Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 14 mei 2008 om 19:27
De naam van mijn zoon is niet apart in mijn ogen maar ook weer niet veel voorkomend. Ik wil voorkomen dat de naam van een tweede zoon in combinatie met de eerste dan overkomt als: 'Goh, wat een gezochte namen'.
Bijvoorbeeld een naam als Dante die iemand me ooit opperde zou ik nu niet kiezen voor een tweede, terwijl dat voor een eerste misschien best een optie geweest was.
Bijvoorbeeld een naam als Dante die iemand me ooit opperde zou ik nu niet kiezen voor een tweede, terwijl dat voor een eerste misschien best een optie geweest was.
woensdag 14 mei 2008 om 19:52
quote:sunlight schreef op 14 mei 2008 @ 19:30:
Oke, Morrie, ik doe ook even een duit in t zakje(wees niet bang genadeloos af te keuren, we zijn zelf nog niet met namen bezig ):
Finn (Een paar jaar geleden vond ik dit een leuke naam, nu te vaak gehoord)
Senne (Daar ken ik er twee van)
Joeri (Nee)
Tijn (Ja, maar ken er een en dat houd me tegen)
Roan (Beetje te Engels al is het Iers)
Milan (Nee)
Kas (Met een C: Ja voor mij maar nee voor vriend)
Tom (Nee, te Hollands voor ons)
Tijmen (Nee, beetje te kakkerig, al valt dat best mee)
Alec (Daphne Dekkers
Noah (Mooi, maar kan ook een meisje zijn)
Lars (Mwah)
Nils (Nee)
Dion (Nee)
Jens (Ja)
Daan (Nee)
Mack (Donalds?)
Sven (Mwah)
Kai (Doet me denken aan een hond die je op zijn staart trapt)
Jeremi (Nee, we zijn niet donker)
Brent (Te Duits, al is het niet lelijk)
Dan zag ik nog Jesper, nee, vind ik een beetje jaren 80. Ezra had ik vroeger in de klas zitten.
Dus......
Oke, Morrie, ik doe ook even een duit in t zakje(wees niet bang genadeloos af te keuren, we zijn zelf nog niet met namen bezig ):
Finn (Een paar jaar geleden vond ik dit een leuke naam, nu te vaak gehoord)
Senne (Daar ken ik er twee van)
Joeri (Nee)
Tijn (Ja, maar ken er een en dat houd me tegen)
Roan (Beetje te Engels al is het Iers)
Milan (Nee)
Kas (Met een C: Ja voor mij maar nee voor vriend)
Tom (Nee, te Hollands voor ons)
Tijmen (Nee, beetje te kakkerig, al valt dat best mee)
Alec (Daphne Dekkers
Noah (Mooi, maar kan ook een meisje zijn)
Lars (Mwah)
Nils (Nee)
Dion (Nee)
Jens (Ja)
Daan (Nee)
Mack (Donalds?)
Sven (Mwah)
Kai (Doet me denken aan een hond die je op zijn staart trapt)
Jeremi (Nee, we zijn niet donker)
Brent (Te Duits, al is het niet lelijk)
Dan zag ik nog Jesper, nee, vind ik een beetje jaren 80. Ezra had ik vroeger in de klas zitten.
Dus......
woensdag 14 mei 2008 om 19:57
quote:sweetcandy schreef op 14 mei 2008 @ 19:53:
Fabian (Nee, niet mannelijk genoeg)
Ivan (Tja)
Jarno (Had gekund maar nee toch niet)
Joost (Nee, familie)
Rick (Met zijn dikke ...)
Julian (Ken er teveel, is denk ik ook te veel richting kak voor ons)
Quinn (Nee, ook te veel richting kak)
Laurens (Te kak)
Luuk (Mwah)
Marnik (Nee)
Mick (Nee)
Paul (Nee, mijn generatie)
Rob (Nee)
Robin (Nee)
Twan (Nee)
Werner(Nee)
Ben ik nou zo moeilijk?
Hoe doen anderen dat, een naam verzinnen voor een tweede kind. Ik heb maar steeds het gevoel dat die naam voor de tweede nooit zo leuk is als de naam die we voor de eerste hebben. Dat was dé naam. Meer zijn er niet.....
Fabian (Nee, niet mannelijk genoeg)
Ivan (Tja)
Jarno (Had gekund maar nee toch niet)
Joost (Nee, familie)
Rick (Met zijn dikke ...)
Julian (Ken er teveel, is denk ik ook te veel richting kak voor ons)
Quinn (Nee, ook te veel richting kak)
Laurens (Te kak)
Luuk (Mwah)
Marnik (Nee)
Mick (Nee)
Paul (Nee, mijn generatie)
Rob (Nee)
Robin (Nee)
Twan (Nee)
Werner(Nee)
Ben ik nou zo moeilijk?
Hoe doen anderen dat, een naam verzinnen voor een tweede kind. Ik heb maar steeds het gevoel dat die naam voor de tweede nooit zo leuk is als de naam die we voor de eerste hebben. Dat was dé naam. Meer zijn er niet.....
woensdag 14 mei 2008 om 19:57
Dus.....moet je hier maar even kijken, duizenden namen....
http://www.kabalarians.com/cfm/surf-by.cfm?Baby=Yes
http://www.kabalarians.com/cfm/surf-by.cfm?Baby=Yes
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
woensdag 14 mei 2008 om 20:07
Nathan is hier ook gepasseerd, maar afgevallen wegens betekenis.
En ik heb net vandaag op een van die links op het Sky radio topic gelezen dat het minder bedeelde deel van de samenleving hun namen relatief vaak op a laten eindigen (want vind je trouwens van Ella?).
Ik lees graag mee, en zoek wel in de categorie kaknamen.
En ik heb net vandaag op een van die links op het Sky radio topic gelezen dat het minder bedeelde deel van de samenleving hun namen relatief vaak op a laten eindigen (want vind je trouwens van Ella?).
Ik lees graag mee, en zoek wel in de categorie kaknamen.
woensdag 14 mei 2008 om 20:09
Ella vind ik heel mooi, voor een meisje dan he. Maar vriend vind het niets.
Al mijn meisjesnamen en ook degene die het uiteindelijk wordt tot nu toe, eindigen op een a. Dus ik ben minder bedeeld . Maar dat vind ik nou niet iets om je voor te schamen.
Nu nog even naar de lijst van sunlight, ik hoop dat de naam nog voorbij gaat komen binnenkort want ik wil gaan wennen.
Heb jij nog helemaal niets Nippo, of wel enig idee?
Al mijn meisjesnamen en ook degene die het uiteindelijk wordt tot nu toe, eindigen op een a. Dus ik ben minder bedeeld . Maar dat vind ik nou niet iets om je voor te schamen.
Nu nog even naar de lijst van sunlight, ik hoop dat de naam nog voorbij gaat komen binnenkort want ik wil gaan wennen.
Heb jij nog helemaal niets Nippo, of wel enig idee?
woensdag 14 mei 2008 om 20:12
quote:sunlight schreef op 14 mei 2008 @ 20:04:
Espen (Ja, dat is er weer zo een. Mooi, maar bij naam zoon wordt het te aparterig allemaal. Vind ik. Misschien nog even over nadenken)
Sverre (Zelfde verhaal als Espen)
Rocco (Granata?)
Jaden (Nee)
Mick (Nee, kan niet bij naam vriend en rijmt vervelend)
Kian (Nee)
Binck (Dat is de smaak van mijn vriend, ik vind het te apart worden met naam van zoon)
Quinten (Nee, kak)
Mels (Mwah)
Jesse (Ja, heel mooi, maar kan niet vanwege naaste familie)
Armin (Nee)
Hessel (Van Terschelling?)
Kick (Dat is dus ook de smaak van mijn vriend maar ik vind het een ouwe lullen naam)
Ryan (Nee, te Engelserig)
Espen (Ja, dat is er weer zo een. Mooi, maar bij naam zoon wordt het te aparterig allemaal. Vind ik. Misschien nog even over nadenken)
Sverre (Zelfde verhaal als Espen)
Rocco (Granata?)
Jaden (Nee)
Mick (Nee, kan niet bij naam vriend en rijmt vervelend)
Kian (Nee)
Binck (Dat is de smaak van mijn vriend, ik vind het te apart worden met naam van zoon)
Quinten (Nee, kak)
Mels (Mwah)
Jesse (Ja, heel mooi, maar kan niet vanwege naaste familie)
Armin (Nee)
Hessel (Van Terschelling?)
Kick (Dat is dus ook de smaak van mijn vriend maar ik vind het een ouwe lullen naam)
Ryan (Nee, te Engelserig)
woensdag 14 mei 2008 om 20:14
woensdag 14 mei 2008 om 20:17
Pfff lees een btje hetzelfde probleem bij jou morrie; dat de namen die leuk zijn niet bij de eerste naam passen oid.
Eerste dochter heet Nik leek zo'n leuk idee want de tweede zou dan als meisje Kris gaan heten (van Christelle (Zit in familie reuze lelijk maarja Kris vond ik wel leuk en stoer) ) Maar nu dus zwanger van 3.... dus ja wat doe je dan met namen :S !
Sterkte!
Eerste dochter heet Nik leek zo'n leuk idee want de tweede zou dan als meisje Kris gaan heten (van Christelle (Zit in familie reuze lelijk maarja Kris vond ik wel leuk en stoer) ) Maar nu dus zwanger van 3.... dus ja wat doe je dan met namen :S !
Sterkte!
woensdag 14 mei 2008 om 20:23
quote:Marrie18 schreef op 14 mei 2008 @ 20:14:
Jonah (Ja)
Thias (Nee)
Tian (Nee)
Lucas (Nee, meer voor Nippo)
Tygo (Nee, Gernand)
Jesper (Nee, te jaren 80)
Bodhi (Vind het zelf spuuglelijk maar ach.....) (Nee)
Davy (nee, op een i-klank moet het niet eindigen)
Pleun (haha schijnt vrij hot te zijn) (Dat is een meisjesnaam?)
Puck/Puk (Nee)
Olle (Nee)
Thijmen (Nee)
Thomas(Nee)
Jorn (Ken er helaas een, geen goede herinneringen)
Roan (Nee)
Rens (Nee)
Jip (Nee)
Niek (Nee)
Trouwens betekenis van nathan is.... ? Want dat was ook een optie maar afgevallen hier... niet qua betekenis ofzo.En Nippo: Skip vind ik te hipperig. Ken wel iemand die een Skip en een Schorrie heeft overigens dus het zal vast bij elkaar passen.
Jonah (Ja)
Thias (Nee)
Tian (Nee)
Lucas (Nee, meer voor Nippo)
Tygo (Nee, Gernand)
Jesper (Nee, te jaren 80)
Bodhi (Vind het zelf spuuglelijk maar ach.....) (Nee)
Davy (nee, op een i-klank moet het niet eindigen)
Pleun (haha schijnt vrij hot te zijn) (Dat is een meisjesnaam?)
Puck/Puk (Nee)
Olle (Nee)
Thijmen (Nee)
Thomas(Nee)
Jorn (Ken er helaas een, geen goede herinneringen)
Roan (Nee)
Rens (Nee)
Jip (Nee)
Niek (Nee)
Trouwens betekenis van nathan is.... ? Want dat was ook een optie maar afgevallen hier... niet qua betekenis ofzo.En Nippo: Skip vind ik te hipperig. Ken wel iemand die een Skip en een Schorrie heeft overigens dus het zal vast bij elkaar passen.
woensdag 14 mei 2008 om 20:24
Mor, als jij het nou een mooie naam vindt...wat kan jou het dan schelen of iemand gaat zeggen dat ie het wel erg aparterig vindt in combi met je zoons naam!
Ik snap wel hoe je denkt hoor, heb er zelf soms ook wel last van al, maar zo vallen er misschien wel heel veel namen af waarvan je eigenlijk de naam heel erg mooi vindt... (dit stukje komt dus ook niet van mij, maar van mijn man )
Bovendien: als je zoon een aparte naam heeft, ik neem even je eigen voorbeeld van Dante, en je zet er een Jens naast dan valt Jens ook wel een beetje in het niet. En zegt iemand misschien, nou had je nou niks aparters kunnen verzinnen??!!
Maar goed, ik snap je wel, want je kinderen moeten geen soort van stripfiguurduo gaan vormen qua naam natuurlijk.
Roman vind ik ook een mooie naam trouwens.
Ik snap wel hoe je denkt hoor, heb er zelf soms ook wel last van al, maar zo vallen er misschien wel heel veel namen af waarvan je eigenlijk de naam heel erg mooi vindt... (dit stukje komt dus ook niet van mij, maar van mijn man )
Bovendien: als je zoon een aparte naam heeft, ik neem even je eigen voorbeeld van Dante, en je zet er een Jens naast dan valt Jens ook wel een beetje in het niet. En zegt iemand misschien, nou had je nou niks aparters kunnen verzinnen??!!
Maar goed, ik snap je wel, want je kinderen moeten geen soort van stripfiguurduo gaan vormen qua naam natuurlijk.
Roman vind ik ook een mooie naam trouwens.