Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
quote:annepann schreef op 25 januari 2013 @ 10:05:

Rammel in de sneeuw is een kinderwagen ook n onding

Maar ik ga n kind van straks zin 10 kilo echt niet dragen. Dan ben ik toch blij met m'n onding!

haha jij reageerd op mn aangepaste stukje, ik vond het niet zo netjes om het in het stukje te zetten waar in ik naar chrys vraag en vergat het later te plaatsen

ik zei dus:

Trouwens ik draag dus wel met dit weer, heb van die spikes voor onder mn schoenen echt heel charmant, maar eerlijk is eerlijk, de kinderwagen vind ik gewoon een onding... ik denk dat die zeer binnenkort op MP beland.

Dragen is niet zwaar anne je groeit mee in het gewicht en het is heel anders dan dragen met een Baby Bjorn. Ik kan een heel lul verhaal ophangen over ergonomie enzo maar geloof me maar gewoon enneh als de Kinderwagen weg gaat komt er wel een buggie hoor!!! Ik zie me bijvoorbeeld van de zomer in de dierentuin ook echt geen hele dag dragen

Kwim, ik kan me ook voorstellen dat je mams het vervelend vind als er gefilmd wordt maar ik snap ook dat het voor jullie fijn is om haar nog op 'beeld' te hebben

Maat, succes zo bij de UWV arts..
@ mart, i know! maar ik heb gewoon het idee dat ik niet serieus genomen word.

Ze vond na een klein onderzoek vorige keer mn hypermobiliteit ook wel mee vallen.

Ik heb zeker voor niets zo veel pijn goddomme!
Goedemorgen!

Oh Chryssa, wat een ellende! Maar goed dat er actie ondernomen wordt nu, dat het eczeem wegtrekt (heb je ook meteen duidelijk dat de kma echt het probleem is). Jullie zijn hopelijk in goede handen in het ziekenhuis. Goed dat de ha z'n excuses aangeboden heeft, beetje veel te laat natuurlijk, maar toch goed dat hij wel wat laat horen.

@dragen: gisteren voor het eerst weer de drager gepakt naar het kdv. Inderdaad wel een beetje eng door de sneeuw! Maar het is zoveel handiger dan met de kinderwagen, ik kan dan namelijk direct door naar m'n werk en hoef niet eerst weer naar huis om de kinderwagen terug te brengen. En niet zwaar inderdaad, het is niet te vergelijken met mini op je arm dragen. Meer met het dragen van een rugzak. Ik ben overigens zowel met de drager als met de kinderwagen nog steeds erg blij. Kroos, hoe bevalt jou het zitgedeelte van de Evo? Is die fijn of kan ik beter zo lang mogelijk mijn mini in de bak blijven proppen?

Minico doet het ontzettend goed de laatste tijd. Slaapt elke nacht weer door, overdag meestal 3 slaapjes van vaak wel 2 uur, wordt vaak vrolijk babbelend wakker, veel aan het (schater)lachen, geen gehuil, drinkt weer super, gaat z'n groente steeds beter eten en kan zichzelf goed vermaken met draaipogingen, speeltjes en de speen in en uit z'n mond trekken. Ideale baby dus, heerlijk! Alleen 's avonds is hij nu vaak erg wakker, dus dan halen we hem er maar gewoon uit. Blijkbaar heeft hij dan overdag zoveel geslapen dat hij niet moe is ofzo.

Ik hoop dat jullie een goede dag hebben allemaal!
Nico dat klinkt super fijn!! we schroeven bij deze de baby's-worden-makkelijker grens op naar 6 mnd

Rammeltje is sinds dinsdag de leukste dochter op heel de wereld, bizar! Er heeft echt wat dwars gezeten kan niet anders.. enneh vreten als een kerel doet dat kleine meiske! ik maak alles vers en pureer/prak het, hele stukken heeft ze geen controle over en gaat dan krijsen want het moet IN die mond ik stop het in avent flesjes (heb ik er 10 van met afsluit deksel voor het kolven wat ik dus nooit heb gedaan) en ze eet rond 12.00 100cc fruit en tussen 17.00 en 18.00 minstens 100cc groenten

snachts komt ze nog maar 1 keer! echt fijn zo! Ik wacht wel met angst en beven op het moment dat dit weer om slaat. Vandaar dat ik er nu pas wat over op durf te schrijven
Chryss heb je t idee dat je iets meer kan ontspannen nu? Goed dat de huisarts nog heeft gebeld zijn er zat die hun fout niet durven toegeven.

Mannetjes slapen beiden. Ik ga ook even out
Vervelend zeg Maatje! Hopelijk nemen ze je deze keer serieuzer. Krijg je weer dezelfde arts of heb je kans dat je dit keer een fijner persoon treft?

Rammel, wat fijn dat het zo goed gaat met Rammeltje! En wat eet ze inderdaad veel al! Ik ben al zo trots als er in totaal 1 eetlepel in gaat, ha ha. Ik heb Minico een keer een stuk banaan gegeven, dat ging wel goed, daar hapte hij echt stukjes vanaf. Een sperzieboon deed hij dan weer niks mee.

Ik vond Minico met 3 maanden al veel makkelijker (veel minder huilen) dan ervoor, maar nu met 6 maanden dus nog een stuk beter. 't Is vast een patroon, ik kijk dus al uit naar de 9 maanden! Volgens 'Oei ik groei' zou er bij 6 maanden juist een grote donderwolk zitten toch? Nou ja, daar geloofde ik toch al niet in, Minico doet het altijd precies anders dan dat boek.
Goedemiddag! Op het sub de uitkomst van woensdagavond.

@ Chrys: Heel heel veel sterkte meid! Wat zal het moeilijk zijn om je kleine meisje zo te zien vechten en dan ook nog in het ziekenhuis Denk aan jullie

@Rammel: wat fijn dat Rammeltje het zo goed doet!! En die doeken klinken goed! Hoe is het met je jongens? Zijn ze inmiddels opgeknapt?

@ Nico: heerlijk toch dat minico zo vooruit is gesprongen!

@ Maat: wat een gezeur weer bij het UWV! Belachelijk dat hun uitkomsten zo leidend zijn! Werken ze niet samen met jou huisarts? DIe heeft toch veel meer zicht op hoe jij bent en je geschiedenis met klachten etc? Balen ook dat minimaat zo slecht slaapt! Hoop voor je dat dat over is als ie het bijvoeden doorheeft!

Of eerder natuurlijk

@ Do: Werk ze!!

@ kwim: slaap lekker Jouw moeder is echt een topper! Krijg altijd een glimlach als ik lees hoe ze is!

@ Myself: hoe si het nu met je vader? En met de pseudokroep van mini?

@Juut: wat een geweldige fotot op sub! Luid en duidelijk

@ oogarts: over 4 maanden moeten we terug op controle. Minis scheelzien zit op de rand van net wel/net niet. Momenteel kijkt ze idd scheel maar zo weinig in verhouding dat ze verwachten dat dit vanzelf bijtrekt, Vandaar de controle straks.

Sterkte van haar ogen was perfect en ook alle onderdelen in het oog zijn goed.

Mini deed het super, we hebben er van 10-12 gezeten met heel veel wachten tussendoor en ze was supergezellig! Zocht contact met iedereen en heeft geen kik gegeven!

Afgelopen nacht heeft ze dus amper geslapen, wel veel gegeten...Ik kijk de komende nachten even hoe het gaat en anders gaan wij ook maar aan de bijvoeding! Kan prima nu, maar had het idee dat ze er nog niet aan toe was.
Bub, lastig dat ze net op de grens zit, hopelijk trekt het vanzelf bij!

Martje, ik snap dat als je toch al die luier-wassen draait dat het dan makkelijk erbij kan. Maar zijn tampons niet minstens even milieuvriendelijk? Hoe vaak was jij trouwens? Ik zet namelijk kleertjes waar melk of poep opzit altijd direct in een emmer water, maar merk dat ik het na een dag dan toch wel echt moet wassen omdat het water anders erg gaat stinken. Maar bij wasbare luiers lijkt me dat lastig, want dan heb je er nog niet genoeg voor een volle trommel.

Hmm, op een doordeweekse dag forummen over hoe je de was doet, ik voel me een echte huismiep nu!

O ja, ik heb trouwens net een slimme foon besteld! Dus bij de volgende bevalling kan ik jullie wat beter op de hoogte houden, ha ha.
Hier nog steeds geen fles gedronken. Meisje weigert ook bij de verpleegsters. Ze heeft net wel een paar hapjes peer gehad en dat ging redelijk. Logopediste heeft haar mondje onderzocht, maar daar was niks mis mee. Had ik ook niet verwacht. Man is thuis met Zoon, die erg van slag is. Hij vraagt steeds naar mij en naar Meisje en snapt er helemaal niks van. Ik vind het echt zielig.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
ow chrys wat een dikke ellende wat is de volgende stap? krijgt ze al medicijnen tegen de reflux? Zijn het lieve verpleegsters? ach wat zielig van je zoon!!

bub hoop dat het vanzelf bij trekt!
Oh Chryssa, wat sneu voor je Meisje. Vervelend dat je het zoon nog niet uit kunt leggen. Kan je man niet wat leuks met hem gaan doen, naar een kinderboerderij of thuis een hut bouwen van stoelen en lakens ofzo? Ik kan me voorstellen dat je man z'n hoofd er niet naar staat, maar dan heeft zoon in ieder geval een leuke dag met quality time met z'n vader en vergeet hij misschien een beetje al het gedoe.
Een baby kan toch niet teveel slapen, toch? Minico is vandaag namelijk nog maar anderhalf uur wakker geweest in totaal!

En heeft iemand een suggestie waar normale, neutrale 6+ maanden Bibi spenen te koop zijn zonder ring, tekst en plaatjes? Ik ben al bij Etos, Kruidvat en Prenatal geweest, maar ik vind ze allemaal vreselijk. Ik wil gewoon een simpele witte, grijze of blauwe, geen knaloranje of met hondjes of 'I love oma' erop...
online even kijken nico! zijn her en der wel te bestellen!
Bub dat klinkt positief over de oogjes. Komt vast goed met mini. Vind t leuk dat je een glimlach krijgt van de verhalen over mijn mams. Doet me goed.

Chryss misschien ook even tijd met zoon doorbrengen nu,hoewel ik snap dat je liever zelf bij meisje bent. Ik zie bij mijn midi dattie zo geniet van alleen tijd met mama ook al is mijn mini dan niet ziek. Al is t maar even iets als douchen of zo voor je weer naar t ziekenhuis gaat. Dikke knuffel voor jou
Sterkte Chryssa! Ik hoop dat ze snel iets voor haar kunnen betekenen en dat het beter gaat. Dat meekijken van de logopediste hebben ze bij ons toen ook gedaan, is denk ik een beetje standaard. Bij ons bleek toen dat mini een slechte drinkmotoriek heeft. Maar bij julle heeft ze daar nooit problemen mee gehad. Kan het toch niet de aversie tegen de fles zijn?

Kwimmie

Goed datje Quality time met midi hebt. Lijkt me ook heel gezellig. Kom je carnaval vieren?

Rammel en Nico

jaja, zelfs die aandachtvragers van ons leren het wel! Mini doet het ook steeds beter! Mij moeder zegt dat mini op mijn zus en de oudste kleindochter lijkt qua karakter. Die konden zichzelf ook niet zo goed vermaken, moeten geëntertaind worden, en willen overal bij zijn. Ben ik mooi klaar mee, haha. Fijn, die genen...

Maatje

Hier komt mini Tussen 4-6, ik hoop dat jouw mini snel weer doorslaapt. Gaat het wel weer een beetje met je? Voel je je al weer een beetje happy-er?

Bub, knuffel!
Martje, ja ik heb ook wel eens last met smartphonen. Lastig hè, dat we hier fysiek nog niet op dit zijn afgestemd, tijd voor een nieuwe evolutie :-)

Myself, ik vroeg het van de borstvoeding. Goed hoor, dat je dat nog doet!

Rammel hoe gaat de bv bij jou?

Ik heb net ff snel geshopt. 2 blouses, 1 topje en 2 truien, hihi. Eerste nieuwe salaris was gestort! Ik had het verdiend vond ik.
Nico www.farmaline.nl heeft gewoon witte en wit doorzichtig. Maar ook donkerblauw en blauw doorzichtig ed. Heb ik ook besteld.

Chrys Pff hoop dat t snel beter gaat met mini! Sterkte!

Mart het is denk ik gewoon t idee hoor. Maar wat Nico ook vraagt en wat ik geloof ik ook al eens eerder vroeg weegt dat vele wassen wel op tegen het milieuvriendelijke van wasbare luiers tov wegwerp luiers?

Rammel ik ben erg content met d'r bugaboo bee! Kleun maar fijn en een fijne 'luxe' buggy

Haha Liz je hebt het verdiend hoor!

Met mini gaat t super. De ene dag veel slapen de andere dag minder. Ennu Nico ze kunnen niet teveel slapen! Bij de go gaat t ook super!

Rammel moet jij binnenkort weer solliciteren? Februari toch?
Minico heeft z'n slaapdag voortgezet. Is in totaal maar zo'n 3-4 uur wakker geweest over de hele dag en avond, terwijl het normaal andersom is, dan slaapt hij juist maar 3-4 uur en is hij de rest van de tijd wakker. 't Is wel even heel lekker zo!

Dank voor de tips over de spenen. Farmaline heeft inderdaad mooie neutrale spenen, alleen wel met ring. Maar misschien moet ik me daar maar bij neerleggen. Dan zit ik alleen nog even met de verzendkosten, ik vind het zonde om meer verzendkosten te betalen dan dat zo'n speen zelf kost, dus even kijken of ik nog andere dingen erbij kan bestellen.
Hmm, 't is toch iets minder fijn die slaapdag. Net even getemperatuurd en mini heeft gewoon koorts. Blijkbaar zorgde dat ervoor dat hij zo voor pampus lag vandaag. Irritante KDV-virusjes ook allemaal!
Uwv was weer beetje jammer. Ik weet dat bepaalde klachten die ik heb van de zwangerschap komen (want ik had ze daarvoor niet) En dan is voor mij 1 en 1 2.

Maar goed, arts vond het niet. Dus nu geen 100% maar 70%.

Verder had mn moeder op Minimaatje gepast, maar Minimaatje had de hele tijd geslapen. Komt goed uit want de melk die ik er uit had gehaald mag Maximaat vannacht geven! Blijf ik lekker liggen! (en oh wee als Minimaatje door gaat slapen!!)

@ nico, wat sneu dat minico koorts heeft! Dat is dan wel weer een nadeel he van een kdv.

@ chryssa, nogmaals sterkte! Ik hoop dat ze er snel achter komen wat er nou precies met meisje is. En inderdaad ook sneu voor je zoontje. Leg het maar eens uit aan zo'n uk...

@ liz, lekker geshopt! Leuk leuk!

Gaat wel wat beter hoor. Heb een beetje een kort lontje momenteel. Door slaapgebrek.

@ mart, herkenbaar hoor smarfoonhand. Heb ik ook regelmatig. Probeer af te wisselen tussen links en rechts.

@ bubb, gelukkig dat het mee viel bij de oogarts, nu maar hopen dat het snel bij trekt.

Ik ga slapen. Hoop zo dat ik eindelijk eens een goede nacht kan maken! Maar Maximaat ligt ook te blaffen als een schorre hond. Heb hem wel even naar het logeerbed gebonjourd ik wil echt alles op alles zetten voor een redelijke nacht. Merk dat het me een beetje op begint te breken.

En voor mij is de 10-dagen regel ook ingegaan nu.
Maat balen van die 70%! Ik hoop voor je op een goede nacht met lekkere slaap!

Wat bedoel je met de 10-dagenregel?

Ann wat fijn dat mini het zo goed doet!!

Nico haha straks ben je een smatphone-miep! Daar kom je nooit meer vanaf

Wat balen dat mini zo'n last heeft van de kdv-virussen!

Chrys ik denk aan jullie! Hoop dat het snel beter gaat met mini

Sneu he dat zoon er ook zo mee zit. Neem je hem wel es mee naar het ziekenhuis? Hoe is je man eronder?

Liz dat vind ik nou ook dat je dat hebt verdient

Martje 'voelt' dat niet raar dan om op 40 te wassen? Ik heb toch het idee dat de bacterien er niet uit gaan dan...

Lastig dat je last hebt van de smartphone! Dat is wel keihard afkicken dan, laptop lukt nog wel toch

Slaap lekker meiden!
Morning,

Paar uur geslapen, totdat het babietje bij ons op de kamer begon te huilen en daar pass net mee ophield. Gelukkig sliep Meisje er doorheen. Gisteravond lag ze weer hartverscheurend te gillen van de pijn. Zo sneu, ik krijg haar dan ook bijna niet getroost. Ze slaapt nu nog, dus ga even snel proberen te douchen.
Morning dames!

Nacht was zo zo... Veel onrust in het buikje van Rammeltje en veel drinken. Gister voor het eerst broccoli dus dat kan het wel eens wezen, ze krijgt het nog 2 dagen dus dan weten we het. Ze vond het wel weer heerlijk!

Ow nee chrys arme mini ik ben wel benieuwd wat de volgende stap is met jullie meisje. En arme jij! En arm babytje waarvan de ouders er niet zijn hier heeft oudste ook in het ziekenhuis gekegen met 3 maanden oud met het RS virus, toen lag er ook zo'n drommel bij ons op de kamer en ik mocht er niks aan doen..

Maatje, jemig dus nu moet je alsnog 30% gaan werken? 10 dagen regel? Vertel zit je er door heen? Kijk maar naar mij en Rammeltje meis, ineens is dat gedrag weer over net als je denkt dat genoeg is.

Mart respect voor al het wasbare! Ik vraag me alleen net als Nico af of 40C wel genoeg is!? Hier moest alle poep was in de kraamweek echt minimaal op 60C. Het zou sowieso niks voor mij zijn ik ben behoorlijk vies van mezelf wat dat betreft

Nico, arme minico!! Maar als hij heel de dag koorts had had je dat vast wel gevoeld hoor! Enneh aan de smartphone en een live bevalling bij de volgende, yeahhhhhh!
@ chryssa, ach wat sneu zo'n ander baby tje op de kamer die zo huilt! En voor jou weer een korte nacht!

@ bubb, 10-dagen regel is dat als je de bv niet ziet zitten meer, je jezelf nog 10 dagen geeft.

@ rammel, ik baal dat het me nu niet lukt om te kolven omdat Minimaatje steeds rond half 3 en rond half 6 komt.

Zo kan ik geen voorraad meer aanleggen voor als ik eens weg moet/wil.

En ben het een beetje zat dat mijn lijf zo in dienst staat van Minimaatje. En zat om als treksdrop gebruikt te worden. Minimaatje drinkt soms zo onrustig en is soms echt boos op mn.tiet.

Maar aan de andere kant is het dubbel want zoals nu is hij half slapend aan het drinken en met zn handje mn borst aan het aaien en dat vind ik dan weer zo vertederend.

Heb zitten denken om in iedergeval een bus fv aan te schaffen just in case.

Ik hoop dat het bijvoeden snel een maaltijd gaat worden.

Op zich redelijke nacht gehad. Heb Maximaat wel horen blaffen en heb hem ook met Minimaatje gehoord.

Maar ik kon gelukkig doorslapen daarna.
Fles weer drama, gillen en krijsen. Als het zo door gaat, moet ze toch een sonde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven