Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2
dinsdag 18 december 2012 om 22:28
Oké dan gaan we hier verder!
Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"
Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.
naamleeftijdandere kindjesNOD/
zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013
geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!
niet meer actief...
Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013
geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"
Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.
naamleeftijdandere kindjesNOD/
zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013
geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!
niet meer actief...
Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013
geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
donderdag 24 januari 2013 om 18:05
Olivia vind ik ook zo mooi voor meisjes. Is dat wat of vind je dat te tuttig?
Wij hebben meisjesnamen zat maar jongensnamen vind ik echt lastig. Handig ook dat wij een knul krijgen.
Lisette
Kiki
Aimee
Maren
Nina
Louise
Mette
Amber
Jorien
Finette
Myrthe
Thirza
Laurien
Laura
Nora
Flora
Josefien
Fiene
Carina
Josephine
Jozefien
Cato
Laurette
Phileine
Maud
Dorith
Dorien
Odette
Esra
Wij hebben meisjesnamen zat maar jongensnamen vind ik echt lastig. Handig ook dat wij een knul krijgen.
Lisette
Kiki
Aimee
Maren
Nina
Louise
Mette
Amber
Jorien
Finette
Myrthe
Thirza
Laurien
Laura
Nora
Flora
Josefien
Fiene
Carina
Josephine
Jozefien
Cato
Laurette
Phileine
Maud
Dorith
Dorien
Odette
Esra
donderdag 24 januari 2013 om 20:38
Olivia, zo heet al iemand in de nabije omgeving. Ik vind het ook iets te zoetig.
Van de lijstjes van 4hk vind ik Nora, Laurien en Dorien wel potentie hebben. Van Laurien is het alleen jammer dat het met een L begint, komt al voor. Laura ook al in omgeving, wel leuk.
Meike, Nienke, Femke vind ik iets te 'oudhollands' (hoewel Femke helemaal niet zo'n oude naam is). De rest past niet bij de andere namen of vind ik niet zo leuk.
Bedankt! Ik zou misschien nooit aan Laurien gedacht hebben, ook al zal hij wel afvallen.
Van de lijstjes van 4hk vind ik Nora, Laurien en Dorien wel potentie hebben. Van Laurien is het alleen jammer dat het met een L begint, komt al voor. Laura ook al in omgeving, wel leuk.
Meike, Nienke, Femke vind ik iets te 'oudhollands' (hoewel Femke helemaal niet zo'n oude naam is). De rest past niet bij de andere namen of vind ik niet zo leuk.
Bedankt! Ik zou misschien nooit aan Laurien gedacht hebben, ook al zal hij wel afvallen.
donderdag 24 januari 2013 om 22:21
quote:Pipoo schreef op 24 januari 2013 @ 20:38:
Olivia, zo heet al iemand in de nabije omgeving. Ik vind het ook iets te zoetig.
Bedankt! Ik zou misschien nooit aan Laurien gedacht hebben, ook al zal hij wel afvallen.Livia, Liz, Elle...oh ik kan mijn lijstje er ook wel even bijpakken.
Bedankt! Ik zou misschien nooit aan Laurien gedacht hebben, ook al zal hij wel afvallen.Livia, Liz, Elle...oh ik kan mijn lijstje er ook wel even bijpakken.
donderdag 24 januari 2013 om 22:22
donderdag 24 januari 2013 om 22:48
He, had ik een heel stuk getypt, alles weg. Zal nu wel de helft vergeten.
Visje, wat zul je trots zijn op je stoere dochter. Wat heeft ze dat knap gedaan. Nu nog wachten op de uitslag.
Ik kan me goed voorstellen dat je er onzeker van wordt dat het zwanger worden en vooral blijven deze keer ineens langer duurt. Hopelijk kan de gyn je helpen. Ik duim zo dat je volgende maand volgt.
Emma, ik vind jouw nummer 1 naam mooi. Gewoon vaak laten vallen zo voorzichtig tussen neus en lippen door. Mannen moeten toch vaak wennen aan een naam. Ik vind Sebas trouwens een leuke variant op Bas, maar dan zou ik voor de volledige naam Sebastiaan gaan en dan afkorten tot Sebas.
Ik vind de naam van jouw dochter ook prachtig. Als dit een meisje is staat die naam zeker hoog op mijn lijstje.
Pipoo, lastig he namen. Ik vind het erg leuk om over namen na te denken, ook als ik er zelf geen een nodig heb. Ik zal eens wat namen neerzetten (niet allemaal per se mijn smaak):
Elise
Ilse
Roos/Rosa
Anne
Linde
Isolde
Fleur
Frederique
Veronique
Valerie
Emily
Louise
Linette
Sara(h)/Saar
Suze
Jolie
Jolijn
Marlijn(e)
Loïs
Eloïse
Loes
Lies
Wies
Meike
Mieke
Bo
Jenthe
Ninthe
Jeska
Livia
Julia
Thirza
Nova
Neva
Vera
Lena
Aniek
Mileine
Milou
Lisanne
Nadine
Babet
Isabel
Isa
Isis
Joëlle
Amber
Nikki
Kyra
Febe
Nina
Karien
Josien
Tess(a)
Liese
Lise
Eva
Esther
Hilde
Rosalin
Lola
Julie
Manon
Kirsten
Felien/Feline
Ava
Sophie
Mette
Charlotte's zijn trouwens heel leuk hoor. Ze zijn lekker eigenwijze, knuffelige, rauwdouwende poppenmoederende ballerina's, die graag kleuren, zingen, ondeugend zijn, buiten spelen, hun grote zus plagen, maar ook heel lief voor die zus kunnen zijn, goed lachs, stoer, maar toch ook heel gevoelig, ondernemend en een echte clown, aan de ene kant echte meisjesmeisjes, maar tegelijkertijd een beetje jongensachtig.
Visje, wat zul je trots zijn op je stoere dochter. Wat heeft ze dat knap gedaan. Nu nog wachten op de uitslag.
Ik kan me goed voorstellen dat je er onzeker van wordt dat het zwanger worden en vooral blijven deze keer ineens langer duurt. Hopelijk kan de gyn je helpen. Ik duim zo dat je volgende maand volgt.
Emma, ik vind jouw nummer 1 naam mooi. Gewoon vaak laten vallen zo voorzichtig tussen neus en lippen door. Mannen moeten toch vaak wennen aan een naam. Ik vind Sebas trouwens een leuke variant op Bas, maar dan zou ik voor de volledige naam Sebastiaan gaan en dan afkorten tot Sebas.
Ik vind de naam van jouw dochter ook prachtig. Als dit een meisje is staat die naam zeker hoog op mijn lijstje.
Pipoo, lastig he namen. Ik vind het erg leuk om over namen na te denken, ook als ik er zelf geen een nodig heb. Ik zal eens wat namen neerzetten (niet allemaal per se mijn smaak):
Elise
Ilse
Roos/Rosa
Anne
Linde
Isolde
Fleur
Frederique
Veronique
Valerie
Emily
Louise
Linette
Sara(h)/Saar
Suze
Jolie
Jolijn
Marlijn(e)
Loïs
Eloïse
Loes
Lies
Wies
Meike
Mieke
Bo
Jenthe
Ninthe
Jeska
Livia
Julia
Thirza
Nova
Neva
Vera
Lena
Aniek
Mileine
Milou
Lisanne
Nadine
Babet
Isabel
Isa
Isis
Joëlle
Amber
Nikki
Kyra
Febe
Nina
Karien
Josien
Tess(a)
Liese
Lise
Eva
Esther
Hilde
Rosalin
Lola
Julie
Manon
Kirsten
Felien/Feline
Ava
Sophie
Mette
Charlotte's zijn trouwens heel leuk hoor. Ze zijn lekker eigenwijze, knuffelige, rauwdouwende poppenmoederende ballerina's, die graag kleuren, zingen, ondeugend zijn, buiten spelen, hun grote zus plagen, maar ook heel lief voor die zus kunnen zijn, goed lachs, stoer, maar toch ook heel gevoelig, ondernemend en een echte clown, aan de ene kant echte meisjesmeisjes, maar tegelijkertijd een beetje jongensachtig.
vrijdag 25 januari 2013 om 06:34
vrijdag 25 januari 2013 om 07:59
Wat leuk om al die namen te lezen. Zitten erg mooie namen tussen.
Wij hebben het bij de eerste pas rond de 30 weken serieus over namen gehad en toen ik ineens bij 38 wkn beviel, waren we er nog niet eens echt uit. Hadden nog 4 namen over Maar direct na de geboorte riep ik, "zullen we dan maar V doen?" En dat werd het. Naar alle tevredenheid overigens, kan me niet voorstellen dat hij anders zou heten!
Bij de tweede wisten we het al heel snel. Zodra we wisten dat we weer een zoontje gingen krijgen, waren we het er over eens dat hij T zou gaan heten. Een naam die vriend al bij de eerste hoog had staan, maar waar ik toen nog teveel associaties bij had. Gek genoeg had ik twee jaar later geen last meer van die associaties.
Meisjesnamen weten we al vanaf prille begin eerste zwangerschap en die namen vinden we nog steeds prachtig, moeten dan alleen nog kiezen tussen E en H.
Als we een derde jongen krijgen, zal het een lastige klus worden... Ook mbt vernoemen. Oudste heeft als 2e naam de naam van mijn schoonvader en de jongste heeft als 2e naam die van mijn vader. Zou het nu een meisje zijn, dan vernoemen we haar naar mijn oma. Maar een jongen?
Wij hebben het bij de eerste pas rond de 30 weken serieus over namen gehad en toen ik ineens bij 38 wkn beviel, waren we er nog niet eens echt uit. Hadden nog 4 namen over Maar direct na de geboorte riep ik, "zullen we dan maar V doen?" En dat werd het. Naar alle tevredenheid overigens, kan me niet voorstellen dat hij anders zou heten!
Bij de tweede wisten we het al heel snel. Zodra we wisten dat we weer een zoontje gingen krijgen, waren we het er over eens dat hij T zou gaan heten. Een naam die vriend al bij de eerste hoog had staan, maar waar ik toen nog teveel associaties bij had. Gek genoeg had ik twee jaar later geen last meer van die associaties.
Meisjesnamen weten we al vanaf prille begin eerste zwangerschap en die namen vinden we nog steeds prachtig, moeten dan alleen nog kiezen tussen E en H.
Als we een derde jongen krijgen, zal het een lastige klus worden... Ook mbt vernoemen. Oudste heeft als 2e naam de naam van mijn schoonvader en de jongste heeft als 2e naam die van mijn vader. Zou het nu een meisje zijn, dan vernoemen we haar naar mijn oma. Maar een jongen?
anoniem_10553 wijzigde dit bericht op 25-01-2013 10:55
Reden: Namen weggehaald
Reden: Namen weggehaald
% gewijzigd
vrijdag 25 januari 2013 om 08:22
Zonnestraal; jij hebt zeker een Charlotte? Zo specifiek als je 'de' Charlotte omschrijft
Van jouw lijstje vind ik Lies en Loes leuk, mijn dochter heeft een afgeleide naam daarvan.
Vera vind ik ook leuk, was een grote kanshebber bij de eerste, maar past niet lekker bij de achternaam van vriend en kinderen. Inmiddels heten de dochters van twee bevriende stellen zo. Ook zo met Sara(h), al zou vriend Sarah te bijbels vinden, net als Eva; vind ik ook mooi. Linde vind ik ook wel mooi. Maar we hebben al een L en een A, dus die vallen in principe af.
Verder werden Elle, Liz of Lize genoemd en Liv(ia); mijn nichtjes hebben afgeleide namen daarvan.
De genoemde bestaande kindernamen zijn ook leuk gekozen, maar ik kan me ook voorstellen dat een derde naam die goed combineert ook bij jullie wel lastig is. Al kom jij er wel uit Isis als het tenminste een meisje wordt. Dan kun je gewoon beide namen geven .
Van jouw lijstje vind ik Lies en Loes leuk, mijn dochter heeft een afgeleide naam daarvan.
Vera vind ik ook leuk, was een grote kanshebber bij de eerste, maar past niet lekker bij de achternaam van vriend en kinderen. Inmiddels heten de dochters van twee bevriende stellen zo. Ook zo met Sara(h), al zou vriend Sarah te bijbels vinden, net als Eva; vind ik ook mooi. Linde vind ik ook wel mooi. Maar we hebben al een L en een A, dus die vallen in principe af.
Verder werden Elle, Liz of Lize genoemd en Liv(ia); mijn nichtjes hebben afgeleide namen daarvan.
De genoemde bestaande kindernamen zijn ook leuk gekozen, maar ik kan me ook voorstellen dat een derde naam die goed combineert ook bij jullie wel lastig is. Al kom jij er wel uit Isis als het tenminste een meisje wordt. Dan kun je gewoon beide namen geven .
vrijdag 25 januari 2013 om 08:32
vrijdag 25 januari 2013 om 09:15
Ik zie allemaal leuke namen voorbij komen, maar die van Isis hebben we beide al in kennissenkring en vallen daarom dus al af. Dus eigenlijk leuke namen genoeg, maar niet die bij onze andere kinderen passen en die hier nog niet veel voorkomt. Ja, Emma vind ik leuk, maar is super populaire naam als ik de lijstjes mag geloven. Vreemd genoeg kennen wij er geen een... Dus dat is dan wel weer handig.
@ Zonnestraal. Je hebt me overtuigd hoor
Jouw Charlotte is vast wel heel leuk, haha!
@ Zonnestraal. Je hebt me overtuigd hoor

vrijdag 25 januari 2013 om 09:18
Isis, ik vind de naam van jouw jongste heel leuk, stond op mijn lijstje bij de oudste als ze een jongen was geweest, maar man vond het niets. Jouw meisjesnaam met een E stond op mijn lijstje voor de jongste, maar vond mijn man ook niets. Ik vind het nog steeds een mooie naam en beter bij de naam van de oudste passen dan de naam van de jongste. Kun je een eventuele jongen niet vernoemen naar een opa van jullie of een broer of zo? Of naar je man/vriend? Ik snap wel dat je nu weer graag wilt vernoemen, dat heb ik ook. Het zou voor mij anders heel raar voelen als de derde geen vernoeming mee zou krijgen.
Pipoo, lastig hoor.. Sien, Fien, Fenna, Janne, Evi, Daantje, Suus, Jonna, Ise, Eline, Veerle, Mijs, Juul
4HK, als Raoul voor jullie de naam is zeker doen. Ik vind 'm niet echt heel erg bij de namen van je andere kinderen passen, maar ik vind dat ook niet per se hoeven en het misstaat ook niet. Namen van mijn meiden vind ik ook niet heel erg bij elkaar passen.
Andere jongensnamen ehm:
Rijk
Tieme
Hessel
Pieter
Oscar
Willem
Ties
Wout(er)
Roel
Freek
Nils
Menno
Sebe
Simon
Nathan
Thijmen
Matthijs
Mathis
Koen
Arthur
Quinten
Marnix
(Ik ga dit ook zo weghalen. Mijn oudste heet i.n,ge en de jongst is nu wel duidelijk )
Pipoo, lastig hoor.. Sien, Fien, Fenna, Janne, Evi, Daantje, Suus, Jonna, Ise, Eline, Veerle, Mijs, Juul
4HK, als Raoul voor jullie de naam is zeker doen. Ik vind 'm niet echt heel erg bij de namen van je andere kinderen passen, maar ik vind dat ook niet per se hoeven en het misstaat ook niet. Namen van mijn meiden vind ik ook niet heel erg bij elkaar passen.
Andere jongensnamen ehm:
Rijk
Tieme
Hessel
Pieter
Oscar
Willem
Ties
Wout(er)
Roel
Freek
Nils
Menno
Sebe
Simon
Nathan
Thijmen
Matthijs
Mathis
Koen
Arthur
Quinten
Marnix
(Ik ga dit ook zo weghalen. Mijn oudste heet i.n,ge en de jongst is nu wel duidelijk )
vrijdag 25 januari 2013 om 09:39
Over vernoeming, even een vraag / jullie mening horen: We hebben de oudste twee beide helemaal niet vernoemd (zelf heb ik er ook niets mee). Mijn schoonmoeder is overleden (heel lang geleden), en we hebben haar dus niet vernoemd, om de oudere broer en oudere zus van mijn man die kans niet te ontnemen (zij hadden beide namelijk erg veel moeite om kinderen te krijgen, heeft járen geduurd). Uiteindelijk toch beide het geluk gehad 2kids te krijgen en zus van man heeft haar dochter vernoemd naar haar moeder. Stel dat wij nu een meisje krijgen, dan wil mijn man toch zijn moeder nog vernoemen. Niet persé, maar zou het wel heel mooi vinden. Helaas is het een lelijke naam, maar goed, als tweede naam is dat niet zo erg. Maar wat vinden jullie? Is het raar om de eerste twee niet vernoemd te hebben en de laatste wel? (ben benieuwd naar reacties, maar zal mijn besluit er niet vanaf laten hangen trouwens), maar ben gewoon nieuwsgierig hoe de buitenwereld hier op zou reageren. Ergens vind ik het ook wel dubbel, want heb zelf een super goede band met mijn moeder en ik wil haar niet tekort doen door haar niet te vernoemen. Maar om onze derde nu gelijk 3 namen te geven ...
vrijdag 25 januari 2013 om 09:39
Ik zit nu dus meer in de jongenshoek zelf (ik vind voor een meisje Elle heel mooi). Maar Matteo vind ik ook leuk. Ik heb alleen een lastige man die nu ook nog niet echt de noodzaak ziet van een naam dus ik vrees dat ik nog een week of tien moet wachten voor hij serieus gaat worden. T. vind ik ook leuk en trouwens Isis voor een meisje ook haha.
vrijdag 25 januari 2013 om 09:42
Onze zoon had trouwens Isis geheten als ‘ie een meisje was geweest! Maar toen er 6 jaar later een dochter kwam vonden we haar huidige naam op dat moment mooier. Van naam zoon hebben we nog altijd geen spijt, hij is ook een échte *** in onze ogen Blond, ijsblauwe ogen en een stoere, ondeugende maar tegelijkertijd lieve en innemende blik. En een heel sportief lijf. En nu ik toch zo open ben, wat mij betreft gaat het kindje in mijn buik dus *** heten. Ook een populaire naam, maar wij kennen en hebben er geen in onze omgeving, en dat is wat telt vind ik. Past goed bij de andere twee en klinkt lief. Dochter en ik noemen de baby zelfs al zo hihi. Ik heb goede hoop dat mijn man er wel aan gaat wennen, hij was gisteren al een stuk milder geen direct NEE meer toen ik het zei, maar “ik ga nog geen toezegging doen”… dat klonk al een stuk toegeeflijker in ieder geval. Mijn zoon kwam met ***. Ik wil in ieder geval een naam met een S (klank) erin, dat vind ik lekker klinken. En die laatste is natuurlijk heel apart en dan krijg je al snel een afkorting naar Sil en dat vind ik ook leuk. We hebben het er nu wel bijna elke avond over.