Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
quote:yentje schreef op 27 april 2008 @ 09:25:

Ik ken een:

- Mees en Marijn

- Mees en Stijn

En verder vind ik leuk:

- Mees en Merlijn

- Mees en Abel

- Mees en Sil

- Mees en Pelle

- Mees en Duuk

- Mees en Mink

Stijn....grappig. We twijfelden heel lang tussen Stijn en Mees. Aangezien ik juf ben en er bij ons op school 4 Stijnen zijn en geen een Mees werd het dus Mees.

Verder vind ik Abel ook erg leuk.
quote:Zoyla schreef op 27 april 2008 @ 13:22:

Mees is een leuke naam. Leuk voor erbij vind ik":

Milan

Merijn

Siv/Sid

Abel inderdaad, heel leuk!

Linus! ( mijn favo momenteel!)

Dide

Fedde

Bastijn

Keimpe

Boaz

Viggo

Kai

Ceder

Espen

Midas is idd ook leuk!

Jorrin

Juup

Imre

Rimmer

Roemer

Sev

Raf

Thanks! Ik geloof toch niet dat wij van de hele aparte namen zijn, al vind ik ze wel leuk. Maar gewoon niet bij ons passen.

Milan, Sid, Abel en Fedde vind ik erg leuk.
quote:iduna schreef op 27 april 2008 @ 23:12:

[...]

Bedankt. Dat ik "volhoud" (zo'n opgave is het ook weer niet hoor ) komt omdat ik bij jou tenminste weet dat je reageert.

Ja das een beetje jammer als je man de naam niet eens is bijgebleven...

Nee ik vind het niet raar om dan Maurits voor te zetten. Het heeft een logisch reden immers. Maar je kunt ook Sebas verbouwen tot Bastijn of Bastin. En anders neem je een afleiding van Maurits als eerste naam (zit gewoon even hardop te denken hoor). Maurijn bijvoorbeeld of Marus, Mats, Mauro, Mauk, Moritz, Morris, Mauris.

Morris heb ik ook al voorgesteld. Afgekeurd....zucht

Sebas vond ie ook niks.

Waarom komen de mannen niet met lijstjes die wij dan vervolgens 8 maanden lang mogen afkeuren?

Wat is dat toch weer voor Venus/Mars-verhaal eigenlijk?
quote:1976Leanne1976 schreef op 27 april 2008 @ 16:11:

Ik ben afgelopen dinsdag bevallen van mijn tweede zoon en kan jullie dus de namen TUUR en KAJ aanbevelen !

groetjes van een trotse mama

Leanne, van harte!!!! Nu alweer achter de computer ;-)!

Mooie namen hoor!

Mijn broer dacht een tweeling te krijgen en die wilde hij Tuur en Duuk noemen (twijfels bij Juul). Uiteindelijk bleek het alleen een Duuk te worden. Heerlijke ventje met een heerlijke naam!

Geniet ervan!
quote:yentje schreef op 29 april 2008 @ 12:24:

[...]

Morris heb ik ook al voorgesteld. Afgekeurd....zucht

Sebas vond ie ook niks.

Waarom komen de mannen niet met lijstjes die wij dan vervolgens 8 maanden lang mogen afkeuren?

Wat is dat toch weer voor Venus/Mars-verhaal eigenlijk?

Eeeeeeh, omdat mannen dat misschien niet het belangrijkste aspect vinden? Die zich misschien meer bezighouden met het "dekken van de kosten" en het "faciliteren van benodigdheden"? Misschien omdat vrouwen het kindje dagelijks voelen en dus al meer als mensje ervaren, zijn ze ook meer gericht op het bevestigen van de ideniteit van de baby. De meeste mannen in mijn omgeving gaan zich pas rond de bevalling druk maken om een naam. Dan komt het misschien pas echt voor hen dichtbij dat het gaat om de komst van een echt mensje ofzo.

Anyways: jammer dat jullie nog geen naam hebben waar jullie allebei voor warm lopen. Heeft Yentjeman echt geen ideeen wat hij dan wel wil? Anders kan ik verder ook geen tips geven ben ik bang.
Heee Yentje jij ook nog hier aan het snuffelen?? Ikke ook We zijn er nog steeds niet uit en de tijd begint te dringen he.

Yente en Dante vind ik ook een minder leuke combi, al vind ik Dante op zich wel weer erg leuk. Verder vind ik Seger (en Ceder ook) heel erg leuk, die heb ik ook nog steeds op m'n lijstje staan. Abel vind ik ook nog erg leuk, maar ja, het is wel handig als Yentjeman dat ook wat vindt natuurlijk.

Wat vind je van Oliver/Olivier, Elliot, Vidar, Kjell (spreek je alleen in het zweeds uit als "Sjell"), Ivar of Sverre? Even een klein greepje uit de Zweedse namen top-zoveel lijst.

Er staan wel weer wat leuke namen in de lijstjes van jullie Iduna en Zoyla, dankjewel!

Ik ga nog even neuzen en hou dit topic in de gaten!
Ik ben inmiddels, op 3 Mei bevallen van BORIS Mats (Mats 2e naam).

Ben erg blij met deze keus, past goed bij de naam van mijn dochter, Nika. En het klinkt lekker stoer!
Brite, van harte!!! Boris Mats klinkt als een geweldig knaapje. Leuk!

Vrolijkie, ik ook (weer) hier. Yentjeman wil er maar niet aan geloven, maar nog steeds staat Abel bovenaan. Ach, Yente en Nova zijn na maanden volhouden ook in week 37 of zo uiteindelijk definitief geworden (alhoewel Nova destijds mijn tweede keus was, dus het kan nog Seger of Felix worden ).

Brite, is het leuk, een jongen? Hihi, vind het nog steeds heel gek na 2 meiden een zoon....

Iduna, als mannen het niet zo belangrijk vinden, waarom liggen ze dan wel zo dwars?????? Tell me!!!!!!
Hallo,

Ik ben 7 weken zwanger van mijn 1e kindje en we zijn al druk met het verzinnen van een mooie naam.

Meisjesnamen vind ik heel veel mooi, dat wordt waarschijnlijk: Yarah, Jade, Yenthe of Mare. Vind ze allemaal zo mooi

Maar daarentegen heb ik bij niet één jongensnaam datzelfde gevoel... het gevoel van Já, dát is m! Ik vind deze namen wel mooi maar niet je-van-het: Jesse, Yoran, Sven. Thom, Daan en Tim vind ik ook wel leuk.

Nu jullie een beetje mijn smaak lezen qua namen, wie kan me helpen bij het vinden van dé jongensnaam? Alvast bedankt voor de reacties!
Oké Yentje
Yuky, goeie tip!!! Thanks!!!!!
Yuky, haal jij de jouwe waarin je de mijne citeert dan ook weg?
Floorrijn, ik vind jouw meisjesnamen ook allemaal prachtig!!

Jouw jongensnamen vind ik op een heel andere lijn zitten dan je meisjesnamen.

Voorbeelden van jongensnamen die ik bij jouw meisjesnamen vind passen (niet dat je daar rekening mee hoeft te houden zolang je geen dochter hebt, maar het is zo moeilijk meedenken als we niet precies weten welke richting je opzoekt):

Mauro, Dante, Mika, Sverre, Dario, Samuel, Thomas, Noah.

Zit daar iets tussen dat je aanspreekt? Dan zoeken we verder!
quote:yentje schreef op 08 mei 2008 @ 15:20:

Mauro, Dante, Mika, Sverre, Dario, Samuel, Thomas, Noah.

Zit daar iets tussen dat je aanspreekt? Dan zoeken we verder!

Hier hou ik eerlijk gezegd niet zo van... Noah vind ik erg mooi, maar dan voor een meisje En die andere namen, en dan met name de eerste vijf die je noemt, zeggen me helemaal niets.... ehm, hoe leg ik dat uit... heb het gevoel dat het niet écht namen zijn, maar een paar bijeengeraapte letters, snap je? Ik zie Sverre niet echt als naam, als ik die naam hoor heb echt zoiets van: wat?!?!

Bedoel het niet lullig hoor, sterker nog, vind het super dat je met me meedenkt! Maar deze namen zijn me iets te apart eerlijk gezegd. Dus andere suggesties zijn meer dan welkom...

Gister hoorde ik Twan. Vind ik ook wel leuk, maar ook niet je-van-het. Lastig ben ik he, hihi
Floorrijn;

Bas, Yari, Yaron, Wout, Stan, Bram, Koen, Ivan

Yentje, ik vind jouw lijstje met Abel, Seger en Felix echt mooie namen stuk voor stuk.. ben erg benieuwd wat het gaat worden.

Ik blijf proberen een nóg mooiere naam voor je te vinden;

Brent, Digmon, Loek/Louk, Fabian, Adin, Axel, Selim, Malte, Mauri, Melle,
quote:Catooo schreef op 09 mei 2008 @ 12:52:

Floorrijn;

Bas, leuk maar zo heet mn neefje

Yari, nee, doet me aan Jari Litmanen denken

Yaron, uhm, even over nadenken

Wout, wel leuk

Stan, wel leuk maar zie meteen stan uit GTST voor me (jaaren geleden)

Bram, nee

Koen, ook wel leuk

Ivan, ook wel leuk

Zit al aardig in de richting Catooo! Bedankt! Helaas heb ik nog steeds dé naam niet gevonden.... dus suggesties blijven welkom
floorrijn; mmm in de richting ik zal er nog een paar bedenken...

Chiel, Ivo, Gijs, Timo, Tijmen, Rein, Emir, Jim, Harm, Bruno, Daniel, Tijs, Rinse, Hugo, Julian.
voor wie nog een aparte jongensnaam zoekt, ik hoorde er weer twee: Ebe en Thije
Yentje~ halloooooo! Ben benieuwd of je weet wie ik ben.. :-D

Ik vind Abel geweldig, maar als jullie Gijs leuk vinden, wat vind je dan van Guus? Komt net even minder voor, maar klinkt even vrolijk en stoer.

Yente en Dante vind ik wel een hele mooie combi, mits je Dante uitspreekt met een 'ee' aan het eind. Dus niet Yènteh en Dànteh, maar Danté. Of deed je dat al?
Catoo~ Thije vind ik ook wel wat, i.p.v. Ebe vind ik Ebbe leuker.
Floorijn,

wat vind je van Casper?

Vind ik nog steeds de allerallermooiste naam

(5 1/2 maand oud alweer )
is er ook een nederlandse "carson" gewoon even nieuwsgierig!
Sorry Alex, ik vind Casper niet mooi....

@Catoo: Thije vind ik wel leuk, ga ik in de groep gooien.Verder vind ik uit jouw rijtje Timo ook wel leuk. De rest vind ik niet zo mooi, of ik ken mensen met zo'n naam en ik wil graag een naam waar ik geen (althans, niet teveel) associaties bij heb. Wederom bedankt voor het meedenken!

Moeilijk zeg, ik begrijp écht niet waarom ik bij geen enkele jongensnaam hét gevoel heb, terwijl ik dat juist wel bij meerdere meisjesnamen heb. Herkenbaar trouwens?

Dus.... suggesties blijven welkom.
quote:Floorrijn schreef op 13 mei 2008 @ 11:32:

Moeilijk zeg, ik begrijp écht niet waarom ik bij geen enkele jongensnaam hét gevoel heb, terwijl ik dat juist wel bij meerdere meisjesnamen heb. Herkenbaar trouwens?

Heeeeeel herkenbaar.

En helaas heb ik heel sterk het gevoel dat ik een zoon ga krijgen.
Hoi,

Nog niet zwanger, wel volop aan het proberen voor een Brusje voor onze zoon Vince. En dus ook al lekker aan het dagdromen.

Dus mijn vraag : leuke jongensnamen die bij Vince passen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven