Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
quote:franses schreef op 25 januari 2013 @ 11:24:

Bah, kom er net achter dat dochter voor de 2e keer in een uur haar luier heeft volgepoept! Als ik ergens slecht tegen kan nu... Ai ai ai, kan ik me helemaal voorstellen. Succes!
4HK, klinkt goed. Volgens mij moet dat prima gaan met een baby. Wij gaan dit jaar niet naar het buitenland denk ik. Ik ga ervan uit dat deze zwangerschap goed blijft gaan en dan zijn de eerste twee weken van mijn verlof de laatste twee weken van de zomervakantie van de oudste. Ik denk niet dat ik met 34 weken nog lang in de auto wil zitten.

De namen die jij noemt Isis vind ik ook mooi, maar man vindt de meesten te apart. Hier in de omgeving hoor ik trouwens weinig Daan, Sem, Emma, Lisa, etc. Oudste heeft wel een vriendinnetje Anne en een vriendinnetje Anna. Sem hoor je trouwens wel idd net als Lucas en Luuk.
Grappig, al die namen.

Ook ik heb een doktersgezin, en ben benieuwd of je mijn namen daarbij vindt passen het zijn in ieder geval geen top-10-ers.

@Isis: Elin heeft heel lang bovenaan mijn lijstje gestaan voor de tweede, maar man vond het geen mooie naam. Nu toch blij, want bij oudste dochter zitten 2 Elins in de klas en nu bij jongste een Elin in de groep! Kortom, bij ons in de buurt erg populair...
quote:emma39 schreef op 25 januari 2013 @ 10:01:

[...]

Is daar onderzoek naar gedaan? Vast wel idd. Maar dat bedoel ik dan dus idd, waarmee ik onszelf dan automatisch in een bepaald hokje plaats eigenlijk..

H4K ik weet niet hoe jouw andere kids heten, heb je dat wel ergens opgeschreven?Ja, maar ik bedoelde ons allemaal. Het schijnt dat mensen die de wat Hollandse namen (beetje babynamentop 20) uit de middenklasse komen. Ik zal nog even googlen....Namen en ook de consequenties...
En idd Charlotte, Olivier en nog wat andere namen komen vaker voor bij de hogere sociale klasse, kijk voor de grap eens in de advertenties van het NRC.
Leuk artikel, en bij ons klopt het wel. Wij zijn middenklassers en hebben straks drie maal een top 20 naam.
quote:Mirremara schreef op 25 januari 2013 @ 13:11:

En idd Charlotte, Olivier en nog wat andere namen komen vaker voor bij de hogere sociale klasse, kijk voor de grap eens in de advertenties van het NRC.

Die krant heb ik eigenlijk niet (ook geen andere krant trouwens) maar ik geloof je gelijk hoor

Uitzonderingen daargelaten trouwens, er zit bij zoon ook een Olivier in de klas, doodgewoon kind uit een doodgewoon gezin, dus het kan allemaal. Alleen gemiddeld genomen zal er wel een lijn in zitten ja.

Hopelijk zien wij elkaar niet teveel in hokjes, en zitten we hier gewoon als vrouw en moeder
quote:emma39 schreef op 25 januari 2013 @ 14:18:

[...]

Die krant heb ik eigenlijk niet (ook geen andere krant trouwens) maar ik geloof je gelijk hoor

Uitzonderingen daargelaten trouwens, er zit bij zoon ook een Olivier in de klas, doodgewoon kind uit een doodgewoon gezin, dus het kan allemaal. Alleen gemiddeld genomen zal er wel een lijn in zitten ja.

Hopelijk zien wij elkaar niet teveel in hokjes, en zitten we hier gewoon als vrouw en moeder

Dat is natuurlijk altijd zo, dat het maar gemiddelden zijn en dat er ook een Floris-Jan in een achterbuurt woont en een Wesley in Kralingen .

Ik heb trouwens helemaal niets meegekregen van de andere namen die jullie hebben voor je kinderen, behalve van Isis. Kunnen we nog eens iets afspreken....even heel snel de naam neerzetten en weer weghalen?

Ben wel benieuwd nu eigenlijk.
Oh en Emma, ik herkende net heel even je gevoelens. Moest aan mijn babykleding denken die ik nog van mijn dochter had bewaard en dat er waarschijnlijk geen baby meer komt die ze aan zal trekken....en ineens overviel me dat gevoel van spijt.

Nu heb ik aan de kraamtijd van mijn dochter ook veel mooiere herinneringen dan aan die van mijn zoon, maar dat kwam omdat ik zelf ziek werd na de bevalling. Ook met blauwe kaartjes en blauwe muisjes heb ik een ander gevoel. Nu weet ik wel waardoor dat komt maar toch...het gevoel overviel me een beetje. Misschien ook omdat de baby volgens mijn feilbare intuïtie een meisje zou worden. Ach, het ebt alweer weg nu en waarschijnlijk had ik andersom hetzelfde gehad. Gewoon het besef van een laatste baby.
die van mij staan er nog.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar die van jouw kinderen
quote:zomerzonnestraal schreef op 25 januari 2013 @ 15:47:

Maar ik ben ook wel benieuwd naar die van jouw kinderen Ik heb die van jouw kids ook helemaal gemist! Ik ga ff terugbladeren
Mirremara, ik kan me goed voorstellen dat de herinnering aan de kraamtijd daar ook invloed op heeft idd. Het is dat ik twee meiden heb, anders zou ik dat misschien ook hebben. En dat je even moet schakelen na een bepaald voorgevoel ook. Mijn voorgevoel en lichte voorkeur zijn deze keer niet hetzelfde, dus dan zal ik vast minder hoeven te schakelen mocht mijn voorgevoel niet kloppen. Bij de oudste was ik waarschijnlijk wel echt heel verbaasd geweest, mijn voorgevoel was zo sterk dat ik echt wel even had moeten schakelen anders.
De jongste heb je vast niet gemist.
quote:Mirremara schreef op 25 januari 2013 @ 15:44:

Oh en Emma, ik herkende net heel even je gevoelens. Moest aan mijn babykleding denken die ik nog van mijn dochter had bewaard en dat er waarschijnlijk geen baby meer komt die ze aan zal trekken....en ineens overviel me dat gevoel van spijt.

Nu heb ik aan de kraamtijd van mijn dochter ook veel mooiere herinneringen dan aan die van mijn zoon, maar dat kwam omdat ik zelf ziek werd na de bevalling. Ook met blauwe kaartjes en blauwe muisjes heb ik een ander gevoel. Nu weet ik wel waardoor dat komt maar toch...het gevoel overviel me een beetje. Misschien ook omdat de baby volgens mijn feilbare intuïtie een meisje zou worden. Ach, het ebt alweer weg nu en waarschijnlijk had ik andersom hetzelfde gehad. Gewoon het besef van een laatste baby.

Ik heb dat dus met alles, de babyfoto’s van mijn dochter t.o.v. die van mijn zoon, blauwe kaartjes/muisjes t.o.v. roze, de kleertjes (meisje leuk/schattig, jongetje pfff blauw grijs saai), soorten speelgoed, gedrag dochter vs zoon (zowel vroeger en nu), herinneringen van zoon vs dochter, toekomstbeelden dochter vs zoon… heel stom maar met alles ging mijn voorkeur uit naar “dat ene geslacht” dus gevoel van weemoed had ik alom en bij alles. Fijn dat ik toch niet de enige ben (al heb/had ik het wel extreem, dat geef ik toe). Gelukkig begint het bij mij nu eindelijk wel een beetje te wennen en straks weet ik vast niet beter meer.

Hey maar Mirre, jij weet het nog helemaal niet zeker Al kan ik me voorstellen dat je toch wel rekening houdt met een zoon nu (meer dan vóór de echo) en dat dat zorgt voor deze gedachten. Maar wie weet helemaal niet nodig..
quote:zomerzonnestraal schreef op 25 januari 2013 @ 15:56:

De jongste heb je vast niet gemist.Het is niet netjes om andermans namen te quoten, dus ik heb het weggehaald, maar wat Mirre zegt, begint met een C idd toch? De oudste heb ik gemist!
quote:zomerzonnestraal schreef op 25 januari 2013 @ 15:47:

Maar ik ben ook wel benieuwd naar die van jouw kinderen

De jongste begint met de C?

Toen hij net geboren werd wilde ik hem steeds Daniël noemen, dat is voor mij nog steeds een optie.
quote:zomerzonnestraal schreef op 25 januari 2013 @ 15:55:

Mirremara, ik kan me goed voorstellen dat de herinnering aan de kraamtijd daar ook invloed op heeft idd. Het is dat ik twee meiden heb, anders zou ik dat misschien ook hebben. En dat je even moet schakelen na een bepaald voorgevoel ook. Mijn voorgevoel en lichte voorkeur zijn deze keer niet hetzelfde, dus dan zal ik vast minder hoeven te schakelen mocht mijn voorgevoel niet kloppen. Bij de oudste was ik waarschijnlijk wel echt heel verbaasd geweest, mijn voorgevoel was zo sterk dat ik echt wel even had moeten schakelen anders.Wat is dan je voorgevoel en voorkeur? Voorgevoel dit keer jongen (en hoe komt dat zo?) en voorkeur meisje? Of juist andersom? Kan allebei natuurlijk
quote:zomerzonnestraal schreef op 25 januari 2013 @ 15:55:

Mirremara, ik kan me goed voorstellen dat de herinnering aan de kraamtijd daar ook invloed op heeft idd. Het is dat ik twee meiden heb, anders zou ik dat misschien ook hebben. En dat je even moet schakelen na een bepaald voorgevoel ook. Mijn voorgevoel en lichte voorkeur zijn deze keer niet hetzelfde, dus dan zal ik vast minder hoeven te schakelen mocht mijn voorgevoel niet kloppen. Bij de oudste was ik waarschijnlijk wel echt heel verbaasd geweest, mijn voorgevoel was zo sterk dat ik echt wel even had moeten schakelen anders.

Hoi, bij de oudste had ik dit voorgevoel ook misschien 'wil' ik ergens ook wel afdwingen dat het net zo gaat als bij de oudste inclusief zwangerschap, goede bevalling en lekker slapende baby .

Was is jouw voorgevoel dan en heb je een lichte voorkeur voor een jongen nu of juist niet?
Oh voor de ziekenboeg (Isis en Franses), herkenbaar die verkoudheid. Ik ben geloof ik de eerste 2 a 3 maanden van mijn zwangerschap non stop verkouden geweest. Echt irritant was dat. Beterschp!
Oh leuk die naam voor je dochter staat al jaren op mijn lijstje, al dan niet in combinatie haha maar man is niet zo van de combi's. Ik houd daar wel van. Dochter is vernoemd naar beide oma's en zoon naar mijn achternaam. Ik vind het wel leuk om nu mij of man te vernoemen in de tweede naam
Is er trouwens nog interesse in een afgeschermde Facebook. Deze is echt helemaal privé en andere kunnen niet zien dat je hiervan lid ben. Ik zou deze eventueel kunnen maken.

Ik zet liever niet de namen van mijn kinderen hier namelijk...
quote:emma39 schreef op 25 januari 2013 @ 15:57:

[...]

Ik heb dat dus met alles, de babyfoto’s van mijn dochter t.o.v. die van mijn zoon, blauwe kaartjes/muisjes t.o.v. roze, de kleertjes (meisje leuk/schattig, jongetje pfff blauw grijs saai), soorten speelgoed, gedrag dochter vs zoon (zowel vroeger en nu), herinneringen van zoon vs dochter, toekomstbeelden dochter vs zoon… heel stom maar met alles ging mijn voorkeur uit naar “dat ene geslacht” dus gevoel van weemoed had ik alom en bij alles. Fijn dat ik toch niet de enige ben (al heb/had ik het wel extreem, dat geef ik toe). Gelukkig begint het bij mij nu eindelijk wel een beetje te wennen en straks weet ik vast niet beter meer.

Hey maar Mirre, jij weet het nog helemaal niet zeker Al kan ik me voorstellen dat je toch wel rekening houdt met een zoon nu (meer dan vóór de echo) en dat dat zorgt voor deze gedachten. Maar wie weet helemaal niet nodig..

Nee, ik weet het inderdaad niet zeker en mijn man nu ook niet meer haha na de echo had ik niet gelijk het gevoel van 'ik heb het gezien' maar nadat hij dacht van wel, dacht ik ook weer van wel....en tja...ik wilde het heeeeel graag niet weten.

Dus het is ook een beetje de teleurstelling het zogenaamd weten ofzo samen met het afscheid nemen van de schattige roze, paarse, bloemetjesdingen.

Maar ik heb al een schat van een zoon en er kan prima nog één bij. Het was alleen wel gek net even, ik wilde spullen van zolder halen en ach....ik zal dat nog wel vaker krijgen in deze zwangere toestand ben ik ook wat labieler volgens mij .
quote:visje81 schreef op 25 januari 2013 @ 16:05:

Is er trouwens nog interesse in een afgeschermde Facebook. Deze is echt helemaal privé en andere kunnen niet zien dat je hiervan lid ben. Ik zou deze eventueel kunnen maken.

Ik zet liever niet de namen van mijn kinderen hier namelijk...Ben ik wel voor.
Mirre, de naam van je zoon vind ik erg mooi, nog mooier in de langere variant en de andere jongensnaam vind ik ook heel mooi. Denk dat dat mijn favorieten zijn op dit moment. En Alexander, die vind ik ook mooi.

Ik heb een voorgevoel voor een jongen nu, maar altijd het idee gehad alleen meiden te kunnen krijgen. Ik heb een lichte voorkeur voor een meisje, ik denk omdat dat bekend is. Maar ik weet ook dat het me uiteindelijk niet uitmaakt.
Ik heb geen facebook, maar kan wel een account aanmaken natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven