Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Om af te vallen Roque? Nou echt niet. Spieren wegen trouwens ook zwaarder dan vet. Heb onlangs een jaar lang ong 14 uur per week gesport en daar viel ik geen grammetje van af. Wel; om de haverklap oogontsteking op den duur en griep op de wintersport en een conditie van een paard. Toen ben ik drastisch het sporten gaan minderen. Dat vele sporten deed ik overigens met een dieetlijst van de dietiste die ook op voedingscentrum.nl is te vinden.

Maar dan denk je dat je dus wel een boterham extra mag hebben he? Nou, vergeet het maar hoor. Dus toen bleef ik een jaar op 75 kg staan. Ook heb ik een keer een hele tijd de rode wijn laten staan, ook dat maakte dus geen fluit uit. Nu ook niet volgens mij. Heb al 7 week geen drup gehad. Maakt me niet zoveel uit hoor. OK genoeg gezeikt weer.

Hoe lang ben jij Roque?

Oh en als ik weer naar de sportschool ga (ik heb een abbonnement voor 3x per week) dan doe ik alleen nog

33 minuten de crosstrainer, voor en achteruit. Dan voel

ik nl. mn spieren niet als ik weer op skies sta. Met name achteruit is daar heel goed voor.
Bentetje, dat zou mij niet lukken, dus ik vind het knap!

Roque, ik heb dat ook altijd hoor. Ik ben 's morgens vroeg ook altijd wat zwaarder dan iets later op de ochtend.

Normaal ontbijt ik altijd 's ochtends, maar ik krijg het er nu niet in. Ik zit al sinds gisteren op de uitslag van een soliicitatiegesprek te wachten en ben stiknerveus. Goed voor de lijn dit, maar ik geloof dat het voor mijn bloeddruk minder goed is want die zal wel veel te hoog zijn nu
Oeiiii spannend Madootje!!!!!!!!!!!!!!!!
Spannend Mado! Ik duim voor je!

Sandra, misschien scheelt het niet enorm in kilo's (bij mij wel trouwens...) maar wel in centimeters dan toch? IK ben trouwens 1.82 meter.

Bent, kun je niet een uur vor het slapen gaan nog een handje nootjes eten? Of een liga ofzo? Want dat lijkt me ook niet de bedoeling: licht in het hoofd bij opstaan
Jij bent best lang Roque! Prachtig vind ik dat.

In kledingmaat veranderde er toen ook niets Roque.

Zal allemaal al wel te maken hebben gehad met de

overgang vrees ik.

Vroeger......... kon ik eten als een slootgraver en dat deed

ik dus ook. Sloten bier gingen er vroeger ook met gemak in.

Toen viel ik van beweging/sporten heel snel af.

Ik ben me nu gewoon aan het aanpassen op wat ik nog wel

kan eten en drinken. Ach, en dat is op deze manier toch nog

best veel hoor. Wie 'mag' er nu op dieet zoveel vet (lukt niet! brrrrr) en vlees en stukken vis eten? Dit even als voorbeeld he.
al zou je er niet van afvallen dan is het natuurlijk nog wel gezond. Of je nou wel of niet kilo`s kwijtraakt, uiteindelijk worden je spieren sterker en dus wordt je lijf slanker en strakker.

Ik was niet licht in het hoofd, maar meer een algeheel gevoel van licht zijn. Slanker, als het ware.
Dat heb ik ook hoor Bentetje. Als ik later op de avond nog gegeten heb voel ik me 's morgens ook veel voller en zwaarder.

Ik heb nog steeds niets gehoord trouwens.
Goedenmorgen

Ik snap wel wat Bentetje bedoelt. Je hebt zo'n lekker leeg gevoel in je maag, en daardoor voel je je gelijk lichter. Helaas spreekt de weegschaal dat dan weer tegen, zo af en toe.

Roque, wat ben jij lang!

Woensdag is weeg/veranderdag, dus als je je maten dan nog even wilt plaatsen, hoef ik niet te zoeken

Ik heb gisteren bij de bakker "Lekker en Slank" brood gekocht, gewoon, omdat ik zag dat er pitjes enzo inzitten en m'n normale brood met pitjes er niet was. Nou weet ik niet waarom dat brood zo 'slank' is, maar ik heb wel sneller trek in méér brood en dat kan toch de bedoeling niet zijn?

Afijn, voor vandaag:

O; 2 br (L&S) met kruidensmeerkaas en komkommer

T: 1 br (L&S) met kaas 30+ en een appel

T: yoghurt en een peer

L: 2 br (normaal grof volkoren) met 30+ kaas en cherrytomaatjes

T: 1 appel

A. macaroni
Later is nu
Oeps, nee lijkt mij ook niet Dreamer.

Of het brood is zoooooooo lekker.......

Zelf lustte ik alleen maar grof volkoren van de warme bakker.

Die ging zelfs mee op wintersport voor bijna een hele week.

O kwark + slagroom

flan

L 100 gram kipfilet + 2 koude gebakken eieren

A Vlees, Sla+mayo, halve avocado

T noten, marscapone, zure room (als ik dat allemaal redt hoor)

Noten moest ik vooral mee doorgaan en dus niet

zo op de weegschaal letten. Lucht toch wel op

als zei dat zegt. Oh wat erg ben ik he?
nouja, ik heb sowieso dat ik de ene dag meer trek heb dan de ander. Ik moet vandaag tot 5 uur en heb niet meer bij me, dus moet het er maar mee doen. Geld is ook op, dus sja...

Nu is het druk, dus de tijd gaat snel voorbij.

is dat ook brood van Meindertsma Sandra? Die zit toch ook bij jullie? Dat is nl. ook het enige brood dat ik echt heel lekker vindt. Met zeebonk. Mjumm. Maar goed, Lekker en Slank was ook lekker, met zonnebloempitjes en ander spul.
Later is nu
Gisteren:

O: bak yoghurt met muesli

T: boterham met kipfilet

L: bak griekse salade en grote beker verse sinasappel/mangosap

T: Boterham met kifilet, kwart meloen en grote handvol aardbeien.

A; pasta met broccoli en walnoten (sonja-recept, lekker en met weinig kcal!)

T: paar vijgen, speculaasje en klein stukje chocolade

En ook nog ruim een uur hardgelopen, wel een goede dag dus eigenlijk!

vandaag:

O: bak havermoutpap

T: appel en cappuccino met een klein koekje

L: 2 crackers met creme fraiche en gerookte zalm en bak griekse salade. En een vijg, voor het zoete...

T: glas sinasappel/mango/yoghurt smoothie denk ik.

A: andijviestamppot met gehaktballetjes.

Misschien vanavond wel een stuk wandelen, als het dan nog lekker weer is...

Was vanmorgen dus inderdaad gewoon een kilo lichter dan gisteren he...dat motiveert wel weer een beetje hoor. Zoveel had ik nou ook weer niet gegeten dit weekend...

Madootje, spannend hoor. Ik zal voor je duimen! Ik heb dat trouwens nooit. Dat ik niet kan eten van de spanning. Dat is juist aanleiding om te eten! Of eigenlijk: om te snoepen, snacken, snaaien en vreten...
Bakker Hoekstra hebben we hier Dreamer.
Ik ben dol op brood, en op veel soorten ook!

er staat hier een hartige taart en de oven en het rùikt lekker!

O: 2 crackers, melk, 1 appel

T: plak ontbijtkoek

L: 3 1/2 boterhammen, melk

T: hopelijk niets, ga zo aan de thee bij een vriendin die altijd erg goed is voor de inwendige mens

D: aspergetaart met blauwe kaas en sla
Is goed Dreamer!

Mado, heb je al wat gehoord?

Hier ging het goed, tot net

O: 1 bh met kaas, een bh met worst

L: 2 bh met pindakaas

T: druiven, aardbeien, banaan, kersen

T: een hele bus pringles

A: gebakken camembert, sla en misschien nog gebakken aardappelen
Ik ben er trouwens ook zo eentje hoor Meis, die gaat eten bij stress. Of bij moeheid. Of als ik ongesteld moet worden. En nu heb ik eigenlijk enorme behoefte aan zoet, maar ja: ik eet geen suiker . Dus eet ik maar een bu pringles leeg... Stom he?
ik ook, als ik boos ben is er ook zo eentje. Is net gebeurd, was laaiend op mijn dochter en heb echt enorm behoefte aan vreten nu. het gebeurde net voor het eten en nu heb ik het gevoel dat ik het eten veel teveel heb weg zitten schrokken door de boosheid, baal ik wel van. De quiche was zalig trouwens, alleen voel ik me niet beopaald verzadigd. Ik ga straks nog wel voor yoghurt denk ik.

Zonde roque, van de pringles. Laat je niet van de wijs brengen en ga niet helemaal los aan van alles vanavond. Dat heb ik altijd namelijk, het gevoel dat het dan toch niets meer uitmaakt.

Ik heb trouwens bij die vriendin de muffins en de tumtum laten staan!!!
Goed zeg, Bent! (Van het laten staan van de muffins en tumtum, that is )

Van boosheid ga ik ook eten ja

Moet zeggen: ik eet nu drie weken suikerloos en heb vandaag voor het eerst er echt moeite mee. Niet gedaan hoor, maar ik moet er wel de hele tijd aan denken. Aan een lekker ijsje, chocolademousse, of gewoon chocolade, de koekjes die hier nog in de la liggen... En moet eerlijk bekennen dat ik nu zelfs nog aan het bedenken ben wat ik kan snoepen. Kan alleen niet iets bedenken wat ik niet al gegeten heb (chips: check! Kaas: check! Nootjes: niet in huis...) dus dat scheelt
Mag je wel dadels als je suikerloos eet? anders zou dat een optie zijn tegen zoete trek misschien? Of ga iets doen, kastjes uitsoppen of onkruid wieden in de tuin...

Dag is aardig netjes verlopen hier, alleen wat extras gehad in de supermarkt, je mocht vandaag bijna alles proeven...(en dat heb ik ook gedaan...) Tis hier nog droog dus ga zo Of een stuk wandelen Of onkruid wieden in de tuin...
Het is hier de hele dag al prachtig weer, beter dan de voorspellingen waren. Hmmmm ging dat maar zo door he.

Ik ben dan ook al 7 weken zonder suiker dus. Heb er geen moeite mee trouwens. het enige zoet wat ik krijg is van natrena en daar zit geen aspartaam in dus best verantwoord.

Ik heb het hele eetlijstje afgewerkt vandaag op de marscapone na want die was niet goed meer en zoonlief moest om 19 uur voetballen dus ik ben geen winkel meer ingeweest.

Om 21.30 lekker Gouden Kooi kijken (erg he?, is mn enige zonde hoor. Ik kijk verder geen as the world turns of gtst oid)...

Dat ga ik lekker op bedje doen, flesje water mee. O wat weer een feest lol.
VIndt het stiekem toch wel fijn te lezen dat er mensen zijn die een bus pringles weg kunnen kanen. Dat ik niet de enige ben die wel eens dat soort neigingen heeft. maar verder is er natuurlijk niks leuks aan!

Ik heb een afspraak gemaakt voor een intake bij een organisatie die zich bezig houdt met eetproblematiek.

En tussendoor ga ik nog langs een iriscopist. IKV baat het niet dan schaadt het niet!

Goed gedaan Bent!
Ik kan wel twee bussen pringles wegkanen, misschien ook wel drie. Als ik daaraan begin dan is het einde zoek. Het zelfde geldt voor die zakken chips van Kettle...
ach lieve toet, je denkt toch niet echt dat wij dat soort dingen nooit doen? In elk geval ik wel! Ik heb nooit pringles, maar bv een zak paprika of chees-onion chips lukt me wel hoor.......

Wat goed van je zeg, wat is dat voor stichting, hoe ben je daaraan gekomen? Via de huisarts? ben ik heel dom als ik niet 123 snap wat een iriscopist kan bijdragen bij afvallen of niet?

Heb nog een schaal yoghurt met wat vanillevla genomen tegen de trek en bleek afdoende.

Roque, is er ene speciale reden voor dat suikervrije? Toen ik hier terugkwam was ineens iedereen aan het suikervrij.....Want anders is het misschien een beter idee om aan dat gevoel even toe te geven en dan de chips, nootjes en kaas te laten staan?
ik ben niet suikervrij hoor...ben een zoetekauw!
Hier ook niet suikervijr. Stel je toch voor dat ik dan ineens geen ijsjes meer mag

Sorry, dacht dta ik het hier ook gemeld had. Ik ben i.p.aangenomen. Het is nog niet officieel, want ze wachten nog op de officiele toestemming voor formatieuitbreiding. Die krijgen ze binnen 2 weken. Ik ga dinsdag wel vast een dagje meelopen ter nadere kennismaking. Daar hangt verder geen selectie meer aan vast ofzo.

Bij spanning, als in zenuwachtig zijn, kan ik niet eten. Zit mijn maag veel te vol met vlinders. Bij iedere andere vorm van spanning of iedere willekeurige emotie wordt er hier ook gesnaaid. Al heb ik het de laatste 2 jaar wel steeds beter onder controle gelukkig. Ik kan nu ook halverwege een zak/pak lekkers stoppen.

Gisteren niet veel op al met al.

Laat ontbijt/vroege lunch: 2 bh met rosbief

T: ontbijtkoek

D: snijboontjes met gekookte aardappel en sucadelappen met jus.

T: bak yoghurt met vla.
Madootje, geeliciteerd!

Kun je ook iets vertellen wat voor baan het is ongeveer?

Ik mis ijs en zoet dus niet.

Ik kreeg er altijd al opgezette lichaamsdelen

van. Ja ik weet t ik ben uniek.

Maar dan slaan mij de vlammen uit.

Uitbarsting van teveel ergergie opname?

Zo, voor t werk aan eerst naar de Hornbach...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven