Ergernissen op fora

17-01-2013 20:37 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vraag me af aan welke uitspraken op het forum jullie je nu het meest storen. Dat mag het Viva-forum zijn, maar natuurlijk ook andere fora die je bezoekt.

Het is niet de bedoeling om andere users belachelijk te maken, dus het noemen van nicknames of het verwijzen naar andere users liever achterwege laten ( het moet wel leuk blijven )

Ik trap vast af.

Op het Viva-forum erger ik me aan de volgende uitspraken.

* Tweede leg.

Een (in mijn ogen) zeer respectloze benoeming voor een kind /kinderen die je krijgt bij een andere partner na een scheiding / uit elkaar gaan. We hebben het niet over kippen, maar over mènsen. Ik kan me hier vreselijk aan ergeren.

* Vrouw.

Users die elkaar aanspreken met 'vrouw' (voorbeeld: Nee, zo werkt dat niet vrouw'). Zo vreemd vind ik dat, iemand bij zijn of haar geslacht aanspreken.

* Troll!

Er zijn altijd weer users die direct "troll!" roepen zodra een verhaal (al dan niet in hun ogen) ongeloofwaardig overkomt. Heel irritant.

Zo, en nu jullie!
Mensen die een probleem proberen weg te relativeren omdat er ergere dingen zijn in deze wereld.
- mensen die denken dat emancipatie betekent "lekker doen waar je zin in hebt"

- mensen die denken dat vrijheid van meningsuiting betekent "jij moet mij een gratis platform geven om alles te roepen wat in me opkomt"

(of ook leuk, mensen die denken dat "vrijheid van meningsuiting" als zodanig in de Grondwet staat)

- mensen die denken dat het een soort grondrecht is dat er voor iedereen die uit huis gaat of gaat scheiden een leuk 3-kamerappartement in een goede wijk in een woonplaats naar keuze beschikbaar is

quote:vikki schreef op 19 januari 2013 @ 10:49:

Ik erger me ook aan het overdreven gebruik van:

Ik zit wel vaak écht te lachen tegen mijn scherm, bij mij dekt de lading wel.

Alleen als er ook te lachen valt, niet in bloedserieus topic of iets met een ernstig onderwerp. Ook niet als iets bijzonder flauw is.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Verder: mijn nieuwe motto:

Ik laat me iedere keer misleiden door de topictitels in de top 10.

Terwijl ik helemaal niet op de Frustratiepijler, Ziektepijler en Horropijler wil zijn, klik ik op titels als `Leuk idee´, `Ik heb dringend advies nodig´, of `Gewoon lekker´.

Nog steeds heb ik een heel ander beeld bij `lekker´.
quote:piratorarT schreef op 19 januari 2013 @ 14:26:

Verder: mijn nieuwe motto:

Ik laat me iedere keer misleiden door de topictitels in de top 10.

Terwijl ik helemaal niet op de Frustratiepijler, Ziektepijler en Horropijler wil zijn, klik ik op titels als `Leuk idee´, `Ik heb dringend advies nodig´, of `Gewoon lekker´.

Nog steeds heb ik een heel ander beeld bij `lekker´.Meis (ja ik krijg nu nog meer dan ooit de drang om dat woord te gebruiken ) , even klikken op de etenpijler, tres simple .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 januari 2013 @ 14:29:

[...]

Meis (ja ik krijg nu nog meer dan ooit de drang om dat woord te gebruiken ) , even klikken op de etenpijler, tres simple .

Mag je gebruiken hoor, meis. Ik vind het erg aardig, zelfs lief klinken, dat `meis´.

Ja, inderdaad, ik dacht dus dat het over een lekker recept zou gaan en dan krijg ik te zien hoeveel weken iemand zwanger is.
Zeggen "Ik begrijp niet dat iemand zo doet/is/voelt/vindt" en daarmee bedoelen dat die ander dus raar is. "Ik begrijp niet" moet dan gelezen worden als "Jouw gedrag is onbegrijpelijk, ik zou dat nooit doen/zijn/voelen/vinden".

Nadat dit me was opgevallen op het forum bleek ik het zelf in het echt te zeggen.
This is an unacceptable timeline
quote:lenneke28 schreef op 18 januari 2013 @ 01:20:

Ik las hier een opmerking dat het not done is om je persoonlijke ervaring als reactie te geven op TO? Het delen van ervaringen is iets wat mij altijd goed doet, het gevoel niet alleen te zijn in een bepaalde situatie. Ik dacht er goed aan te doen en iets te kunnen betekenen voor TO, maar blijkbaar wekt dat irritaties op?

.Bij mij zeer zeker niet. Ik deel ook vaak persoonlijke ervaringen in mijn reacties, omdat ik niet zo van de adviezen ben. Wat voor mij de oplossing heeft gebracht hoeft dat immers voor een ander helemaal niet te doen, bijvoorbeeld omdat de omstandigheden heel anders zijn. Wat ik dan met zo'n persoonlijk verhaal probeer te bereiken is dat TO het gevoel krijgt dat ze de enige niet is, dat er oplossingen zijn voor haar probleem en wie weet heeft ze ook nog iets aan mijn oplossing, maar dat hoeft dus voor mij niet.
quote:Orzoo schreef op 18 januari 2013 @ 23:33:

Ik gebruik autist trouwens best als scheldwoord. Ik weet van heel dichtbij wat autisme is en als iemand zich op een bepaalde manier gedraagt noem ik zo iemand graag even een autist. En dat bedoel ik dan idd beledigend.

Sja, op de een of andere manier irriteer ik me daar niet echt aan. Erger vind ik het als de een of andere schoolschutter meteen wordt gekoppeld aan autisme.

Maar da's meer een media ergernis.
Oh ja: Ook nog deze: Mensen die meteen met het scheldwoord 'arrogant' klaar staan als je zegt dat je bijvoorbeeld met bepaalde mensen meer 'klikt' dan met andere, of als je graag een bepaalde school ziet voor je kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven