knobbel in vagina
donderdag 24 januari 2013 om 19:44
He getver. Ik voelde vorige week ineens een knobbel links in mijn vagina. Ik heb even afgewacht in de hoop dat ie weg zou zijn na mijn ongesteldheid (misschien hormonaal), maar nee hoor . Hij zit gelijk voorin de vagina, een soort harde knikker. Ik ga volgende week naar de huisarts, maar was benieuwd of er meer vrouwen die zoiets hebben of hadden.

donderdag 24 januari 2013 om 19:47
Voelde ik laatst ook! Sommige perioden voel ik het meer dan anders. Even expliciet: zit het aan je buikkant? Dus als je je wijsvinger naar doet en je buigt je vinger (naar buikkant)? volgens mij hoor het daar. Ik was tenminste gerustgesteld door wat ik las. Maar ja, ik ben geen dokter natuurlijk! Als je ongerust bent even naar de huisarts?
donderdag 24 januari 2013 om 20:23
Als het direct bij de ingang van je vagina zit, dan lijkt het erg op wat ik heb gehad een paar jaar geleden. Zat bij mij links.
Het bleek een cyste te zijn aan de klier van Bartholini.
Zo'n cyste ontstaat als een van die klieren verstopt raakt (het zijn trouwens die klieren die ervoor zorgen dat je vagina vochtig wordt als je opgewonden wordt).
Bij mij voelde dit ook als een heel stevige knobbel/bult en (sorry voor de onsmakelijke beschrijving) kwam soms zelfs half naar buiten zetten na een lange dag werk/veel staan.
Ze hebben eerst geprobeerd het ding een aantal keer kapot te prikken, maar de cyste kwam steeds terug.
Daarna ben ik eraan geopereerd en heb er totaal geen last meer van gehad.
Het bleek een cyste te zijn aan de klier van Bartholini.
Zo'n cyste ontstaat als een van die klieren verstopt raakt (het zijn trouwens die klieren die ervoor zorgen dat je vagina vochtig wordt als je opgewonden wordt).
Bij mij voelde dit ook als een heel stevige knobbel/bult en (sorry voor de onsmakelijke beschrijving) kwam soms zelfs half naar buiten zetten na een lange dag werk/veel staan.
Ze hebben eerst geprobeerd het ding een aantal keer kapot te prikken, maar de cyste kwam steeds terug.
Daarna ben ik eraan geopereerd en heb er totaal geen last meer van gehad.
donderdag 24 januari 2013 om 20:28
Ik heb dit ook, maar dan in mijn binnenste, linker schaamlip, tegen m'n clitoris aan. Smakelijk verhaal ook.
Andere plek dus duidelijk, maar ik moet er binnenkort ook maar eens mee naar de huisarts.
Ik vermoed overigens bij mij dat het een opgezette klier is..
Na 'stimulatie' is 't altijd het ergst, na een dag of 2 vermindert de zwelling weer.
Succes/Sterkte!
Andere plek dus duidelijk, maar ik moet er binnenkort ook maar eens mee naar de huisarts.
Ik vermoed overigens bij mij dat het een opgezette klier is..
Na 'stimulatie' is 't altijd het ergst, na een dag of 2 vermindert de zwelling weer.
Succes/Sterkte!
vrijdag 25 januari 2013 om 02:27
quote:lila01 schreef op 24 januari 2013 @ 20:31:
traldiedal, dat is toch iets anders dan ik bedoel. Dat van jou lijkt meer op een ontstoken talgklier. Ik 'hoop' dat het bij mij om een cyste gaat Chubby.
Maar dat zei ik toch ook..? Dat zeer vermoedelijk iets anders is? Het is alleen min of meer in dezelfde streek, waardoor ik aanleiding vond om te reageren .
En in jouw geval gaat het wellicht/hopelijk om een cyste..
Maar om het een en ander concreet te hebben en uit te sluiten, zul je toch echt naar een deskundige moeten. Maar dat wist je al
Succes!
traldiedal, dat is toch iets anders dan ik bedoel. Dat van jou lijkt meer op een ontstoken talgklier. Ik 'hoop' dat het bij mij om een cyste gaat Chubby.
Maar dat zei ik toch ook..? Dat zeer vermoedelijk iets anders is? Het is alleen min of meer in dezelfde streek, waardoor ik aanleiding vond om te reageren .
En in jouw geval gaat het wellicht/hopelijk om een cyste..
Maar om het een en ander concreet te hebben en uit te sluiten, zul je toch echt naar een deskundige moeten. Maar dat wist je al
Succes!