Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Haha een wintervakantie oeps ik bedoel natuurlijk een winterpak

Bij de Winkel waar ik werk heb ik m gekocht bub.

Kroos een auto met ruime kofferbak is wel handig ivm kinderwagen. Ik heb zelf een 3 deurs en vind het verder niet lastig. Ligt ook een beetje aan wat je budget is.

Bub wanneer ga je de confrontatie wel aan? Ik snap dat de bal bij man ligt, maar als ik jou verhalen lees zal hij niet zoveel initiatief nemen?!
Anne: ik proef echt verschil tussen een fles met jbpm en zonder. Met was veel zoeter.

Rammel: heb idd in de natuurvoedingswinkel de versie gevonden met 100% jbpm.

Heel veel beterschap voor de hele familie. Hoop dat de bv werkt door rammeltje lekker veel bij je te dragen!

Bub: wat grappig, shake that booty baby!!!

Kroos: wij hebben er ook net veel tijd in gestoken. Ons budget was 5000 euro. Onze opties waren: Ford focus, Peugeot 307 stationwagon, Volkswagen passat en Skoda fabia combi. Uiteindelijk voor de laatste gekozen omdat je dan een betrouwbare motor hebt. Volkswagen ook, maar die heeft meer km op de teller bij dat budget.
Ann ik laat het nog even. Frustratie bij mij is nog te groot en ik moet nu 4 nachten werken. Ik heb mn focus nu bij mini liggen en bij werk. Zaterdag weer vrij dus dan gaan we de strijd aan!
Zo de diva en slaapt de jongens ook..

Vandaag hebben we ondanks de zieken een hele fijne dag gehad!! Ik weet niet wat er gister geweest is maar ze heeft vandaag amper gehuild en lekker zelf gespeelt op het kleed en voornamelijk op mijn rug geslapen

Alle voedingen uit de borst gedronken en de peer en de courgette lekker op gesmikkeld, courgette is een grote hit!

Ik heb vandaag wel 3x dentinox gesmeerd en haar sinds vanochtend een barnsteen ketting om gedaan.. (Wat ik naast de vermeende positieve uitwerking op het krijgen van tanden gewoon erg schattig vind) ze heeft nog steeds 1 rode wang en ik mag amper aan dr tandvlees komen.

Anne, zelfstandig kind zeg die mini van jou, zelf op wintervakantie

Leuk pak!

Bub, booty shaken!

Wel jammer dat rijst ineens uit beeld verdwenen is zeg, ben echt benieuwd hoe het met haar gaat...

Chrys hoe is de rest van de dag gegaan?
Mart, mooi!! Ik zag het van de week staan die jbpm toen ik biobim ging halen en koemelk vrije chocola (yuk!!! Niet te vreten!!)
Kroos: hier een Dacia Logan. Alleen als je niet voor de 'looks' van de auto gaat, anders gruwel je ervan, ha ha. Verder heel veel ruimte en geen poespas voor weinig geld. Wij hebben ook geselecteerd op in welke auto's er evt. in de toekomst 3 kinderzitjes naast elkaar zouden kunnen (in veel grote auto's toch nog onmogelijk of heel lastig).

Anne: fijn dat mini weer wat nieuws kan. Minico doet dat nog niet hoor, ze loopt nog altijd op hem voor!

Chryssa: ik hoop dat de pepti z'n vruchten af gaat werpen.

Rammel: ai, wat een ziekenboeg nog steeds! Hopelijk blijft Rammeltje gezond en vrolijk en knappen je jongens snel op!

Met Minico's verkoudheid lijkt het langzaamaan beter te gaan. Volgens de 'hypochondrische' leidster had hij vandaag al minder gehoest. Myself, in jouw situatie (benauwd en koorts) had ik denk ik wel de ha gebeld hoor, maar hier was het alleen af en toe hoesten en een snotneus. Vervelend dat jouw mini pseudokroep heeft! Heb je tips van de ha gekregen wat je moet doen als ze zo benauwd wordt?
Jeetje Rammel, hoe jaag je dat virus weg bij jou? Is nu wel klaar denk ik?

Chryss, fijn dat er vooruitgang in zit. Als dat de oplossing is laat je het dan nog testen door de huisarts? Heb je al een andere?

Kroos, wat heeft hij precies dat er geopereerd moet worden? Zielig zo'n klein mannetje onder het mes.

Auto's idd 5 deurs, verder geheel afhankelijk van je budget.

Anne, mooie foto van mini. Leuk pak. Ik mag er een lenen van vrienden voor de vakantie straks.

Bubb, haha bootyshaken heeft ze nu al haar donkere rootz ontdekt? Ik verwacht trouwens dat kruipen snel gaat hier. Ze gaat haar benen optrekken nu.

Pseudokroep is een virusinfectie dus gaat weer over. Heeft meestal drie/vier ernstige nachten. Als ze benauwd wordt zorgen dat ze rustig wordt en blijft. Stomen kan helpen maar is nog niet nodig geweest.
Volgens mij is dat knieën optrekken of bewegen als n kikker wel normaal hoor mini doet dat ook, maar echt kruipen op de knietjes doe ze echt pad veel later.

Fijn rammel dat t goed ging vandaag!

Kroos ik neem aan dat jullie een compacte auto zoeken maar van binnen wel ruim? Ivm dat je in de stad woont enz ??

Wat n hypochonder zeg Nico! Jeetje haha

Ja waar is rijst toch?! Heeft juutje geen email van d'r?

En ziva?
Anne, werk in je post, misschien even weghalen?
Ok, ik heb de locatie weer gemaild met de vraag of ze plek voor ons hebben. Ik hou jullie op de hoogte.

Kroos

Wat naar om te horen dat de afwijking toch iets erger was dan gedacht. Maar over 8 maanden door de beste dokter klinkt als de beste optie toch? Hoe lang duurt zo'n operatie? Heb je nog steeds last van je oog omdat mini daarin heeft geprikt? Heb je een foto gemaakt voor zijn fotoboek?

Chryssa

Ik hoop dat je dochter snel went aan de smaak, hier weet mini. Inmiddels niet beter.

Rammel

Oh houdt het nou nooit op? Ziekenboeg ga weg!

Ik wil ook wel een weekje een langslaap exemplaar. In de aanbieding, een vrolijk lachende mini, eet 7-8 flessen per dag, eet 's nachts, is vroeg wakker, kan van rug naar buik rollen, houdt van zitten en staan en zegt constant mama (echt super cute!!). Oh ja, en wil zijn schoenen niet aan dus krult constant zijn tenen op zodra hij zijn Allstars al ziet. Iemand tips?

Myself

Sterkte met vader, heb het sub gelezen. Inderdaad schrikken lijkt me. Was vrienden van Amstel leuk? Ben jij nu trouwens helemaal af van de bv?

Anne

Vet skipak! Wat zielig voor je schoonouders. Ik hoop dat het allemaal loos alarm blijkt.

Maatje

Oh lekker horizontaal liggen! Heerlijk!

Beppe

Lekker samen schaatsen! En dat schoonloeders dan oppast is dan toch wel weer relaxed van haar!

Bub

Hahaha die mini van jou! Super gaaf!
Nico

Ik denk ook niet dat ik de ha zou bellen. Maar ja, ik heb achteraf ook vier maanden met een kind met KMA aangetobt. Dus ben misschien niet zo'n goede graadmeter. Hoe is het met jullie bank?
Oh Liz, ik wil wel een mini die kan rollen en mama zegt! Zullen wij ruilen dan? Minico slaapt tegenwoordig meestal weer door, op af en toe een hoestje of huiltje na. Hij houdt van boekjes lezen en gaat schaterlachen als je "hihi" tegen hem zegt. Je bank wordt wel ondergekotst, dat hoort bij de deal.

Met onze bank gaat het wel goed. Ik heb de vlekken steeds direct met heeeel veel water uitgespoeld en het is gelukkig geen bank waar je dingen snel op ziet. Op een helft van de bank liggen nu handdoeken met een deken eroverheen zodat het daarop komt als hij het weer doet. Maar volgens mij vindt hij het nu niet leuk meer nu hij de bank niet meer kan bevuilen en is hij er daarom maar weer mee opgehouden, ha ha.

Je schoenenprobleem heb ik snel opgelost: Minico heeft nooit schoenen aan. Ik vind ze niet nodig, ben te lui om ze hem aan te trekken en denk dat het voor de ontwikkeling (het ontdekken van de eigen voetjes) beter is om geen schoentjes aan te hebben (al is soms natuurlijk geen enkel probleem). Tsja, dit is natuurlijk niet het antwoord dat je wilde horen. Helpt afleiden niet? (iets in z'n handen geven, mobiel laten draaien, gekke bekken trekken?)
@Kroos: was nog vergeten te reageren op je ziekenhuis verhaal (was te ver weer naar boven om te zien). Ik kan me goed voorstellen dat jullie ervan geschrokken zijn. Wel heel fijn dat de beste arts de operatie gaat doen. Vind je het wel fijn dat je het nog wat voor je uit kan schuiven, of had je het liever zo snel mogelijk achter de rug gehad? Weet je hoe lang hij dan ongeveer in het ziekenhuis zal moeten liggen, is dat een kwestie van 1 dag of veel langer?
Ooh ja Kroos, ik heb helemaal niet gereageerd op het ziekenhuisverhaal

Wat sneu zeg dat mini echt een serieuze ingreep te wachten staat! Hoop dat het allemaal meevalt als het zover is!

Wel fijn dat jullie een van de beste artsen hebben, lijkt me wel een geruststelling in dit geval.

Ik moet donderdagochtend met mini naar de oogarts. Ze moet langs 2 artsen, ben benieuwd hoe dat gaat en of ik haar wakker kan houden. Normaal slaapt ze gewoon om 10u sochtends namelijk...We shall see.

Slaap lekker allemaal!

Ik werk nog even door, gelukkig is het binnen warm en kunnen we redelijk normaal rijden in de sneeuwbende!
Horrornacht. Meisje heeft van 22.00 tot 05.00 uur gegild. Niks hielp. Echt verschrikkelijk. Ben kapot.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Good morning.

Vannacht 2 uur en nu weer zes uur. Zucht. Hoop dat ik zn mn snotkop nog ff een paar uur op mn kussen mag leggen.

@ bubb, werk jij alleen maar nachtdiensten?? Of lijkt dat maar zo?

@ kroos, wat vervelend van de operatie die er aan zit te komen. Sneu voor zo'n uk!

@ liz, zegt jouw.mini mama?? Wat leuk!!

Hier ook opgekrulde teentjes als ik de adidasjes aan wil doen.

@ myself. Jammer dat je dingen af moest zeggen dit weekend maar gelukkig toch nog even fijn er uit geweest!
@ chryssa! wat een ellende!! Ik zou echt gaan eisen om een doorverwijzing naar een kinderarts! Dit gaat toch niet langer zo?!

@ rammel. Hoe is het in de ziekenboeg??

@ anne, leuke wintervakantie hoor voor je meid

@ meet. Welke datum ging het nou worden?

@ myself, beterschap voor je mini!

Minimaatje is inmiddels weer in slaap gevallen aan mn tiet, ik ga ff paar paracetamol scoren en mn bed weer in.

tot straks!!
Ow chryssa, wat afschuwelijk. Ook geen fles erin gekregen. Vandaag terug naar de ha?

Ja, RIJST, je wordt gemist. Hopelijk laat je wat van je horen.

Nu minimart de fles geven en naar gastouder toe
Ooh Chrys sterkte meid!! Hoop dat je gehoor vind bij je huidige ha of de nieuwe ha, dit kan echt niet zo! Heb je support van je man hierin of sta je er alleen voor als hij moet werken?

Maat ik werk idd alleen snachts. Bevalt goed hoor, veel vrije tijd in verhouding en mn lichaam reageert er goed op!

Kan ik mooi snachts meeforummen als jij en Liz nacchtdienst hebben

Meet is 24 februari.

Iedereen werk ze vandaag!

Schoonmoeder is ziek dus geen oppas vandaag. Hoop dat ik nog even wat kan slapen.
Opnieuw afspraak met huisarts gemaakt. Ga nu echt kwaad worden als hij ons weer naar huis stuurt. Ik weet echt niet meer hoe het verder moet.
morning! Ik haak maar weer ff zo in...

Chrys: meis, echt.. ze moeten je helpen daar want hier ga je aan onderdoor!! Dit kan toch niet zo? en levert het niet enorm veel stress/frustraties op met jou en je man?

schoentjes aan: hier ook wel soms, staat zo lief.. maarja, nu zit alles in verhuisdozen.... haha!

kroos: kan me voorstellen dat t spannend is, je kleine mannetje onder t mes... hoe is het verder met jezelf??

bubb: fijn dat t werken je zo goed bevalt!!

ruil-baby: mag ik ook gewoon mijn baby houden? zo verliefd op m!!

maatje: maximaat weer op boord dus? zal wel weer wennen zijn...

anne: schattig pakje!!! Hier doet mini ook nog niet veel hoor! rolt ook nog niet eens! al denk ik dat als hij er moeite voor doet wel, zo wild is hij soms!!

rammel: lieve schat, voel je niet schuldig als je stopt! ik heb zoveel respect voor alle bv mama's... en 6 maand is lang johh!!

zo, mini net fles op.. meneer slaapt tegenwoordig tot 8 u... heerlijk! ligt nu weer te maffen op zijn bedje,, en over een uurtje moet ik naar het koop-huis ivm taxatie rapport voor verkoop.. duimen dat ze m een beetje laag taxeren ivm verkoop met restschuld en NHG..

Huisje in spe word super mooi! echt perfect... zaterdag gaan we over!

werd vanmorgen wakker, heb t me toch in mijn nek! foei! ff heet douchen zo en sjaal maar omhouden today..

Ohja, werk en mini en verhuizen is echt not done voor een maand... ik ben echt ge-sloopt!!!

meet: was dat nou 17e of 24e? want 24e kan ik nml wel

rijst: joehoeeeeeeeeeeeeeeee! we missen je!!
Ja, we zijn hier echt een beetje aan het eind van ons latijn. We zijn al zo lang aan het tobben met Meisje, ik ben het echt zat. Het levert inderdaad stress op, Zoon wordt hoe langer hoe onhandelbaarder omdat hij natuurlijk ook door heeft dat er iets aan de hand is. Man moet werken en ik zit hier met twee kinderen die bijna niet meer te hanteren zijn. Er moet nu echt iets gebeuren. Mijn ouders zijn onderweg en als die achterlijke zak van een huisarts nou weer niks wil doen, trek ik hem over z'n behandeltafel heen.
Oh nee, arme Chryssa, arme mini, arme jullie!

Voet bij stuk houden hoor vandaag! Ik gun je mijn huisarts zo...

Maat ik hoop dat je nu lekker een paar uur slaapt!

Bedankt voor alle auto tips, ga ik zeker meenemen!! De parkeerplaatsen hier in de straat zijn ruim zat, dus wat dat betreft hoeft het geen compacte auto te zijn. Als ik het centrum in ga dan ga ik toch niet met de auto. Ik laat wel weten wat het is geworden!

Mijn oog deed weer heel erg pijn, maar het is niets ernstigs gelukkig. Het is nog wat kwetsbaar en de lucht is met dit vriesweer heel droog, dus het is sneller geïrriteerd. Heb nu druppels en gel en het gaat al stukken beter.

Bub, succes met mini bij de oogartsen! Waarom moet je eigenlijk naar twee artsen?

En bedankt voor alle lieve reacties over de operatie. We vinden het wel heel zielig voor mini, maar het is niet anders, het moet geopereerd worden. Niet opereren is nog veel zieliger en misdadig. Maar als zo'n artse dat dan allemaal voor je uittekent en je ziet daarna bij het verschonen weer dat mini piemeltje, dan denk je wel: hoe gaan ze dat ooit doen? Maar goed, ze heeft beloofd dat ze er voor zal zorgen dat een leek niet kan zien dat hij geopereerd is. Behalve dan dat hij besneden zal zijn, maar dat is gezien onze achtergrond geen probleem. Dan heeft ie dezelfde als z'n papa

Het wordt een dagopname en dan moeten we na een week terugkomen. In die week zit mini van knieën tot navel in plastic! Dus dat wordt zweten voor die kleine knul. Ze doen aan zeer uitgebreide nazorg, tot en met puberteit, dus dat is heel goed. Ze willen zeker weten dat hij zich goed voelt en weet dat hij normaal is.

Liz wat bedoelde je met foto voor in zijn fotoboek? Waarvan? Van mijn oog? Of het ziekenhuis? Of?

Nico fijn dat mini opknapt! En fijn dat het goed gaat met de bank. Misschien heeft de bank even een hartig woordje gesproken met mini. Dat het nu maar eens klaar moet zijn. Zodra jij die handdoeken weghaalt begint hij weer, pas maar op!

Myself ik las t sub net, ik kan me voorstellen dat jullie vreselijk zijn geschrokken. Ik hoop dat het inderdaad allemaal meevalt!

Anne, kek pak hoor! Wij hebben er een te leen van een vriendin en die is veel te groot. Helemaal goed, dan kun je mini er makkelijk in schuiven en de handjes en voetjes zitten lekker warm binnen :-)

Rammel wat fijn dat gisteren een goeie dag was!

Rijst, ik riep laatst ook al, kunnen we haar niet mailen?

Toet zaterdag al over, leuk! Succes met de drukte meid. En met mij gaat t echt best heel goed, dankjewel :-) Ik had gisteren een rare drukke hot naar her dag en dat trok ik prima. Maar zo'n maand als jij nu hebt, dat moet ik nog even niet doen denk ik.
Chryssa voet bij stuk houden hoor! T is klaar nu dit kan zo niet! Succes!

Kroos het is zielig en niet leuk, maar voor later is het beter. Het is n relatief kleine ingreep toch?

Naja 8 mnd is lang wachten, maar dan is ook ff net iets ouder.. Dat is wel fijn denk ik? Oei dat plastic klinkt als vervelend! Kan oe dan wel lopen oid?? Daar zit je over 8 mnd wel zo ongeveer mee!

Myself schrikken! Hopelijk valt het mee en blijft het bij de steen!

Nico haha wij hebben ook kleden over de bank

Toet succes met verhuizen zat!

Maat ik hoop dat je nog ff kunt slapen. Meet is de 24ste

Liz zou je wbt eten weer door willen geven voor een koemelk vrije denk ik voor rammel?? En voor mij 1 vegetarische??
Oh voor de meet: ik ben vegetariër (geen vlees, geen vis, geen kip, wel melk, ei en kaas enzo hoor!)

Anne het is zeker beter voor later! Als we niet opereren dan worden we aangegeven bij de kinderbescherming, zo grapte de artse! Het is geen operatie die een halve dag duurt, maar ze zijn toch wel minstens een uur bezig, misschien langer. Er moet toch echt best wel wat gebeuren (plasbuis verlengen, huid verplaatsen, en nog veel meer) dus voor mij voelt het niet als een kleine ingreep. Maar het is geen open hart operatie oid inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven