Bult hechting getrokken verstandskies, wat is dit??
maandag 21 januari 2013 om 19:42
10 Januari is mijn verstandskies onder getrokken. de hechting zit er nog (pff stink ding..) Maar durf nu eindelijk te voelen met tong etc. vond dat best eng! maar voel geen gat, maar voel nu tegen mijn want aan een soort bult(je), ik met de zaklamp erbij & spiegel. en de hechting zit daar ook in de bult zo te zien!
Kan het door de hechting komen?
Wie herkent dit? het is niet echt groot, het doet niet zeer, ziet niet rood, voelde hem ook niet (nu ik het weet voel ik het natuurlijk beetje) etc. dus vandaar dat ik eerst hier vraag voordat ik in paniek bij de tandarts zit, voor niks straks..
Kan het door de hechting komen?
Wie herkent dit? het is niet echt groot, het doet niet zeer, ziet niet rood, voelde hem ook niet (nu ik het weet voel ik het natuurlijk beetje) etc. dus vandaar dat ik eerst hier vraag voordat ik in paniek bij de tandarts zit, voor niks straks..
maandag 21 januari 2013 om 20:55
O ja, als het ontstoken is, dan voel je dat echt wel! Bij mijn eerste verstandskies kreeg ik een ontsteking: pijn!
Vervolgens zakte dit wel weer weg, maar toen de wond praktisch dicht was, kwam de ontsteking weer terug. Gevolg: een wang zo groot als een appel en nog veeeeeel meer pijn!!! Man o man, dat was echt niet leuk
Vervolgens zakte dit wel weer weg, maar toen de wond praktisch dicht was, kwam de ontsteking weer terug. Gevolg: een wang zo groot als een appel en nog veeeeeel meer pijn!!! Man o man, dat was echt niet leuk

maandag 21 januari 2013 om 21:12
quote:SpringDing schreef op 21 januari 2013 @ 21:01:
Oehh bij werd het ook dikker, toen duwde ik erop en kwam er allemaal pus uit. Dat was zooooo goor.
De hechting werd ik zó gek van dat ik 'm er zelf uitgeknipt heb. Dat was trouwens aan de andere kant.Ieuw... als hij dikker wordt, ga ik zeker even bezoekje aan de tandarts brengen!
Oehh bij werd het ook dikker, toen duwde ik erop en kwam er allemaal pus uit. Dat was zooooo goor.
De hechting werd ik zó gek van dat ik 'm er zelf uitgeknipt heb. Dat was trouwens aan de andere kant.Ieuw... als hij dikker wordt, ga ik zeker even bezoekje aan de tandarts brengen!

maandag 21 januari 2013 om 21:34
Het hechtmateriaal is zelfoplosbaar omdat het door enzymen beetje bij beetje afgebroken wordt. Verder leven bacterien er zich vast ook op uit. Al met al zorgt de afbraak van dat materiaal voor een lekker geurtje. Je kunt met een pincet heel voorzichtig eraan trekken. Geeft hij mee, trek je rustig door. Geeft hij niet mee, dan trek je iets harder, zolang dat niet onprettig voelt of pijn doet. Met een beetje geluk trek je hem er zo uit. Theoretisch kun je hem ook rustig laten zitten, zolang je er geen last van hebt.
Zelf vind ik hechtmateriaal na een bepaalde tijd echt irritant worden, het begint te storen, geeft jeuk en irritatie. Zelf zou ik het dan zo snel mogelijk weg willen hebben, deste sneller komt de wond verder tot rust.
Zelf vind ik hechtmateriaal na een bepaalde tijd echt irritant worden, het begint te storen, geeft jeuk en irritatie. Zelf zou ik het dan zo snel mogelijk weg willen hebben, deste sneller komt de wond verder tot rust.
maandag 21 januari 2013 om 22:40
Hier ook een getrokken verstandskies (16 januari) en een soort van bult(je) in plaats van een gat. Het rare is dat ik eerst wel een flink gat voelde, maar dat dat nu min of meer opgevuld is door die bult. Maar ook hier geen pijn of roodheid, dus ik kijk het ook nog maar even aan.
Bij mij kan het trouwens niet door de hechtingen komen. Het was een verstandskies boven en het is niet gehecht.
Bij mij kan het trouwens niet door de hechtingen komen. Het was een verstandskies boven en het is niet gehecht.
maandag 21 januari 2013 om 22:43
quote:pulkaap schreef op 21 januari 2013 @ 20:05:
Het bobbeltje kan nog zwelling van de behandeling zijn, maar soms komt er ook een blijvend bobbeltje op de plek van een getrokken tand of kies. Littekenweefsel kan dit veroorzaken, maar ook kan het tandvlees gewoon op die manier tegen elkaar groeien.Dit klinkt logisch! Hier houd ik me voorlopig maar even aan vast.
Het bobbeltje kan nog zwelling van de behandeling zijn, maar soms komt er ook een blijvend bobbeltje op de plek van een getrokken tand of kies. Littekenweefsel kan dit veroorzaken, maar ook kan het tandvlees gewoon op die manier tegen elkaar groeien.Dit klinkt logisch! Hier houd ik me voorlopig maar even aan vast.
maandag 21 januari 2013 om 22:48
ik heb mijn verstandskiezen door de kaakchirurg een maand geleden (links) en 7 weken gelden (rechts) laten weg halen. Beide kanten zijn bij mij gaan ontsteken, AB kuur gehad. Maar links heb ik nog steeds last, mag over 2 weken terug komen... En het gat met eten herken ik zeker ook! Echt irritant. Hechtingen bleven bij mij iets meer dan 2 weken zitten en dan was normaal.

maandag 21 januari 2013 om 23:41
Toen mijn verstandskiezen getrokken waren ontstond daar na een tijdje ook een soort bobbeltje op. Geen idee wat het geweest is, maar ik heb er nooit echt last van gehad (was hoogstens wat gevoelig) en het is na verloop van tijd vanzelf weggetrokken.
Zou me niet druk maken en het gewoon rustig in de gaten houden. Als ie echt gaat groeien, zeer doen oid even de tandarts bellen.
Die hechtingen heb ik er na een tijdje wel zelf uit geknipt, hoor. Begon me toch te irriteren! Dus ik heb ze voorzichtig doorgeknipt met een nagelschaartje en er uit getrokken, mennnnn wat een opluchting was dat! Werd er ook meteen veel schoner van.
Zou me niet druk maken en het gewoon rustig in de gaten houden. Als ie echt gaat groeien, zeer doen oid even de tandarts bellen.
Die hechtingen heb ik er na een tijdje wel zelf uit geknipt, hoor. Begon me toch te irriteren! Dus ik heb ze voorzichtig doorgeknipt met een nagelschaartje en er uit getrokken, mennnnn wat een opluchting was dat! Werd er ook meteen veel schoner van.
woensdag 23 januari 2013 om 21:20
Nou de hechting kan ik niet echt meer vinden, nog een heeeel klein stukje steekt er uit mn wang (of beter gezegt: uit het bobbeltje)
Het bobbeltje doet nog steeds geen pijn, is ook niet gevoelig en wordt niet groter. dus heb nog niet de tandarts geraadpleegd.
Als het groter word & zeer doet o.i.d. dan bel ik wel. Nu heb ik er geen last van, ook niet met eten. dus even afwachten
Bedankt in elk geval voor de reacties!
Het bobbeltje doet nog steeds geen pijn, is ook niet gevoelig en wordt niet groter. dus heb nog niet de tandarts geraadpleegd.
Als het groter word & zeer doet o.i.d. dan bel ik wel. Nu heb ik er geen last van, ook niet met eten. dus even afwachten
Bedankt in elk geval voor de reacties!