Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
hehehe dankje :P

cedric is trouwens niet lastig uit te spreken haha

(sedrik) of je legt de nadruk op (seedrik) of meer (sederrik) (sedderik)
quote:Morrie schreef op 14 mei 2008 @ 20:52:

Meisjesnaam hebben we al, tot nu toe, het kan natuurlijk altijd dat we nog van gedachte veranderen maar daar maak ik me geen zorgen over. Joh, ik kan wel 6 mooie meisjesnamen opnoemen die kans maken. Een meisjesnaam is het probleem niet.

Ik ben nu 27 weken. Dus ik heb nog wel even als het goed is maar ik zou het toch wel een fijn gevoel hebben als er wat schot in de zaak kwam. Straks lig ik te bevallen en weten we nog niets.

Mijn eerste is een zoon.Kan nog goedkomen. Bij zowel oudste als middelste hadden we geen jongensnaam (wel een meidennaam gelukkig). Bij zoon hebben we uiteindelijk na de geboorte besloten (het was gewoon een typische 'Ankymannie'). Altijd nog beter dan mijn ouders, die de kraamhulp lieten beslissen over mijn naam. Gelukkig had de kraamhulp een goede smaak. Ik zou trouwens voor Jonah of Jonas gaan.
Zeger?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Chris Zegers?
Anky, ik hoop dat het nog goed komt. Ik merk dat ik een beetje zenuwachtig word. Ik ga Jonah nog maar eens een paar keer herhalen hier thuis....

Jonas is ook weer een kindje op de creche.

En dan denk ik nu weer: boeien. Schorrie wordt 4, die gaat van de creche af en dan ziet hij Jonas nooit meer.
Zeger vind ik niets... wat moet je nou met een Zeger :P

zeger veger neger leger.... you name it
De voornaam Zeger stamt uit het oud-Germaans en is verwant aan zege, overwinning.
quote:Marrie18 schreef op 14 mei 2008 @ 20:29:

Dit is trouwens ook wel leuk om te kijken :

Geboorte advertenties uit het NRC sommige zelfs met geboorte kaartje.

http://geboorteregister.nrc.nl/paginas/start.php

Best aardig om te zien, maar dat er nou écht leuke namen tussen staan. .. Vooral Splinter viel op! Hoe kun je dat je kind aandoen.

Mijn lijstje is:

James

Maxim

Jitze

Ruben

Jaron

Jamie

Nils

Dean

Robin

Jurre

Sven

Lewis

Gijs

Lars

Niek

Renze

Jerit

Jim

Yaro

Levi
quote:Morrie schreef op 14 mei 2008 @ 21:05:

Anky, ik hoop dat het nog goed komt. Ik merk dat ik een beetje zenuwachtig word. Ik ga Jonah nog maar eens een paar keer herhalen hier thuis....

Jonas is ook weer een kindje op de creche.

En dan denk ik nu weer: boeien. Schorrie wordt 4, die gaat van de creche af en dan ziet hij Jonas nooit meer.

Inderdaad Morrie, maak je nou maar niet te druk! Natuurlijk komt het goed! Welke naam je ook kiest, je bent er uiteindelijk hartstikke blij mee. Ik hoop dat je zoon er hetzelde over denkt... En ik vind ook dat je vooral niet moet kijken naar welke kinderen in je omgeving dezelfde namen hebben. Het gaat er vooral om of je zoon zijn leven lang blij is met die naam! Ja, als je zus nu net een kind met dezelfde naam heeft kan ik me voorstellen dat het lastig is, maar een kindje op de creche of op straat? Sorry, maar daar zou ik me lekker nix van aantrekken.

Misschien moet je het gewoon even laten rusten, je loopt vanzelf tegen een mooie naam aan!
Ik vind Jonah heel leuk, manlief helaas niet. Blijven herhalen. Pepijn is trouwens ook door hem afgekeurd, Hugo vind ik niet zo en Emiel komt al voor.
Grappig, onderstaande namen zijn allemaal vriendjes van zoon
Ralf

Jelmer

Ferry

Eelco

Frank

Jordy

Pascal

Ray

Winston
quote:Morrie schreef op 14 mei 2008 @ 20:46:

Als ik in een namenboekje kijk, vind ik ook echt alles stom Marrie, dus idd, wish me luck.

Maar ik heb tot nu toe wel wat op mijn lijstje hoor:

Sem

Jonah (die wil ik heel graag maar vriend niet)

Jens

Tijn eventueel

Roman om over na te denken

En dan hadden we er nog een die ik niet eens meer weet.

Het zal er wel weer op neer komen dat mijn vriend in maand 7 een naam bedenkt, die maar blijft herhalen en dat moet hem dan worden.

Ik heb ook zo heel sterk het gevoel dat ik een zoon krijg, dat maakt me nog nerveuzer.En 'Jootje'? Jens en Jonah vind ik ook erg leuk. In Jootjes klas zit een Lasse. Moest even wennen, maar eigenlijk ook wel leuk vind ik.
quote:nippo schreef op 14 mei 2008 @ 21:10:

Ik vind Jonah heel leuk, manlief helaas niet. Blijven herhalen. Pepijn is trouwens ook door hem afgekeurd, Hugo vind ik niet zo en Emiel komt al voor.Olivier?
Olivier vind ik wel leuk, maar is wel erg hockey. Staat wel genoteerd. Sweetcandy, jouw namen vind ik wat ordinair.
Ik stop er even mee jongens, moet weer even een en ander verwerken .
ik ga er ook weer vandoor !
Dank voor het meedenken!
O ja inderdaad:

Bedankt!
Wow, wat zijn er nog weer veel namen genoemd gisteravond. Ik ze gelezen en overwogen en de volgende erbij genoteerd op het lijstje:

Syl / Sil

Jens (maar doet me wel aan Jensen denken)

Rens

Morris (maar teveel gtst eigenlijk, hoewel ik dat nauwelijks kijk)

Yannick (maar wel beetje categorie aso...)

Yaro

Zal ze in de groep gooien thuis, ben benieuwd. Helaas nog steeds niet het jaagevoel wat ik wel bij meerdere meisjesnamen heb. Gelukkig heb ik nog heeel veel weken
Grappig, die asociaties met namen. Ik vind bijvoorbeeld Yannick absoluut geen categorie aso. Ik moet denken aan Yannick Noa, de tennisser. En dat was een leuke kerel volgens mij!

Nippo:

Joris

Floris

Aron

Aaron

James

Jules

Midas

Thomas

Matthew

Matthijs
Loek

Sten

Stan
quote:Morrie schreef op 14 mei 2008 @ 20:58:

[...]

Zo goed?

Marten doet je aan de broer van Pim Fortuyn denken maar Pim niet aan de man zelf??

Voor elk wat wils (ben even kwijt wie wat wilde):

Julian

Julius

Gabriel

Gideon

Guido

Joachim

Andreas

Jaron

Jarin

Job

Ruben

Lucian

Orin

Esras

Joas

Elias

Silas

Samuel

Seth

Alon

Amon

Davi

Toby

Alexander

Dinand

Naut / Nout

Anthonie

Maurits

Thijmen

Silvester

Silvijn

Bastian

Tristan

Owen

Finn

Kai / Kay

Kian

Marnick

Jonne
Nee, Pim dan weer niet aan de man zelf, best vreemd .

Nippo: Benjamin is ook leuk voor jullie.

En voor wie nog zoekt: Jorne vind ik ook wel een leuke jongensnaam.
Brr Pim, vind ik echt niet leuk.

Ik zat vannacht tijdens de nachtvoedingen (je moet toch wat) nog even aan namen te denken en ik heb er nog een paar voor Morrie.

Schorrie en Werner

Schorrie en Wessel

Schorrie en Jip

Schorrie en Arne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven