grappig is.
Ik vraag me af waarom zoveel mensen het woord 'voorschut' zo raar gebruiken.

"Ja maar ik vind dat zo voorschut bij mijn vrienden."

Huh??? De uitdrukking is 'voor schut staan' of 'voor schut gezet worden'.

Voorschut ís niet eens een woord.

Hetzelfde heb ik met 'zo'n'

Zo'n betekent zo een. Dat hoort voor een enkelvoudig zelfstandig naamwoord.

Dus: 'Ik maak zo'n beslissing nooit alleen.'

En niet: 'Ik maak zo'n beslissingen nooit alleen.'

'Na' en 'naar' door elkaar halen zie ik ook vaak.

Na is achteraf, naar geeft een richting aan.
Schuimspekkie. Niet eens de persoon die er achter zit, maar wel het verhaal dat nooit is afgemaakt. Dat is toch echt met stip mijn allergrootste ergernis hier.
quote:rozehanddoek schreef op 19 januari 2013 @ 08:41:

Ik vind het vervelend dat er zo neerbuigend gedaan kan worden over dames die bijvoorbeeld huismoeder zijn en er niet bij werken. Want dan zijn ze niet zelfstandig, en dan ben je niet geëmancipeerd en ga maar door. Emancipatie is voor mij "doen wat je wil". En als ik huisvrouw wil zijn en mijn man werkt fulltime, dan zie ik niet wat daar zo mis mee is. En toch zijn er behoorlijk wat topics waar dat in bekritiseerd wordt.

Verder maak ik mezelf schuldig aan behoorlijk wat ergernissen.. En dat spijt me dan, bij deze

Emancipatie houdt helemaal niet in 'doen wat je wil' daar zit het probleem denk ik.

Zie onder.

Emancipatie (van het Latijnse emancipatio) is het streven naar een volwaardige plaats in de samenleving vanuit een achtergestelde positie via gelijkgerechtigdheid en financiele zelfstandigheid.
Ik krijg jeuk van Puh-lies!! Of varianten daarop. Verder zijn er geen dingen waar ik mij aan stoor.
quote:patricia1987 schreef op 19 januari 2013 @ 11:16:

Ik krijg jeuk van Puh-lies!! Of varianten daarop. Verder zijn er geen dingen waar ik mij aan stoor.Wat is dat?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Please!
Geen bijzonderheden
Net te laat
Op een ander forum waar iedereen elkaar priveberichten kan sturen (zonder toestemming vooraf).

Als iemand ongelooflijk vervelend doen is al een aantal posts lang. En als je dan uit je slof schiet.... En dan krijg je een bericht: Ja maar ik ben vroeger gepest dit en dat en je maakt me zo onzeker en je doet me denken aan mijn pesters....

Hallo ik doe daar niet anders dan hier en ik ga nooit mensen 'zomaar' pesten. Maar wie kaatst.... etc.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik vertik het om aan die irritante +1-trend mee te doen en blijf eigenwijs 'Eensch' gebruiken.
Ik vind hier dingen van.
quote:rozehanddoek schreef op 19 januari 2013 @ 08:41:

Ik vind het vervelend dat er zo neerbuigend gedaan kan worden over dames die bijvoorbeeld huismoeder zijn en er niet bij werken. Want dan zijn ze niet zelfstandig, en dan ben je niet geëmancipeerd en ga maar door. Emancipatie is voor mij "doen wat je wil". En als ik huisvrouw wil zijn en mijn man werkt fulltime, dan zie ik niet wat daar zo mis mee is. En toch zijn er behoorlijk wat topics waar dat in bekritiseerd wordt.

Klinkt niet echt vooruitstrevend en gelijkwaardig. En vooral niet komen mekkeren als je ooit gaat scheiden en aan de bedelstaf geraakt/in de bijstand terechtkomt. Want dat gebeurt nogal eens. Sla de relatiepijler er maar op na, wat een drama het dan is.
quote:Sabeltandcavia schreef op 19 januari 2013 @ 12:36:

Ik vertik het om aan die irritante +1-trend mee te doen en blijf eigenwijs 'Eensch' gebruiken.
Geen bijzonderheden
Topics die compleet verwijderd worden in verband met 'privacy'.

Ook als dat totaal niet aan de orde is in het betreffende topic.

Maar ja, 'de reacties staan me niet aan' zijn wel een reden om de OP te wissen, maar niet om de moderators een topic te laten verwijderen.
Ik werk zelf wel gewoon hoor, dus het was niet specifiek over mezelf. Gelijkwaardigheid zit hem voor mij niet in allebei evenveel dit en allebei evenveel dat. Maar dat je allebei inspraak hebt in zaken en samen keuzes maakt waar je allebei achter staat. En als je samen besluit dat de ene thuisblijft bij kinderen (of dat nu man of vrouw is) dan moet dat gewoon kunnen. Zonder dat je dan naar je hoofd geslingerd krijgt dat je niet geëmancipeerd bent. Dat is mijn ergernis. Maar verder voegen jullie elke dag weer een boel plezier aan mijn dag toe! En sommige dingen die hier als ergernis benoemd worden, vind ik wel wat hebben. "Mosterd" bijvoorbeeld, ik vind dat dus echt "viva-forum-vocabulaire" en dat vind ik alleen maar leuk.
Ik vergat nog 1 van mijn allergrootste ergernissen: mensen die niet snappen wat vergelijkingen zijn. Als er een vergelijking wordt gemaakt tussen 2 zaken roept er de helft van de tijd wel iemand "dat die twee dingen heeeel anders zijn". Of nog erger: "Zeg jij nou dat X en Y hetzelfde zijn?"

Sorry hoor, maar hoe dom kan je zijn? Ik zie dan echt een basisschoolleerling voor me.
Liever elitair dan een pauper!
Mijn ergernis: mensen die zeuren dat er ècht geen sprake is van "privacy" als het betreffende topic over een heel erg persoonlijk, dus privacy-gevoelig, onderwerp gaat.
quote:Beeldig schreef op 19 januari 2013 @ 13:59:

Mijn ergernis: mensen die zeuren dat er ècht geen sprake is van "privacy" als het betreffende topic over een heel erg persoonlijk, dus privacy-gevoelig, onderwerp gaat.

Eensch

of

+1

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mensen die wetenschappelijk onderzoek, of andermans persoonlijke ervaring onzin verklaren puur omdat ze zelf 1 persoon kennen waarbij het niet zo was.
may the bridges I burn light the way

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven